Brochure Leica M9 gelekt

Started by Jimmy Conway, September 5, 2009, 19:45:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jimmy Conway

De brochure van de Leica M9 is gelekt, een user van het Leica forum had een link gevonden met de brochure en ander promotiemateriaal op leica.com.
Deze persoon is meteen gebanned door Leica en de link verwijderd. :D

Maar forumdudes hou je niet zo maar tegen, die slingeren het toch weer online 8)


http://litpixel.com/m9_brochure_english_RZ_low.1.pdf
http://www.sendspace.com/file/f1i7il

s0000884

Begrijp ik goed dat dit de eerste kleinbeeld digitale camera van leica is (36*24 mm)?

Jimmy Conway


R

Cool, schiet je zelf met de M8 JC?

Jimmy Conway

Ja, een M8 en een M6.
Volgens mij heeft Jiri ook eens een M8 gekocht.

beunky

Ziet er buitengewoon interessant uit, maar helaas way out of my league.
Ben wel heel benieuwd naar de eerste tests van de M9.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

EdoE

Wat ik een schot in de roos vind is dat al het gebruikte materiaal op Cuba is geschoten. Echt onwijs sterk.

Spacebass

Zaterdag 26 september op de Demodag bij Kamera Express van 10:00 - 16:00

http://www.kamera-express.nl/index.php?page=news&pageID=140

Jimmy Conway

Echte Leicafielen gaan niet naar Kamera-Express.... :laugh:

donaldk


Spacebass

Quote from: Jimmy Conway on September 17, 2009, 13:04:18
Echte Leicafielen gaan niet naar Kamera-Express.... :laugh:
Echte Leicafielen laten geen kans onbenut om
eindelijk de eerste echte digitale "Leica-naam-waardige-meetzoeker-camera" te "ontmoeten" ;D

Spacebass

QuoteThe leaked brochure has been removed...
Please visit leica‐camera.com for further information.
Support Leica – buy an M9/X1/S2 today!

Hij is helemaal niet leeg ;D

Jimmy Conway

Quote from: Spacebass on September 17, 2009, 14:29:00
Echte Leicafielen laten geen kans onbenut om
eindelijk de eerste echte digitale "Leica-naam-waardige-meetzoeker-camera" te "ontmoeten" ;D

Een echte Leicafiel heeft geduld en gaat niet naar een dozenschuiver, maar wacht rustig af tot de spec-buyers (vooral  canon-inmates die hun 'Wunderplastik' camera inruilen) hebben ingekocht en zorg hebben gedragen voor het beta-testen van de camera....  :laugh:

Spacebass

Quote from: Jimmy Conway on September 17, 2009, 20:11:09
Een echte Leicafiel heeft geduld en gaat niet naar een dozenschuiver, maar wacht rustig af tot de spec-buyers (vooral  canon-inmates die hun 'Wunderplastik' camera inruilen) hebben ingekocht en zorg hebben gedragen voor het beta-testen van de camera....  :laugh:
Dan lijkt het mij erg vervelend als je er achter komt dat het Canon gepeupel slimmer is geweest om te wachten tot er een digitale Beta Leica gepresenteerd kon worden, terwijl het
wannabe Leica intellect gretig akkoord was gegaan met de Alpha test genaamd M8. Tja dat die slechts als voetnoot genoemd zal worden binnen de Leica historie maakt het extra wrang  >:D  ;D

Jimmy Conway

Dat is redenatie van een Wunderplastik-brein....
De echte Leica intellectuelen daarentegen weten dat iedere iteratie van een M-camera is als de soepelheid van een goede rode wijn, door de jaren verfijnd gemaakt door de beste traditionele wijnmakers, die juist op leeftijd te waarderen is omdat het alle kwaliteiten herbergt van de voorgaande kunststukjes. Wunderplastik camera's kun je het beste vergelijken met een plastic wegwerpfles vol Fernandes, de smaak en de knalkleurtjes zijn iedere keer hetzelfde waarbij hooguit na gebruik je maagzuur omhoog komt en een ander verplicht je stinkadem moet ruiken.

:laugh: :P

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Koen K

Way overpriced allemaal, maar toch vind ik het geweldig spul... Wat een uitstraling 8)

Spacebass

#17
Quote from: Jimmy Conway on September 17, 2009, 21:02:00
Dat is redenatie van een Wunderplastik-brein....
Woehahaha ;D ;D Je geeft een hele andere kijk op plastische chirurgie ;D
Met siliconen het gemis aan inhoud opvullen? Koop Canon!! ;D

QuoteDe echte Leica intellectuelen daarentegen weten dat iedere iteratie van een M-camera is als de soepelheid van een goede rode wijn, door de jaren verfijnd gemaakt door de beste traditionele wijnmakers, die juist op leeftijd te waarderen is omdat het alle kwaliteiten herbergt van de voorgaande kunststukjes.
Die met (goede) wijn vergelijkbare Leica's kan je dan ook nog steeds kopen ;D De M8 wordt gewoon keihard de achterdeur uitgeknikkerd ;D
Maar je vergelijking met wijn en een M8(.2) gaat inderdaad goed op. Er zijn altijd wannabees die vol genot kreunen terwijl ze de grootste bocht naar binnen werken. Het merk is goed, maar de sukkels hebben
gewoon een kist van het verkeerde jaar gekocht ;D ;D

QuoteWunderplastik camera's kun je het beste vergelijken met een plastic wegwerpfles vol Fernandes, de smaak en de knalkleurtjes zijn iedere keer hetzelfde waarbij hooguit na gebruik je maagzuur omhoog komt en een ander verplicht je stinkadem moet ruiken.
ROTFLOL ;D Tis inderdaad geen frisdrank voor alcoholisten die brandspiritus gewend zijn ;D

Jimmy Conway


Spacebass

Maar zonder gekheid, kan mij voorstellen dat je even rechtop zit als je zo'n aankondiging leest.
Aan de ene kant heel verleidelijk, maar aan de andere kant, waarom zou je als de M8 al alles doet
waar je hem voor gekocht hebt?

beunky

Ik kan me voorstellen dat fullframe wel een meerwaarde kan hebben. Maar ja, die prijs...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Spacebass

Ik denk niet dat Jimmy gevoelig is voor dat soort dingen ;D
Ik heb bij foto's inhoudelijk nooit het idee dat ze beter zouden zijn geweest met een groter beeldformaat ;)

Jimmy Conway

Quote from: Spacebass on September 17, 2009, 22:46:19
Maar zonder gekheid, kan mij voorstellen dat je even rechtop zit als je zo'n aankondiging leest.
Aan de ene kant heel verleidelijk, maar aan de andere kant, waarom zou je als de M8 al alles doet
waar je hem voor gekocht hebt?

Als ik naar mezelf kijk valt er voor die drie-en-een-halve-rug die ik bij zou moeten leggen meer winst te halen door in een grootformaat printer te investeren dan een upgrade van mijn body.

Wat ik grappig vond aan de M9 na het zien van wat raw-bestanden dat de karakteristiek van de nieuwe Kodak sensor vrijwel gelijk is gebleven aan de oude.

Voor sommigen is lensgedrag een issue. Dan zijn ze al tientallen jaren gewend een M-analoog met bijvoorbeeld een 28mm en een 50mm te schieten. Om dan ongeveer hetzelfde op een M8 te krijgen moeten ze een 21 en een 35 mm bijkopen, terwijl dat lenzen van rond de 3000 euro zijn.

Spacebass