Webserver voor video

Started by J.A.F._Doorhof, September 14, 2009, 15:04:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Hi,
Het volgende probleem moeten we oplossen voor een laag budget, lees maximaal 300-500 euro.

We willen 2 camera's installeren en deze via het internet delen met andere mensen.

Het probleem is als volgt :

We hebben veel aanbieders van IP camera's dat is het probleem niet.
Echter om er 2 tegelijkertijd te laten draaien via een website is een stuk ingewikkelder.
Beter zou misschien zijn standaard webcams aan te sluiten op een webserver ipv IP camera's.

En dan het probleem hoe krijgen we dit naar de kijkers zonder ons IP nummer vrij te geven.
Het zou misschien in HTML kunnen via een iFrame maar wie weet of dit ook echt goed gaat werken.

Ben benieuwd naar jullie oplossingen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MaxxMark

#1
Het IP adres zal altijd wel te achterhalen zijn, er moet tenslotte gewoon een verbinding opgezet worden naar de machine.

Enige wat zou kunnen is dat de machine met de IP camera's 'verborgen' blijft, en dat de alleen machine die de streams serveert van buitenaf zichtbaar is.

Gewone webcam's aansluiten is inderdaad een goede optie lijkt mij.

Zelf heb ik een webcam aangesloten op een unix machine en maak ik gebruik van een motion detectie applicatie om mn verbruikte stroom te kunnen monitoren. Deze heeft ook een optie om real time de plaatjes te serveren (interval van 1/5 sec bijv). Als die applicatie het al kan, kan ik me niet voorstellen dat er geen programma's zijn die dat als 'core business' hebben.

En aangezien USB ook nog eens makkelijk uitbreidbaar is met een USB hub, zou je er zo veel cam's aan kunnen hangen als je zelf wil :)

Edit:

"webcam" (een applicatie die standaard in het standaard apt distibutie platform van debian zit) is een applicatie die hier specifiek op is gericht zo het lijkt (niet getest). Je kunt een webcam-server starten welke de webcam beelden streamt op een in te stellen port. Je zou dus meerdere van dit soort webcam-servers op 1 bak kunnen draaien en dan in een web pagina meerdere van deze beelden naast/onder elkaar weergeven.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

J.A.F._Doorhof

Klopt binnen het pand het te zien krijgen is het probleem niet denk ik.
1 camera naar buiten is ook al gelukt via streamby (kwaliteit is wel zwaar onder maat) maar is een gratis website.

Volgende uitdaging is dus om niet 1 IP camera te gebruiken maar bv een setje van 2 met een webserver die via een HTML pagina met bv 2 vensters door andere te bezoeken is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MaxxMark

voorbeeldje van hoe een dergelijke stream er uit ziet (iig als je 'motion' gebruik) mogelijk dat je met de webcam app meer kunt doen/instellen:

http://www.maxxmark.com:8000/

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

J.A.F._Doorhof

Dit is een gewone webcam die je hebt aangesloten op je PC ?
Je geeft alleen dus wel je meteen aan welke poort je open hebt staan aan eventuele hackers weet niet in hoevere dat een probleem gaat opleveren natuurlijk.
Maar ben een beetje huiverig om het hele netwerk open te zetten hier :-)

Wat we zouden kunnen doen is een kleine PC hier neerzetten met 2 webcams, of meer en deze delen over het internet.
We hebben het nu voor elkaar met een IP camera die uitzend over het net maar dat loopt dus via streamby, en dat wil ik eigenlijk liever op een pagina binnen mijn eigen website natuurlijk.

Bediening is geen issue, er moeten gewoon 2 beelden naast elkaar maar zonder openheid van de poort en IP nummer.
Misschien is het simpeler als wat ik denk trouwens :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MaxxMark

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 14, 2009, 15:43:51
Dit is een gewone webcam die je hebt aangesloten op je PC ?
Je geeft alleen dus wel je meteen aan welke poort je open hebt staan aan eventuele hackers weet niet in hoevere dat een probleem gaat opleveren natuurlijk.
Maar ben een beetje huiverig om het hele netwerk open te zetten hier :-)

Wat we zouden kunnen doen is een kleine PC hier neerzetten met 2 webcams, of meer en deze delen over het internet.
We hebben het nu voor elkaar met een IP camera die uitzend over het net maar dat loopt dus via streamby, en dat wil ik eigenlijk liever op een pagina binnen mijn eigen website natuurlijk.

Bediening is geen issue, er moeten gewoon 2 beelden naast elkaar maar zonder openheid van de poort en IP nummer.
Misschien is het simpeler als wat ik denk trouwens :D


Dit is inderdaad gewoon een hele simpele webcam. Een Logitech QuickCam Messenger (usb) om precies te zijn:

En deze is gewoon aangesloten op een USB poort en klaar.

De applicatie draait inderdaad een miniwebservertje die de plaatjes 'streamt'.

De hackbaarheid zal wel meevallen. Dat de poort open staat is natuurlijk geen ramp, het wordt pas een ramp zodra er een applicatie op draait die te misbruiken valt. Ook omdat het binnen het standaard distributie systeem valt zullen security issue's rap gefixed worden (Vereist uiteraard dat je systeem netjes beheerd wordt en regelmatig geupdate wordt :P).

Mocht je het écht een issue vinden dat meerdere poorten open staan, dan kan je nog voor een alternatief gaan:

Je captured (bijv met 'motion' maar de andere apps zullen het vast ook kunnen) iedere x tijd een frame vanaf de cam (bijv 1sec) en schrijft dat weg naar een bestand. Bijv "webcam-1.<tijd>.jpg". Deze worden dan weg geschreven naar een standaard directory (Die ook leesbaar moet zijn voor de webserver). Vervolgens schrijf je een simpele web pagina die iedere seconde refreshed en steeds het nieuwste plaatje weergeeft.

Op deze manier hoeven er geen poorten open te staan en kan je vertrouwen op je eigen webserver.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

snopper

wij gebruiken hier op het bedrijf een QNAP product. De NVR-104
http://www.qnap.com/nl/pro_detail_feature.asp?p_id=114

Je kan hier out of the box tot 4 IP camera's op aansluiten en deze per ingebouwde webserver bekijken.

ligt net onder jouw bovengrens qua prijs.

groetjes
Snopper