Meer subs, meer pressure

Started by stripbizz, August 3, 2003, 13:23:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Hi,

De bekende hoek plaatsing is bijna nooit de ideale positie.
De zitlokatie verplaatsen is inderdaad vaak de beste methode.
Vermijd plekken die langs de muren zitten of op de helft van de lengte/breedte richting.

Dit is echter de regel bij rechthoekige kamers.
Heb je een moeilijke kamer zou een meting een keer de oplossing kunnen aandragen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ChrisR

Inmiddels heb ik ervaren dat de geluidskwaliteit sterk varieert (meer dan in mijn vorige huis) met het materiaal wat ik speel. Kortom, ik ervaar het als complexe materie.
Tot voor kort kwam het niet bij me op maar nu begin ik toch ook aan een meting te denken.

Kan ik een meting zelf uitvoeren en zoja, wat heb ik ervoor nodig, en wat kost het?

Gerelateerde vraag: Wat is een goede test/afregel cd of dvd? Ik heb iets gelezen over een discovery dvd, kan dat?

Groet, Chris

J.A.F._Doorhof

Voor het afstellen van subs is er maar één de beste en dat is AVIA, helemaal als het ingewikkeld wordt.

Als je door ons de meting laat doen moet je rekenen op ongeveer € 150,00 voor de meting en het afregelen van de subs (als het er om meer dan 1 gaat).

Zelf kun je het ook doen met het kastje wat SB aanprijst onder algemeen HT met een powerbuy ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass


Jinsu

Nubert is bezig met het ontwikkelen van een sub die een omgekeerde fase heeft ??? . In ieder geval hadden ze het erover dat het plaatsen van 4 subs geen probleem meer hoeft te zijn.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.