Het Grote Sonus Faber topic!!!

Started by royal d, August 31, 2009, 22:45:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A3-D

Quote from: Samro on August 25, 2022, 13:36:31
  Gefeliciteerd! Ben natuurlijk wel nieuwsgierig wat je ervan vindt. 100 uur inspelen is het advies. Als het eerst nog wat verstopt klinkt dan moet je nog wat geduld hebben dus. Komt goed.  :worship: Alvast veel luisterplezier gewenst  :pompom:
Ik vind ze geweldig, van alle speakers die ik hier in huis beluisterd heb spraken deze me het meeste aan, anders had ik ze uiteraard ook niet besteld  :-X

Ik heb helaas geen tijd om ze op te halen en wordt het dus morgen. Zal wel even een foto posten als ze staan  :headbanging:

Samro

Quote from: A3-D on August 25, 2022, 14:47:40
Ik vind ze geweldig, van alle speakers die ik hier in huis beluisterd heb spraken deze me het meeste aan, anders had ik ze uiteraard ook niet besteld  :-X

Ik heb helaas geen tijd om ze op te halen en wordt het dus morgen. Zal wel even een foto posten als ze staan  :headbanging:
Het is vandaag ook veel te  warm voor zulke klussen... :laugh: Morgen is beter. Komt  goed.  :inlove:

Xander32

... altijd wel weer spannend hoe ze in je eigen ruimte en op de eigen apparatuur presteren 🤞🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

A3-D

Quote from: Xander32 on August 25, 2022, 19:50:08
... altijd wel weer spannend hoe ze in je eigen ruimte en op de eigen apparatuur presteren 🤞🏻

Dat heb ik gelukkig al ondervonden bij een demo bij mij thuis, dus dat zit wel goed 👍🏻

Samro

#1854
Quote from: A3-D on August 25, 2022, 14:47:40
Ik vind ze geweldig, van alle speakers die ik hier in huis beluisterd heb spraken deze me het meeste aan, anders had ik ze uiteraard ook niet besteld  :-X

Ik heb helaas geen tijd om ze op te halen en wordt het dus morgen. Zal wel even een foto posten als ze staan  :headbanging:
Staan de torentjes inmiddels al te 'pronken' ?   :bored:

A3-D

#1855
Quote from: Samro on August 30, 2022, 15:58:50
Staan de torentjes inmiddels al te 'pronken' ?   :bored:

Er is helaas in kink in de kabel gekomen... :-\

Ik moet nog even geduld hebben, de bestelling zou vorige week donderdag binnenkomen en het is nu nog niet helemaal duidelijk hoe lang het nog kan gaan duren  ???

Samro

Dat is wel een teleurstelling  ???. Geduld dus.. :sigh:

A3-D

#1857
Quote from: Samro on August 31, 2022, 13:28:10
Dat is wel een teleurstelling  ???. Geduld dus.. :sigh:

They're here..... :worship:

Samro


A3-D

#1859
Nu lekker aan het inspelen met de Dire Straits en klinken nu al als een jekko!  :clapping:

Ik heb zelfs nog de RoomPerfect settings van mijn Lyngdorf 1120 en de Missions in gebruik. Aankomend weekend even een paar metingen doen met de Sonetto's en dan rustig aan verder inspelen.


Samro

Prachtig! Ziet er heel fraai uit  :angel:

Xander32

Tip: zet ze nog een stukje verder naar voren, iig zo ver dat het front van de ls een stuk voor die van het meubel staat.
En heel veel plezier ermee, maar zo te lezen komt dat helemaal goed  :thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

wil

Heel mooi inderdaad. Behalve inderdaad nog een stukje naar voren maakt een beetje verder indraaien het geluidsbeeld vaak een stuk dieper. Geluid komt makkelijker los van de speaker en de soundstage is vaak meer holografisch. Voldoende audiogeklets zo, lekker laten spelen en een beetje uitproberen welke plaatsing het beste is.

Veel plezier, wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

eddy135

Quote from: A3-D on September  1, 2022, 18:18:33
Nu lekker aan het inspelen met de Dire Straits en klinken nu al als een jekko!..l

Ben je toevallig DJ?

Die zeggen namelijk ook altijd "DE" Dire Straits... :confused:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

A3-D

Quote from: eddy135 on September  1, 2022, 23:35:43
Ben je toevallig DJ?

Die zeggen namelijk ook altijd "DE" Dire Straits... :confused:

Toevallig wel geweest bij de lokale omroep in Dordrecht en daarvoor in de vrije ether (lang leve de RCD).   ::)

MechanicalAnimal

#1865
Quote from: A3-D on September  1, 2022, 18:18:33
Nu lekker aan het inspelen met de Dire Straits en klinken nu al als een jekko!  :clapping:

Ik heb zelfs nog de RoomPerfect settings van mijn Lyngdorf 1120 en de Missions in gebruik. Aankomend weekend even een paar metingen doen met de Sonetto's en dan rustig aan verder inspelen.

Blijven mooie luidsprekers, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en veel luisterplezier gewenst.

Ik sluit me verder aan bij de rest:

Iets naar voren..........wat verder naar buiten zetten en indraaien (toe-in).

Niet alleen staat dat veel fraaier.....die mooie SF's mogen echt wel wat meer aandacht op zich vestigen in de woonkamer.....het geluidsbeeld klinkt ook iets prettiger (bredere soundstage) (imho).

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

addesmo

Lyngdorf adviseerd om de speakersdicht op de wandte plaatsen. Dan werkt RP het best. Maar zelf proberen is weten ;)

Kerre

Quote from: A3-D on September  1, 2022, 18:18:33
Nu lekker aan het inspelen met de Dire Straits en klinken nu al als een jekko!  :clapping:

Geniet ervan. Prachtige luidsprekers om te zien en om te horen.

Kleine tip als je toch aan het schuiven gaat. Probeer ze eens iets breder te zetten. Dus ietsje meer van het tv meubel vandaan. Mits mogelijk met de kabels. Waarschijnlijk bevorderd dat het geluidbeeld, dus nog meer ruimtelijker.  ;)

In ieder geval enjoy.  ;)
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

A3-D

Ik beleef elke dag heel veel plezier aan de Sonetto's, echter heb ik afgelopen week mijn REL Q201E sub voor een goede prijs kunnen verkopen en ging ik er eigenlijk vanuit dat ik wel zonder kon.

Het tegendeel is echter waar....ik mis soms net dat stukje extra laag wat het met een sub voor mij persoonlijk écht afmaakt.

Ik ga me dus maar weer op zoek naar iets vergelijkbaars (bijvoorbeeld een BK-P12-300SB-PR).

Samro

Quote from: A3-D on September 16, 2022, 14:25:13
Ik beleef elke dag heel veel plezier aan de Sonetto's, echter heb ik afgelopen week mijn REL Q201E sub voor een goede prijs kunnen verkopen en ging ik er eigenlijk vanuit dat ik wel zonder kon.
QuoteJammer een te snelle beslissing genomen om de Rel te verkopen.

Het tegendeel is echter waar....ik mis soms net dat stukje extra laag wat het met een sub voor mij persoonlijk écht afmaakt.
QuoteJe bent een sub gewend dat is het denk ik. Misschien de Sonette's wat dichter naar de achtermuur plaatsen geeft soms ook wat een vollere bas. quote] Ik vind dat de SF meer dan genoeg bas geven. Versterker zal ook verschil uitmaken.
QuoteIk ga dus maar weer op zoek naar iets vergelijkbaars (bijvoorbeeld een BK-P12-300SB-PR).

WillyP

#1870
Quote from: A3-D on September 16, 2022, 14:25:13
Ik beleef elke dag heel veel plezier aan de Sonetto's, echter heb ik afgelopen week mijn REL Q201E sub voor een goede prijs kunnen verkopen en ging ik er eigenlijk vanuit dat ik wel zonder kon.

Het tegendeel is echter waar....ik mis soms net dat stukje extra laag wat het met een sub voor mij persoonlijk écht afmaakt.

Ik ga me dus maar weer op zoek naar iets vergelijkbaars (bijvoorbeeld een BK-P12-300SB-PR).

Waarom spaar je niet door voor een Sonus faber Gravis I of II subwoofer? Dat lijkt me een perfecte combinatie.

WillyP

A3-D

Diegene die dan het dichtste in de buurt komt is de Gravis II en die vind ik qua prijs/kwaliteit dan niet interessant. Uiteraard qua looks wel veel beter passend, maar de matzwarte REL Q201E stond ook prima in mijn setup.

Speedy Donderball

Nou, eindelijk gaat het gebeuren.  :pompom: Zoals ik aangaf op pag. 73 van dit topic zouden er een paar Olympica Nova III speakers mijn JM Lab Onyx 710 speakers na bijna 40 jaar gaan aflossen, eind augustus dit jaar. Nou, dat wordt dus zaterdag a.s. door leverings-issues. Ik weet dat ze het qua uiterlijk ruimschoots winnen van de Onyxen, al vind ik die nog altijd mooi, maar hoe gaan ze klinken? Ik krijg er ook nog een paar Audio Quest kabels bij om uit te proberen, uit de Oak serie, SingleBiWired omdat de Sonus Fabers BiWire aansluiting hebben en mijn versterker niet. Ik ben benieuwd of ik verschil ga horen met de HiDiamonds White die ik nu heb. Ik zal een foto posten volgende week, met een eerste ervaring van de speakers. Is er iemand met ervaring met die Oak-kabels? Ze zijn dik genoeg om een olifant aan een boom te binden, maar wat doen ze qua geluid?

Xander32

Wanneer je de AQ Oak ls kabels "krijgt" altijd aannemen 😉; ze zijn nogal prijzig (v.a. 2 tot aan 15 mille). Dat is ook het enige wat ik ervan weet. Ik zou gewoon starten met je huidige kabels achter de SF ls en na een tijdje een keer wisselen met de AQ kabels.

Veel plezier met je nieuw SF ls, ik ben benieuwd wat die gaan brengen t.o.v. jouw huidige JM's die je na 40 jaar vast en zeker door en door kent. Post je nog een foto van je nieuwe aanwinsten. :thumbs-up:

Quote from: Speedy Donderball on November 18, 2022, 09:10:44
Nou, eindelijk gaat het gebeuren.  :pompom: Zoals ik aangaf op pag. 73 van dit topic zouden er een paar Olympica Nova III speakers mijn JM Lab Onyx 710 speakers na bijna 40 jaar gaan aflossen, eind augustus dit jaar. Nou, dat wordt dus zaterdag a.s. door leverings-issues. Ik weet dat ze het qua uiterlijk ruimschoots winnen van de Onyxen, al vind ik die nog altijd mooi, maar hoe gaan ze klinken? Ik krijg er ook nog een paar Audio Quest kabels bij om uit te proberen, uit de Oak serie, SingleBiWired omdat de Sonus Fabers BiWire aansluiting hebben en mijn versterker niet. Ik ben benieuwd of ik verschil ga horen met de HiDiamonds White die ik nu heb. Ik zal een foto posten volgende week, met een eerste ervaring van de speakers. Is er iemand met ervaring met die Oak-kabels? Ze zijn dik genoeg om een olifant aan een boom te binden, maar wat doen ze qua geluid?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Speedy Donderball

Nou nee, zo'n feest is dat ook weer niet, ik "krijg" ze om uit te proberen, als ik ze wil houden kost dat 2 mille, voor 2,5 meter. Maar wat je zegt, starten met de huidige kabels en later wisselen, dat is precies wat ik van plan ben te doen.