Het Grote Sonus Faber topic!!!

Started by royal d, August 31, 2009, 22:45:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WillyP

Via deze link kom ik op de hieronder genoemde prijzen uit, maar daar moeten nog vervoerskosten en BTW bij worden opgeteld. De lijn is een verdere uitbouw van de al oudere Vox Hommage center speaker.

In het rood vind ik ze nog niet zo lelijk. Ik neem aan dat de bekende voorfonts bijgeleverd worden.

Groet,

WillyP

RETAIL PRICES

The suggested retail prices for the collection are:

• AMATI TRADITION: € 20.500
• SERAFINO TRADITION: € 15.500
• GUARNERI TRADITION: € 11.700 (stand
included)

Taxes, shipping and any customs duties are excluded.

MARKET AVAILABILITY

Homage collection will be available to selected dealers from February 2017.

gerzom



wow, blijkbaar is het de bedoeling dat je die nieuwe Sonus Fabers buiten neer zet en er naar gaat zitten kijken......... WTF??

Ik vrees dat ze de plank een beetje mis aan het slaan zijn daar, jammer!
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Jumping Jack

 :dozingoff: wat een vreemd en verwaand filmpje zeg. Je verwacht op een bepaald moment dat George Clooney langs wandelt en "What else?" debiteert...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kerkhoffd

#1378
Lijkt in ieder geval meer over uiterlijk(e schijn) te gaan dan over muziekweergave en geluidskwaliteit.b
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Buell

Toch maar over naar Franco Serblins  Accordo of Ktema  ::)
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

ebi@

Of gewoon lekker blijven genieten van de oude modellen. De nieuwe komen er hier in ieder geval niet in, voor mij iets teveel bling bling.
Lyngdorf TDAI-1120 • Sonus Faber Cremona Auditor M

gerzom

Die "oude" gaan hier ook nooit weg  ;D
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Fransosowitz

Inderdaad een raar filmpje, beetje in James Bond stijl. In het begin dacht ik dat de saxofonist zijn eigen werk zat terug te luisteren via de Guarneri's. Totdat ik zag dat ze niet aangesloten staan...


Uiteindelijk lijkt het filmpje te gaan over tijdloos Italiaans design...

twani


Maikel_audionerd

Franco Serblin draait zich om in zijn graf. Ongelofelijk dit  :blink:  :hmmm:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

tompj

#1385
Zojuist mijn Memento's laten gaan en Franco Serblin's gekocht. Staan (in) te spelen.

De Memento's zijn waarzinnig en dat geldt ook voor de Accordo's. Ik wilde een wat 'directer', minder ingetogen geluid, maar wel muzikaal. Dat is wat ik nu krijg. Een erg bijzonder ding dit, dat het in mijn huiskamer erg goed doet. Niet beter, maar heel anders en voor mijn smaak een stap voorwaarts.

Die man kon er toch wat van......
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

gerzom

Quote from: tompj on February 10, 2017, 18:23:36
Zojuist mijn Memento's laten gaan en Franco Serblin's gekocht. Staan (in) te spelen.

De Memento's zijn waarzinnig en dat geldt ook voor de Accordo's. Ik wilde een wat 'directer', minder ingetogen geluid, maar wel muzikaal. Dat is wat ik nu krijg. Een erg bijzonder ding dit, dat het in mijn huiskamer erg goed doet. Niet beter, maar heel anders en voor mijn smaak een stap voorwaarts.

Die man kon er toch wat van......

Gefeliciteerd!!!!
Zo te horen een mooie stap gemaakt.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


tompj

Quote from: gerzom on February 10, 2017, 18:35:22
Gefeliciteerd!!!!
Zo te horen een mooie stap gemaakt.
Thanks! De Memento's zijn en blijven ongekend. Verschil is kwestie van smaak en 'verandering van spijs'.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

nimrod

Quote from: tompj on February 10, 2017, 19:16:06
Thanks! De Memento's zijn en blijven ongekend. Verschil is kwestie van smaak en 'verandering van spijs'.
Gefeliciteerd Tom. Ik speel als tussenoplossing, was toch wel erg stil hier, met de Sonus Faber Principia 3. Grappig wat de Karan daar mee weet te doen. Bij trance bass je de kamer uit. Voor de rest toch ook erg leuk. Eigenlijk hele leuke ls'tjes voor een paar honderd euri's.  :o
KARAN (verkocht)| SONUS FABER(verkocht)| KEF LSX.

tompj

Quote from: nimrod on February 10, 2017, 23:19:50
Gefeliciteerd Tom. Ik speel als tussenoplossing, was toch wel erg stil hier, met de Sonus Faber Principia 3. Grappig wat de Karan daar mee weet te doen. Bij trance bass je de kamer uit. Voor de rest toch ook erg leuk. Eigenlijk hele leuke ls'tjes voor een paar honderd euri's.  :o
Tsja, die nieuwe Sf lijn...

De duurdere varianten kan ik goed pruimen, maar hebben niet meer dat 'karaktertje' wat de eerdere luidsprekers voor mij bijzonder maakten. Die kleintjes ken ik niet, maar ze lijken uiterlijk eerder op Focals o.i.d. Maar ongetwijfeld heel leuk voor dat geld. En op je Karan.....een bijzondere combinatie  ;D

Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Fransosowitz

Gefeliciteerd met de Accordo's tompj!
Naar mijn idee cosmetisch de mooiste Franco Serblin luidsprekers tot nu toe. Veel plezier er mee!

tompj

#1391
Quote from: Fransosowitz on February 12, 2017, 14:48:13
Gefeliciteerd met de Accordo's tompj!
Naar mijn idee cosmetisch de mooiste Franco Serblin luidsprekers tot nu toe. Veel plezier er mee!
Dank u zeer vriendelijk! Inderdaad visueel de mooiste. De laatste nieuwe (Lignea) spreken me een stuk minder aan....

T.o.v. de Memento's afwerking gelijkwaardig, maar minder 'aanwezig'. Maar ook hoogwaardige meubelstukken. Ik ga ze nog missen de Memento's denk ik.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Fransosowitz

Voor de geinteresseerden: zojuist las ik dat Savor Audio de nieuwe distributeur van Sonus Faber (en Audio Research) voor Nederland, Belgie en Luxemburg wordt.

fasteddie

Zijn de speakers wireless, daar je ze ook buiten kunt neerzetten?
Wat een revolutie....ik kan er niks over vinden!

stefan_82

Quote from: fasteddie on February 17, 2017, 08:10:09
Zijn de speakers wireless, daar je ze ook buiten kunt neerzetten?
Wat een revolutie....ik kan er niks over vinden!
Voor de liefhebbers er staat nog een "echte" guarneri te koop in de marktsectie  8)
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Buell

Quote from: tompj on February 10, 2017, 18:23:36
Zojuist mijn Memento's laten gaan en Franco Serblin's gekocht. Staan (in) te spelen.

De Memento's zijn waarzinnig en dat geldt ook voor de Accordo's. Ik wilde een wat 'directer', minder ingetogen geluid, maar wel muzikaal. Dat is wat ik nu krijg. Een erg bijzonder ding dit, dat het in mijn huiskamer erg goed doet. Niet beter, maar heel anders en voor mijn smaak een stap voorwaarts.

Die man kon er toch wat van......

Gefeliciteerd met je Accordo's , daar ga je veel plezier aan beleven.
Ben er zelf al jaren happy mee.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

stefan_82

Quote from: gerzom on February  3, 2017, 16:34:10
Die "oude" gaan hier ook nooit weg  ;D
Je blijft toch al enkele jaren honkvast aan de memento's.
Puur uit interesse, indien je een andere realistische speaker moet kiezen. Welke zouden er in je living staan? :)
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

gerzom

Quote from: stefan_82 on February 18, 2017, 12:20:12
Je blijft toch al enkele jaren honkvast aan de memento's.
Puur uit interesse, indien je een andere realistische speaker moet kiezen. Welke zouden er in je living staan? :)
Ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik zo tevreden ben met mijn Memento's dat ik oprecht niet zou weten waar ik ze eventueel mee zou vervangen.
In ieder geval niets uit de huidige Sonus Faber lijn, denk ik.
Dus zou ik moeten gaan zoeken bij andere merken: Vivid, Magico, Serblin, TAD, etc.

Gelukkig is dat op dit moment niet aan de orde..... geniet nog iedere dag van Memento's  :worship:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


stefan_82

Quote from: gerzom on February 18, 2017, 12:32:06
Ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik zo tevreden ben met mijn Memento's dat ik oprecht niet zou weten waar ik ze eventueel mee zou vervangen.
In ieder geval niets uit de huidige Sonus Faber lijn, denk ik.
Dus zou ik moeten gaan zoeken bij andere merken: Vivid, Magico, Serblin, TAD, etc.

Gelukkig is dat op dit moment niet aan de orde..... geniet nog iedere dag van Memento's  :worship:
iieeeeek Magico  :nowink:
Ik ben gecharmeerd door de serblins  en de Tannoy prestige reeks
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

gerzom

Quote from: stefan_82 on February 18, 2017, 13:08:23
iieeeeek Magico  :nowink:
Ik ben gecharmeerd door de serblins  en de Tannoy prestige reeks
Voor alles zou wel gelden dat ik het hier thuis zou willen horen  ;D
Qua Magico: Ik hoor erg goede verhalen over de mkII's........

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.