XiPHiAS' Mini Home Theatre (B&W in-wall systeem) (nu 3.1 -> 7.1 zie pagina 6)

Started by XiPHiAS, August 27, 2009, 00:12:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

XiPHiAS

Oja ... bij/via B&W kan je ook bijhorende inbouw-klankkastjes kopen, maar voor mijn reeks bestaan ze (nog?) niet. Momenteel enkel vanaf de 800's.

Ik heb die es bekeken en die kistjes waren 'zet u goed vast' in metaal! Met daarin één simpel dun laagje filter-stuff. Kostprijs vanaf 250€  :rolleyes:

Dus denk ik dat ik met mijn veel ruimere kastjes in hout toch beter resultaat moet halen niet?

Guester

Staat daar een speciale inhoud voor aangegeven? Wel een erg gaaf project!
Sonos - Spotify

XiPHiAS

Quote from: willem_tdi on August 27, 2009, 22:15:06
Staat daar een speciale inhoud voor aangegeven? Wel een erg gaaf project!
B&W beschrijft in de manual :

... De luidsprekers kunnen werken in uitsparingen met uiteenlopend volume, maar werken optimaal in ruimtes vanaf 15L. ...

Guester

Sonos - Spotify

XiPHiAS

#29
Quote from: willem_tdi on August 27, 2009, 22:27:52
Misschien een paar testkastjes maken?

te laat , boeltje zit reeds ingewerkt ...

Enige ik nog kan is finetunen van de kastjes, ik denk eraan eens organische wol te plaatsen en de noppenmousse te vervangen door dempingsmatten.

Ik heb vandaag ook gewerkt aan demping van het geheel, dit zal vermoedelijk ook wel een verschil maken.

- kistjes extra vastgezet met spuitschuim
- inox steunbalken vastgezet met isolatie tussen de isolatie en de balk zelf + gehecht met silicone

R

Gaaf project, ik ben benieuwd hoe je het allemaal gaat afwerken.

stoffels


Koen K

Lekker bezig hoor. Ik ben heel benieuwd. Wat komt er qua sub / rears?

XiPHiAS

Quote from: Koen K on August 28, 2009, 01:37:37
Lekker bezig hoor. Ik ben heel benieuwd. Wat komt er qua sub / rears?
De rears worden in het plafond geplaatst omdat achter de zitplaats mijn (open) keuken zich bevind. Dit worden 9 op de 10 de CCM65's. Misschien, heel misschien bouw ik er 2 extra in om een 7.1 systeem te bekomen, maar ik ben nog niet overtuigd van de meerwaarde van een 7.1

Als sub gebruik ik momenteel een omgebouwde JVC actieve sub (135W), deze sub is danig geweldig dat ik die spontaan heb laten ombouwen om enkel als sub te werken. Maar ik sluit niet uit ik deze ooit vervang door een sub van B&W (of REL). Gezien ik in front full range speel is de sub een aanvulling en geen noodzaak. Zo heb ik het graag... dus de sub is minder prioritair. Voor muziek zal die veel neuspeuteren, en zal bijna enkel presteren bij films.

Bovenstaande is nog niet 100% zeker, het kan zijn als ik begin af te regelen ik toch de sub iets meer zal inschakelen, maar dat blijft nog een vraagteken.

Er is nog werk aan de winkel :-)


NielsLu

Zou je het niet mooi vinden om ook een B&W in-wall subwoofer (ISW-4) te plaatsen? Dan heb je alles mooi weggewerkt. http://www.bowers-wilkins.co.uk/display.aspx?infid=4324
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Koen K


Roger Black

#36
Echt heel gaaf.

Ja inderdaad, plak die kistjes eens vol met bitumen. Dan wol er in op smaak, zal wel een verbetering kunnen zijn.
Die subs zijn gaaf btw!!  ::)

XiPHiAS

Quote from: NielsLu on August 28, 2009, 09:45:35
Zou je het niet mooi vinden om ook een B&W in-wall subwoofer (ISW-4) te plaatsen? Dan heb je alles mooi weggewerkt. http://www.bowers-wilkins.co.uk/display.aspx?infid=4324
mooi vinden : ja
goed vinden : neen

Een sub maakt echt veel trillingen en daar ben ik als de dood voor. Ook kan een sub een pak beter geluid produceren door gewoonweg de positie te veranderen, eens ingebouwd is daar wel geen sprake meer van.

Misschien ooit maar dan zal ie wel ingemetseld moeten worden om trillingen te minimaliseren.

XiPHiAS

#38
Dit weekend zijn we gestart met de afwerking, nu alles intern in orde is kunnen we alles dichtmaken en afwerken. Komende woensdag leveren ze onze TV en we zouden graag het toestel ophangen en aansluiten.  :inlove: :inlove:

We hebben onderaan ook nog een kabelgoot bevestigd zodat we ook van links naar rechts en vice versa kunnen gaan met kabels. Ik denk eraan mijn sub links te plaatsen, op die manier kan ik die ook voorzien van stroom via een verlengkabel die via de receiver geschakeld wordt. Zo wordt de subwoofer uitgeschakeld als de receiver uitstaat.

XiPHiAS

Vandaag de gyproc verbindingstape aangebracht (geen idee wat de juiste naam is) en afgewerkt met plaaster.

denoontje


R


XiPHiAS

Quote from: R on August 30, 2009, 20:59:56
Cool, zit je ook op eosdigitaal?
neen, is me niet bekend ... interessant?

Stekkerke

mooi projectje !!!
Is er al luister dag geland voor de Vlaamse mede forummers   :popcorn:
Pioneer 427 Plasma Television
ARCAM AVR 350
- ARCAM DV79.
 B&W CM1 <BR/> BPS 100 Sub - Audioquest

RayD

Nice. Complimenten voor al je inspanningen!!!

XiPHiAS

#45
Quote from: Stekkerke on August 30, 2009, 21:44:45
mooi projectje !!!
Is er al luister dag geland voor de Vlaamse mede forummers   :popcorn:

haha ... zo'n top/high-end install is het niet hoor.

Gewoon wat goed materiaal bijeen in een eigenzinnige 'eigen' opstelling.
Het kan nog zoveel beter, maar dat hoeft voor mij niet.  ;)
Als ik een goed geluid heb bij radio luisteren en TV kijken én daarbij nog een leuk geluidje bij een film heb, dan ben ik al meer dan tevreden.

Ben verre van audiofiel :)

Maar als er genoeg interesse is bij de vlaamse mederforummers, dan stel ik graag mijn deuren open als alles afgewerkt is.

WickedGame

Erg leuk project dit, eens wat anders :)

Wat betreft de achter luidsprekers, in het plafond lijkt het me nogal richtingsgevoelig. Kan je er geen koof of verlaagd plafond van maken en daar de speaker in verwerken? (hangt natuurlijk beetje af hoe je keuken precies grenst aan je woonkamer/luisterruimte.

Nooff

Niet om het één of ander, maar is het niet zo dat een subwoofer NOOIT op je receiver aangesloten mag zijn (voeding)?

bmateijsen

Quote from: XiPHiAS on August 28, 2009, 08:28:41
Als sub gebruik ik momenteel een omgebouwde JVC actieve sub (135W), deze sub is danig geweldig dat ik die spontaan heb laten ombouwen om enkel als sub te werken. Maar ik sluit niet uit ik deze ooit vervang door een sub van B&W (of REL). Gezien ik in front full range speel is de sub een aanvulling en geen noodzaak. Zo heb ik het graag... dus de sub is minder prioritair. Voor muziek zal die veel neuspeuteren, en zal bijna enkel presteren bij films.

Ik zou je luidspreker niet op large zetten, aangezien het een beperkte monitor is. Vanaf een dikke 80 hrz zal de luidspreker namelijk al afvallen. Dus zet je luidsprekers op small en x-over op minimaal 80 hrz, liefst nog iets hoger.

Groet,

Bjorn

XiPHiAS

#49
Quote from: WickedGame on August 31, 2009, 11:39:12
Erg leuk project dit, eens wat anders :)

Wat betreft de achter luidsprekers, in het plafond lijkt het me nogal richtingsgevoelig. Kan je er geen koof of verlaagd plafond van maken en daar de speaker in verwerken? (hangt natuurlijk beetje af hoe je keuken precies grenst aan je woonkamer/luisterruimte.

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat rears het minder belangrijk zijn (wel noodzakelijk) in een surround opstelling, rears spelen maar wat effecten en of die nu vanop oorhoogte of vanuit het plafond komen speelt volgens mij weinig rol. Ze moeten wel meekunnen kwa volume en frequentiebereik of dat wil ik toch. ;-)

Achter de zitplaats is de keuken gelegen. Het plafond wordt onderbroken door een afgewerkte steunbalk (poutrel) dat is geen optie want daar is geen plaats, aan de muur van de keuken is ook geen otpie wegens 'te ver'.