Drag me to Hell

Started by J.A.F._Doorhof, August 26, 2009, 22:32:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Waardering

Absolute aanrader
17 (33.3%)
Goed tijdsverdrijf
18 (35.3%)
Gemiddeld/matig
7 (13.7%)
Slecht
5 (9.8%)
Zonde van de tijd niet afgekeken
4 (7.8%)

Total Members Voted: 50

J.A.F._Doorhof

Drag me to Hell
De terugkomst van Sam Raimi op het horror nest.

Een op zich simpel verhaal (zoals het hoort) over een meisje dat vervloekt word door een zigeuner vrouw en nog 3 dagen te leven heeft voordat de demon haar naar de hel zal slepen.
Horror hoort soms gewoon simpel te zijn qua verhaal, des te meer tijd is er voor de spannings curve.
Maar horror hoort ook goed getimed te zijn, te vaak zijn er wel schrik effecten maar werken ze niet omdat ze onderhand kan uittellen.

Drag me to Hell laat zien dat Sam Raimi nog steeds op een eenzame hoogte staat op het gebied van horror en timing.
Natuurlijk zijn bepaalde dingen voorspelbaar, maar als "ervaren" horror kijker heb ik toch verschillende keren een flinke hartslag overgeslagen.

Deze film heeft van alles wat, humor, gore, schrikeffecten en bovenal special effects die effectief zijn maar niet overdone.

Ik kan hem echt iedereen aanraden, zonder twijfel een absolute topper.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

sr7000

Ik heb hem gezien in de bios: zeker een aanrader. Met sowieso een nominatie voor de coolste geit uit de filmgeschiedenis  O0

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

sr7000


Ronin79

Waneer komt deze uit ... lijkt me een goede film.

J.A.F._Doorhof

Hij draait nu in de bioscoop, zeker een bezoekje waard.
Ik kon niet wachten als fan van Sam Raimi :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ronin79

Qua geluid is een bios, op dit moment, voor mij .... niet verstandig  :(
Ik wacht wel even totdat hij op BR verschijnt  ;)

EdwinB

#7
Ik heb hem vorige maand in de bios gezien, goede horror film met vooral leuke humor. De scene met het gevecht in en rondom de auto tussen beide dames waarbij de oude zigeunerin haar kunstgebit "verliest" is gewoon onvergetelijk.  :)


R

Binnenkort maar eens kijken dan.

sr7000

Sam Raimi is de laatste tijd weer lekker op dreef met leuke/goede horror films. Een paar jaar geleden had hij ook al een meesterwerkje met 30 Days of Night: een heerlijke duistere film. Letterlijk en figuurlijk. Met Drag me to Hell is het weer wat luchtiger/ meer humor. Meer in de richting van de klassieker Army of Darkness zeg maar. Hij is het nog steeds niet verleerd  O0

Pel

Dit is er ook zeker een voor de bios! de schrikeffecten zijn daar toch nog net even heftiger.  leuke geluidseffecten  (o.a. tikken van de nagel op het bureau)  Goede combinatie van verschillende elementen die het een complete film maken  .   aanrader dus  ;D

R

Vond hem maar matig, wel enkele goede schrikeffecten. Het verhaal was te dun, voorspelbaar en cheap CG ;)

papaleo

Ik vond het ook zo'n/van 'ach...,leuke film' nee, niets meer en niets minder
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Marc T5

Hmm, ben normaal niet zo'n fan van horror, maar deze lijkt me misschien nog wel de moeite.
Waar kan ik m ongeveer mee vergelijken?!

fastlex

Inderdaad leuke film, net gekeken.
Jammer van het eind maar voor de rest een heel vermakelijke film!
Aanrader!
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

RonG

Aanrader, heb me uitzonderlijk vermaakt met deze film.

Jimmy Conway

Typische signatuur van Sam Raimi, als je daar van houd is het een leuke horrorfilm.

THX-UltraII

vond het weinig humor, schrok me te pleuris zo nu en dan!  ;D
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

Dat nagelgetik was idd zeer creepy gedaan.

borkaenjo@work

Een van de beste horrors van de laatste tijd.

devkon


Niet teveel overdreven gedoe en gore. Het idee is aardig uitgewerkt. Zitten wel een paar mindere scenes tussen, maar wel de moeite waard. Ik vind 'm leuk!
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

bmateijsen

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 28, 2009, 08:35:45
Hij draait nu in de bioscoop, zeker een bezoekje waard.
Ik kon niet wachten als fan van Sam Raimi :D

Dus heb je hem in de bios gezien, neem ik aan.
Want downloaden als fan, vind ik dan weer zo knullig...

Kwabbernoot

Prima kijk-vermaak maar wel onbenullig ranzig met al die pus en weet ik veel wat voor slijm en meuk. Ik kreeg zo af en toe het gevoel wat ik ook had bij Planet Terror waar die dokter zo'n pusbult kapot knijpt en de smurrie over zijn bril heen krijgt. Van de ene kant ongelooflijk ranzig maar toch ook wel weer grappig. Qua verhaal wel erg magertjes maar ja. De schrik-effecten waren daarentegen wel weer goed.

Groeten...

stevefilmfreak54

Quote from: Jimmy Conway on October  8, 2009, 19:17:20
Typische signatuur van Sam Raimi, als je daar van houd is het een leuke horrorfilm.

Zeker weten, mijn vrouw ging vaak genoeg uit haar stoel springen van al die schrik effecten :bigsmile: :bigsmile:
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

THX-UltraII

Quote from: bmateijsen on November  5, 2009, 19:23:43
Dus heb je hem in de bios gezien, neem ik aan.
Want downloaden als fan, vind ik dan weer zo knullig...

hoezo dat dan? Mijn thuisbios is toch echt stukker beter dan menig bioscoop.

J.A.F._Doorhof

#24
@Bjorn,
Er zijn meer methodes dan downloaden, bv originele BD versies ?
Ik weet dat het enorm vreemd klinkt maar ik koop vaak nog originele BD versies :D

Vaak download ik wel een versie als ik echt niet kan wachten, maar veel films komen er toch gewoon op BD.
Bioscopen zijn knullig :D
Beeld en geluid is hier STUKKEN beter, dus als echte fan wil ik alleen het allerbeste :D

En ik denk dat als ik mijn downloads tegen mijn originele zet dat de downloads ZWAAR in de minderheid zijn.
Maar we leven in een land waar downloaden 100% legaal is en waar we er zelfs gewoon voor betalen via heffingen op DVD's en CD's, dus tja wat is knullig ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"