Gemodificeerde budget Denon DVD-speler behoorlijke audioweergever?

Started by WilcoL, August 26, 2009, 09:47:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WilcoL

Goedemorgen mensen,
Ik ben momenteel aan het zoeken naar een leuke gebruikte Denon DVD\CD-speler om onze omvangrijke CD-collectie fatsoenlijk af te spelen. Momenteel spelen we CD-audio via de PS3 af en dat is om een behoorlijk aantal redenen niet echt ideaal.

Zo'n DVD\CD-speler zou een soort "tussenoplossing" zijn op weg naar uiteindelijk een DBP-2010 of DVD-2500BT, maar omdat mijn vriendin en ik meerdere prioriteiten hebben kan het weleens effe duren voordat zo'n exemplaar in ons AV-meubel z'n plaatsje vindt ;D ???.

Maar ik kijk met name naar iets in de DVD-1930\1940-categorie. Mede natuurlijk vanwege de te betalen prijs: als ik 300 euro moet gaan betalen voor een 3910 ofzo vind ik het verschil met een nieuwe Denon BR te klein worden... De speler gaat dus met name voor audioweergave gebruikt worden en ik vind de mogelijkheid om SA-CD's en DVD-A af te spelen ook wel interessant (effe off-topic: SA-CD alleen via de analoge uitgangen, right?). Wel een beetje cru natuurlijk om een DVD-speler voor audio aan te schaffen, maar ja: we moeten allemaal weleens onze principes een klein tikkie opzij zetten toch :laugh:?

Nu heb ik de mogelijkheid om een gemodificeerde 1930 te kopen (bij een particulier): modificaties bestaan uit een nieuwe klok (buizen, a la Tjoep & Pro Luna) en een in de speler gesoldeerde netkabel. Beide modificaties zijn schijnbaar uitgevoerd door De Hifiwinkel in Eindhoven. Ik heb het beestje nog niet in het echt bewonderd & beluisterd, maar de verkopende partij heeft het over een echte high-end machine die veel sub 1500 euro spelers er uit schijnt te spelen.

Mijn –noob- vraag is een eenvoudige: kan zo'n 1930 met bovenstaande modificaties mijn wens voor een goede muziekspeler bevredigen? Zou samen spelen met een Denon AVR-2808 & een Tannoy Arena-set. Overduidelijk geen high-end set, maar wel apparatuur die prima aan mijn wensen voldoet...

Bedankt alvast voor jullie input,

Groeten, Wilco
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

denoontje

ja waarom niet gewoon een mooie goedkope 2e hands cd speler dan, je hebt de ps3 voor beeld en dat doet ie toch goed.

Als je dvd zoekt:
Ik heb zelf een dvd 2900 gehad van Denon (ook dvd-A en sacd)
Best mooie machine en voor erg weinig te vinden tegenwoordig (was speler van 1400 euri)
Kan alleen niet upscalen van dvd, maar dat kan de ps3 weer wel.
Heb zelf nooit veel multichannel geluisterd, heb 'm toen vanwege dvd prestaties gekocht en als cd speler.

Of zoek een 3930, die zijn geloof ik erg goed en kunnen ook upscalen en gezien de BD markt is die waarde ook down to the drain

En anders luister naar de gemodde speler, bevalt ie kopen als ie niet te duur is ;-)

Bedenk wel dat een 2808 niet een giga stereobak is, dus hou het in balans


PaulSQ

als het voor cd is zou ik een cd speler nemen, start vlotter op dan een dvd speler....

kijk eens naar de HK970 in de te koop sectie, voor stereo een aantal klasses hoger dan de rest van je spullen :)
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

WilcoL

Jongens,

Bedankt voor jullie input! Zeker waardevol: ik ben wat meer gaan overwegen of ik er uberhaupt wel goed aan zou doen & tot de conclusie gekomen dat ik beter nog wat geduld kan betrachten...

En ik heb me een jaartje geleden reeds bij het feit neer moeten leggen dat pure muziekweergave wel wat achteruit zou gaan bij de aanschaf van de receiver & speakers (alhoewel ik er dus nog steeds erg content mee ben!) tov van m'n toenmalige 2.0-systeem. Ik hoor echter wel echt verschil tussen een redelijk tot goede CD-speler en de PS3, dus een leuke CD-speler is nooit weg.

De HK is wellicht interessant, maar ik hou mijn 't allemaal nog even ruim open...

Maar nogmaals veel dank voor jullie reacties!

Groeten, Wilco
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Peerless Monster

Anders probeer eens een Denon DVD2900.
Die zijn nu nog zo rond de 100 a 150 euro en kunnen goed mee qua beeld.
Qua geluid zijn ze echt goed voor dat geld.
En een plus: hij speelt SACD en DVDA... Mocht je dat ook leuk vinden.
Dus een leuke all-rounder.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WilcoL

Quote from: Peerless Monster on August 28, 2009, 12:38:03
Anders probeer eens een Denon DVD2900.
Die zijn nu nog zo rond de 100 a 150 euro en kunnen goed mee qua beeld.
Qua geluid zijn ze echt goed voor dat geld.
En een plus: hij speelt SACD en DVDA... Mocht je dat ook leuk vinden.
Dus een leuke all-rounder.

Zoiets zou het moeten worden dan ja! Gisteren nét achter het net gevist: deed iemand op Marktplaats z'n zwarte 3910 weg voor 150 euro  :notify: :sadlike:!! Alleen ik was 2de gegadidge & de eerste kijker nam hem natuurlijk mee voor dat geld... Baal er nog een tikkie van  :dry:
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Snowmaster

Niet lullig bedoeld, maar de 2808 ook een zwakke schakel voor goede stereo.

Afhankelijk van de prijs van het gemodificeerde exemplaar, kun je hem toch proberen. Dat netsnoer is een leuke tweak maar zal niet het echte verschil brengen. Die klok wel, maar de rest van de electronica blijft natuurlijk van minder niveau. Gewoon proberen dus.

Met een 3910 of 3930 zit je in stereo aan de limiet mits je beiden goed aansluit.
Een 3910 of 3930 is voor minder dan <300 is een nobrainer.  Afhankelijk van de CD weergave van een LX52 is dit straks een mooie speler. Helaas wordt bij die Pio's nooit de weergave op CD vergeleken met de oude DVD spelers zoals een 3910 of 3930.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)