Sanders Ht-& Stereoset

Started by Xander32, August 25, 2009, 20:28:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

drees62

Quote from: Alex Groningen on December  3, 2011, 10:56:52
Mooie opstelling Sander. Je set ziet er keurig uit zo.

Inderdaad, gruwelijk mooi!   :wub:

Maro

Quote from: drees62 on December  3, 2011, 11:44:37
Inderdaad, gruwelijk mooi!   :wub:

Welke set dan..ik zie alleen een TV met 2 speakers.... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

#1027
Quote from: drees62 on December  3, 2011, 11:44:37
Inderdaad, gruwelijk mooi!   :wub:

Quote from: Maro on December  3, 2011, 11:51:22
Welke set dan..ik zie alleen een TV met 2 speakers.... :D
:devil:


Beiden welcome; allicht begin 2012 M&G / nieuwjaarsborrel hier ?


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Goed idee sander...roep maar wat data... :pompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

drees62

Quote from: Maro on December  3, 2011, 12:25:26
Goed idee sander...roep maar wat data... :pompom:

Yes, yes  :angel:

Heb alleen 15e jan al wat staan. Rest nog blanco.
Ben echt heel benieuwd enne . . de meetset staat al klaar  ;-)

Xander32

#1030
Quote from: Maro on December  3, 2011, 12:25:26
Goed idee sander...roep maar wat data... :pompom:
Quote from: drees62 on December  3, 2011, 12:41:24
Yes, yes  :angel:

Heb alleen 15e jan al wat staan. Rest nog blanco.
Ben echt heel benieuwd enne . . de meetset staat al klaar  ;-)

Super! Alleen kan ik op dit moment nog even geen data noemen - ik ben druk aan het solliciteren en hoop ergens in januari 2012 weer aan het werk te zijn. Dat kan betekenen dat ik weer (een deel van) een weekend mag werken (bij 1 v.d. vacatures is dat 1 x /maand het geval).

Maar mocht het dan in januari niet (meer) lukken: het biertje staat in februari ook nog wel koud, alleen de oliebollen zijn tegen die tijd ietwat dreug :D.

Wanneer ik duidelijkheid heb kom ik direct met een aantal opties!


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Prima...hou het wel in de gaten.  :)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

Quote from: Xander32 on December  3, 2011, 09:43:02
Van betreffende heren al een advies gekregen aangaande het uitgangsignaal pre-outs A5, welke ik heb overgenomen (2 stuks splitters). En voordat ik de 2e sub heb gekocht is dit vanzelfsprekend eerst uitvoerig besproken in de interieurcommissie, waarin m`n vriendin de rol van voorzitter op zich heeft genomen ;D.


Sander.
En jij van beslissende jurylid? ;) Maar alle gekheid op een stukje, ik vind het vooral mooi om te lezen dat je zo bewust tot je keuze bent gekomen. Geen twee subwoofers (heb echt een hekel aan dat woord!) voor de leuk, maar echt alle (?) voors en tegens tegen elkaar afgewogen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

drees62

Quote from: Xander32 on December  3, 2011, 13:41:28


Maar mocht het dan in januari niet (meer) lukken: het biertje staat in februari ook nog wel koud, alleen de oliebollen zijn tegen die tijd ietwat dreug :D.

Sander.

Zal er voor de zekerheid een paar invriezen op oudejaarsdag. Volgens aloude familietraditie bak ik elk jaar zelf van die stuiterballen  ;)

Xander32

Quote from: drees62 on December  3, 2011, 15:15:15
Zal er voor de zekerheid een paar invriezen op oudejaarsdag. Volgens aloude familietraditie bak ik elk jaar zelf van die stuiterballen  ;)
Doe dat! Krijgen wij tijdens de M&G de befaamde "Twentse Drees Stuiterballen"  ;).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Quote from: Bas Akkerman on December  3, 2011, 14:26:04
En jij van beslissende jurylid? ;) Maar alle gekheid op een stukje, ik vind het vooral mooi om te lezen dat je zo bewust tot je keuze bent gekomen. Geen twee subwoofers (heb echt een hekel aan dat woord!) voor de leuk, maar echt alle (?) voors en tegens tegen elkaar afgewogen.
Dank je Bas. Tja, ik ben een rationeel mannetje, en probeer waar het kan tot een afgewogen keuze te komen.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pinohelmond

Quote from: Xander32 on December  4, 2011, 09:01:18
Dank je Bas. Tja, ik ben een rationeel mannetje, en probeer waar het kan tot een afgewogen keuze te komen.


Sander.

Daar kan Bas over mee praten.  ;)
Volledig terecht ook overigens, het zijn geen aankopen van twee kwartjes die we hier allemaal doen. Aanvulling op de set is natuurlijk het belangrijkste, dat het dan optisch een vooruitgang is of tenminste matcht is dan wel weer een heel leuk bijkomend voordeel.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Xander32

Quote from: Pinohelmond on December  5, 2011, 14:43:42
Daar kan Bas over mee praten.  ;)
Volledig terecht ook overigens, het zijn geen aankopen van twee kwartjes die we hier allemaal doen. Aanvulling op de set is natuurlijk het belangrijkste, dat het dan optisch een vooruitgang is of tenminste matcht is dan wel weer een heel leuk bijkomend voordeel.
Betreft een 2e sub ging mijn vriendin voor de symmetrie en het feit dat deze het zicht op de kabels onneemt  :P. Voor mij is het ook de symmetrie maar dan inzake het geluidsbeeld (en idd. `t smoelt ook nog lekker).

En dat Bas gaat voor een zeer wel overwogen keuze was mij ook al opgevallen.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pinohelmond

`Schat, ik weet dat je je ergert aan die kabels en omdat ik je begrijp en met je mee wil denken heb ik lang nagedacht over een oplossing: Een 2e Velo lost al je problemen op. Het kost wel een zak geld maar als ik jou daarmee gelukkig maak dan moet dat maar`   :D
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Xander32

Quote from: Pinohelmond on December  6, 2011, 09:22:19
`Schat, ik weet dat je je ergert aan die kabels en omdat ik je begrijp en met je mee wil denken heb ik lang nagedacht over een oplossing: Een 2e Velo lost al je problemen op. Het kost wel een zak geld maar als ik jou daarmee gelukkig maak dan moet dat maar`   :D

:D

Op die wijze was het echt niet gelukt; daar is madame veel te pienter voor ;).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#1040
Zojuist een selectiegesprek gehad in een groot ziekenhuis hier in de omgeving. Zelf heb ik het als een goed gesprek ervaren, ik was relaxed en kon de vragen goed beantwoorden. Nu maar afwachten, en laat ik nou net daar niet zo goed in zijn ::).




Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

high-q

lol @ image 

Ik dacht dat alleen bij ons thuis zo was ...  :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Xander32

#1042
Quote from: high-q on December  7, 2011, 19:02:42
lol @ image 

Ik dacht dat alleen bij ons thuis zo was ...  :D
Nee joh, wees gerust, `t gaat overal zo :D.




Vanmorgen nog weer eens flink met de speakers aan het schuiven geweest (nadat ik de orginele positie had gemarkeerd).
Verder uit elkaar, (+ 50 cm) verder van de achterwand (+ 20 cm), meer dan wel minder indraaien en vervolgens net zolang schuiven totdat ik het beste resultaat had. Deze heb ik vervolgens nog vergeleken met de gemarkeerde (orginele) posities.

Het resultaat is echt verbijsterend. Ik dacht dat ik de speakers al zorgvuldig had opgesteld maar niets is minder waar, al is het aangaande de verschuivingen cm-werk: + 6 cm. van de achterwand, - 20 cm. onderlinge afstand en de helft minder ingedraaid.

Resultaat: meer hoogte en diepte in het beeld en het geluid staat nu niet alleen meer tussen de speakers in maar er ook naast. Van dat laatste was in de uitgangspositie geheel niets te horen. Het geluid is nog weer meer van de speakers los gekomen,
het geluid is nu veel meer een "live-geluid", veel levendiger, sprankelender.

Ben na het schuiven en de eerste verbijsterende indrukken ff weg gegaan bij de set (boven de was weg gewerkt :P) en toen ik weer kwam in de huiskamer was daar wederom dezelfde verbazing; WOW!


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Goed bezig Sander. Ik had een gelijke ervaring met mijn schuiven. En dat is helemaal cm-werk, maar wel groot effect. Wat vindt je vriendin ervan?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Quote from: HTip on December  8, 2011, 18:18:01
Goed bezig Sander. Ik had een gelijke ervaring met mijn schuiven. En dat is helemaal cm-werk, maar wel groot effect. Wat vindt je vriendin ervan?
Tot op dit moment nog geen enkele reacties inzake de opstelling 8).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

yorkie13


Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#1047
Quote from: Xander32 on December  7, 2011, 15:20:47
Zojuist een selectiegesprek gehad in een groot ziekenhuis hier in de omgeving. Zelf heb ik het als een goed gesprek ervaren, ik was relaxed en kon de vragen goed beantwoorden. Nu maar afwachten, en laat ik nou net daar niet zo goed in zijn ::).




Sander.
Maandag a.s. een 2e gesprek; spannund :).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

skyfox

Veel succes met je 2e gesprek!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Succes joh! Wat voor functie is het?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten