sennheiser HD555

Started by gastje13, August 18, 2009, 22:40:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gastje13

Ik heb nu een draadloze sennheiser koptelefoon, klinkt op zich mooi maar ik weet zeker dat het beter kan. Nu zouden de gewone "draad" koptelefoons een stuk beter klinken, deze wil ik dus ook aanschaffen.

Heeft iemand ervaring met de sennheiser HD555?
Op internet lees ik mooie verhalen dat deze een mooie warme en ruimtelijke sound heeft. De klankbeschrijving spreekt mij wel aan.
Ik heb deze proberen te beluisteren bij de mediamarkt maar gezien deze op MAX volume stond(>100DB) en niet zachter te zetten was, heb ik daar niets aan.

Eventuele alternatieve ook welkom!


MaxxMark

Ik ben altijd zeer te spreken over deze Sennheiser serie.

Heb zelf de 570 gehad en heb nu de 595 (de 570 ging stuk na jaren intensief gebruik).

Ik heb de 555 ook gehoord en hoewel het ook een zeer goede koptelefoon is, haalt hij het niet bij de 595.

Uiteraard zit er wel een prijsverschil tussen beide koptelefoons.

Een vriend van me gebruikt de 555 op het werk, en vind die daar geschikt voor. Maar voor thuis vind hij de 595 toch net wat relaxter.

Conclusie: de 555 is absoluut goed! Maar een paar 10tjes extra geeft je een 595 die nog beter is :)

Advies:
Ga langs een zaak waar je koptelefoons kunt luisteren. Misschien vind je zelf het verschil tussen de 555 en 595 niet denderend genoeg om de hogere prijs te betalen
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

gastje13

Bedankt voor je antwoord!

Ik ga vrijdag nog eens naar antwerpen, en nog eens kijken of daar een winkel is waar ik de koptelefoons netjes kan beluisteren.

De 555 is vanaf 90 euro en de 595 vanaf 130. Opzich geen vreselijk verschil, eigenlijk belachelijk goedkoop in vergelijk met een goede set luidsprekers.

gastje13

#3
Vandaag de HD555 aangeschaft en deze klinkt prima !
Minder detail dan de RS130 maar wel veel meer dynamiek en een stuk warmere klank. :)

De 515 vond ik wat schel klinken, de 485/465 een beetje teveel bass en niet zo helder. De 595 hadden ze helaas niet.