Kwabbernoot's klasse D en DSP setje

Started by Kwabbernoot, August 12, 2009, 11:59:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

PHiX

Super set. Ik denk dat elk bezoek dat voor het eerst bij je thuis komt zijn of haar ogen uit kijkt.
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

Kwabbernoot

Dank je. Beetje laat maar toch... :-[

Ondertussen is er al weer enige tijd geleden een nieuw component bijgekomen, een heuse HTPC.



Daarop draait de Squeezebox server en XBMC. Top apparaatje, ben er erg blij mee. Ik krijg alleen WOL nog niet aan de praat.


Groeten...

chansig

Volgend weekend is het dan eindelijk zover. Iets wat al drie jaar in het vat zit gaat uitgevoerd worden; We gaan bij Kwabber luisteren. We zijn Eelco, Huub en ikzelf. Mogelijk dat Keyser ook meekomt...maar die is nog een prioriteiten lijstje aan het samenstellen.

Leuk...ik heb er nu al zin in. Ik heb deze speaker ooit een keer gehoord bij de show van De Doelen...maar toen stonden ze in een hal...lijkt mij niet optimaal.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Former member 78

Die speakers kunnen echt waanzinnig mooi klinken :inlove: Maar ook heel erg slecht.
Heb nog nooit grotere verschillen gehoord met een speaker, dan bij de Uno's.

Kwabbernoot

Hoe klinken ze dan in een goede en een slechte set-up? Kun je aangeven waarin dan het verschil zit?


Ik heb er ook zin in. Ik moet nog wel even een beetje ruimte maken maar dat komt helemaal goed.

Groeten...


chansig

Speakers de deur uit...ruimte zat.  :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Hoe ze klinken; ik heb ze 2x beluisterd bij wenw wat er toen aanhing weet ik niet, maar het klonk erbarmelijk, schreeuwerig midden, wat tetterde in je oren, dat overstemde alles. De uno heeft bij mij toen een slechte indruk achtergelaten.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Tsja...de ruimte bij WenW staat niet bekend als 1 van de ruimte's waar speakers goed tot hun recht kunnen komen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Quote from: chansig on May 29, 2013, 11:09:28
Tsja...de ruimte bij WenW staat niet bekend als 1 van de ruimte's waar speakers goed tot hun recht kunnen komen.

Gr Hans

Dat klopt wel maar ze klinken er ook niet slecht, maar ze kunnen thuis beter klinken. Echter de Uno's klonken zo slecht dat je er nauwelijks naar kon luisteren, schel, rauw hard midden, teveel midden, tetterend.....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Klinkt toch als te weinig aandacht besteed aan het opstellen etc.

En het zijn toeters dus die horen te tetteren... :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted Member 2

Quote from: frank2 on May 29, 2013, 11:17:25
Dat klopt wel maar ze klinken er ook niet slecht, maar ze kunnen thuis beter klinken. Echter de Uno's klonken zo slecht dat je er nauwelijks naar kon luisteren, schel, rauw hard midden, teveel midden, tetterend.....

Ik heb daar heel andere ervaringen mee: niet schel, mooi uitgewogen midden en juist present op een aangename manier.
Zo zie je dat het kan verkeren ;D

Groet,
Henk

Pjotr27

QuoteDie speakers kunnen echt waanzinnig mooi klinken :inlove: Maar ook heel erg slecht.
Heb nog nooit grotere verschillen gehoord met een speaker, dan bij de Uno's.

Afgelopen zondag Avantgarde Trio ( met losse subwoofer`s) gehoord...
Was toch wel erg mooi en niet alleen bij stevige muziek, maar ook op kamerorkest..
Met de eigen Avantgarde versterkers en die zijn mooi....  :blush:

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Former member 78

#88
Quote from: Kwabbernoot on May 29, 2013, 11:01:11
Hoe klinken ze dan in een goede en een slechte set-up? Kun je aangeven waarin dan het verschil zit?


Ik heb er ook zin in. Ik moet nog wel even een beetje ruimte maken maar dat komt helemaal goed.

Groeten...

Toen ik 't mooi vond, speelden ze echt volledig los. Nu kan ik wel alle termen er in gooien, maar heb daar
niet zo'n zin in. Was er iig positief van onder de indruk, de dynamiek en het gemak! ook totaal geen hardheid. Elk nummer smaakte naar meer.

En dat laatste hadden ze die andere keer juist wel. Hard aan de oren, gewoon niet prettig om naar te luisteren.

chansig

Dat zit dan toch niet in de speakers...al is het wel even zoeken wat de bouwers voor ogen hadden: prima of hard en met pijn aan de oren...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Als het bij mij echt hard gaat ben ik er over het algemeen ook vrij snel klaar mee moet ik zeggen. Ik denk alleen niet dat dit dan komt door de speakers. Op dat moment loopt mijn versterkertje tegen zijn max en de kamer werkt dan ook niet meer mee. Dan kan het inderdaad wel eens hard aan de oren worden.

Gelukkig houd ik ook niet zo van knetterhard geluid. Dat komt dus goed uit.

Groeten...

Staaled

Quote from: ArjanR1 on May 31, 2013, 01:21:20
Toen ik 't mooi vond, speelden ze echt volledig los. Nu kan ik wel alle termen er in gooien, maar heb daar
niet zo'n zin in. Was er iig positief van onder de indruk, de dynamiek en het gemak! ook totaal geen hardheid. Elk nummer smaakte naar meer.

En dat laatste hadden ze die andere keer juist wel. Hard aan de oren, gewoon niet prettig om naar te luisteren.

Zeer waarschijnlijk de akoestiek.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Former member 78

Zelfde ruimte ;)
De muziek stond ook niet te hard, lekker luisterniveau.


Staaled

Quote from: ArjanR1 on May 31, 2013, 09:09:37
Zelfde ruimte ;)
De muziek stond ook niet te hard, lekker luisterniveau.
Dat had ik even niet mee gekregen.

Met zorg matchen dus.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

op eigen verzoek verwijderd.

Morgen Kwabber z'n setje beluisteren. Als Huub tenminste z'n mond houdt...

;D

Ik het er zin an!

Kwabbernoot

We kunnen Huub ook gewoon buiten stallen. Het schijnt mooi weer te blijven dus dat geluk heeft hij dan al.

Groeten...

Xander32

Quote from: Eelco Tijnagel on June  7, 2013, 18:44:58
Morgen Kwabber z'n setje beluisteren. Als Huub tenminste z'n mond houdt...

;D

Ik het er zin an!
... Hij praat dus het zoveel dan dat ie post ;D.

Veel plezier morgen :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

op eigen verzoek verwijderd.

#97
Zo!

Net terug en gegeten. Nu even de indrukken laten bezakken en dan zal ik morgen eens trachten onder worden te brengen wat ik heb ervaren.

Aantekening: In hoeverre beïnvloed het gebruik van een DSP op het laag de levendigheid van stemmen, iets met grondtoon en boventonen wellicht?

:crazy:

chansig

Hier is het buikje ook weer rond. Laat ik alvast dit zeggen: Wat is en blijft het leuk dit soort dagen. In dit geval geen nieuwe mensen...maar wel een afspraak ingelost die al een jaar of drie stond. :D

Het volgende slachtoffer wordt Andre..alleen weet hij het nog niet. :D

Morgen ws meer over de muziek, installatie en mogelijke andere beslommeringen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martijn M

Ik kon er vandaag helaas niet bij zijn, maar ben benieuwd naar de bevindingen  :) .
Dutch & Dutch