Kwabbernoot's klasse D en DSP setje

Started by Kwabbernoot, August 12, 2009, 11:59:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Cyrus·

Quote from: Kwabbernoot on November 22, 2020, 21:41:57
Hoi Edwin, lang geleden. Dank je.

Nou inderdaad... Ben niet zo heel actief op de fora, lees hier ook vooral in afterhours en fotografie-topics... Set is hier gewoon voor elkaar, ben vooral met muziek bezig, lekker ontspannen luisteren. Maar dat geldt voor jou ook, volgens mij, tot deze prachtkans zich voordeed?

Nogmaals veel plezier gewenst! Ben wel errug benieuwd hoe de 8c klinkt trouwens...
Groeten,
Edwin

Tabcam

Quote from: Kwabbernoot on November 22, 2020, 21:41:57
Dank je. Nee, het zijn gewoon de baffles waarmee hij ze te koop aan bood. De veeg is bijna niet te zien dus dat is prima.
Nu worden ze nog analoog aangestuurd maar ik wil ze digitaal gaan voeren zodat de ouderwetse stereotoren de kamer uit kan. Maar dan moet de kwaliteit wel net zo goed zijn als nu.
Hoi Edwin, lang geleden. Dank je.
Denk dat het zelfs beter is, alles digitaal tot de D&D 8c. Streamer/transport kan wel invloed hebben, heb ik gemerkt. Veel plezier met je nieuwe set.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Quote from: Kwabbernoot on November 22, 2020, 21:11:25
Nee, nog niet. Als het goed is komt Martijn dat doen maar daar heb ik nog geen afspraak voor gemaakt. Eerst maar eens de juiste opstelling zien te vinden. En daarna DSP-en. Maar het klinkt nu al erg lekker.

Groeten...

Geen UMIK ? Want het is zo gedaan. Beschrijving welke op de website staat, is helder en duidelijk. Maar ook leuk dat Martijn het eea komt inregelen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martijn M

Gefeliciteerd met je 8c's, Kwabbernoot! Met plezier wip ik binnenkort een keer langs om te helpen met afregelen. Zoals Chansig al zegt is het weinig werk. Maar leuk om je na zo'n lange tijd weer eens te zien!
Dutch & Dutch

Kwabbernoot

Quote from: CyrusOne on November 22, 2020, 23:04:53
Nou inderdaad... Ben niet zo heel actief op de fora, lees hier ook vooral in afterhours en fotografie-topics... Set is hier gewoon voor elkaar, ben vooral met muziek bezig, lekker ontspannen luisteren. Maar dat geldt voor jou ook, volgens mij, tot deze prachtkans zich voordeed?

Nogmaals veel plezier gewenst! Ben wel errug benieuwd hoe de 8c klinkt trouwens...
Ik was de laatste tijd vooral bezig om apparatuur te vinden waardoor ik het hele spul in een nogal klein kastje zou kunnen verstoppen zonder in te moeten boeten op de kwaliteit. Dus klein DSP kastje, kleine streamer, kleine DAC/pre. Maar ja, ik zag geen manier om de grote eindversterker (Musical Fidelity P270-2) ergens kwijt te kunnen. Dus als die toch het vloeroppervlak in zou blijven nemen, kon ik net zo goed de gehele stapel laten staan.
Ook één van de redenen waarmee ik mijzelf heb weten om te praten om toch voor de 8c's te gaan. Als het goed is heb ik er straks alleen nog een streamer staan. Het betekent wel afscheid van de platenspeler maar daar kom ik denk ik ook wel overheen.
Zodra de corona-toestanden voorbij zijn ben je welkom maar het is nogal een eind karren voor jou. Er is vast een setje dichterbij te vinden.

Quote from: TabCam on November 23, 2020, 00:00:14
Denk dat het zelfs beter is, alles digitaal tot de D&D 8c. Streamer/transport kan wel invloed hebben, heb ik gemerkt. Veel plezier met je nieuwe set.

Dank je. Ik begin eerst maar eens met de aanwezige streamer. Mocht ik het gevoel hebben dat het beter kan, zal ik weer moeten gaan sparen.

Quote from: HuubF on November 23, 2020, 00:12:08
Hé aan de 8C! Gefeliciteerd.  ;)

Dank je Huub.

Quote from: chansig on November 23, 2020, 07:39:26
Geen UMIK ? Want het is zo gedaan. Beschrijving welke op de website staat, is helder en duidelijk. Maar ook leuk dat Martijn het eea komt inregelen.

Gr. Hans

Nu je het zegt, die moet ik nog wel hebben. Ook al eens van Koen overgenomen, dacht ik. Maar het is ook wel gezellig als Martijn dat komt doen. Dan weet ik ook dat het goed gedaan wordt. Dat haalt ook gelijk de "audiophilia-nervosa"-vraag weg: zou het nog beter kunnen? Maar eerst maar eens de juiste plaats zien te vinden.

Ik kwam overal tegen dat de speakers zich aanpassen aan de kamer ipv andersom. Op zich klopt dat wel maar ze zijn nog steeds wel heel gevoelig voor plaatsing. Niet zozeer voor de klankbalans maar wel voor het plaatje. In mijn kamer tenminste. Dat had ik eigenlijk niet in die mate verwacht. Achteraf ook wel een vreemde gedachte, eerlijk gezegd.

Groeten...

Kwabbernoot

Quote from: Martijn M on November 23, 2020, 10:14:08
Gefeliciteerd met je 8c's, Kwabbernoot! Met plezier wip ik binnenkort een keer langs om te helpen met afregelen. Zoals Chansig al zegt is het weinig werk. Maar leuk om je na zo'n lange tijd weer eens te zien!

Hoi Martijn. Dank je. Tof dat je dat wilt doen.

katwax

Quote from: Kwabbernoot on November 23, 2020, 10:15:50

Ik kwam overal tegen dat de speakers zich aanpassen aan de kamer ipv andersom. Op zich klopt dat wel maar ze zijn nog steeds wel heel gevoelig voor plaatsing. Niet zozeer voor de klankbalans maar wel voor het plaatje. In mijn kamer tenminste. Dat had ik eigenlijk niet in die mate verwacht. Achteraf ook wel een vreemde gedachte, eerlijk gezegd.

Groeten...
Als je geen aanpassingen doet aan de instellingen zullen zich niet aanpassen natuurlijk.
Alvast veel plezier met je nieuwe aankoop, denk niet dat het minder kan qua randapparatuur dan met zulke actieve speakers.
Zou wel proberen van digitaal in te gaan om het maximum uit je speakers te halen, je kan dan analoog gebruiken voor je platenspeler :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Kwabbernoot

Quote from: katwax on November 23, 2020, 10:26:23
Als je geen aanpassingen doet aan de instellingen zullen zich niet aanpassen natuurlijk.
Alvast veel plezier met je nieuwe aankoop, denk niet dat het minder kan qua randapparatuur dan met zulke actieve speakers.
Zou wel proberen van digitaal in te gaan om het maximum uit je speakers te halen, je kan dan analoog gebruiken voor je platenspeler :)
Dank je.

Je kunt in de webinterface aangeven wat de afstand is tot de muren en dat heb ik wel gedaan. Maar er zit ook een DSP ingebouwd en dat heeft wat meer voeten in de aarde om dat goed in te stellen.
De digitale en analoge signalen gaan allebei via dezelfde ingang. Dat betekent dat ik de platenspeler via de streamer zou moeten aansluiten. Maar waar laat ik die platenspeler dan weer.

Groeten...

chansig

Heb je de handleiding al gelezen als het gaat om gebruik DSP en REW ?

Gaat bijna helemaal vanzelf. Als ik het kan, kan jij het helemaal. In REW zit de 8c ingebakken om het maar zo te zeggen. Ik stel me dan voor dat de metingen van de speaker ingevoerd zijn in REW en REW deze als uitgangspunt neemt als je in je kamer gaat meten. Maar goed...door de 8c aan te vinken in REW ben je al een goed eind op weg. Dan nog even wat vinkjes links en rechts en vervolgens meten. REW berekent de aanpassingen en met een druk op de knop importeer je ze naar de speaker. Links en rechts doe je apart. Klaar!!!!!

Het inpluggen van de mic, opstarten etc duurt langer dan het hele gebeuren zelf. :)

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bama

Quote from: Kwabbernoot on November 23, 2020, 10:35:13
Dank je.

Je kunt in de webinterface aangeven wat de afstand is tot de muren en dat heb ik wel gedaan. Maar er zit ook een DSP ingebouwd en dat heeft wat meer voeten in de aarde om dat goed in te stellen.
De digitale en analoge signalen gaan allebei via dezelfde ingang. Dat betekent dat ik de platenspeler via de streamer zou moeten aansluiten. Maar waar laat ik die platenspeler dan weer.

Groeten...

Straks de streamer digitaal aansluiten en de platenspeler analoog, dus even wachten met de platenspeler verkopen zou ik zeggen. En als het een beetje meezit zijn ze binnenkort Roon ready en dan heb je ook geen streamer nodig zelfs.

Kwabbernoot

#486
Quote from: chansig on November 23, 2020, 10:39:46
Heb je de handleiding al gelezen als het gaat om gebruik DSP en REW ?

Gaat bijna helemaal vanzelf. Als ik het kan, kan jij het helemaal. In REW zit de 8c ingebakken om het maar zo te zeggen. Ik stel me dan voor dat de metingen van de speaker ingevoerd zijn in REW en REW deze als uitgangspunt neemt als je in je kamer gaat meten. Maar goed...door de 8c aan te vinken in REW ben je al een goed eind op weg. Dan nog even wat vinkjes links en rechts en vervolgens meten. REW berekent de aanpassingen en met een druk op de knop importeer je ze naar de speaker. Links en rechts doe je apart. Klaar!!!!!

Het inpluggen van de mic, opstarten etc duurt langer dan het hele gebeuren zelf. :)

Gr. Hans

Nee, dat heb ik niet gelezen. Ik heb er verder ook geen handleiding bij. Ik heb die van de website gedownload (versie 2.1) maar daar staat niets in over REW, of ik heb eroverheen gekeken.

Ik zal wel goed opletten als Martijn het inmeet, dan kan ik het zelf in het vervolg... denk ik... hoop ik. :)

Groeten...

Kwabbernoot

Quote from: Bama on November 23, 2020, 10:46:38
Straks de streamer digitaal aansluiten en de platenspeler analoog, dus even wachten met de platenspeler verkopen zou ik zeggen. En als het een beetje meezit zijn ze binnenkort Roon ready en dan heb je ook geen streamer nodig zelfs.
Kan dit dan? Digitaal en analoog gaan toch via dezelfde ingang of mis ik wat. Dat zou ook niet voor het eerst zijn trouwens.

Ik ben niet echt bekend met Roon maar wat ik er zo over lees lijkt het mij voornamelijk een erg dure methode om je eigen muziek te kunnen streamen met daarbij een fraaie grafische schil. Als je een abonnement neemt op Roon, krijg je er toch geen hele catalogus aan muziek bij?

Groeten...

chansig

Quote from: Kwabbernoot on November 23, 2020, 10:51:13
Nee, dat heb ik niet gelezen. Ik heb er verder ook geen handleiding bij. Ik heb die van de website gedownload (versie 2.1) maar daar staat niets in over REW, of ik heb eroverheen gekeken.

Ik zal wel goed opletten als Martijn het inmeet, dan kan ik het zelf in het vervolg... denk ik... hoop ik. :)

Groeten...

https://support.dutchdutch.com/tag/rew/

Kan je je inlezen en zien of Martijn het goed doet.. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Bedankt voor de link. Ik zal het eens doorlezen.

Groeten...

DofN

Gefeliciteerd met je mooie LS. Ben benieuwd hoe ze je gaan bevallen :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

HuubF

Quote from: Kwabbernoot on November 23, 2020, 10:57:06
Kan dit dan? Digitaal en analoog gaan toch via dezelfde ingang of mis ik wat. Dat zou ook niet voor het eerst zijn trouwens.

Ik ben niet echt bekend met Roon maar wat ik er zo over lees lijkt het mij voornamelijk een erg dure methode om je eigen muziek te kunnen streamen met daarbij een fraaie grafische schil. Als je een abonnement neemt op Roon, krijg je er toch geen hele catalogus aan muziek bij?

Groeten...

Als je ook een abonnement hebt op Qobuz, Tidal en/of Spotify wel. Die hebben zelf ook front ends maar die van Roon vind ik het lekkerst werken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Quote from: doorofnight on November 23, 2020, 11:35:44
Gefeliciteerd met je mooie LS. Ben benieuwd hoe ze je gaan bevallen :)

Dank je.

De eerste tweede indruk is erg goed. Maar ik ben nog niet klaar met het opstellen. Althans, ik heb het idee dat er meer in zit. Maar het is nu, na een halve dag schuiven en draaien al wel beter dan met de oude speakers dus ik ben al best tevreden. En dan moeten ze dus nog ingemeten worden.
Ik heb ze nu op 35 cm vanaf de muur. Dichter erop was geen succes (plat) en op 40 cm lijk ik wat body te gaan missen. Even weer mijzelf resetten en vanavond weer verder.

Groeten...

Kwabbernoot

Quote from: HuubF on November 23, 2020, 11:51:16
Als je ook een abonnement hebt op Qobuz, Tidal en/of Spotify wel. Die hebben zelf ook front ends maar die van Roon vind ik het lekkerst werken.

Ja, maar dan betaal je dus al voor de muziek bij Q, T of S. En dan heb je al betaald voor een apparaat dat "Roon-ready" is en waarschijnlijk ook prima direct Q, T en S af kan spelen. En om dat dan een beetje te gaan stroomlijnen moet je een abonnement nemen op Roon of 500 euro ineens aftikken? Ik vind dat euhmm... raar.

Groeten...

vanzomereng

Quote from: Bama on November 23, 2020, 10:46:38
Straks de streamer digitaal aansluiten en de platenspeler analoog, dus even wachten met de platenspeler verkopen zou ik zeggen. En als het een beetje meezit zijn ze binnenkort Roon ready en dan heb je ook geen streamer nodig zelfs.
Het feit, dat Roon-ready steeds meer gemeengoed is en het aantal gebruikers stijgt en blijkbaar een meerwaarde voor velen heeft,
heb ik nog steeds geen enkel idee, wat de meerwaarde is van Roon, als je dit afzet tegen de extra abo-kosten van Roon,
wat niet misselijk is.  Je zult nog gewoon hiernaast een abo moeten afsluiten voor een streamingdienst.

Ik zou het prettig vinden, als iemand mij kan vertellen:
- wat biedt ROON extra als je maar 1 set heb, waarbij je streamt van de NAS met hierop je eigen muziekcollectie
- wat biedt ROON extra als je maar 1 set heb, waarbij je streamt van 1 v/d grote aanbieders zoals TIDAL, QUBUZ, SPOTIFY

Thanks
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Kwabbernoot

Ik heb het idee dat het een soort Plex voor muziek is. Ik zie de toegevoegde waarde ook nog niet.

Groeten...

DofN

Quote from: Kwabbernoot on November 23, 2020, 11:52:23
Dank je.

De eerste tweede indruk is erg goed. Maar ik ben nog niet klaar met het opstellen. Althans, ik heb het idee dat er meer in zit. Maar het is nu, na een halve dag schuiven en draaien al wel beter dan met de oude speakers dus ik ben al best tevreden. En dan moeten ze dus nog ingemeten worden.
Ik heb ze nu op 35 cm vanaf de muur. Dichter erop was geen succes (plat) en op 40 cm lijk ik wat body te gaan missen. Even weer mijzelf resetten en vanavond weer verder.

Groeten...

Je hebt wel de boundaries ingesteld?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kwabbernoot

Naar de muur erachter wel. Nog niet naar de zijmuren maar daar is er maar één van en daar hangt ook nog een gordijn voor.

DofN

De achtermuur is het belangrijkst. Zijwanden als tweede belangrijk. Ik zou het gewoon invullen en een gordijn telt denk ik niet als zijwand :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kwabbernoot

Ik zal vanavond er wel eens wat mee gaan spelen.