'PlayStation 3 Slim gaat 299 euro kosten'

Started by Marcel_T., August 12, 2009, 11:52:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marcel_T.

Door Bart de Water, dinsdag 11 augustus 2009 15:43, views: 35.647

Volgens een Franse retailer zal Sony volgende week op de Gamescom in Keulen een kleinere en goedkopere versie van de PlayStation 3 presenteren. Deze zogeheten Slim-variant zou voor 299 euro over de toonbank gaan.

De anoniem gebleven eigenaar van een Franse gameswinkel zou begin augustus door de groothandel zijn ingelicht over de nieuwe uitvoering van Sony's spelcomputer, die de bestaande uitvoering mogelijk gaat vervangen. De PlayStation 3 Slim zou volgens die informatie een ingebouwde harde schijf van 80GB hebben. Geruchten over een kleinere en goedkopere PlayStation 3 doen al langere tijd de ronde en laaien nu weer op, maar Sony heeft deze tot nog toe ontkend.

Begin augustus verscheen een vermelding van een PlayStation 3 Slim op de Duitse site van Amazon, zonder specifieke informatie zoals prijs en verschijningsdatum. Binnen enkele uren was het product weer uit de webwinkel verdwenen. Verder zou uit een memo van een Japanse retailer blijken dat de 80GB-variant van de huidige PlayStation 3 niet meer leverbaar is. Aangezien de 160GB-variant van de PlayStation 3 niet in Japan verkocht wordt, zou de winkel in dat geval helemaal geen PlayStations meer kunnen verkopen, wat erop zou kunnen duiden dat een er een nieuw model in aantocht is.

Eerder ging al het gerucht dat Sony bij toeleveranciers flinke bestellingen zou hebben gedaan om een grote voorraad van de nieuwe spelcomputer aan te leggen. Ook verscheen een afbeelding de vermeende verpakking van de PlayStation 3 Slim; volgens de informatie op die doos zou de opslagcapaciteit 120GB bedragen, wat meer is dan de 80GB waar de anonieme Franse retailer melding van deed




Bron: http://tweakers.net/nieuws/61771/playstation-3-slim-gaat-299-euro-kosten.html
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Kwabbernoot

Hij lijkt dus toch verrassend veel op deze. Ik dacht dat deze nep zou zijn. Blijkbaar niet dus.

foto en video

Groeten...

Michel8

groeten terug.

Ik ben benieuwd wat hier waar van is. Wat gaat dan de oude voorraad wel niet kosten?

We zullen het hopelijk volgende week weten.

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Michel8

#4
sorry, die is te intelligent. Snap je opmerking dus niet.  :sigh:

Ondertussen bij Microsoft:

http://kotaku.com/5335673/elite-360-dropping-in-price-rip-pro-model


Gaeje

als die dan stiller gaat zijn (zoals dat met de ps2 slim indertijd was) zou wel leuk zijn. maar lijkt me wel erg vroeg om nu al uit te komen

THX-UltraII

Quote from: Gaetan on August 13, 2009, 11:41:24
als die dan stiller gaat zijn (zoals dat met de ps2 slim indertijd was) zou wel leuk zijn. maar lijkt me wel erg vroeg om nu al uit te komen

vroeg? De PS3 is al weer wat jaartjes oud hoor.

Marcel_T.

Quote from: Gaetan on August 13, 2009, 11:41:24
als die dan stiller gaat zijn (zoals dat met de ps2 slim indertijd was) zou wel leuk zijn. maar lijkt me wel erg vroeg om nu al uit te komen

De huidige PS3 schijnt relatief duur te zijn om te maken. Als de PS3-slim goedkoper is, dan kunnnen ze er niet vroeg genoeg mee beginnen.

Overigens: PS3 is geïntroduceerd in november 2006.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Michel8

Quote from: Marcel_T. on August 13, 2009, 15:22:36
De huidige PS3 schijnt relatief duur te zijn om te maken. Als de PS3-slim goedkoper is, dan kunnnen ze er niet vroeg genoeg mee beginnen.

Overigens: PS3 is geïntroduceerd in november 2006.

Denk dat dit een oud standpunt is? Naar mijn weten is het laatste nieuws over de fabricagekosten, dat deze 70% zijn gedaald sinds de lancering.

royal d

De game-industrie schijnt niet zoveel last te hebben van de recessie dus hoe eerder de console op de markt komt hoe beter lijkt me.

Ik zal alleen geen slim kopen, vind het maar onzin.


(Is de slim niet speciaal voor vrouwen :-X ;D)

Marcel_T.

Quote from: Michel8 on August 13, 2009, 22:48:03
Denk dat dit een oud standpunt is? Naar mijn weten is het laatste nieuws over de fabricagekosten, dat deze 70% zijn gedaald sinds de lancering.

Ik weet zeker dat voor Sony de nieuwe slim-line goedkoper is om te maken. Zo 'slim' is men wel.  ;D
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Michel8

Zojuist was ik bij de FRS in Rotterdam Alexandrium. Daar was geen PS3 meer leverbaar. Wijst dus op echt iets nieuws!! Leuk!

Marcel_T.

En bevestigd tijdens de Sony persconferentie zojuist.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Marcel_T.

Weet iemand of de nieuwe PS3 Slim nu wel TrueHD en DTS HD kan bitstreamen?
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

svmnb

Grrmpf, daar gaat de toch al belabberde restwaarde van mijn reguliere80Gb PS3. :confused:
Die wilde ik t.z.t. verkopen als er een Dune Prime 2.0 of vervanger op de markt komt. Dat wordt weer schenken aan een neefje ofzo.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

daxie

Quote from: svmnb on August 19, 2009, 19:27:46
Grrmpf, daar gaat de toch al belabberde restwaarde van mijn reguliere80Gb PS3. :confused:
Die wilde ik t.z.t. verkopen als er een Dune Prime 2.0 of vervanger op de markt komt. Dat wordt weer schenken aan een neefje ofzo.

hey nonkel, leuk dat je aan me denkt. Weet je me nog wonen? Ik stuur je anders wel mijn adres hoor :-)

Alex Cremers

Misschien is hij wel zo 'slim' dat hij geen fan meer nodig heeft.

Girlzdad

    *  Heeft 120GB harde schijfruimte
    * Is 33% kleiner dan zijn voorganger
    * Is 36% lichter
    * Verbruikt 34% minder stroom
    * En is vanaf 11 september wereldwijd beschikbaar


oliverken



Marcel_T.

Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

svmnb

Ongelooflijk, nu weer bitstream uit op alleen het nieuwe model.

De PS3 was bij introductie een productierijp apparaat, dus van early adopters kun je niet spreken. Wel mocht je de volle mep betalen en nu dit weer. Ik heb het wel gehad met Sony's marketingstrategie en boycot die oplichtersbende voorlopig. :mad:
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Peter O

Misschien kan de TS een poll toevoegen wie er van plan is om over te stappen?