Welke router aanschaffen voor Ziggo Alles-in-1 Extra?

Started by Starred, August 12, 2009, 08:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SpaceJS

Quote from: Starred on August 12, 2009, 13:24:27
Hoog zou je download snelheid theoretisch moeten zijn bij een Ziggo abo van 50mbps?

Volgens mij gewoon 50 mbps.
Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

RonG

Wanneer ik de speedtests bekijk van sommige (op tweakers.net en ziggo forum) is 47-49 wel goed. Het getal 50 heb ik nog niet gezien.
Ik heb nu 20Mb maar bij speedtest haal ik variërend 17-18 Mb

Starred

Ik haal nu 1.45MB (dus niet Mb) per seconde. Lijkt me veel te traag voor 50mbps abo?

RonG

Wat voor abo heb je nu? Toch nog een AIE aan je eeste post te zien? Of heb je al een nieuw modem (docsis3) van Ziggo gekregen.

Starred

Quote from: RonG on August 12, 2009, 14:13:00
Wat voor abo heb je nu? Toch nog een AIE aan je eeste post te zien? Of heb je al een nieuw modem (docsis3) van Ziggo gekregen.


Het is vanmorgen geinstalleerd, AIE. Dus zou 50mbps moeten zijn

RonG

Ik zou de router eens overslaan en een pc of laptop direct aan de modem van Ziggo hangen en dan de snelheid testen.

SpaceJS

#31
Quote from: Starred on August 12, 2009, 14:06:05
Ik haal nu 1.45MB (dus niet Mb) per seconde. Lijkt me veel te traag voor 50mbps abo?

Dat lijkt me inderdaad wat laag. Heb je de mogelijkheid om een pc direct na het modem van Ziggo te plaatsen. Dus zonder een router er tussen. Dit geeft namelijk een beter beeld waarschijnlijk. Je theoretische snelheid zou rond de 6 MB/s moeten liggen.

Iemand was me al voor  ;D
Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

Starred

Quote from: SpaceJS on August 12, 2009, 14:17:26
Dat lijkt me inderdaad wat laag. Heb je de mogelijkheid om een pc direct na het modem van Ziggo te plaatsen. Dus zonder een router er tussen. Dit geeft namelijk een beter beeld waarschijnlijk. Je theoretische snelheid zou rond de 6 MB/s moeten liggen.

Iemand was me al voor  ;D

ja, ik heb nog router, dus zowel pc als laptop er rechtstreeks aan gehangen. Beide hetzelfde resultaat, max 1.45MB/s

RonG

Quote from: Starred on August 12, 2009, 14:19:53
ja, ik heb nog router, dus zowel pc als laptop er rechtstreeks aan gehangen. Beide hetzelfde resultaat, max 1.45MB/s

We bedoelen dat je de router er tussenuit moet halen en een pc of laptop direct aan het nieuwe ziggo modem hangen. Is de snelheid nog niet goed klopt er iets niet.

Nosferatu

#34
Ziggo adverteert wel met 50/5 Mbit voor Allesin1Extra maar heeft nog niet overal de snelheid doorgevoerd. Zelf heb ik InternetZ3 thuis wat 25/4Mbit zou moeten zijn maar haal tot nog toe ongeveer 12/1,4Mbit (download/upload snelheden). Dat zijn grofweg de 'oude' snelheden nog, moet dus nog even geduld hebben. Zo rond september (uit het hoofd, weet niet exact) moeten overal de 'nieuwe' (en nu geadverteerde) snelheden haalbaar zijn.

/edit/ toch nog even snel opgezocht.  ;)
http://tweakers.net/nieuws/60566/ziggo-voert-in-juli-geplande-snelheidsverhoging-door.html
http://www.ziggo.nl/producten/internet/snelheidsverhoging
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Starred

Quote from: RonG on August 12, 2009, 14:23:24
We bedoelen dat je de router er tussenuit moet halen en een pc of laptop direct aan het nieuwe ziggo modem hangen. Is de snelheid nog niet goed klopt er iets niet.

Dat schreef ik toch ook?  ;)

RonG

Quote from: Starred on August 12, 2009, 14:31:43
Dat schreef ik toch ook?  ;)

Dan klopt er toch iets niet. Wanneer je het docsis3 modem hebt van ziggo zou de snelheid ook opgevoerd moeten zijn. Ik zou ziggo maar even bellen.

Starred

Quote from: Nosferatu on August 12, 2009, 14:26:31
Ziggo adverteert wel met 50/5 Mbit voor Allesin1Extra maar heeft nog niet overal de snelheid doorgevoerd. Zelf heb ik InternetZ3 thuis wat 25/4Mbit zou moeten zijn maar haal tot nog toe ongeveer 12/1,4Mbit (download/upload snelheden). Dat zijn grofweg de 'oude' snelheden nog, moet dus nog even geduld hebben. Zo rond september (uit het hoofd, weet niet exact) moeten overal de 'nieuwe' (en nu geadverteerde) snelheden haalbaar zijn.

/edit/ toch nog even snel opgezocht.  ;)
http://tweakers.net/nieuws/60566/ziggo-voert-in-juli-geplande-snelheidsverhoging-door.html
http://www.ziggo.nl/producten/internet/snelheidsverhoging

Ik heb Ziggo gebeld en ik draai nu nog op oude snelheid, dus 20/3. Vanaf maandag zou dit 50/5 moeten zijn.

Wat ik niet helemaal snap is dat ik via Speedtest.nl op 1.4Mbyte/s kom en via speedtest.ziggo.nl op 19.3Mbits/s. Dus toch niet helemaal gelijk aan elkaar

RonG

Quote from: Starred on August 12, 2009, 14:41:40
Ik heb Ziggo gebeld en ik draai nu nog op oude snelheid, dus 20/3. Vanaf maandag zou dit 50/5 moeten zijn.

Wat ik niet helemaal snap is dat ik via Speedtest.nl op 1.4Mbyte/s kom en via speedtest.ziggo.nl op 19.3Mbits/s. Dus toch niet helemaal gelijk aan elkaar

Speedtest.nl downd een te klein bestandje tijdens de test en voordat je op de volle snelheid bent is de test al over (was tenminste vroeger zo dacht ik).
1,4MB is nog geen 12Mb

test eens op speedtest.net.

chansig

Mijn draadloos doet precies wat hij moet doen...10 mb

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Starred

Quote from: RonG on August 12, 2009, 14:52:19
test eens op speedtest.net.

Dat lijkt goed te gaan, want daar haal ik 19,4mbs.

Die 1.45MB/s bij downloaden was trouwens gebaseerd op het downloaden uit nieuwsgroepen (via Tweaknews).

Ik kwam er net achter dat ik slechts een 20mbps abo heb bij Tweaknews en dat dit wellicht de bottleneck was. Ik ga hem maar snel verhogen naar een 60mps abo.
Maar toch, dan nog zou ik toch op hogere snelheid dan 1.45MB/s moeten kunnen downloaden bij een 20mbps abo van Tweaknews?

SpaceJS

Quote from: Starred on August 12, 2009, 15:37:34
Dat lijkt goed te gaan, want daar haal ik 19,4mbs.

Die 1.45MB/s bij downloaden was trouwens gebaseerd op het downloaden uit nieuwsgroepen (via Tweaknews).

Ik kwam er net achter dat ik slechts een 20mbps abo heb bij Tweaknews en dat dit wellicht de bottleneck was. Ik ga hem maar snel verhogen naar een 60mps abo.
Maar toch, dan nog zou ik toch op hogere snelheid dan 1.45MB/s moeten kunnen downloaden bij een 20mbps abo van Tweaknews?

Ik zou toch eerder de nieuwsgroepen van Ziggo zelf gebruiken. Deze zijn echt snel.
Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

Starred

Quote from: SpaceJS on August 12, 2009, 15:44:09
Ik zou toch eerder de nieuwsgroepen van Ziggo zelf gebruiken. Deze zijn echt snel.

Goeie tip. Welk Username / Password gebruik is daarvoor?

Nosferatu

Quote from: Starred on August 12, 2009, 15:57:04
Goeie tip. Welk Username / Password gebruik is daarvoor?
http://www.ziggo.nl/producten/internet/vragen
Daar hebben ze het alleen over inloggegevens maar waar je die vandaan tovert ? Heb het ooit eens aan de praat gehad (gebruik nooit nieuwsgroepen dus verwijdert) maar ik dacht je standaard (eerste) mail account gegevens.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

RonG

Het zijn dezelfde als voor de mail als ik me niet vergis

Starred

Ik heb helemaal geen gegevens ontvangen over email  :eh:

Nosferatu

Quote from: Starred on August 12, 2009, 16:27:58
Ik heb helemaal geen gegevens ontvangen over email  :eh:
Je hebt toch nu wel e-mail via je Ziggo abo ?
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Starred

Quote from: Nosferatu on August 12, 2009, 16:37:31
Je hebt toch nu wel e-mail via je Ziggo abo ?

Nope, de monteur heeft de boel geinstalleerd en is weer weggegaan. In het formulier dat ik per post heb gekregen staan alleen een paar codes om het modem te activeren, geen mail user/pass

SpaceJS

Quote from: Starred on August 12, 2009, 16:57:16
Nope, de monteur heeft de boel geinstalleerd en is weer weggegaan. In het formulier dat ik per post heb gekregen staan alleen een paar codes om het modem te activeren, geen mail user/pass

hmm dat is niet handig, hebj e er ook een handleiding bij gekregen. Meestal zetten ze dit soort gegevens daar in.
Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

Starred

Quote from: Starred on August 12, 2009, 15:37:34
Dat lijkt goed te gaan, want daar haal ik 19,4mbs.

Die 1.45MB/s bij downloaden was trouwens gebaseerd op het downloaden uit nieuwsgroepen (via Tweaknews).

Ik kwam er net achter dat ik slechts een 20mbps abo heb bij Tweaknews en dat dit wellicht de bottleneck was. Ik ga hem maar snel verhogen naar een 60mps abo.
Maar toch, dan nog zou ik toch op hogere snelheid dan 1.45MB/s moeten kunnen downloaden bij een 20mbps abo van Tweaknews?

Inmiddels ook opgelost. Door het aantal connecties te verhogen naar 8 is de downloadsnelheid nu 2.35MB/s. Dat geeft vertrouwen voor de sprong naar 50Mbps. En uiteraard naar 80Mbps in het najaar en volgend jaar >100Mbps  8)