DVD speler rond de 500 euro

Started by ragverp, July 26, 2003, 15:37:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ragverp

Hallo allemaal ,

o
Even een vraagje ik zoek een dvd speler rond de 500 euro ik speel nu alles via een ps2 en dat is niet alles . aangezien mijn kast vol is word het tevens een vervanging van mijn huidige cd speler  . IK heb net bij raf al wat spelers bekeken en zag er een staan van marantz de 4100 en eentje van nad die allebij wel redelijk leken te zijn . speelt een dvd speler normale cd's ook goed af ? en hoe zit het met de uitgang naar je tv ... via de scart , rgb of ? oja tv is een loewe vitros ...
vast bedankt voor de info

Rob

Jinsu

Hoi,

ik kan je de Philips 963SA aanraden, die is bovendien nog een stukje goedkoper en de prestaties zijn goed. Je bedoelt denk ik de Marantz 4300, hij presteert volgens reviews goed, maar ik vind het uiterlijk van Marantz niet echt denderend. Over de NAD kan ik niets zeggen.

Whistler
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

bryan vd B

#2
Hi,

Een redelijke dvd speler speelt cd's ook goed af alleen dan niet zo mooi als een cd speler.
Dit is natuurlijk ook weer afhankelijk of je de dac's in de speler gebruikt of niet.
Goede dvd speler voor rond de 500 euro is de philips 963 sa.
Deze heb ik ook gekocht alleen dan met een van de medevoort upgrade erop.
Dit omdat ik niet gelijk geld had voor een mooie cd speler die er volgend jaar zeker komt.
De NAD die je beschreef is ook een goede speler alleen is de philips dan beter op het totale gebied.
Persoonlijk zou ik altijd kiezen voor twee aparte spelers maar aangezien et budget ook meespeelt kan dat meestal niet.

Wat verwacht je zelf van een speler en wat zijn je eisen? Dat is de vraag die je zelf moet stellen.moet hij bijvoorbeeld sacd kunnen afspelen of dvd audio.
Ik zou zegggen neem gerust de tijd en ga zelf luisteren welke beter bij je set past want is is natuurlijk van belang als je de interne dacs gaat gebruiken van de speler.

Bryan

SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

MarcoV

Qua video-uitgang kan ik je een speler met een component uitgang aanraden. Door nu een QED AV29 als kabel te gebruiken profiteer je van de mogelijkheid om een component signaal op je Vitros in te voeren; dit geeft weer een iets mooier beeld tov RGB.

Marco

ragverp



Ik begrijp dus dat de meeste dvd spelers niet "echt "geschikt zijn om cd's mee af te spelen . Ik heb een redelijk cd speler staan wel een oud beestje maar toch toen een goede speler (pioneer pd-9700) probleem is eigenlijk dat ik geen plek meer heb in mijn audio meubel, vandaar dus de optie cd weg en dvd/cd combi ... maar anders dus maar de video weg en daar een dvd voor in de plaats.
ik mijmer nog even verder ....

martijnspr

Je kan ook kijken naar een pioneer dv-656a. Deze ligt ongeveer in dezelfde prijsklasse als de philips, maar kan ook dvd-audio afspelen en dat kan de philips dacht ik niet (correct me if i´m wrong). Deze speler krijgt overal ook goede recencies. Onderandere in het blad what hifi en hier http://www.areadvd.de/hardware/pioneerdv656a.shtml

J.A.F._Doorhof

Hi,

Ik kan je van harte de Marantz DV-4300 aanraden, voor het geld is dat een fantastisch product, wij doen bijna alle reviews van digitale projectoren met het apparaat, hij beschikt zelfs over een progressive scan uitgang.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Oracle

Naar wat ik begrepen heb zijn zowel de philips 963 als de marantz 4300 beide best goed met cd's. Uiterlijk is persoonlijk, maar de philips is er enkel in zilver, en de marantz in zwart en zilver. Verder is de marantz een vrij platte/lage speler. Voordeel van de philips is verder dat hij een Faroudja dcdi heeft, en een heel goede video-dac op de component uitgang (niet op de scart! daar zit een 'normale' dac).

De philips gaat voor rond de 450,- en de marantz moet je volgens mij ook voor minder dan 400,- al kunnen vinden... Blijft er ook nog geld over voor wat goede kabels...

Groet,
Mark

Gaeje

en hoe zit het met de sony ns905? is dat een goeie speler ivm die andere? Zit ook ongeveer in die prijsklasse, niet? Het is voor bij een gewone TV, geen projectie.
(Wel een gecalibreerde, thx to frank ;))

Robert

#9
Quote from: Gaetan on July 27, 2003, 15:03:26
en hoe zit het met de sony ns905? is dat een goeie speler ivm die andere? Zit ook ongeveer in die prijsklasse, niet? Het is voor bij een gewone TV, geen projectie.
(Wel een gecalibreerde, thx to frank ;))

In de onderstaande 2 topics zul je genoeg info vinden.

Mijn eigen review over de Sony DVP-NS905V:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=25;action=display;threadid=4316

Keuze dvd speler:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=25;action=display;threadid=8653


MvrGr.
Robert

Gaeje

ok bedankt... het zal waarschijnlijk toch de 905 worden.. alleen vind
ik hem nergens meer in het zilver, en dat vind ik wel jammer aangezien
de rest van mijn spullen wel zilver is... Ook vind ik het raar dat de 900 wel
component uit had, en de 905 niet. Maar dat doet er niet zoveel toe op
een gewone TV

Vele groeten, G.

J.A.F._Doorhof

Pas bij de 905 op voor regiovrij maken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dvd-fan

Waarom ga je niet voor de nieuwe sony 930.
Is al te koop bij onze oosterburen.
Heeft als extra progr.scan.
Ik twijfel zelf tussen de 730 en 930.
Ik heb nu een 900 dus misschien bewaar ik die als cd en sacd speler.
Ik heb pal progr nodig voor mijn proj.
Ik wacht nog op een test op een duits forum, want het gaat mij eigenlijk allen om het video gedeelte.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

bryan vd B

Hi,

asl het jouw voornamelijk om he video gedeelte gaat kan je beter de philips 963 sa kopen .
Deze heeft na een hack ook pal progressive en heeft de DCDI faroudja chip aan boord.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

dvd-fan

Even een vraagje over de philips.
Als je hem PAL progr maakt hoe zit het dan met NTSC progr?
Zit er een switch op de voorkant zodat je progr. ook kan uitschakelen voor gebruik op een gewone tv?
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

ragverp

Nou knoopje doorgehakt , veel rond gekeken reviews gelezen en toch voor de marantz 4300 gegaan mede door de component aansluiting.

en ook nog is in de uit verkoop bij de raf van 399 voor 299 ..... das lekker meegenomen toch ...alleen niet in het filiaal aanwezig dus even wachten tot eind van de week op het nieuwe speeltje .. :'(
kan ik mooi de rest uitgeven aan wat mooie dvd's en een test dvd om in te stellen van beeld en geluid ... suggestie's voor de test cd ?


Groet rob

Oracle

- Avia
- Ultimate platinum
- HT Tune Up
- Referenz DVD

Prijzen varieren van 60-70 euro (Avia) tot 25 euro (Referenz).

Ik denk ook dat ze een beetje in volgorde van uitgebreidheid staan. Bruikbaar zijn ze denk ik allemaal, en als je geen projector hebt, zou je prima kunnen volstaan met de Referenz of HT Tune up.

Groet,
Mark

bryan vd B

Quote from: dvd-fan on July 28, 2003, 11:02:23
Even een vraagje over de philips.
Als je hem PAL progr maakt hoe zit het dan met NTSC progr?
Zit er een switch op de voorkant zodat je progr. ook kan uitschakelen voor gebruik op een gewone tv?
Robin

hi,

De progressive werkt uitsluitend op de componenet uitgang dus is puur bedoeld voor projectors en sommige tv's die het wel ondersteunen zoals plasma's.
De normale tv's kunnen gewoon via RGB scart worden aangesloten.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

dvd-fan

Wat ik eigenlijk bedoel is, herkend de philips dat ik er een ntsc dvd in stop en kan ie dan gewoon meteen progr doorgeven of moet je in de setup weer iets veranderen. Bij de sony zit volgens mij een knop op de voorkant die je induwt als je pal of ntsc prog wilt.
Ik wil er mijn sharp z91 mee aansturen .
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

riwi

#19
Er zit een piep klein schuifje achter op de Philips om progressive te enablen. Als je de hack hebt gedaan hoef je daarna niks meer te doen en speelt ie NTSC in 480p en PAL in 575p af. Ook kun je in het setup menu kiezen om PAL in 480p weer te laten geven. Andersom kan niet (dus NTSC als 575p)
Zonder hack voor pal prog doet ie ook progressief maar maakt ie van zowel PAL als NTSC 480p.

Je gewone TV sluit je aan op de scart, die levert altijd interlaced. Als je echter via een rare kabel constructie de speler op zowel Projector als TV met component aansluit zul je met het schakelaartje moeten switchen tussen progressief en interlaced. Als je speler een beetje vrij staat is de schakelaar op de tast wel te vinden maar handig zal het niet zijn.

Als eenmaal hebt ingesteld (schakelaar + gewenste menuinstelling) hoef je daarna niks meer te doen bij het wisselen van NTSC naar PAL DVDs.

Richard

ragverp

Nou hij is binnen en tijdelijk even aangesloten via scart(rgb) en ik ben nu al onder de indruk :o dat scheelt een beetje ...nu nog even wachte opmijn qed av 27 kabel en helemaal genieten , gelijk avia erbij gekocht en morgen op mijn gemak is rustig alles inregelen. ik ben erg benieuwd naar het eind resultaat , vandaag daredevil gekeken en dat zag en klonk al erg goed ....