Parasound C2 HALO, Begrenst?!.

Started by mart, July 28, 2009, 09:47:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mart

Momenteel zit het helemaal niet mee :(.

De front en center weigeren dienst.Er komt welliswaar wat ruis uit de speakers,maar dat is dan ook alles!
Vermoedelijk en hopelijk een verkeerde instelling, ik zoek me te pleuris  :crazy:.

bmateijsen

Quote from: mart on December 26, 2009, 12:10:30
Momenteel zit het helemaal niet mee :(.

De front en center weigeren dienst.Er komt welliswaar wat ruis uit de speakers,maar dat is dan ook alles!
Vermoedelijk en hopelijk een verkeerde instelling, ik zoek me te pleuris  :crazy:.

Elimineer even of het de processor/ versterker of luidsprekers zijn..
Dus kabels even wisselen, etc.

Groet,

Bjorn

mart


mart

Quote from: mart on December 26, 2009, 13:26:27
Dat ga ik nu meteen doen!!


Luidsprekers zijn in orde!.Blijft er niets anders over dan verder zoeken :baaa:.
Alhoewel ik het vreemd vind,heb niets veranderd of wat dan ook :confused:.

mart

Géén benul wat het nu was,maar alles is weer in orde!

Heb spontaan even met de AC powerswitch geschakeld .

Zou zoiets nou als een soort reset kunnen werken :withstupid:

papaleo

Quote from: mart on December 26, 2009, 14:12:13
Géén benul wat het nu was,maar alles is weer in orde!

Heb spontaan even met de AC powerswitch geschakeld .

Zou zoiets nou als een soort reset kunnen werken :withstupid:

Klopt...gebeurt wel vaker met 'n C2. ;)
Gebeurt ook wel eens dat die de complete input/output mist,'n 'harde' power schakeling is dan de enige manier om de C2 te reanimeren.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

mart

#31
Dat is alvast een geruststelling :bigsmile:..

Tevens wenselijk dat Parasound nóóit  een onderdeel van Boeing wordt! :D :D.

papaleo

Quote from: mart on December 27, 2009, 23:56:17
Dat is alvast een geruststelling :bigsmile:..

Tevens wenselijk dat Parasound nóóit  een onderdeel van Boeing wordt! :D :D.

LOL....  :clapping:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Dirk

nou...lekker audiofiel klinkende herrie is toch ook wel wat, of doelde je daar niet op ?  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

mart

Quote from: Dynky on January  6, 2010, 20:56:30
nou...lekker audiofiel klinkende herrie is toch ook wel wat, of doelde je daar niet op ?  ;D

Ehh,nee.........Daar doelde ik niet op :D ;).

Wel ergelijk,meen je een beetje set in huis te hebben.Stelt 't enorm teleur :(

Ik heb al de nodige forumleden over de vloer gehad,maar niemand met een passend antwoordt :baaa:.

Máárja,we houden moed en vertrouwen  :dry:..


LOTS

Hoi,

had eigenlijk een beetje hetzelfde probleem.
Een Arcam AVR 300 deed dienst als voorversterker aangesloten op een meerkanaals eindbak, met 200 en 100 watt modules. Denk je lekker te kunnen knallen speelt ie zo op vol vermogen en kun je nog gerust een gesprek voeren!

Vervangen door een Lexicon MC-12, en nu kan eindelijk het dak eraf.  O0
Die Lexicon heeft beduidend meer gain dan de Arcam. Je kan het terugvinden in de specs. (output en waarde in Volt)

Overigens van de week ook geen geluid na opstarten. Vette brom en ruis op alle kanalen. Aan en uizetten hielp niet. Stekker eruit. Hielp ook niet. Menu werd ook niet weergegeven. Begon stilletjes aan al te kijken naar mogelijkheden voor reperatie. Zwaar balen natuurlijk en geen geluid!.

Zit je met je peperdure audio/videoset naar TV te kijken met ondertiteling voor doven en slechthorenden!   :hmmm:

Afijn als laatste poging van het lichtnet af en s'nachts helemaal "leeg laten lopen". De volgende dag stekker erin. Uur wachten. Knop aan, wachten , standby en ploep daar was tie weer. Niks aan de hand (?)

:)
LOTS: Lord Of The Strings

mart

Dacht al stilletjes aan dat ik de enige was....!.

Dank voor je bericht LOTS :).

En toch vind ik het te gek voor woorden,je mag/kan er toch vanuitgaan dat een set opelkaar is afgestemd!?.(Opheldering gevraagd!!).

Dus zit er niets anders op dan een andere "Pre" te zoeken :nervous:.
Wat dus niet zo gemakkelijk is.Pfff,vraag me af hoe ik dit moet aanpakken :confused:.

flash1982

Nou Mart  is het beter geworden...? 

we wachten in spanning af... :clapping:

mart

Quote from: flash1982 on February 16, 2010, 12:30:46
Nou Mart  is het beter geworden...? 

we wachten in spanning af... :clapping:


Enof het beter is geworden,met dit geluidsniveau kan ik leven ;D.

''flash'' aan jou de eer om het te omschijven wat je/we gedaan hebben! :bigsmile:.

flash1982

Quote from: mart on February 16, 2010, 14:22:49
Enof het beter is geworden,met dit geluidsniveau kan ik leven ;D.

''flash'' aan jou de eer om het te omschijven wat je/we gedaan hebben! :bigsmile:.


:pompom: :pompom: :headbanging:    blij om te horen!!
was wel ff rijden voor je van limburg naar friesland...  :laugh:   maar niet voor niks gelukkig :bigsmile:

Was toch vrij "simpel"  ff laptop aan de parasound en wat veranderen in de software 8)
maar goed je moet maar weten dat het zo moet natuurlijk...  zonder pc/laptop  kun je prutsen wat je wilt blijkbaar :plain:

Heb net ff een stukje van je heerlijk limburgse vlaai geprobeert! :worship: :worship: :coffee:   dat is zeker
niet verkeert!!

Ook het eten heeft me gister goed gesmaakt :clapping: :popcorn:
Volgende keer komen we bij jou ;)

mart

De C2 is inmiddels vervangen door een Integra 9.9 8).

Een geweldige upgrade mag ik wel stellen!!.
Kwa alles eigenlijk ben ik erop vooruit gegaan.

Zelfs de scaler in de 9.9 kan me bekoren.Jammer, alleen met SD materiaal wil het niet zo lukken!!.( Cine 9 lust dan totaal géén beeld ???).
Zal helaas niet zonder de Crystalio II kunnen!.  ;).