Parasound C2 HALO, Begrenst?!.

Started by mart, July 28, 2009, 09:47:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mart

Aangezien ik er zelf niet uitkom,toch maar eens vragen!! :confused:

Mijn huidig setje bestaat uit: Parasound C2,A51 en 2x JC1.

Het vreemde is namelijk dat ik de C2 meestal vol open moet draaien,dan haal ik nét de -9db.
Terwijl ik zo'n + 15,+17db toch zou moeten kunnen aanspreken.

Verwissel ik de C2 met een Yamaha DSP-A1, Volop vermogen  :o..
Dus,..ik vraag me af, waar ga ik de fout in!!

Groet, Mart.

bmateijsen

Wat bedoel je met dan haal ik net de -9 dB?
Staat dit dan op het display?

Groet,

Bjorn

mart

Quote from: bmateijsen on July 28, 2009, 09:51:59
Wat bedoel je met dan haal ik net de -9 dB?
Staat dit dan op het display?

Groet,

Bjorn

Inderdaad,dat wordt aangegeven. Kan iets méér of minder zijn,afhankelijk welke bron in gebruik.
Het is allemaal kantjeboord kwa vermogen!?.

bmateijsen

Quote from: mart on July 28, 2009, 10:00:28
Inderdaad,dat wordt aangegeven. Kan iets méér of minder zijn,afhankelijk welke bron in gebruik.
Het is allemaal kantjeboord kwa vermogen!?.

Check in je processor eerst eens hoe de kanaalinstellingen zijn.
Daarnaast is het een cijfer die ter indicatie is, het zegt niet zoveel, tenzij je een testtoon pakt en deze met een dB meter gaatt meten ;).

Groet,

Bjorn

mart

Hmm..Bjorn, Alles is reeds met de meegeleverde ''Microphone'' gecalibreerd ;).

 

bmateijsen

Quote from: mart on July 28, 2009, 10:24:58
Hmm..Bjorn, Alles is reeds met de meegeleverde ''Microphone'' gecalibreerd ;).

 

Dus  kijk eerst eens in je instellingen hoe die volumes staan... ;)

mart

Je doelt op de ''level setup'' toevalligerwijze?.


mart

Quote from: mart on July 28, 2009, 12:21:48
Je doelt op de ''level setup'' toevalligerwijze?.



Nog steeds aan het klooien.Ga weer terug naar Yamaha :confused: :(..

bmateijsen

Quote from: mart on July 28, 2009, 12:21:48
Je doelt op de ''level setup'' toevalligerwijze?.



Ja, de volume setting per luidspreker.

mart

Volume settings staat goed mijn inziens.De frontspeakers staan maximaal.

Blijft vreemd,De Mcintosh MHT 100 had het zelfde euvel.Ook niet vooruit tebranden!?.


bmateijsen

Ik verbaas mij hierover, dus weet je zeker dat je de correcte instellingen hebt staan.
Of heb je gewoon echt een enorme ruimte tot je beschikking.

Quote from: mart on September  2, 2009, 13:30:36
Volume settings staat goed mijn inziens.De frontspeakers staan maximaal.

Blijft vreemd,De Mcintosh MHT 100 had het zelfde euvel.Ook niet vooruit tebranden!?.



mart

Niks enorms hoor.Een behoorlijke zolderkamer van 8x4m.

K'weet het ook niet meer,blijft inderdaad een raar fenomeen!

Ik ga er vanuit dat de instellingen goed staan,mijn inziens natuurlijk! :confused:.


bmateijsen

Quote from: mart on September  2, 2009, 14:00:46
Niks enorms hoor.Een behoorlijke zolderkamer van 8x4m.

K'weet het ook niet meer,blijft inderdaad een raar fenomeen!

Dat is niet zo groot, tenzij het 4 meter hoog is. Maar dan nog...
Heb je een dB meter?

QuoteIk ga er vanuit dat de instellingen goed staan,mijn inziens natuurlijk! :confused:.

Wat zijn je instellingen, schrijf ze eens op en zet het hier op het forum.

Het kan namelijk niet dat jij vol open draait en nog steeds het idee hebt dat het te weinig is.
Tenzij een gehoortest heeft uitgewezen dat je een gehoorbeperking hebt ;).

Groet,

Bjorn

mart

#13
 :D :D,Moet toegeven dat mijn gehoor niet meer je van het is. Dik 30 jaar in een fabriek met veel herrie,dat doet wel wat met de oortjes.
Als sportschutter krijg ik ook nog de nodige klappen te verwerken!

Onlangs nog een forumlid over de vloer gehad die half mijn leeftijd is,en ook die merkte dat er iets niet pluis is met "het volume" van mijn set.  

B.T.W,pas een keer kommentaar gehad van een buurvrouw die meende dat er een een invasie was ;D.

Helaas, ik heb geen db meter.Hmmm,zal bovenstaand lid eens braaf vragen!


Hopelijk tot ziens.!

Mart.

chansig

Verschil in uitsturing van de beide versterkers ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

flash1982

zelfde manier aangesloten?
en op alle bronnen?

mart

 :blush:.Exuseer,voor het lange wachten :blush:.

Maarja,ik heb mezelf ermee!!

DB meter meegenomen van het werk!!

Max  82 DB  gemeten; Dreambox!
Max  93 DB  gemeten; Blu-ray!

Hier kan ik welliswaar mee leven,máár er moet toch meer in zitten .Niet!! ( kwa volume bedoeld). :-\

Midcall

Quote from: mart on November 18, 2009, 20:15:58
:blush:.Exuseer,voor het lange wachten :blush:.

Maarja,ik heb mezelf ermee!!

DB meter meegenomen van het werk!!

Max  82 DB  gemeten; Dreambox!
Max  93 DB  gemeten; Blu-ray!

Hier kan ik welliswaar mee leven,máár er moet toch meer in zitten .Niet!! ( kwa volume bedoeld). :-\

Zijn de Parasounds gebalanceerd aangesloten?
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

mart

Alles inderdaad,behalve de ''bypass'' op de servo van de Epsilons :unsure:.

Er was verder geen plaats meer, zodoende met cinch moeten oplossen  :-\.

SB MARANTZ

Verschil in de ingangsimpedantie en het eventuele gebruik van XLR kan dit soort verschillen teweeg brengen.
Niets om je zorgen over te maken.
Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
classicmarantz@gmail.com

Midcall

Quote from: SB MARANTZ on December  1, 2009, 18:44:53
Verschil in de ingangsimpedantie en het eventuele gebruik van XLR kan dit soort verschillen teweeg brengen.
Niets om je zorgen over te maken.
Neuh, 82dB is echt veel te weinig. JC1's die Epsilons aaansturen, dat moet zonder moeite naar de 110dB kunnen, ik heb dezelfde combinarie gehad, welliswaar met een andere pre, eerst een Mark Levinson 38 (vrij matig), later een Krell KRC-HR (erg goed) in combinatie met een Vincent SAV-C1.
Wat gebeurt er als je bijvoorbeeld een cdtje analoog afspeelt via de c2 en jc-1's?
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

SB MARANTZ

#21
Het lijkt me duidelijk dat de Parasound processor simpelweg een hogere maximale uitgangsspanning heeft dan de andere.

Dit is overigens prima te meten aan de scope.
Een DB schaal op de vol potmeter / display of misschien wel de AB zegt weinig in dat opzicht.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je je versterkers over de zeik aan het helpen bent en dat onbewust kennelijk graag doet?!

Elke versterker heeft een punt waarop hij gaat clippen.
De sinus wordt dan afgevlakt en geeft dan feitelijk gewoon dc af wat je luidsprekers je niet in dank zullen afnemen.
Ook je versterker kan er stuk van gaan.

De oplossing is een versterker aansluiten die minimaal het dubbele aan continu uitgangsvermogen ter beschikking heeft mits je luidsprekers hiermee continu belastbaar zijn.


Edit:

Maximum output levels: balanced 16 V rms
       7.1 channel outputs 8 V rms
       programmable outputs 8 V rms


Met 8 V uitgangspanning kun je elke eindversterker makkelijk tot and beyond zijn maximale uitgangsvermogen uitsturen.
Hier is meestal zelfs maar 3 tot max 5 V voor nodig.( afhankelijk van de ingangsgevoeligheid van de eindversterker)

Vandaar dat je schaaltje maar -9 (was het toch?) aangeeft.


Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
classicmarantz@gmail.com

Midcall

Quote from: SB MARANTZ on December  2, 2009, 11:26:00
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je je versterkers over de zeik aan het helpen bent en dat onbewust kennelijk graag doet?!

Elke versterker heeft een punt waarop hij gaat clippen.
De sinus wordt dan afgevlakt en geeft dan feitelijk gewoon dc af wat je luidsprekers je niet in dank zullen afnemen.
Ook je versterker kan er stuk van gaan.

De oplossing is een versterker aansluiten die minimaal het dubbele aan continu uitgangsvermogen ter beschikking heeft mits je luidsprekers hiermee continu belastbaar zijn.


Bedoel je hier nou de eind- of voorversterkers mee? Enkel het woord "versterker" gebruiken leest wat ongemakkelijk  ;)
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

chansig

Kan een VV gaan clippen ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Zee

Quote from: chansig on December  3, 2009, 07:40:36
Kan een VV gaan clippen ?

Gr Hans


Als het ingangssignaal te sterk is zeker!
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!