Re: Ondergetekende moderator af

Started by DVDGuy, July 21, 2009, 22:48:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Durk

@Frank.

Bedoel je een aanval op een Mod in die zin dat de MOD wordt aangevallen vanwege zijn optreden als mod?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

blue-eyes

#51
@durk:

Als iemand een ban krijgt (terecht), hij maakt een nieuw account aan en schoffeert de MOD?

...........


Wat denk je zelf?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

J.A.F._Doorhof

#52
Ja,
Ik had nooit verwacht dat die regel nodig zou zijn omdat ik van mening ben dat er altijd plek is voor discussie maar blijkbaar zijn mijn meningen erg 2001 oid want als ik lees wat Jack naar zijn hoofd gegooid heeft gekregen dan gaat dat alle perken te buiten.
En dan kan je achteraf wel je excuus gaan aanbieden.
Maar om eerlijk te zijn ben ik het nu gewoon zat, of je nu 10 posts hebt of 10000 dit kan gewoon niet.

Als ik naar mezelf spiegel dan krijg ik soms ook dingen naar mijn hoofd over het forum en de modtaken die me het huilen nader doen staan dan het lachen, echter ik ben de oprichter, de forumoudste, het opperhoofd of hoe je het dan ook wil noemen.
Ik ben uitgemaakt voor "dictator, nazi-aanhanger, commerciele kz" en ga zo maar door, ik relativeer dit meestal en laat het met heel veel moeite van me afglijden.
Maar goed ik KAN NIET STOPPEN, als ik stop is dat het einde van het HTFORUM.

Echter als je goed kijkt zie je bij sommige mensen nog de tekst staan "keep this forum alive".
Voor mensen die dat niet snappen, een paar jaar geleden heb ik na een zeer grove aanval op mijn integriteit de stekker uit het HTforum getrokken, gelukkig voor het forum was dit maar 1-2 dagen.
Ik ben me toen gaan realiseren dat ik het niet meer trok als ik alles zelf doe en ben toen meer mods gaan aanstellen, ook die harder waren dan ikzelf, want ik probeer altijd de goede vrede te behouden.
Dat werkte goed, en de mods krijgen gelukkig weinig persoonlijke aanvallen, meestal krijg ik ze vreemd genoeg ondanks dat ik iemand bv helemaal geen ban heb gegeven of een post heb verwijderd, maar nogmaals ik heb al een beetje een soort van muurtje opgebouwd in de afgelopen jaren.

Wat mensen zich moeten realiseren is dat de andere mods geen oprichter zijn, het is niet hun kindje, ze zijn hier omdat ze het forum een warm hart toedragen, en als ze dan afgezeken worden kan ik me 100% indenken dat op een gegeven moment de maat vol is.

Wat mensen zich ook moeten realiseren is dat met het vertrek van Jack waarschijnlijk de showcase offline zal moeten, ik heb niet de kennis om deze online te houden, dus zolang hij loopt is het goed, maar als er wat fout gaat is het einde verhaal, het forum kan ik waarschijnlijk wel online houden met wat hulp (is me altijd nog gelukt) maar het kost me 10x langer tijd als dat Jack het doet.
Als je even goed kijkt alleen in deze thread zit er ook al weer een sneer naar mij toe als persoon in de trend dat ik niet eens een webshop kan neerzetten, dat zijn de kleine frustaties waar ik op doel, ik voel ze zeer zeker wel maar nogmaals ik kan geen kant op. Voor die persoon heb ik maar 1 opmerking trouwens, misschien niet een webshop (omdat ik er geen tijd voor heb) maar ik heb wel het grootste HTforum van de Benelux opgezet en tot nu toe onderhouden (met hulp van andere).....dus helemaal "dom" ben ik niet, ik heb alleen wel prioriteiten.

Als ik als mod hier zou opereren en ik zou het puur voor de goede vriendschap met het forum doen, met alle respect maar dan had ik waarschijnlijk ook op een gegeven moment gezegd, stik er allemaal maar in.
Soms realiseer je je niet hoeveel stress een mod functie met zich meebrengt, ik doe ook om 7:00 smorgens liever wat anders (ondertussen een uur later).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ghosty J

#53
 :)Frank als ik het goed begrijp krijgt jowi dus een ban for life?
Neem aan dat jack wel eisen gaat stellen als hij terug als mod wil komen?
Geef hem groot gelijk dat jowi 3x heeft gesoliciteerd naar een ban for life!
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

oud_account_1

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 22, 2009, 07:47:49
Aanpassing op de regels welke per direct ingaan:
Het zou handig zijn om dit in een nieuwe thread te melden, niet iedereen zal deze thread lezen.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Oracle

Nu loop ik hier al een tijdje mee, en sommige leden, al posten ze niet meer zo vaak (MrPink: waar ben je? ;D ), verrassen mij nog af en toe als ze weer eens posten. Niet de inhoud, maar het feit dát ze posten.   8)

Quote from: Spacebass on July 22, 2009, 01:05:01
Sjonge jonge....lijkt wel of het forum elke jaar een soort van ongesteld is.

Precies mijn gedachte! Is het het weer, de tijd van het jaar, of is het gewoon een wederkerend fenomeen? Maar feit is dat eens in de zoveel tijd er heibel ontstaat, die helemaal niets met het doel van het HTForum te maken heeft. Blijkbaar zit het in de aard van de leden hier, om toch af en toe eens wat stof te doen opwaaien...

En over 2 weken is het allemaal weer gaan liggen, en is alles weer koek en ei..

@Jack: jammer dat je ermee ophoudt! Jammer vanwege de redenen waarom, maar ik geloof dat ik wel snap hoe een&ander is gelopen. Trek het je niet teveel persoonlijk aan.

Gr,
Mark

J.A.F._Doorhof

#56
De beslissing staat los van het feit of Jack wel of niet vertrekt.  
Ik laat me nooit onder druk zetten om wat voor reden dan ook.
Dat doet Jack ook niet trouwens ik weet dit net en heb nog geen contact met hem gehad.

Ik steek alleen niet onder stoelen of banken dat het verlies van iemand als Jack me enorm zwaar treft.
Als mod persoon en als technische alles kunner.
Dus wat zijn eissen. Over redelijke dingen is altijd te praten ben alleen bang dat iemand die zo op zijn ziel is getrapt door verschillende leden (lees de thread maar door over de ban van jowi in de klaagplek) dat die het inderdaad niet ziet zitten "hopelijk" op dit moment.

De regels zijn ook opgenomen in de regelementen. P
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ajbeefde

Quote from: Jack van Dijk on July 22, 2009, 08:42:14
Jack komt niet terug als mod ;)

Heel vervelend en zuur allemaal. >:(

Als mod probeer je de forum regels te handhaven.

Ben je uiteindelijk nog de dupe van dit alles en voel je jezelf genoodzaakt afscheid te nemen.

Maar de aanstichter krijgt zowat een standbeeld toebedeeld door sommige members.

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Madhouse

Ik vind het jammer dat hierdoor ook bepaalde onderdelen van het forum verdwijnen. De beslissing van Jack kan ik begrijpen maar vind ik erg jammer en ik hoop dat hij zich nog bedenkt  :sigh:. Maar er is toch kennis zat op het forum om bepaalde dingen overeind te houden. Frank, als je php kennis nodig hebt dan mag je me altijd vragen, ik kan namelijk wel een webshop bouwen  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Ralph71

#59
Quote from: ajbalmere on July 22, 2009, 08:53:49
Heel vervelend en zuur allemaal. >:(

Als mod probeer je de forum regels te handhaven.

Ben je uiteindelijk nog de dupe van dit alles en voel je jezelf genoodzaakt afscheid te nemen.

Maar de aanstichter krijgt zowat een standbeeld toebedeeld door sommige members.



Helemaal mee eens dat dit erg vervelend is voor Jack en het htforum. Overigens denk ik wel dat het een goede les is voor de toekomst. Jack wilde graag de menselijke kant laten zien in moderatoren en ging (gelukkig) niet altijd even streng om met de regels. Als gevolg daarvan kreeg Esre nog geen ban (hij balanceerde nog niet op het randje, al ging hij nu er wel ruim over), ondanks dat hij aanstichter was. Jowi reageerde hier veel te fel op en kreeg wel een ban (balanceerde al langer op het randje). Naar mijn mening hadden of beide een ban moeten krijgen of geen van beide. Een scheidsrechter in voetbal geeft ook aan 2 ruziemakende spelers beide een gele kaart, ongeacht hun gedrag daarvoor. Daar is nooit discussie over, dat is handhaving van de regels. Ik denk dat het hier ook zo hoort te gaan, dan zal er geen discussie ontstaan over "met 2 maten meten". Er zijn regels waar ieder zich aan dient te houden.

Ik zou alleen nog toe willen voegen: kritisch zijn mag, maar behandel een ander zoals je zelf ook behandeld wenst te worden! Dan is het toch niet zo moeilijk om dit forum op een leuke manier in stand te houden?
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Lars_Portman

Ik wil geen oordeel vormen.
Wat wel kwijt wil is dat zeer betreur dat zover komt en spijtig is dat iemand als Jack voelt dat op moeten stappen.
Er is nu poot onder het forum weg gezaagd.

Wat ik niet snap is dat zo in kwestie werd getrokken en open debat leek terwijl dat gewoon niet zo kan zijn. Ik snap en respecteer dan ook de nieuwe reglementen.

Ik hoop ook nog dat ShowCase een toekomst krijgt, zo niet laat dat een les wezen.
Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Icarus314

Hoewel ik vanwege gezondheidsredenen niet kan mee modereren heb ik wel aardig wat php kennis en wil best ook wel meewerken aan een webshopje voor iemand.

Annewiek

Via annewiek haar account maar het is Frank.

De ban van Jowi heeft te maken met herhaaldelijk nieuwe accounts aanmaken en natrappen.
Zie oa de thread van de HT BBQ.
www.hometheater.nl
www.studioFD.nl

Mario D

Jammer van Jack ik vond hem als Mod. streng maar rechtvaardig.
Dit was blijkbaar de druppel die de emmer deed overlopen.


lars72

#64
Quote from: annewiek on July 22, 2009, 09:38:47
De ban van Jowi heeft te maken met herhaaldelijk nieuwe accounts aanmaken en natrappen.
Zie oa de thread van de HT BBQ.
Even via een account van iemand anders dan maar, want ik kan anders niet meelezen of reageren.

In de BBQ thread werd ik o.a. door Jack nog even belachelijk gemaakt, ik zou misschien op de BBQ gelegd moeten worden hahaha leuk zeg. Notabene nog geen uur NA deze hele actie. Over natrappen gesproken. Als je dat ziet is Jack inderdaad geen mod waardig.

Verder lijkt het alsof ik persoonlijk ervoor zorg dat Jack weg gaat, dit is niet het geval, dit is Jack's eigen beslissing. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

Johan (jowi)

Kuipje

#65
Als Administrator moderator op een ander (niet AV of audio gerelateerd) forum heb ik met dezelfde verschijnselen te maken. En geloof me: daar lopen figuren rond die nog nooit van het begrip nuance gehoord hebben. Eigenlijk zijn de problemen naar mijn idee terug te voeren op twee aspecten: inconsequente wijze van optreden door de mods en de uitzonderingspositie voor veel postende en lang aanwezige forumleden. Met name die laatsten hebben vaak een streepje (soms een flinke streep) voor onder het mom dat ze veel bijgedragen hebben aan het forum, sfeer bepalend zijn etc. etc. Je kunt je afvragen of dat terecht is. Van leden die veelvuldig en/of langdurig op het forum zijn mag je verwachten dat ze beter weten wat wel en niet kan en wat de geest van het forum is. Daar mag je best rekening mee houden en van die leden meer verwachten dan van leden die er net zijn. Noblesse oblige.

Inconsequent modereren (= de ene moderator sanctioneert anders dan de andere) levert altijd reacties op. Ontzien van leden die er al veel langer zijn/heel veel posten roept niet alleen vragen op, maar je krijgt ook nog te maken krijgt met steunbetuigingen voor beide kanten en daaruitvolgende escalaties. Een andere vervelende consequentie kan zijn dat de leden die veel posten en of lang aanwezig zijn zich realiseren dat een streepje voor hebben en daar gebruik van maken. Dat zie ik op het forum waar ik admin ben regelmatig gebeuren en dat geeft een hoop gelazer, wat niet meer goed in de hand te houden. Escalatie en polarisatie is het gevolg.

Een ander fenomeen waar dit forum te maken heeft is dat van forumsponsors. Het komt op mij over dat die een  speciale status op dit forum hebben. Wellicht dat daardoor de discussie over commerciele belangen met enige regelmaat de kop op steekt.

Als ik in oplossingen zou moeten denken dan kom ik tot de volgende punten:
- Consequent modereren
- Geen privileges voor speciale groepen t.a.v. deelname aan discussies/verschijnen op het forum
- Geen forumdiscussies toestaan over mod-beslissingen, uitsluitend via PB
- Kap discussies over de vorm zo snel mogelijk af.
- Ban's altijd voorlopig voor 48 uur uitdelen, zodat de moderatoren de gelegenheid hebben in onderling overleg een definitieve sanctie kunnen bepalen en opleggen.

Misschien kun je er iets mee.  

   

Durk

Johan,

please relativeer die opmerking over de BBQ. Die werd volgens mij niet door Jack geplaatst en kan zowiezo niet serieus bedoeld zijn.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

blue-eyes

@Kuipje: het is waar dat oudere leden soms een streepje voor hebben. Dat past in het plaatje zoals wij het forum willen exploiteren. Je bouwt hier krediet op.
Dat dit soms als inconsequent kan worden opgevat snap ik.

Maar ook dat gaat veranderen. Jammer genoeg.


@Jowi: De afhandeling / je commentaar via de mail doen aan de MODS, ook geen ander account dan je eigen gebruiken. Een account is persoonlijk. Het account is toevallig gisteren aangemaakt....... Bij de volgende posting met dit account gaat deze dicht, inclusief het ip adres , range als dit nodig is.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

EdoE

Ik wil een heleboel zeggen, maar ik zeg maar niks.

ajbeefde

Quote from: lars72 on July 22, 2009, 10:10:29
Even via een account van iemand anders dan maar, want ik kan anders niet meelezen of reageren.

In de BBQ thread werd ik o.a. door Jack nog even belachelijk gemaakt, ik zou misschien op de BBQ gelegd moeten worden hahaha leuk zeg. Notabene nog geen uur NA deze hele actie. Over natrappen gesproken. Als je dat ziet is Jack inderdaad geen mod waardig.

Verder lijkt het alsof ik persoonlijk ervoor zorg dat Jack weg gaat, dit is niet het geval, dit is Jack's eigen beslissing. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

Johan (jowi)

Deze account heb je toch gisteren ook aangemaakt?

Hoezo een ander zijn account?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Ejorne

De mod's zijn er inderdaad voor ons en ze doen hun werk vrijwillig en goed. Natuurlijk kan er over bepaalde handelingen soms gediscussieerd worden, iedereen maakt wel eens een fout of handelt naar inzichten die voor anderen niet bekend of toegankelijk zijn. Dit allemaal kan leiden tot onbegrip...

Ik vind eigenlijk dat we de mod's af en toe wel in het zonnetje mogen zetten. Ik neem aan dat Frank hier misschien ook wel de nodige aandacht aan besteedt, maar als users van dit forum is het misschien wel een leuk idee om periodiek met zijn alle een lekker flesje wijn voor de mod's te lappen. Natuurlijk kunnen vriendelijke woorden ook opbeurend en ondersteunend werken. De mod's doen dit nu eenmaal vrijwillig en zitten waarschijnlijk niet eens te wachten op een "bijdrage" van "het volk".

Maar ach, een flesje wijn of whisky is natuurlijk erg lekker en een leuk gebaar...
En ook voor de mod's die besluiten te stoppen kunnen we als volk misschien een bedankje sturen?

celerontje

Kan Jack niet wat PHP werk blijven doen? ???
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

reza

Nou das lekker dan als het Showcase dicht zou gaan omdat Jack vertrekt.
Waar gaat het nou allemaal nog over? Dit is toch te triest voor woorden.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

celerontje

Gelukkig maar! :worship:
Ik dacht al; de showcase op de BBQ?! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!