Conceptronic Yuixx

Gestart door nwolsink, juli 19, 2009, 20:42:14

Vorige topic - Volgende topic

M

LG G2 83
Panasonic DP-UB824
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300 MK2
B&W PX 8 S2

M

LG G2 83
Panasonic DP-UB824
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300 MK2
B&W PX 8 S2

M

De Yuixx is gisteravond samen met de toppers op RTL4 geweest, een speciale toppers uitvoering :P

http://www.rtl.nl/xl/#/u/c4dac8fb-b68f-44fd-a9e1-176e7ed4b054/

Hier reserveren voor maar 399 euro ;)

http://www.yuixx.com/site/TopperTV_Registratie.aspx
LG G2 83
Panasonic DP-UB824
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300 MK2
B&W PX 8 S2

Ronin79

Alleen maakt de Yuixx gebruik van de oudere CE3100. Volgens mij is er inmiddels al een CE4150 (in de Boxee Box)
Over DVB-S is ook niet gesproken.

De YuiXX zal in mei in de winkels liggen.

Hoewel ik al meer dan een jaar wacht op de release van deze machine, sla ik hem denk ik toch over.
Dit jaar komen spelers met een betere chip op de markt. Deze speler komt, althans dat idee heb ik ... als mosterd na de maaltijd.
De techniek heeft intussen ook niet stil gestaan. Zeker niet in die 2 jaar dat de YuiXX vertraagd is.

We zullen snel genoeg merken, hoe goed of slecht de YuiXX daadwerkelijk is.

Athome

Volgens de een oud ontwikkelaar van de Yuixx (werkt niet meer Conceptronics), zit er in praktijk weinig verschil tussen de CE41xx en CE3100 chip. De "oudere" is ook niet echt een reden om de Yuixx de laten liggen. De CE3100 is nog altijd krachtiger dan de Sigma chip uit de Dune en de C-200 en de speler voldoen ook nog en is voor veel mensen zelfs te veel van het goede (mede door de prijs)

Ronin79

Je bedoelt dan de huidige Sigma chip, ik neem niet aan dat je de nieuwe bedoelt die in November op de markt gaat verschijnen.

Athome

Ronin79

Hoe het ook zijt, ik ben benieuwd wat de YuiXX gaat laten zien, ook al heb ik hem intussen van mijn lijstje gehaald.

Ik heb er dan bijna 2 jaar op gewacht. Intussen had ik de HDX1000 gekocht, en waarschijnlijk in November de Dune D2, erbij.
Wat ik al aangaf; de YuiXX is eigenlijk geen optie meer. Maar het is nog lang geen November, dus misschien kan Conceptronix ons / mij verbazen .. al ben ik daar sceptisch over.  ;)

Athome

De Yuixx blijft voor mij ook interessant. Ik wil eigenlijk nog een vervanging voor de AC-Ryan. Ik heb nu een Dune Base. Een fijne speler maar 2 keer een Dune in 1 ruimte gaat niet lukken.
Om technische redenen (zoals het nu is) zijn 2 losse mediaspelers de beste optie voor mij.

Ronin79

Op die manier. Dan hoop ik dat de Yuixx wat voor jou is.

Maar kwam AC-Ryan ook niet met een nieuwe speler ? Ik meende de FluXX.

Bij mij blijft het bij een mediaspeler in de woonkamer (mits je de PS3 en de 360, niet mee rekend).
De Dune (mits er niets beters komt) zal dan in de woonkamer komen, met 2 externe Dune Smart modules waar 4 TB ingaat.
Mijn vertrouwde HDX, gaat dan naar de slaapkamer.

Sinds dat ik aan de mediaspeler ben, kijk ik nog maar weinig DVD of BR (afgezien van het feit dat ik mijn Oppo wat luidruchtig vind klinken).
Het is toch heerlijk om je schijf vol te pompen met allemaal HD films, series en andere zaken. Scheelt ook nog eens ruimte wat betreft DVD's en BR's.
Ruimte kwam kom ik dan ook bijna te kort (meer dan 1000 DVD's en 200 BR's). Dit scheelt enorm, en je kunt toch alles kijken wat je wilt. Lekker toch  ;)

Athome

Ook de Fluxx wordt keer op keer uitgesteld. Een van de redenen hiervoor is DRM afspraken. En DRM afspraken is ook een van de redenen waarom de Yuixx keer op keer is uitgesteld.
De Fluxx en de Yuixx draaien op dezelfde middelware. Ik verwacht daardoor dat ze vrijwel tegelijkertijd uitkomen.

Ronin79

Ik dacht dat het alleen te maken had met de vorige CE chip die Conceptronix niet goed aan de praat kreeg.
Ben ik weer wat wijzer geworden.  ;)

Er is ook nog een ander alternatief op de markt, en dat gaat de Xtreamer Ultra worden.
Maar daar ben ik ook sceptisch over. De specs. van het toestel zijn allemaal leuk en aardig ... maar
Xtreamer als bedrijf staat nou eenmaal niet bekend, dat ze ook daarwerkelijk doen wat er beloofd word.
Daarnaast zal een mediaspeler het toch ook moeten hebben van goede FW updates. Daar is Xtreamer ook niet
echt geweldig mee (zoals je op vele Engelse fora's kunt lezen)

Daarnaast is het maar de vraag of er een OS word mee geleverd. Ik weet dat er een losse Memory stick word
bijgeleverd met software ... maar is dit basic, of de hele mik mak. Geen idee.

Ik zag dat vele van onze forum collega's de Ultra al besteld hadden, maar ik kijk voorlopig de kat uit de boom.
De Dune D2 staat op mijn short list. Mocht de Ultra of een andere speler toch vele malen beter zijn ... kan ik altijd nog zien wat ik doe.  ;)

Athome

Een van dingen die tegen blijkt te vallen van Xtreamer Ultra is de prijs. Xtreamer had het eerst over 200 euro. Later werd dit 250 euro doordat er wat wijzigingen waren doorgevoerd. Na wat ik nu begrijp kost de speler met inbegrip van BTW en invoerkosten bijna 400 euro

Ronin79

Dat gaat ook nergens over.

Wat jij al aangaf; het zou eerst om een € 200 euro gaan.
Als de Ultra idd. € 400 gaat worden, dan laat ik hem denk ik; zeker aan mij voorbij gaan.
De nieuwe Dune Smart lijkt mij dan een heel stuk veelzijdiger, als de Ultra ... zeker voor € 400.