brom uit subwoofer na aansluiten Anti Mode 8033

Started by Mausman, July 9, 2009, 13:52:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mausman

Hoi,

Ik heb de Anti Mode 8033 gekocht en eergisteren aangesloten. Nu komt er echter een lichte brom uit m'n subwoofer (BK Monolith). Als ik de Anti Mode uit zet, is de brom weg. Als ik de sub rechtstreeks aan m'n receiver aansluit heb ik ook geen brom. Ook heb ik andere interlinks geprobeerd, maar dat helpt ook niet. Het lijkt er dus op dat het door de Anti Mode komt.

Is er iemand met hetzelfde probleem en heeft wellicht een oplossing?

alvast bedankt,
Maurice

Shane One


Mausman

Quote from: Shane One on July  9, 2009, 19:23:39
heb je al andere kabels geprobeerd ? 


Ja, zoals je al in mijn post lezen kunt, heb ik ook een andere interlink geprobeerd, maar de brom blijft. Als ik de Anti Mode uit zet en de subwoofer aan laat, is er geen brom. Ook is er dus geen brom als ik de subwoofer weer rechtstreeks op m'n receiver aansluit. Het zou dus echt aan de Anti Mode moeten liggen lijkt mij.

Is er misschien iemand met een Anti Mode die dit ook heeft?

alvast bedankt,
Maurice

jasjenl

Heb je de anti mode op een ander stopcontact aangesloten als de rest van je apparatuur?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Xander32

#4
Quote from: Mausman on July  9, 2009, 13:52:57
Hoi,

Ik heb de Anti Mode 8033 gekocht en eergisteren aangesloten. Nu komt er echter een lichte brom uit m'n subwoofer (BK Monolith). Als ik de Anti Mode uit zet, is de brom weg. Als ik de sub rechtstreeks aan m'n receiver aansluit heb ik ook geen brom. Ook heb ik andere interlinks geprobeerd, maar dat helpt ook niet. Het lijkt er dus op dat het door de Anti Mode komt.

Is er iemand met hetzelfde probleem en heeft wellicht een oplossing?

alvast bedankt,
Maurice

Waarom niet even een mail of pm naar Ralf van RA-subs ?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mausman

Uiteraard had ik als eerste meteen een mailtje naar Ralf gestuurd, maar hij is met vakantie, dus ik dacht ik plaats mijn vraagje ook even hier op het forum.

Ja, de Anti Mode heb ik in een ander stopcontact zitten als de rest van m'n apparatuur.


jasjenl

Quote from: Mausman on July 10, 2009, 08:23:56
Uiteraard had ik als eerste meteen een mailtje naar Ralf gestuurd, maar hij is met vakantie, dus ik dacht ik plaats mijn vraagje ook even hier op het forum.

Ja, de Anti Mode heb ik in een ander stopcontact zitten als de rest van m'n apparatuur.


Probeer eens (dmv een stekkerdoos) alles in hetzelfde stopcontact te steken en kijk eens of dat uitmaakt.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Shane One

ik heb de zelfde combi : antimode en monolith
maar ik heb er geen last van

yorkie13

misschien de combinatie lange interlink en antimode
maar anders over 2 weken eenvoudig te checken, ik woon om de hoek
nu even geen oplossing hier vanuit Italy

Mausman

hoi,

heb alles nu geprobeerd: met korte interlink aangesloten, andere stopcontact, zelfde stekkerblok, andere stroomkabel, maar niets helpt helaas  :unhappy: De brom blijft!

Ralf: als je terug bent van vakantie moeten we maar even kijken waar het aan kan liggen. Misschien dat ik dan even met de Anti Mode bij je langs kan komen en bij jou aansluiten om te kijken of de brom er dan nog is? of wellicht heb je een andere suggestie.

Ik hoor t wel.

groeten,
maurice

tiptop

Stekker van de sub omdraaien?

Hielp laatst ook bij een bose sub.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

erik s.

#11
foutje
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

erik s.

#14
 ik blijf bezig....
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

yorkie13


erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

yorkie13

net even de betreffende anti mode en adapter op mijn monolith aangesloten,
calibreren laten lopen en helemaal geen brom te reproduceren
dus als test maar even andere antimode plus adapter mee om te testen

Happynezz

Goedemiddag,

Ook ik heb na het aansluiten van mijn anti mode een brom in mijn subwoofer.
Alle tips en trick in dit onderwerp heb ik al geprobeerd maar de brom blijft.
Weet iemand misschien een oplossing?

Alvast bedankt

Gr. Frank
Denon 4306 | Denon 3910 | Elac 209 jet | Elac CC 200.2 | Elac 205 jet | TMA Twister 8000 | Anti Mode 8033B| Buttkicker advance | Squeezebox Duet | Mede8er MED500X |

vik

Quote from: Happynezz on October 29, 2011, 14:38:41
Goedemiddag,

Ook ik heb na het aansluiten van mijn anti mode een brom in mijn subwoofer.
Alle tips en trick in dit onderwerp heb ik al geprobeerd maar de brom blijft.
Weet iemand misschien een oplossing?

Alvast bedankt

Gr. Frank

Welk type heb je?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Happynezz

De Anti mode is een 8033B en de subwoofer een TMA Twister 8000.


Denon 4306 | Denon 3910 | Elac 209 jet | Elac CC 200.2 | Elac 205 jet | TMA Twister 8000 | Anti Mode 8033B| Buttkicker advance | Squeezebox Duet | Mede8er MED500X |

kermy

Ik heb precies hetzelfde gehad, Ralf is hier nog geweest.

Een mailtje naar de fabrikant bracht uitkomst.

De oplossing was kinderlijk eenvoudig, het subwoofer level in de receiver omhoog en de gevoeligheid van de in mijn geval XXL400 omlaag en voila weg brom.

Met vriendelijke groet,

Kermy

Happynezz

Quote from: kermy on October 30, 2011, 22:05:54
Ik heb precies hetzelfde gehad, Ralf is hier nog geweest.

Een mailtje naar de fabrikant bracht uitkomst.

De oplossing was kinderlijk eenvoudig, het subwoofer level in de receiver omhoog en de gevoeligheid van de in mijn geval XXL400 omlaag en voila weg brom.

Met vriendelijke groet,

Kermy


Hallo Kermy,

Bedankt voor je antwoord en heb gelijk 2 vragen:

1.: Bedoel je met de gevoeligheid het volume ( gain )?
2.: Hoe hoog staat nu je subwoofer level op de receiver?

Gr. Frank
Denon 4306 | Denon 3910 | Elac 209 jet | Elac CC 200.2 | Elac 205 jet | TMA Twister 8000 | Anti Mode 8033B| Buttkicker advance | Squeezebox Duet | Mede8er MED500X |

kermy

Quote from: Happynezz on October 31, 2011, 09:58:10

Hallo Kermy,

Bedankt voor je antwoord en heb gelijk 2 vragen:

1.: Bedoel je met de gevoeligheid het volume ( gain )?
2.: Hoe hoog staat nu je subwoofer level op de receiver?

Gr. Frank

Ja, met gevoeligheid bedoel ik het volume.
Ik heb het niveau in de Onkyo zo hoog mogelijk gezet, ik weet niet uit mijn hoofd welke stand dat is, maar als je de manual raadpleegd dan moet het goed komen.

Een kleine kanttekening, bij sommige films, bijvoorbeeld Transformers gaat het laag in de vervorming, dat komt mijns inziens door een te hoog niveau op de Antimode ingang.
Dus misschien op de Onkyo niet de hoogste maar iets lager gaan zitten, is de brom weg dan is het opgelost.
Test het daarna even met een film met geweldige laag fragmenten en je weet het.

Dat van die vervorming moet ik ook nog uitzoeken, het komt zeker niet in alle films voor en kan bijna alleen maar veroorzaakt worden door de oversturing van de ingang van de Antimode bij deze geweldige laag momenten.

Met vriendelijke groet,

Kermy

Happynezz

Bedankt voor je antwoorden Kermy,

Ga hier van de week even mee stoeien.
Als het werkt is het inderdaad een hele simpele oplossing.

Gr. Frank
Denon 4306 | Denon 3910 | Elac 209 jet | Elac CC 200.2 | Elac 205 jet | TMA Twister 8000 | Anti Mode 8033B| Buttkicker advance | Squeezebox Duet | Mede8er MED500X |