---

Started by neptune, July 8, 2009, 17:05:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

neptune

---

nvt
zet hier iets neer

Starred

Mooi, maar systeem lijkt erg op Ikea systeem. In hoeverre is dit beter?

neptune

#2
Quote from: Starred on July  8, 2009, 17:07:31
Mooi, maar systeem lijkt erg op Ikea systeem. In hoeverre is dit beter?
Het ophangsysteem is misschien vergelijkbaar, echter het materiaal is beter (MDF) en de dikte van 50 mm is groter en geeft ook een luxe uitstraling.
En de lak last but not least is gespoten en kwalitatief zeer goed. Ikea gebruikt hiervoor andere oplossingen (lees: mindere kwaliteit).
zet hier iets neer

Joris1971

Quote from: neptune on July  8, 2009, 17:09:50
Ikea gebruikt hiervoor andere oplossingen (lees: mindere kwaliteit).


Maar die is wel 5x zo goedkoop.


neptune

zet hier iets neer

Peerless Monster

Hoeveel kilo kan zo'n plank dragen?
Dat zal ook wel het verschil maken met het IKEA systeem.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Davey

#7
Quote from: Peerless Monster on July  8, 2009, 17:53:59
Hoeveel kilo kan zo'n plank dragen?
Dat zal ook wel het verschil maken met het IKEA systeem.

Dat denk ik niet want de constructie is hetzelfde. Dat de plank 5 x zo duur is is te begrijpen. Dik MDF tov karton en een klein laagje spaanplaat. Lakwerk t.o.v. een minderwaardige kwaliteit fineer. Uiteindelijk is het maar net waar je tevreden mee bent  ;)

neptune

Quote from: Davey on July  8, 2009, 17:55:06
Dat denk ik niet want de constructie is hetzelfde. Dat de plank 5 x zo duur is is te begrijpen. Dik MDF tov karton en een klein laagje spaanplaat. Lakwerk t.o.v. een minderwaardige kwaliteit fineer. Uiteindelijk is het maar net waar je tevreden mee bent  ;)
Zo is het maar net. Overigens denk ik dat de draagkracht wel degelijk veel hoger is, want het zijn 2 steunen en als het materiaal niet sterk genoeg is kan het in het midden doorbuigen, zoals sommige spaanplaat planken na verloop van tijd doen. Denk dat 5 cm dik mdf niet zo snel doorbuigt in het midden, zeker niet op deze lengte van slechts 120 cm...
zet hier iets neer

Peerless Monster

Quote from: Davey on July  8, 2009, 17:55:06
Dat denk ik niet want de constructie is hetzelfde. Dat de plank 5 x zo duur is is te begrijpen. Dik MDF tov karton en een klein laagje spaanplaat. Lakwerk t.o.v. een minderwaardige kwaliteit fineer. Uiteindelijk is het maar net waar je tevreden mee bent  ;)

Constructie is niet het enige dat bepalend daarin is.
Materiaaleigenschappen zijn terdege een belangrijk item in deze.
Anders heb ik mijn studie voor niks gedaan: ingenieur materiaaltechnologie...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

ajbeefde

Quote from: neptune on July  8, 2009, 17:05:58
Nieuw in het assortiment, afmetingen 120 x 29 x 5 cm.
Mooie en praktische aanvulling voor uw interieur. WAF garanteed :)
Met handig ophangsysteem voor vrijwel iedere wand.
Uit voorraad leverbaar in wit of zwarte lak.
prijs : 125 euro per stuk.
Kijk voor info op: http://www.good2bhome.nl/shop/wandplank-hoogglans-p-67.html



Da's mooi spul..... ik heb nu de Ikea planken in huis... in de toekomst maar eens gaan vervangen.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Davey

Quote from: Peerless Monster on July  8, 2009, 19:05:59
Constructie is niet het enige dat bepalend daarin is.
Materiaaleigenschappen zijn terdege een belangrijk item in deze.
Anders heb ik mijn studie voor niks gedaan: ingenieur materiaaltechnologie...

Ik neem het direct van je aan Peerless alleen denk ik dat je bij de Ikeaplank best wel het een en ander erop kan zetten voordat het materiaal doorbuigt. Zijn de pluggen die 'm aan de muur vastzetten niet het zwakke / sterke punt?

Alex Groningen

Jammer genoeg kan ik nik met deze afmetingen. Wat ik zoek is een zelfde soort drager maar dan met de afmetingen 50 Keer 50cm, om er een toekomstige draaitafel op te zetten. Dus mochten deze maten nog uitkomen dan heb ik belangstelling.

Wijx wondere wereld

Quote from: Davey on July  8, 2009, 20:35:32
Ik neem het direct van je aan Peerless alleen denk ik dat je bij de Ikeaplank best wel het een en ander erop kan zetten voordat het materiaal doorbuigt. Zijn de pluggen die 'm aan de muur vastzetten niet het zwakke / sterke punt?

absoluut, dat is ook lastig met MDF denk ik. 5 cm MDF zal niet licht zijn dus aan een gipswandje monteren is er denk ik niet bij.
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Alex Groningen

Quote from: Wijx wondere wereld on July  8, 2009, 22:10:48
absoluut, dat is ook lastig met MDF denk ik. 5 cm MDF zal niet licht zijn dus aan een gipswandje monteren is er denk ik niet bij.

Nou een plankje MDF moet kunnen hoor, ken mensen die hebben een hang toilet aan een gas beton wand en die houd het keurig netjes.
Dus een 5 cm plankje moet het ook zeker kunnen houden. ;)

neptune

Quote from: Alex Groningen on July  8, 2009, 22:49:39
Nou een plankje MDF moet kunnen hoor, ken mensen die hebben een hang toilet aan een gas beton wand en die houd het keurig netjes.
Dus een 5 cm plankje moet het ook zeker kunnen houden. ;)
Met holle wandpluggen kan je al behoorlijk wat aan gips ophangen.
Maar als je in het houten regelwerk kan komen is het natuurlijk nog beter om niet te spreken over bevestiging in steen/beton.
De sterkte van de bevestiging is de beperking, niet het materiaal.
zet hier iets neer

Marvin....

is zoiets er ook met planken van 150 bij 60cm....?

vtuinen

Quote from: Alex Groningen on July  8, 2009, 22:49:39
Nou een plankje MDF moet kunnen hoor, ken mensen die hebben een hang toilet aan een gas beton wand en die houd het keurig netjes.
Dus een 5 cm plankje moet het ook zeker kunnen houden. ;)

Je momentarm van een toiletpot is wel iets groter dan de twee a drie centimeter die je hier hebt. Je maximale belasting neemt dus navenant af.
Equipment check my avatar

neptune

Op dit moment zijn er geen andere afmetingen beschikbaar, als er genoeg animo is (circa 8 a 10 exemplaren) kan ik ze op maat laten maken, maar dan wel alle dezelfde maat. Powerbuy anyone? ;D
zet hier iets neer

Marvin....

ik zou er iig wat mee kunnen, met de door mij aangehaalde afmetingen.
de huidige is niet eens diep genoeg voor me HDMI-switch...  ;D

Alex Groningen

Quote from: neptune on July  9, 2009, 12:59:05
Op dit moment zijn er geen andere afmetingen beschikbaar, als er genoeg animo is (circa 8 a 10 exemplaren) kan ik ze op maat laten maken, maar dan wel alle dezelfde maat. Powerbuy anyone? ;D

Jammer. heb echt een andere afmeting nodig, deze zijn mij te smal en te lang. Maar hoop dat er nog andere afmetingen uitkomen.

Starred

Nog steeds niet in andere maten leverbaar?

erik s.

Quote from: Alex Groningen on July  8, 2009, 20:37:59
Jammer genoeg kan ik nik met deze afmetingen. Wat ik zoek is een zelfde soort drager maar dan met de afmetingen 50 Keer 50cm, om er een toekomstige draaitafel op te zetten. Dus mochten deze maten nog uitkomen dan heb ik belangstelling.

ik zou voor een draaitafel voor een speciale oplossing gaan.

zoiets bv :
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Sjettepet

Quote from: neptune on July  8, 2009, 17:09:50
... en de dikte van 50 mm is groter en geeft ook een luxe uitstraling ...

Beetje lullig misschien, maar ik ging meteen de Ikea-plank boven mijn computer nameten: 50mm...  ??? 
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

neptune

Quote from: Sjettepet on January 13, 2010, 21:50:25
Beetje lullig misschien, maar ik ging meteen de Ikea-plank boven mijn computer nameten: 50mm...  ??? 
Maak hem dan voor de gein ook eens open en kijk eens wat er (niet) in zit  ;)
zet hier iets neer