Kjelt's kamer: finally a laser in da house

Started by Kjelt, November 23, 2008, 20:04:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twani

Quote from: Kjelt on November 22, 2018, 21:04:50
Ja ach ik heb er een aanbouw bij gezet voor de partner en visite  :D

:D

blue-eyes

Quote from: Kjelt on November 22, 2018, 21:04:50
Ja ach ik heb er een aanbouw bij gezet voor de partner en visite  :D


Kijk, wie is de baas :D :D. (p.s. Ik dus duidelijk niet :D)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

denoontje

Je het dus eigenlijk een soort dedicated ht met woonfunctie[emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kjelt

Quote from: Blue-Eyes on November 23, 2018, 07:50:51
Kijk, wie is de baas :D :D. (p.s. Ik dus duidelijk niet :D)
Nou ik ook niet hoor ;) ik heb de onderbroek aan thuis  :D
Het is eigenlijk heel simpel gegaan, zij is later in huis bij mij komen inwonen. De HT was er toen al.
Ze vind films ook leuk om te kijken, een ander genre dan ik maar dat wisselen we af.
We gaven allebei aan wat we belangrijk vonden.
Dan hebben we gekeken of we beiden tevreden konden zijn met een compromis oplossing na veel overleg. En vervolgens heb ik een thuisbioscoop van 15k€ en zij een volledig nieuw ingerichtte uitbouw met zithoek van 50k€ (Incl verbouwing) en heb ik een €70k extra schuld op mijn hypotheek die ik alleen afbetaal. Ergens klopt er iets niet  :D
Dan heb ik nog een harde afspraak gemaakt, ik bepaal wat er in het HT gebeurd qua bouw en spullen en zij in haar uitbouw. Wel hebben we beiden in extreme gevallen een vetorecht. Eerlijk gezegd heeft ze bij de Atmos uitbreiding daar mee gedreigd maar aangezien er al drie rolluik bakken aan het plafond hingen vielen die witte Genelec speakers wel mee  ;D
Eens kijken of we die bakken nu kunnen vervangen en naar achteren brengen deze volgende stap.

Kjelt

Quote from: denoontje on November 23, 2018, 10:25:06
Je het dus eigenlijk een soort dedicated ht met woonfunctie
Nou het valt wel mee en het wordt langzaam aan wat minder extreem.
De chinese kist is nu vervangen door een 16e eeuwse apothekerstafel en veel mensen hebben het niet eens in de gaten, snap ik ook niet maar laatste kwam mijn nicht met haar partner en die lopen zo door naar de uitbouw, gaan zitten kijken rond en dan komt er pas.... hey.....
De zwarte zijgordijnen zijn na de verbouwing verdwenen, helaas masr dat kon niet meer, ik mis ze niet heel erg. En ik zit er zelf nu aan te denken om het platform met de drie stoelen weg te doen omdat er behalve bij een M&G niemand zit behalve de poes  :dry:
We missen wel wat opslagplasts in de woonkamer dus dat zou dan weer een stap zijn. Helaas heb ik alle bekabeling daar in weggewerkt van de surround speakers dus ik heb er even absoluut geen haast mee (veel werk weer).

papaleo

Quote from: Kjelt on November 23, 2018, 10:38:12
Nou het valt wel mee en het wordt langzaam aan wat minder extreem

En ik zit er zelf nu aan te denken om het platform met de drie stoelen weg te doen omdat er behalve bij een M&G niemand zit behalve de poes  :dry:


  :o over 'extremisme' gesproken...  :clapping:

Komt nog bij dat er eigenlijk maar 1 sweetspot is,en dat is de plaats waar de heer des huizes plaats neemt en niet bij de achterpartij... :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jaco

Welke standaard heb je onder die zij speakers ?
Ik ben vehuisd en had wel voor de voorspeakers standaards, maar nu zal ik ook iets moeten met zij en achter speakers. Het zijn Genelec G4 bij mij.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Kjelt

Hi Jaco,
Deze zijn voor de G3 /8030's jij wilt dan de 8040 versie plaat bestellen.
Firma Thoman in duitsland

Artikelnummer 196787:
------------------------------------------------------------
Genelec Z8000-409B Floor Stand - for Genelec stand plates:
8020-408, 8030-408, 8040-408 & 8050-408. Only suitable for
Genelec 8000 series.
Prijs: prijs per stuk 95.00 EUR

Artikelnummer 107782:
------------------------------------------------------------
Genelec Z8030-408, Stand Adapter for Genelec 8030,
Prijs: prijs per stuk 39.00 EUR

jaco

K&M maakt ze, scheelt paar euro.
https://www.bax-shop.nl/studio-monitor-statief/konig-meyer-26740-monitor-statief-zwart

Die grote plaat eraf, de adapterplaat erop en klaar.

Ik heb 3 van dze voor de voorkant: https://www.bax-shop.nl/studio-monitor-statief/konig-meyer-26720-monitor-standaard-driepoot

Goedkooper, maa de voet diameter is daar 70 cm. Beetje te veel voor de zijkant.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Kjelt

#434
Die vloerplaat bij mij is ook niet echt klein.
Wel makkelijker te stofzuigen dan die losse poten.

Aangezien de speakers "vrij" op hun voeten staan heb ik ze extra gezekerd met een staaldraad.
Bang dat bezoek er tegenaan zou lopen en de speaker op de grond zou vallen. Ze zijn geloof ik van gietijzer dus vrij kwetsbaar.

jaco

Speaker behuizing is aluminium, maar dat kan ook slecht tegen vallen denk ik. En de driver magneet zal een schok ook wel niet leuk vinden.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Staaled

Quote from: Kjelt on November 25, 2018, 10:50:39
Die vloerplaat bij mij is ook niet echt klein.
Wel makkelijker te stofzuigen dan die losse poten.

Aangezien de speakers "vrij" op hun voeten staan heb ik ze extra gezekerd met een staaldraad.
Bang dat bezoek er tegenaan zou lopen en de speaker op de grond zou vallen. Ze zijn geloof ik van gietijzer dus vrij kwetsbaar.
Alu. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kjelt

De bestelling voor de JVC-N5 omgezet naar een Sony VW-270.

Redenen zijn er meerdere maar wat voor mij de doorslag geeft is dat ik nauwelijks 4k HDR kijk tov Bluray.
De Sony geeft in mijn beleving toch een betere weergave van Bluray met upscaling , Motion Flow en Reality Creation, deze heeft nu hetzelfde processing board als de 760 met motionflow ook op 4k content.

De andere reden is dat de JVC niet leverbaar is en het onbekend is wanneer ze wel leverbaar zijn.
De Sony is voor de kerst binnen.

De rest van de veranderingen zoals een nieuw scherm en nieuwe plafondverduistering etc. zijn projecten die ik langzaam aan ga oppakken.
Ik heb gewoon te weinig vrije tijd op het moment en teveel hobbies.

Kjelt

De Sint is laat of de Kerstman is vroeg dit jaar  :D

papaleo

Quote from: Kjelt on December 14, 2018, 16:58:25
De Sint is laat of de Kerstman is vroeg dit jaar  :D

:pompom: :clapping:
En nu uitpakken aansluiten en....laten weten wat je er van vind  :popcorn:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

blue-eyes

Toch mooi die 2 oude  l u l l e n  die elk jaar langskomen :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Quote from: papaleo on December 14, 2018, 17:29:47
:pompom: :clapping:
En nu uitpakken aansluiten en....laten weten wat je er van vind  :popcorn:
Gaat iets langer duren want mijn ophanging wil ik verbeteren, deze projector is flink zwaarder dan de vorige.

Quote from: Blue-Eyes on December 14, 2018, 18:17:57
Toch mooi die 2 oude  l u l l e n  die elk jaar langskomen :D
Zeker alleen wat de projector betreft was hij al een vijftal jaren niet langsgekomen  ;D

Teejoo

Ik ga vanavond ook de eerste keer de Panasonic gebruiken. Wellicht is het wel handig dat we een apart topic aan te maken m.b.t. optimale settings bij aansluiten op een projector. Er zijn nogal wat mogelijkheden zie ik..

Kjelt

#443
Nou Werner en Leo hadden gelijk ik kon eigenlijk niet wachten dus vanavond twee blurays gekeken  :)
Mijn oude projector gaten ophanging was volledig gelijk met de nieuwe alleen is de nieuwe veel zwaarder maar metalen bouten gaat wel lukken.
Die nieuwe ophanging die komt later dan wel , die krijgt ook een plexiglas lens die er automatisch voor geschoven wordt bij power down en makkelijkere montage maar dat is een project voor later.

Eerste indruk: meer contrast, spattende kleuren, mooier zwart, meer 3D beleving in het beeld en geen pixels te zien dus nu al blij hier mee.
De Panasonic hopelijk morgen aansluiten als de UHD disks binnen komen, dan moet ik weer wat ombouwen in de kast en de nieuwe optische HDMI kabel moet er dan ook tussen, wordt vervolgd.

denoontje

Feli met de speeltjes [emoji106][emoji2532]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Edliver

Hoe is de geluidsproductie van de projector?
Volgens de specs 26dB ?
Tijdens de HCH dagen speelden er zes op een rij en daar viel het geluid echt goed mee.
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

hifiman

Gaaf Wicher!  :headbanging: Veel plezier met je mooie nieuwe speelgoed  :wub:

Kjelt

Bedankt allemaal.

Quote from: Edliver on December 15, 2018, 11:25:32
Hoe is de geluidsproductie van de projector?
Volgens de specs 26dB ?
Tijdens de HCH dagen speelden er zes op een rij en daar viel het geluid echt goed mee.

Hij is duidelijk luider dan mijn vorige HW50 (20 dB), de uitblaasfan zit aan de voorkant.
Projector hangt twee meter achter ons.  Bij stille scenes oa "A Quiet Place" is hij hoorbaar maar zodra er wat geluid zoals bij de meeste films is valt hij niet meer op.
Bij high lamp mode is hij anderhalf keer (gokje) luider maar voor mij nog niet super storend. Ik kan me wel voorstellen dat audiopuristen het anders ervaren dus tja persoonsgebonden.

Teejoo

Quote from: Kjelt on December 15, 2018, 12:00:28
Bedankt allemaal.

Hij is duidelijk luider dan mijn vorige HW50 (20 dB), de uitblaasfan zit aan de voorkant.
Projector hangt twee meter achter ons.  Bij stille scenes oa "A Quiet Place" is hij hoorbaar maar zodra er wat geluid zoals bij de meeste films is valt hij niet meer op.
Bij high lamp mode is hij anderhalf keer (gokje) luider maar voor mij nog niet super storend. Ik kan me wel voorstellen dat audiopuristen het anders ervaren dus tja persoonsgebonden.
Dat was bij z'n voorganger ook al zo hoorde ik bij Atmoz. Maar draai je überhaupt in high mode dan?