Shutter Island

Started by Jimmy Conway, June 17, 2009, 12:41:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbert54

Quote from: Hanky Panky on July 17, 2010, 22:48:35
Ik ga een non-boeiend verhaal toch niet afkijken?? ik ben geen film-criticus die betaald wordt om hem uit te zitten.

De eerste 20 minuten waren dermate saai dat het in mijn ogen niet de moeite waard was om hem af te kijken.

Ergo: baggerfilm. Duidelijker kan niet toch? Iedereen die van deze film genoten heeft :  :thumbs-up: , ik niet dus.

Wat heeft mijn werk te maken met een saaie & slechte film ?
snap dat je het begin saai vind, maar probeer hem toch eens af te kijken hoe verder je kijkt hoe meer je over het begin denkt wtf en oh... ah zo...  ;)


in de bioscoop liepen mensen in de pauze ook gewoon weg en ik moet zeggen dat ik tot de pauze ook een beetje mijn twijfels begon te krijgen, maar ik had gewoon zo'n gevoel dat er nog veel moest komen. en die tweede helft heeft dat zeker gedaan. dan merk je pas dat je eigenlijk een ijzersterke film zit te kijken. daarom is de film de tweede keer eigenlijk nog leuker omdat je dan op zoek gaat naar hints en gebeurtenissen waar je in het begin helemaal niks achter zocht.

je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik zou echt nog een poging wagen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Hanky Panky

Quote from: celerontje on July 17, 2010, 22:49:52
Je kan een film niet beoordelen zonder hem helemaal te zien, PUNT!

Films kunnen een saai begin hebben, tja...

Ik hoef een taart ook niet helemaal op te eten om erachter te komen dat de ook de laatste punt (net als de eerste) niet pruimen was. Om het maar eens bij punten te houden...
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

celerontje

Maar bij een taart smaakt (als het goed is) elke punt hetzelfde, terwijl een film een verloop kent.

Oftewel: Comparison BUSTED! :P
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Quote from: Hanky Panky on July 17, 2010, 23:02:01
Ik hoef een taart ook niet helemaal op te eten om erachter te komen dat de ook de laatste punt (net als de eerste) niet pruimen was. Om het maar eens bij punten te houden...
maar dat is in dit geval dus niet zo. Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar denk echt dat hij je nog wel eens kan gaan verbazen.  ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

En 1 troost: Als je 'm helemaal gezien hebt, mag je zoveel raaskallen als je wilt! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Hanky Panky

Quote from: celerontje on July 17, 2010, 23:09:32
En 1 troost: Als je 'm helemaal gezien hebt, mag je zoveel raaskallen als je wilt! :D

Dat blijkt wel ja  :D

Heb vanavond Unthinkable gekeken... errug goed  :pompom:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

celerontje

Ja ja, pijn is fijn, dan blijven we wel kijken! :P
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Kjelt

Quote from: Hanky Panky on July 17, 2010, 23:02:01
Ik hoef een taart ook niet helemaal op te eten om erachter te komen dat de ook de laatste punt (net als de eerste) niet pruimen was. Om het maar eens bij punten te houden...
Inderdaad vergelijk gaat mank, zou dan eerder in jouw geval zeggen dat jij een restaurant maaltijd afkraakt terwijl je alleen de amuse op hebt  :D

skank1

Quote from: Hanky Panky on July 17, 2010, 22:21:15
Na 20 minuten afgezet, wat een trage baggerfilm was dit zeg  :dry:

Kon op geen enkel niveau boeien. Ik betrapte me er op dat ik na 10 minuten al naar de laptop greep om te zien of we wel de goede film te pakken hadden en niet toevallig een B-film met dezelfde titel ....

als je de bluray versie bekijkt met nl subs, dan neem ik hem graag over :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Hanky Panky

Quote from: skank1 on July 18, 2010, 13:34:27
als je de bluray versie bekijkt met nl subs, dan neem ik hem graag over :)

usenet...  ;)

Maar als je mij een usb stick stuurt wil ik hem er wel opgooien voor 25 euro  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

skank1

Quote from: Hanky Panky on July 18, 2010, 16:37:35
usenet...  ;)

Maar als je mij een usb stick stuurt wil ik hem er wel opgooien voor 25 euro  :D

is die kwaliteit dan even goed als dat je hem koopt? of toch iets minder
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

haythijs

#36
Als HP de film als download via usenet heeft binnengehaald, denk ik niet dat hij de retailversie heeft dus in die zin is het lastig vergelijken ;)
Echter, haal je een 1 op 1 rip binnen of een remux van de BR, dan heb je echt topkwaliteit die  gelijk is aan de 'originele' versie.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

KHunt-er

Quote from: haythijs on July 19, 2010, 10:39:11
Als HP de film als download via usenet heeft binnengehaald, denk ik niet dat hij de retailversie heeft dus in die zin is het lastig vergelijken ;)
Echter, haal je een 1 op 1 rip binnen of een remux van de BR, dan heb je echt topkwaliteit die niet gelijk is aan de 'originele' versie.

Leg es uit ????
Pioneer VSX-919AH-K | Denon DVD-1920 | Pioneer DVR-530H-S |  Mission M53 | Mission M5C | Mission M51 op Mission Stance | Tannoy TS8 Sub | Sony KDL-40W4500 | Apple iPad2 16Gb Wifi | Playstation 3 Slim 160GB| Popbox V8 | Amino M540 HD Settopbox | Epson TW-10 | Onkyo DX-C390S| Apogee | Oehlbach | Harmony One

esre

Ik heb hem wel afgekeken en wat een slechte film. :-X
Vond het een B film met een A acteur erin om het iets te laten lijken.
Het was allemaal zo voorspelbaar.
Ik ben een Leo fan (Aviator,Blood diamond,Departed) maar dit moet die niet vaker flikken anders bel ik hem toch echt even op.

Kjelt

#39
Quote from: esre on July 19, 2010, 13:30:11
wat een slechte film. :-X
Vond het een B film
Bijna 88.000 filmliefhebbers hebben de film beoordeeld en het gemiddelde is een 8.0 op een schaal van 10,vind ik zelf ook iets overdreven maar het geeft wel aan dat het geen slechte film is, maar goed smaken verschillen nou eenmaal :dry: Sommige mensen vinden een film slecht als er geen spierbundels in rondlopen die met een groot machinegeweer alles kapot schieten of slaan  :D
http://www.imdb.com/title/tt1130884/

Hanky Panky

Quote from: haythijs on July 19, 2010, 10:39:11
Als HP de film als download via usenet heeft binnengehaald, denk ik niet dat hij de retailversie heeft dus in die zin is het lastig vergelijken ;)
Echter, haal je een 1 op 1 rip binnen of een remux van de BR, dan heb je echt topkwaliteit die niet gelijk is aan de 'originele' versie.

Ik had een 1 op 1 BD-J rip van +/- 45GB

Verkeerd gedacht dus  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

esre

Quote from: Hanky Panky on July 19, 2010, 13:41:25
Ik had een 1 op 1 BD-J rip van +/- 45GB

Verkeerd gedacht dus  ;)

Zeg moraalridder mag ik je er wel aan herinneren dat dit hoogst illegaal is. :police: ;)

esre

Quote from: Kjelt on July 19, 2010, 13:39:36
Bijna 88.000 filmliefhebbers hebben de film beoordeeld en het gemiddelde is een 8.0 op een schaal van 10,vind ik zelf ook iets overdreven maar het geeft wel aan dat het geen slechte film is, maar goed smaken verschillen nou eenmaal :dry: Sommige mensen vinden een film slecht als er geen spierbundels in rondlopen die met een groot machinegeweer alles kapot schieten of slaan  :D
http://www.imdb.com/title/tt1130884/

Dat is lariekoek (sorry voor de uitdrukking ;)) Scorsese en Leo worden nu 1maal niet afgemaakt.
Het heeft niets te maken met spierbundels want als ik 1 film top vind dan is het catch me is you can wel en daar heb ik geen spierbundel aangetroffen.


Hanky Panky

Quote from: esre on July 19, 2010, 14:01:45
Zeg moraalridder mag ik je er wel aan herinneren dat dit hoogst illegaal is. :police: ;)


Ik moraalridder? Daar beschuldig ik hier altijd anderen van (zal geen namen noemen, is zo confronterend/olie op het vuurtje)  :D

Ik download me suf zolang het legaal blijft  :headbanging: Bovendien: ik betaal toch voor mijn Usenet/Eweka toegang ;)
Elke maand komt er tussen de 150 en 300 GB binnen, veelal 1 op 1 rips (smijt het ook weer weg na het kijken, soms gevolgd door een aankoop).
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

celerontje

Jongens, niet weer diezelfde discussie... :baaa:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

haythijs

#45
Quote from: Hanky Panky on July 19, 2010, 13:41:25
Ik had een 1 op 1 BD-J rip van +/- 45GB

Verkeerd gedacht dus  ;)

Oeps excuus, ik bedoelde juist wel gelijk ipv niet,typfoutje vrees ik?
Zal het even veranderen ;)
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

haythijs

Quote from: KHunt-er on July 19, 2010, 12:54:33
Leg es uit ????

Reeds uitgelegd nu, typfoutje. Blijkbaar neemt de warmte nu al toe waardoor scherpte ontbreekt  :-X
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Kjelt

#47
Quote from: esre on July 19, 2010, 14:04:44
Dat is lariekoek (sorry voor de uitdrukking ;)) Scorsese en Leo worden nu 1maal niet afgemaakt.
Leo wel, Martin inderdaad wat minder  ;)
http://www.imdb.com/title/tt0119004/
QuoteHet heeft niets te maken met spierbundels want als ik 1 film top vind dan is het catch me is you can wel en daar heb ik geen spierbundel aangetroffen.
Dat is nou niet een film waar je om het zacht te zeggen goed over hoeft na te denken is het wel? Leuk vermaak hoor daar niet van maar beetje makkelijk.
Ik vind Shutter Island ook geen 8 maar zoals eerder gezegd een 7, dat het loopt als je van te voren denkt dat het loopt geld alleen als je gedachtengang op exact dezelfde manier loopt.
Dan heb je pech gehad, als je gedachtengang een andere wending had dan was het toch wel een leuke film , hoe dan ook, mooi gemaakt met spanning erin en een hoop vraagtekens tot het einde.
Niet dat ik hem nou op bluray ga aanschaffen maar vond mijn bioscoopbezoek in Antwerpen wel de moeite waard.

Xstream

#48
Vond het een sterke film. Niet perfect, maar toch zeker bovengemiddeld.
Het begin is wat saai ja, maar dat is gewoon de inleiding die nodig is om een verhaal te vertellen wat gewoon heel simpel begint om een opbouw te kunnen verzorgen. Juist die simpelheid maakt het zo sterk aan het eind. Want dan blijkt dat het helemaal niet zo simpel is als je eerst dacht en heb je tal van details gezien die je dan eigenlijk weer terug wilt zien. Op die manier kan het best zo zijn dat het begin de 2e keer boeiende is dan het eind.

Neemt niet weg dat het wel iets spannende uitgewerkt had mogen worden. Met name het plot had wel iets meer "extra's" kunnen gebruiken om het onvergetelijk te maken. Dat zie ik dan toch als de beperking/style van Scorcese eigenlijk die films nog heel traditioneel maakt en niet een sfeer neerzet (bewust of onbewust) zoals bijvoorbeeld Fincher, Aranofsky of Nolan dat kunnen. Dat draagt dan zoveel bij bij de beleving en spanningsopbouw van de film ... Daardoor ging ik er niet echt helemaal in op. De uitwerking had beter gekund, want het verhaal en concept is verder top.

Overigens vond ik dit 1 van de minste rollen van Di Caprio van de afgelopen jaren ...
Ik vond z'n prestaties in Revolutionary Road toch een heel stuk beter ... maarja, dat is ook inharent aan de rol en de karakter ontwikkeling / omschrijving die Scorsese hem toebedeelt heeft. Ze hadden wel iets creatiever met karakter ontwikkeling kunnen omgaan. Geld ook voor de andere acteurs overigens ... ze speelde allemaal een beetje saai / hun zelf.

7.5/10

Eerdaags Di Caprio maar 's in Inception aanschouwen ... als ik de critici / ratings mag geloven is dit een instant klassieker.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

esre

zijsprong ik vond het meer een rook reclame film.
Mijn hemel wat werd er gerookt in die film is een trend aan het worden in Hollywood films rookreclames verboden dan maar in de films.