Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Sailor Jan

Zo'n Meridian 218 heeft maar een laag prijsje voor Meridian begrippen. Want de rest van Meridian prijzen zijn niet mals, maar wel mooi spul.
Wees lief voor jezelf

Maro

Quote from: Sailor Jan on December 18, 2016, 08:29:40
Zo'n Meridian 218 heeft maar een laag prijsje voor Meridian begrippen. Want de rest van Meridian prijzen zijn niet mals, maar wel mooi spul.

Klopt maar je koopt wel heel veel flexibiliteit. Voor een setje DSP 5200SE speakers en een 218 ben je misschien €14000,- verder maar je hebt dan ook een complete set. Geen doosjes en kabel ellende. Probeer bv bij een merk als Linn of Naim maar eens een complete stereo set incl goede speakers te kopen. Hoeveel €'s ben je dan verder?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Sailor Jan

Quote from: Maro on December 18, 2016, 08:41:02
Klopt maar je koopt wel heel veel flexibiliteit. Voor een setje DSP 5200SE speakers en een 218 ben je misschien €14000,- verder maar je hebt dan ook een complete set. Geen doosjes en kabel ellende. Probeer bv bij een merk als Linn of Naim maar eens een complete stereo set incl goede speakers te kopen. Hoeveel €'s ben je dan verder?

Dat klopt ook. Maar ik moet toch wel een paar keer slikken als ik zulke bedragen zie.

Zou zo'n 218 dan ook interessant zijn voor niet-Meridian speakers/sets?
Wees lief voor jezelf

Xander32

In hoeverre je flexibiliteit koopt voor dat bedrag, weet je pas over een jaar of 5 a 10, toch? Maar zolang er gewerkt wordt met losse modules en/of overschrijfbare software, kom je iig. een heel eind.
Dat is gelijk aan bv. een pc, maar ook die verouderd gedurende de jaren, ondanks dat je de soft- en hardware update/upgrade. Op een gegeven moment gaat het echter pleisters plakken worden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

rovinggecko

Quote from: Sailor Jan on December 18, 2016, 08:53:59
Dat klopt ook. Maar ik moet toch wel een paar keer slikken als ik zulke bedragen zie.

Zou zo'n 218 dan ook interessant zijn voor niet-Meridian speakers/sets?
Je kan de 218 gebruiken als endpoint voor Sooloos of Roon, heeft analoog uit en is mqa capable. Oftewel, het is ook een streamer/dac voor non-Meridian sets.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Quote from: Xander32 on December 18, 2016, 08:58:28
In hoeverre je flexibiliteit koopt voor dat bedrag, weet je pas over een jaar of 5 a 10, toch? Maar zolang er gewerkt wordt met losse modules en/of overschrijfbare software, kom je iig. een heel eind.
Dat is gelijk aan bv. een pc, maar ook die verouderd gedurende de jaren, ondanks dat je de soft- en hardware update/upgrade. Op een gegeven moment gaat het echter pleisters plakken worden.

Ik had met mijn 10 jaar oude 861 niet het idee dat ik tov moderne receivers aan het pleister plakken was. Geen Atmos maar de groep die zijn woonkamer vol met speakers gaat hangen is heel erg klein. Klankmatig zou ik het nooit willen ruilen voor welke moderne receiver of processor dan ook.

Quote from: Sailor Jan on December 18, 2016, 08:53:59
Dat klopt ook. Maar ik moet toch wel een paar keer slikken als ik zulke bedragen zie.

Zou zo'n 218 dan ook interessant zijn voor niet-Meridian speakers/sets?

De 218 is gewoon een Dac, Roon/Sooloos streamer/eind punt en voorversterker. Kan volgens mij prima in een niet Meridian omgeving ingezet worden. Hoe hij klankmatig presteert als Dac weet ik niet maar verwacht geen grote verschillen met bv een Marantz NA11 ed.

edit: rovinggecko was me al voor..  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

thepioneer

Maak er maar €16.000 van Wim  :baaa:

Een 218 is voor iedereen met Roon interessant. Het is namelijk een audiostreamer en voorversterker in een.  Je hebt digitale en analoge in en uitgangen.

Ik weet alleen nog niet of de analoge uitgangen fixed of variable zijn. Voor  de weergave van MQA zal waarschijnlijk alleen de analoge uitgangen beschikbaar zijn voor niet Meridian gebruikers.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Xander32

... ik zit er nog ff wat over na te denken, een concept zoals dat van Meridian. Het concept heeft het voordeel dat je enkel voor aanschaf goed hoeft na te denken wat je wil en je bent in één keer klaar. Een totaalconcept, waarin er waarschijnlijk sprake zal zijn van een grote mate van synergie.

Maar voor velen hier, zal dat totaalconcept juist ook een nadeel zijn; die vinden het fröbelen met kabels en componenten, om te komen tot een keten geheel naar eigen smaak en met een eigen signatuur, een integraal onderdeel van hun hobby. Daar schaar ik mij zelf ook onder. Voorkeuren.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

Wat een hoop ontwikkelingen en afwegingen :) Ben benieuwd hoe het gaat aflopen. Zijn je beide JL-audio subs al verkocht?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Maro

Quote from: thepioneer on December 18, 2016, 09:16:17
Maak er maar €16.000 van Wim  :baaa:

Een 218 is voor iedereen met Roon interessant. Het is namelijk een audiostreamer en voorversterker in een.  Je hebt digitale en analoge in en uitgangen.

Ik weet alleen nog niet of de analoge uitgangen fixed of variable zijn. Voor  de weergave van MQA zal waarschijnlijk alleen de analoge uitgangen beschikbaar zijn voor niet Meridian gebruikers.

Ach wat is een paar duizend € nou eigenlijk?  :D

Als je de 218 inzet als Roon eind punt en dan naar analoog uit, zou het volume dan niet gewoon met de iPad te bedienen zijn?

Quote from: Xander32 on December 18, 2016, 09:16:30
... ik zit er nog ff wat over na te denken, een concept zoals dat van Meridian. Het concept heeft het voordeel dat je enkel voor aanschaf goed hoeft na te denken wat je wil en je bent in één keer klaar. Een totaalconcept, waarin er waarschijnlijk sprake zal zijn van een grote mate van synergie.

Maar voor velen hier, zal dat totaalconcept juist ook een nadeel zijn; die vinden het fröbelen met kabels en componenten, om te komen tot een keten geheel naar eigen smaak en met een eigen signatuur, een integraal onderdeel van hun hobby. Daar schaar ik mij zelf ook onder. Voorkeuren.



Ik heb nog nooit kunnen fine-tunen met kabels ed. Hoor daar in geen of op zijn minst veel te kleine verschillen. Een eigen smaak wat weergave betreft bepalen je speakers en akoestiek imho. De rest is leuk hobby werk maar zet geen zoden aan de dijk. Matchen van componenten laat ik graag aan de kenners over vandaar dat ik naar actieve speakers wil.

Quote from: doorofnight on December 18, 2016, 09:18:43
Wat een hoop ontwikkelingen en afwegingen :) Ben benieuwd hoe het gaat aflopen. Zijn je beide JL-audio subs al verkocht?

Heb nog 1 JL staan. Kon er geen afstand van doen. Met mijn huidige tijdelijke set ben ik er maar wat blij mee.  :P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

thepioneer

Ik hoop wel op een volume regeling voor analoog uit. Niet dat ik het nodig ben maar wel voor de functionaliteit van de 218.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Xander32

Als ik jouw reply lees, dan past het Meridian concept prima bij jou; de verschillende opties zijn flink ingedikt en je hoeft je niet druk te maken over zaken die volgens jouw eigen ervaren, geen meerwaarde hebben. En dat komt niet uit de lucht vallen, de laatste jaren was je al steevast lovend over dit merk, over dit concept. Het past bij jou, je bent er in de loop der jaren enthousiast over geraakt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sailor Jan

Voorlopig ga ik niet een Meridian weg inslaan, maar de 218 kan later een interessante toevoeging zijn in de set.

Wanneer gaan de DSP's trouwens komen? Zit er een lange levertijd op?
Wees lief voor jezelf

Maro

Quote from: Sailor Jan on December 18, 2016, 09:34:21
Voorlopig ga ik niet een Meridian weg inslaan, maar de 218 kan later een interessante toevoeging zijn in de set.

Wanneer gaan de DSP's trouwens komen? Zit er een lange levertijd op?

Het moet de set worden die hier op het forum staat. Heb mijn eigen complete set naar mijn dealer gebracht en die verkoopt dat voor mij. Van de opbrengst koop ik dan de 7200 set en de 218 en hopelijk de upgrade naar de SE uitvoering op de DSP7200 speakers. Heb daar natuurlijk ook afspraken met de verkoper over gemaakt. Ik hoop/verwacht eind januari de set hier te hebben staan.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Spannende tijden, mooie vooruitzichten!

Quote from: Maro on December 18, 2016, 09:48:08
Het moet de set worden die hier op het forum staat. Heb mijn eigen complete set naar mijn dealer gebracht en die verkoopt dat voor mij. Van de opbrengst koop ik dan de 7200 set en de 218 en hopelijk de upgrade naar de SE uitvoering op de DSP7200 speakers. Heb daar natuurlijk ook afspraken met de verkoper over gemaakt. Ik hoop/verwacht eind januari de set hier te hebben staan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Quote from: Xander32 on December 18, 2016, 11:00:42
Spannende tijden, mooie vooruitzichten!

Dat zeker Robert. Het Usher tijdperk is over. Ga in de kamer definitief over naar dedicated stereo. Wat er op HT vlak gaat gebeuren is nog niet helemaal duidelijk. Hangt af van wat de verbouwing straks gaat kosten. De HT ruimte wordt iig een sluitpost omdat er zoveel moet gebeuren en we het normale gedeelte belangrijker vinden. Hebben reeds twee offertes binnen en dan slik je wel even. We gaan niet bezuinigen op zeg maar de keuken en kamer ed om een dure HT te kunnen bouwen. Maar dat gezegd hebbende vermoed ik wel dat er budget over blijft voor de HT hoor. Ik hou voor nu even een slag om de arm. Als het door gaat dan gaan we ook helemaal 11.2 los zoals Edwin van AA Vries dat zo mooi zei.  ^^
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Zo, huis is verkocht en per 1 maart gaan we voor een half jaar in woonunits naast de boerderij wonen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Gefeliciteerd met de verkoop van het huis Wim, dat is toch nog snel gegaan. Wat fijn voor jullie  :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Quote from: Xander32 on January 29, 2017, 08:57:13
Gefeliciteerd met de verkoop van het huis Wim, dat is toch nog snel gegaan. Wat fijn voor jullie  :thumbs-up:.

Dank je Robert.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Goed man!
Begrijp dat er een woonunit te weinig geplaatst wordt? ;)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Quote from: rovinggecko on January 29, 2017, 09:23:25
Goed man!
Begrijp dat er een woonunit te weinig geplaatst wordt? ;)

:D

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

LuPo

Poe! Best een gedoe zeg. Maar het gaat om het eindresultaat. :thumbs-up:

Succes!

Maro

Quote from: LuPo on January 29, 2017, 09:31:14
Poe! Best een gedoe zeg. Maar het gaat om het eindresultaat. :thumbs-up:

Succes!

We kunnen iig niet wachten om te beginnen met eerst vooral veel slopen.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Maro

Dit topic gaat wmb op slot. Wat de mods er mee gaan doen is aan hun. Mijn HT/Hifi avontuur gaat gewoon door maar wil mijn beleving hier stoppen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -