Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

rovinggecko

Meridian geeft alleen maar aan die ie niet direct in de zon mag staan en ook niet in de drup. Vraag me wel af of ze met tuingebruik rekening gehouden hebben :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

#2926
Hij staat in een dicht schuurtje, uit de zon en droog. Maar weet niet of ik hem laat staan hoor. Schuurtje kan niet op slot en ben bang voor vochtproblemen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Zonde inderdaad als er wat mee gebeurt.

Quote from: Maro on April 16, 2016, 19:39:48
Hij staat in een dicht schuurtje, uit de zon en droog. Maar weet niet of ik hem laat staan hoor. Schuurtje kan niet op slot en ben bang voor vochtproblemen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Xander32

... 't is dat jullie zo'n grote hond hebben, anders was ik vannacht ff 'langs gekomen' 😄
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

BJF

Quote from: Xander32 on April 16, 2016, 15:43:41
;D

Dat doen jou maar weinigen na; Meridian in de tuin :worship:.
Denk dat dat meevalt. Bij de meeste huizen met tuin staan die huizen in de tuin. En bij het overgrote deel daarvan staat de Meridian -of welk ander merk dan ook- binnen en dus ook in de tuin.


:tongue2:
NAD M10 V2
Elac FS247

Maro

#2930
Quote from: BJF on April 16, 2016, 20:54:37
Denk dat dat meevalt. Bij de meeste huizen met tuin staan die huizen in de tuin. En bij het overgrote deel daarvan staat de Meridian -of welk ander merk dan ook- binnen en dus ook in de tuin.


:tongue2:

Zat al te denken om er een MS600 bij te kopen dan kan de SBT als Roon eind punt ook uit de tuin keten.  ::) Wel even een slot op de schuurdeur maken in dat geval.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Met dit weer moet je de lente maar in huis halen. [emoji1303]




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

De G57 is de deur uit. Met een beetje pijn in mijn hart, dat dan weer wel. Maar niet te lang getreurd. Maandag gaat de nieuwe bestelling naar forumsponsor Wifimedia. Mijn Nas is te klein kwa opslag en heb er dan ook al tijden 4 extra HD's aanhangen. Dat was al een tijdje een doorn in mijn oog. Nu met de komst van een Roon Linux server oor Synology tijd voor een upgrade. Gaat een Synology DS1515+ met 4GB DDR3 extra geheugen komen met 5 maal WD Red 6T en gelijk de nieuwe Dune Solo 4K erbij. Kunnen de Mac Mini en de Qnap TS459 ook weer de verkoop in. Beetje opruimen en upgraden, leuk.  :pompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Gefeliciteerd Wim, maar waar heb je zoveel diskruimte voor nodig? Sla je zoveel films op ofzo? Ik doe al jaren met 1.5tb en heb nu net een paar nieuwe schijven en heb gekozen voor 2tb omdat ik dat vooralsnog lang niet vol krijg met mijn muziek, foto's en films.

Heb je al je muziek op je NAS staan of niet?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

Quote from: cz79 on May  6, 2016, 15:10:40
Gefeliciteerd Wim, maar waar heb je zoveel diskruimte voor nodig? Sla je zoveel films op ofzo? Ik doe al jaren met 1.5tb en heb nu net een paar nieuwe schijven en heb gekozen voor 2tb omdat ik dat vooralsnog lang niet vol krijg met mijn muziek, foto's en films.

Heb je al je muziek op je NAS staan of niet?

Tja, ik heb maar 1T aan muziek maar bv 5 T aan films, 4 T aan concert Blu Ray's en dan nog een kleine 2 T aan foto's en Home Video's. Dan zit ik al aan 12 T. Moet ook nog een beetje vooruit kunnen. Met de komst van 4K film materiaal zal het de komende jaren wel hard gaan met de opslagruimte.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Bewaar je de films dan? Ik kijk ze en gooi ze dan weg, vandaar.
Gebruik je Roon dan ivm met je eigen muziek of is staat de muziek online of juist beide?
Ik heb me wel ingelezen in Roon maar snap er nog niet veel van
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

Quote from: cz79 on May  6, 2016, 15:19:33
Bewaar je de films dan? Ik kijk ze en gooi ze dan weg, vandaar.
Gebruik je Roon dan ivm met je eigen muziek of is staat de muziek online of juist beide?
Ik heb me wel ingelezen in Roon maar snap er nog niet veel van

Ik bewaarde leuke spektakel films als Bond, Batman ed de rest gooi ik ook weg hoor.
Ik draai nu de Roon server op de Mac Mini en de muziek staat op de Nas. Dat je Roon niet snapt komt denk ik omdat veel forumers er een nogal omslachtig iets van maken. Roonserver op de Mac, muziek op de Nas, Meridian 861 als endpunt. Simpel, net als jij met de Moon streamt. Jij hebt ook de server draaien die naar je muziek map kijkt en ook jij hebt een eindpunt (Moon MiND) en ook jij hebt een app om de boel te sturen. De keten is wat dat betreft precies gelijk. Ik gebruik alleen een andere server.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Ok en alle info over de artiesten en de verbanden, waar komt dat vandaan dan? Komt dat dan vanuit de Roon cloud wanneer je je muziek van een eigen NAS streamt?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

Quote from: cz79 on May  6, 2016, 16:14:02
Ok en alle info over de artiesten en de verbanden, waar komt dat vandaan dan? Komt dat dan vanuit de Roon cloud wanneer je je muziek van een eigen NAS streamt?

Roon server indexeert je muziek map en slaat al die metadata op in een aparte map op je PC/Nas.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Je hebt dus altijd je eigen collectie nodig op een NAS oid? En je betaalt je Roon abo voor dat indexeren?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

Quote from: cz79 on May  6, 2016, 22:48:05
Je hebt dus altijd je eigen collectie nodig op een NAS oid? En je betaalt je Roon abo voor dat indexeren?

Heel kort door de bocht maar ja. Maar dat indexeren is wel wat uitgebreider dan wat een UPnP server doet. Als dat nu ongeveer op het zelfde neer kwam ging denk ik niemand over naar Roon. Persoonlijk zou ik in jouw geval liever Roon hebben met een SBT naar je Dac dan Asset met Moon naar je Dac. :) Paar honderd Euro goedkoper en zoveel fijner door de muziek wereld struinen...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Vraagje voor evt Nas kenners. Zou ik als ik bv de Synology DS1815+ zou kopen en daar maar eerst 5 schijven in plaats om er later zonder gedoe schijven bij in kunnen drukken of gaat dat dan problemen geven?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Quote from: Maro on May  7, 2016, 06:58:55
Heel kort door de bocht maar ja. Maar dat indexeren is wel wat uitgebreider dan wat een UPnP server doet. Als dat nu ongeveer op het zelfde neer kwam ging denk ik niemand over naar Roon. Persoonlijk zou ik in jouw geval liever Roon hebben met een SBT naar je Dac dan Asset met Moon naar je Dac. :) Paar honderd Euro goedkoper en zoveel fijner door de muziek wereld struinen...

Ik zie voor mezelf het voordeel er nog niet echt van, maar ik heb Roon ook nog niet van dichtbij meegemaakt. Waarom is dat een paar honderd euro goedkoper? De Dac en mijn NAS heb ik dan nog wel nodig en daar komt een Roon abo dan nog bij...

Ik moet zeggen dat de Moon app icm Asset op mijn NAS erg snel en heel erg stabiel werkt. Ik kies de muziek die ik wil luisteren en leg dan mijn iPhone/IPad aan de kant en ga luisteren, dus eventuele extra info van de muzikant oid boeit me niet zo heel erg, de tags heb ik allemaal dik in orde en is voor ieder album wat ik nu heb allemaal al goed gedaan.

Als ik eens in de buurt ben bij je dan geef ik ene gil en kom ik graag eens bekijken wat voor voordelen Roon mij kan bieden in plaats van hetgeen ik nu heb
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

Quote from: cz79 on May  7, 2016, 07:45:30
Ik zie voor mezelf het voordeel er nog niet echt van, maar ik heb Roon ook nog niet van dichtbij meegemaakt. Waarom is dat een paar honderd euro goedkoper? De Dac en mijn NAS heb ik dan nog wel nodig en daar komt een Roon abo dan nog bij...

Ik moet zeggen dat de Moon app icm Asset op mijn NAS erg snel en heel erg stabiel werkt. Ik kies de muziek die ik wil luisteren en leg dan mijn iPhone/IPad aan de kant en ga luisteren, dus eventuele extra info van de muzikant oid boeit me niet zo heel erg, de tags heb ik allemaal dik in orde en is voor ieder album wat ik nu heb allemaal al goed gedaan.

Als ik eens in de buurt ben bij je dan geef ik ene gil en kom ik graag eens bekijken wat voor voordelen Roon mij kan bieden in plaats van hetgeen ik nu heb

Altijd welkom Chris.

Paar honderd goedkoper. Moon kost rond de €1000,- als ik me niet vergis, en Roon lifetime plus SBT als eindpunt zit je op een kleine €650,-
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Ja als je het allemaal nieuw moet gaan kopen klopt dat, maar de spullen heb ik al dus in de portemonnee gaat het me nu niets meer schelen.
Roon is geen online muziekdienst met eigen content toch? Dus je hebt altijd je eigen muziekcollectie nodig?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

Quote from: cz79 on May  7, 2016, 08:14:42
Ja als je het allemaal nieuw moet gaan kopen klopt dat, maar de spullen heb ik al dus in de portemonnee gaat het me nu niets meer schelen.
Roon is geen online muziekdienst met eigen content toch? Dus je hebt altijd je eigen muziekcollectie nodig?

Klopt Chris. Gewoon voorlopig bij je spullen blijven er komen nog volop udates van Roon aan en belangrijker..steeds meer producenten van renderers gaan RoonReady (Roon eindpunten) maken. Soms middels firmware updates. Misschien zelfs Moon wel.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Yep, of een andere dienst met abbo, bv. Tidal.

Quote from: cz79 on May  7, 2016, 08:14:42
Ja als je het allemaal nieuw moet gaan kopen klopt dat, maar de spullen heb ik al dus in de portemonnee gaat het me nu niets meer schelen.
Roon is geen online muziekdienst met eigen content toch? Dus je hebt altijd je eigen muziekcollectie nodig?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Duidelijk. Ben ook niet op zoek naar een online dienst (wordt wel ondersteund op de moon), ik heb mijn handen al vol (of beter gezegd mijn oren) aan mijn eigen collectie :colgate:

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

Quote from: cz79 on May  7, 2016, 08:21:04
Duidelijk. Ben ook niet op zoek naar een online dienst (wordt wel ondersteund op de moon), ik heb mijn handen al vol (of beter gezegd mijn oren) aan mijn eigen collectie :colgate:

Tidal integratie in de Roon app is eigenlijk een vereiste om het volledige potentieel uit je Roon beleving te halen. Die €200,- op jaarbasis heb ik er iig graag voor over. Ik heb Spotify opgezegd dus voor mijn gevoel betaal ik nog maar een tientje per maand.... :)

PS

Waarom kan ik geen smiley's meer toevoegen sinds ik W10 gebruik?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Echt een x bij Maro gaan kijken, luisteren (ervaren)! Zeer zeker de moeite waard. Dan kan je zelf een beeld vormen van Roon, al dan niet i.c.m. Roon.

Quote from: cz79 on May  7, 2016, 08:21:04
Duidelijk. Ben ook niet op zoek naar een online dienst (wordt wel ondersteund op de moon), ik heb mijn handen al vol (of beter gezegd mijn oren) aan mijn eigen collectie :colgate:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT