Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Xander32

Relaxed. Dat is dan vast ook dicht bij de koelkast :headbanging:.


Quote from: Maro on October  7, 2015, 19:53:15
Mijn mancaveje is niet boven maar de kamer naast de keuken. Twee stappen en ik ben er.  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

 :D. Klopt, je loopt zo even heen en weer.

Heb nu wel een beetje spijt dat ik de PrimaLuna niet van mijn maat heb gekocht. Die kon ik voor een mooie prijs kopen. Deed het lekker in mijn set. Ook de prijsklasse van een honderdje of vijf is prettig om mee te beginnen. Als iemand nog een leuke buizen versterker heeft staan hoor ik het graag.  :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

... maak 't nou maar snel in orde, dan kom ik nadien van twee setjes bij je genieten 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Meridian HD621 aan de set toegevoegd. Mooie demo van de importeur kunnen scoren, scheelt me weer een kleine €800,- Dit was nog de 'missing link' in mijn set. Set is af en klaar. Gewoon 's avonds genieten en verder geen gedoe.

Voor mensen die geen idee hebben wat een 621 is:
https://www.meridian-audio.com/products/surround-sound/hd621-hdmi-audio-processor/

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Nice, maar wat is het?  :)
Doet mij direct weer herinneren dat we nog een keer willen afreizen naar 't noord-oosten.


Quote from: Maro on November 20, 2015, 15:28:37
Meridian HD621 aan de set toegevoegd. Mooie demo van de importeur kunnen scoren, scheelt me weer een kleine €800,- Dit was nog de 'missing link' in mijn set. Set is af en klaar. Gewoon 's avonds genieten en verder geen gedoe.

Voor mensen die geen idee hebben wat een 621 is:
https://www.meridian-audio.com/products/surround-sound/hd621-hdmi-audio-processor/
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

rovinggecko

Mooi, maakt het af zo!

Is dan natuurlijk wel de vraag wat er nog overblijft om te tweaken....
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Quote from: Xander32 on November 20, 2015, 15:38:34
Nice, maar wat is het?  :)
Doet mij direct weer herinneren dat we nog een keer willen afreizen naar 't noord-oosten.

HDMI switch die het nu ook weer mogelijk maakt dat ik DTS HD en True HD geluid heb bij mijn films.

PM me maar als je eens tijd hebt om te komen, ben erg benieuwd wat je van mijn geluid vindt. Trifield stereo over 5.1 kanalen is een belevenis die ik nooit weer kwijt zou willen.

Quote from: rovinggecko on November 20, 2015, 19:55:21
Mooi, maakt het af zo!

Is dan natuurlijk wel de vraag wat er nog overblijft om te tweaken....

Niks geen tweaken meer. Heb alles op een niveau waarbij er voor mij niet, of iig niet veel meer, te verbeteren overblijft zonder kapitalen uit te moeten geven maar dat noem ik geen tweaken meer. Stroom (Isol-8) kabels (Supra, Opal Meicord), voor mij goed genoeg. Heb al veel exoten er tussen gehad maar kan met de beste wil van de wereld geen enkel verschil horen. Zal wel doof zijn en de set er niet voor hebben.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Former member 78

Dat is ook wat Maro, gewoon klaar zijn...

Maro

Quote from: ArjanR1 on November 21, 2015, 10:32:54
Dat is ook wat Maro, gewoon klaar zijn...

Haha vind het wel prettig eigenlijk. Ach er zijn altijd dingetjes alleen bij Meridian kost je dat altijd meteen een kapitaal. Bijvoorbeeld kan ik de 861 een 'Health check" laten geven. Wordt ie helemaal nagekeken en een nieuwe voeding ect...kost even €900,-. Heb dan wel weer 5 jaar fabrieksgarantie op de oude 861. Of de 861v4 upgraden naar een v6 waarvan de klankwinst nog maar af te wachten is maar bij deze stap moet ik er wel vanuit gaan dat ik er een kleine 3 mille bij moet hoesten.  :nopompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Vandaag bezoek gehad van Xander32. Was erg gezellig.  :coffee:  Behalve veel muziek gedraaid ook veel gekletst en de dag vloog op die manier voorbij. Robert geïntroduceerd in de wereld van Trifield en Roon. Wat hij er van vond mag hij zelf schrijven...belangrijkste was dat het gezellig was en dat het zeker weer een vervolg gaat krijgen.  :pompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Benieuwd hoeveel dit Xander32 gaat kosten  :crazy:
Roon is nog te doen, maar hoop dat Trifield niet te goed bevallen is   O0
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Trifield is wat mij betreft een 'hidden treasure' in de stereo hifi wereld. Proberen met een cat kabel ruimtelijkheid te winnen terwijl Trifield mogelijk is... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Helemaal mee eens (mits netjes afgesteld). Ruimtelijker en robuster.
Overigens moet je bij vergelijken met stereo wel de 3db gain mee nemen natuurlijk.

Mijn luister default voor 'stereo'.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

#2864
Klopt, die 3dB is idd iets om even rekening mee te houden maar toch is de enorme ruimtelijkheid die met Trifield toeneemt zonder verlies van stereo gevoel toch zelfs voor doven niet te missen. Ik wou dat ik dat nooit ervaren had.  :D  Gewoon stereo is zo saai nu.  :-X
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Meridian lock in dus :) . Net als hier, ben heel blij met mn g68, net het volume knopje gefixed (7,50 euries), binnenkort komt er nog een lineaire voeding aan en dan helemaal set voor effies.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

#2867
Quote from: Xander32 on January 23, 2016, 20:16:39

... dat Wim een gezellige en relaxte gast(-heer) is, dat is onderwijl hier wel bekent. En zoals Wim al aangaf; de tijd vloog, we hebben het over van alles en nog wat gehad en daar tussen door ook nog wat muziek beluisterd  :-).

M.u.v. de front speakers en de center, is de set geheel gewijzigd sinds mijn voorgaande bezoek.
De set klinkt mooi in balans, heerlijk harmonieus. Met het toenemen van het volume, klinkt het enkel luider, zonder dat er iets wijzigt, de set blijft mooi afgewogen spelen. Dat lijkt heel vanzelfsprekend, maar ik heb dit nog maar bij heel weinig sets zo ervaren. Dat geeft zeker iets weer over de set, maar ook over de mate waarin die matched met de ruimte, met de akoestiek. Dat is dik in orde, jaloersmakend  :yes:.

Stereo-direct versus trifield; ik ben anti EQ, anti DSP in een stereoset. Nog nooit heb ik een dsp/eq toepassing mogen beluisteren welke mij kon bekoren (in een stereoset), tot op heden. Trifiield zet er m.b.v. de front en center speakers een zeer groots en stabiel muziekbeeld neer, welke heel afgewogen, vloeiend klinkt. De surround ls doen ook mee, maar geven slechts een heel bescheiden (volume), diffuus geluid. Echter wel met een duidelijk positief effect; het geheel klinkt er veel meer ruimtelijk door. Fraai, erg fraai  :yes:.

Dan de Roon server, waar Wim zo hoog van op geeft; deze kent een korte responstijd, werkt soepel, ziet er gelikt uit en hetgeen waarmee deze server zich onderscheidt van andere servers, het tonen van verbanden, van achtergrondinformatie over de muziek en diens uitvoerenden, is voor de echte muziekliefhebber, een dikke vette aanrader. Een Tidal abbo is wat mij betreft dan tevens een must. Daarmee verkrijg je de toegang tot haast een ongelimiteerde muziekbibliotheek, met daarin muziek in flac en tevens oneindig veel achtergrond info. Het enthousiasme van Wim kan ik nu goed plaatsen.

Roon; ben ik zelf om? Nee, nog niet :roll:. Op dit moment kan ik het nog niet aan mijzelf verantwoorden, om €500,- af te tikken voor een stukje software, voor een app. ... Wel ben ik helemaal overtuigd van diens presteren, dat staat buiten kijf.



Wim, dank voor de gezellige dag, dat was het %@#$* eind rijden zeker waard


::)

:thumbs-up: 

Bedankt voor je mooie verslag Robert...kan me wel vinden in je bevindingen.   :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

#2868
Hetgeen zojuist nog door mijn hoofd ging;
het maatwerk meubel is erg mooi geworden en steekt goed doordacht in elkaar.
Daarnaast maakte gisteren vooral ook de Meridian meerkanaals receiver indruk; deze schaar ik betreft bouw en uitstraling echt onder high-end. Een machtig apparaat.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

#2869
Quote from: Xander32 on January 24, 2016, 11:14:34
Hetgeen zojuist nog door mijn hoofd ging;
het maatwerk meubel is erg mooi geworden en steekt goed doordacht in elkaar.
Daarnaast maakte gisteren vooral ook de Meridian meerkanaals receiver indruk; deze schaar ik betreft bouw en uitstraling echt onder high-end. Een machtig apparaat.

De Meridian 861 is geen receiver maar een mutichannel audio pre.  ;D  Met het meubel ben ik idd ook zeer tevreden en ik kan er al mijn hifi spulletjes mooi in kwijt. Is ook ontworpen door iemand die er verstand van heeft natuurlijk.  :D

Eigenlijk is het jammer dat we niet even een stukje film hebben bekeken/beluisterd dan had je ook een idee gekregen waar de set nog meer toe in staat is. Heb nu veruit de mooiste en meest afgewogen surround set staan die ik ooit heb mogen ervaren. Daar kunnen die Marantz en Onkyo/Integra's die hier lang hebben gestaan een puntje aan zuigen.  :popcorn:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Oja, ik dacht al dat we 'iets' vergeten waren...  ;D
Kom nog wel een x terug :thumbs-up:.

Quote from: Maro on January 25, 2016, 07:41:58
De Meridian 861 is geen receiver maar een mutichannel audio pre.  ;D  Met het meubel ben ik idd ook zeer tevreden en ik kan er al mijn hifi spulletjes mooi in kwijt. Is ook ontworpen door iemand die er verstand van heeft natuurlijk.  :D

Eigenlijk is het jammer dat we niet even een stukje film hebben bekeken/beluisterd dan had je ook een idee gekregen waar de set nog meer toe in staat is. Heb nu veruit de mooiste en meest afgewogen surround set staan die ik ooit heb mogen ervaren. Daar kunnen die Marantz en Onkyo/Integra's die hier lang hebben gestaan een puntje aan zuigen.  :popcorn:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Eindelijk de Ziggo Horizon Box aan de praat gekregen. Twijfel nu of ik MyPrime moet gaan nemen of bij Netflix blijven. :confused: Zou iig de Apple TV uit het systeem kunnen. Wel is de Netgear switch naar de zolder verhuisd omdat er in de Horizon ook een switch zit. Scheelt weer een kastje en wat kabels. Dune en Roon/ID40 lopen nu dus ook via de Horizon. Hoor en zie 0,0 verschil vergeleken bij de Netgear, prima switchje dus.  :thumbs-up:

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Altijd goed om de set te kunnen versimpelen met behoud van kwaliteit.

Quote from: Maro on February 12, 2016, 17:12:49
Eindelijk de Ziggo Horizon Box aan de praat gekregen. Twijfel nu of ik MyPrime moet gaan nemen of bij Netflix blijven. :confused: Zou iig de Apple TV uit het systeem kunnen. Wel is de Netgear switch naar de zolder verhuisd omdat er in de Horizon ook een switch zit. Scheelt weer een kastje en wat kabels. Dune en Roon/ID40 lopen nu dus ook via de Horizon. Hoor en zie 0,0 verschil vergeleken bij de Netgear, prima switchje dus.  :thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Quote from: Xander32 on February 12, 2016, 17:23:19
Altijd goed om de set te kunnen versimpelen met behoud van kwaliteit.

Klopt helemaal. heb sowieso nog nooit verschillen tussen switches en Cat kabels kunnen ontdekken dus dat is mijn voordeel.  :laugh:  Nu nog de keuze of MyPrime of Netflix. MyPrime is iig goedkoper maar goed die paar €'s maken ook niet zo veel uit natuurlijk. Meen dat het op jaar basis een kleine €70,- verschil is. Toch weer een paar kratjes bier natuurlijk.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

1x tanken en je bent het ook kwijt.

Quote from: Maro on February 12, 2016, 17:27:37
Klopt helemaal. heb sowieso nog nooit verschillen tussen switches en Cat kabels kunnen ontdekken dus dat is mijn voordeel.  :laugh:  Nu nog de keuze of MyPrime of Netflix. MyPrime is iig goedkoper maar goed die paar €'s maken ook niet zo veel uit natuurlijk. Meen dat het op jaar basis een kleine €70,- verschil is. Toch weer een paar kratjes bier natuurlijk.  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT