Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

JoWa

Quote from: Maro on May  8, 2015, 09:04:12
Ik heb mijn "oude" set weer terug gehaald van de dealer. Hij had alleen de MD600 al verkocht dus kon nog net. Was net een Duitse koper afgehaakt en Edwin (eigenaar Audio artistiek) stond op het punt om het zelf in zijn huis te gaan zetten. Ik was dus nog net op tijd.  :thumbs-up:

Ik had al een tijdje mijn bedenkingen over mijn rigoureuze stap om alles de deur uit te doen voor een Anthem en Accuphase/Burmester. Het euvel waardoor ik het vertrouwen kwijt was geworden was achteraf een doorgebrand draadje net achter de AC inlet van de 861. Mag een keer gebeuren na al die jaren. Hij is zo goed als nieuw nu met een zeer uitgebreide kaarten combi die je niet snel ergens anders tegen komt. De 861/G55/G57/MC200 combi is zo'n waanzinnige set daar kan in mijn ogen en oren niet veel tegen op. Ben als een kind zo blij dat ik de stap gezet heb om het terug te draaien. Gisteravond tot in de kleine uurjes een film gekeken en muziek gedraaid....wat een verschil met de Anthem zeg. :o Zoveel meer ruimtelijkheid, kracht, controle, muzikaliteit, was het al bijna vergeten maar dit is mijn set/geluid. Op naar het nieuwe meubel om de boel nu eens prachtig in weg te kunnen zetten. Daarna volgen er wel een paar 'proud owner' foto's.  ;D

Goede stap Wim. Kan ik helemaal begrijpen. :thumbs-up:

O ja, zal hier binnenkort ook m'n setje gaan beschrijven. Word me te rustig bij de buren  ;D
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Maro

#2701
Quote from: JoWa on May  8, 2015, 17:01:46
Goede stap Wim. Kan ik helemaal begrijpen. :thumbs-up:

O ja, zal hier binnenkort ook m'n setje gaan beschrijven. Word me te rustig bij de buren  ;D

Heh Joost, leuk dat je hier ook bent. Ja, ik heb al jaren geen Marantz meer en dan kom je er minder vaak maar voor de geweldige sociale contacten die ik daar heb opgebouwd blijf ik er wel lekker hangen hoor. Over je set praten is alleen niet zo interessant meer daar omdat er 0,0 mede (Meridian of wat ik dan ook maar heb staan) genoten zitten. Hier ook niet maar goed. 😀
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Hey, Joost ook hier :clapping:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marino

Net op tijd dus, soms weet je wat je mist als het er niet is.. Mooi gedaan!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

rovinggecko

Quote from: Maro on May  8, 2015, 09:04:12
Ik heb mijn "oude" set weer terug gehaald van de dealer. Hij had alleen de MD600 al verkocht dus kon nog net. Was net een Duitse koper afgehaakt en Edwin (eigenaar Audio artistiek) stond op het punt om het zelf in zijn huis te gaan zetten. Ik was dus nog net op tijd.  :thumbs-up:
Mooi uitstapje geweest. Helemaal goed om de keuze te bevestigen en de rust weer (even  >:D ) terug te brengen.
Over de keuze zelf, tja, ben ik een beetje bevooroordeeld.  :clapping: dus
Mooi dat je zo makkelijk weer terug kunt, en nog mooier dat de originele boosdoener gevonden is!

Vwb de MD600, geen traan om laten. Blijft wel mooi om een turn key storage uitbreiding te doen (het NAS gebeuren blijft wel een beetje DIY), maar aangezien Meridian zijn QNAP app gaat uitbreiden zodat die niet alleen store maar ook core draait kan je straks ook een qnap (nagenoeg) omtoveren in een md600. Met de mc200 heb je alles in 1, inclusief prima end point. Dus die blijft nog wat langer goed.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

jaco

Met de mc200 en qnap kun je veel opslaan toch ?
Komt vast weer een mc200 :)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Maro

Quote from: rovinggecko on May  8, 2015, 20:18:16
Mooi uitstapje geweest. Helemaal goed om de keuze te bevestigen en de rust weer (even  >:D ) terug te brengen.
Over de keuze zelf, tja, ben ik een beetje bevooroordeeld.  :clapping: dus
Mooi dat je zo makkelijk weer terug kunt, en nog mooier dat de originele boosdoener gevonden is!

Vwb de MD600, geen traan om laten. Blijft wel mooi om een turn key storage uitbreiding te doen (het NAS gebeuren blijft wel een beetje DIY), maar aangezien Meridian zijn QNAP app gaat uitbreiden zodat die niet alleen store maar ook core draait kan je straks ook een qnap (nagenoeg) omtoveren in een md600. Met de mc200 heb je alles in 1, inclusief prima end point. Dus die blijft nog wat langer goed.

Ben er ook blij om Bas, zoals ze de Fransen altijd zeggen: You Don't know what you got 'till it's gone" Mijjn optie voor de Anthem en Accuphase E470 was zeker niet slecht maar tov deze set zeker een stap terug in zijn algemeenheid en gemak. Zou dan weer een streamer en evt dac in de kast moeten hebben met alle kabel ellende plus de onrust wat dat soort combi's nou eenmaal geeft. Kwa klank zou ik er in stereo niet beter van worden en surround een enorme stap terug. Kwa power zit is nu ook goed wat ik er in de toekomst ook aanknoop. En dan de looks...nee ik hoop dat er voorlopig geen problemen meer opduiken, zou ook niet weten wat, de 861 is eigenlijk helemaal nieuw opgebouwd en gecontroleerd. Heb het vaker gezegd maar deze set blijft hier jaren staan. Mocht ik op termijn wat geld over hebben en Edwin krijgt een v6 of 8 binnen die betaalbaar blijkt laat ik dat natuurlijk niet voorbij gaan. Dat is even niet aan de orde. Ik krijg nog een nieuw meubel en een HD621 eerst nog scoren en dan heb ik voorlopig andere plannen met evt budget.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Cobraatje

Mooi dat je nog terug kon en nu genoeg geklooid ;) en ff rust in de tent.

Ik heb je van de week een PM terug gestuurd Wim, heb je die ontvangen of zit je inbox vol?

Marantz 81

Goeie keus die Meridian set is er ook wel een om je vingers bij af te likken  :happy: succes met je nieuwe meubel

Met die Anthem reciever lijkt me niks mis maar na paar keer de Integra set en daarna Meridian gehoord/beleefd te hebben vondt ik het nogal tegenvallen  :nopompom:

Maro

Quote from: Cobraatje on May 10, 2015, 12:05:21
Mooi dat je nog terug kon en nu genoeg geklooid ;) en ff rust in de tent.

Ik heb je van de week een PM terug gestuurd Wim, heb je die ontvangen of zit je inbox vol?

Rust is wat ik zoek Marcel, dit hele gedoe was ook niet nodig geweest als de 861 miet dat mankementje had gekregen. hij speelt nu weer probleemloos de sterren van de hemel en ik heb totaal geen behoefte om deze set voor wat dan ook in te gaan ruilen meer. 

Ik heb geen PM ontvangen. Zal even wat oude berichten dumpen misschien dat het dan binnen komt.

Quote from: Marantz 81 on May 10, 2015, 18:18:14
Goeie keus die Meridian set is er ook wel een om je vingers bij af te likken  :happy: succes met je nieuwe meubel

Met die Anthem reciever lijkt me niks mis maar na paar keer de Integra set en daarna Meridian gehoord/beleefd te hebben vondt ik het nogal tegenvallen  :nopompom:

Precies, dat was ook mij ervaring. Zeker in stereo is de Anthem een zwakke broeder. ik begrijp niks van die Anthem hype wbt stereo weergave. :-X Zelfs mijn Onkyo 808 deed het wat dat betreft gewoon een stap lekkerder in mijn oren. Nu met de 861 met EV's is het ook in surround een grote stap vooruit en dan heb ik nu nog even niet eens HD audio.  ;) om over de stereo winst maar gewoon te zwijgen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Cobraatje

Nogmaals PM gestuurd, nu wel ontvangen?

CZ79

Goede keus Maro :clapping: die protserige choom bak van een burmester en die rare wappers op de accu zijn het toch niet, beter dan voor de sobere ingetogen en bescheiden (past ook precies bij je :D) Meridian (uitelijk dan, want de klank is niet ingetogen en sober)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

Quote from: Cobraatje on May 10, 2015, 18:58:08
Nogmaals PM gestuurd, nu wel ontvangen?

Nu binnen Marcel, ik beantwoord hem morgen even.  :thumbs-up:

Quote from: cz79 on May 10, 2015, 20:27:23
Goede keus Maro :clapping: die protserige choom bak van een burmester en die rare wappers op de accu zijn het toch niet, beter dan voor de sobere ingetogen en bescheiden (past ook precies bij je :D) Meridian (uitelijk dan, want de klank is niet ingetogen en sober)

:D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Marantz 81

#2713
Quote from: Maro on May 10, 2015, 18:29:25
Precies, dat was ook mij ervaring. Zeker in stereo is de Anthem een zwakke broeder. ik begrijp niks van die Anthem hype wbt stereo weergave. :-X Zelfs mijn Onkyo 808 deed het wat dat betreft gewoon een stap lekkerder in mijn oren. Nu met de 861 met EV's is het ook in surround een grote stap vooruit en dan heb ik nu nog even niet eens HD audio.  ;) om over de stereo winst maar gewoon te zwijgen.

Mazzelpik geniet ermaar van  :pompom: 

Vorig jaar augustus met Porcupine tree Live in tilburg  :headbanging: op de de Integra set met gruwelijk volume de Beamer aan Biertje in de hand vergeet ik ook niet snel meer  :worship: :music: ;D

Maro

Quote from: Marantz 81 on May 11, 2015, 21:59:03
Mazzelpik geniet ermaar van  :pompom: 

Vorig jaar augustus met Porcupine tree Live in tilburg  :headbanging: op de de Integra set met gruwelijk volume de Beamer aan Biertje in de hand vergeet ik ook niet snel meer  :worship: :music: ;D

Ik ook niet Arjan.  :o  Kan je wel zeggen dat het nu nog een smak vetter klinkt.  :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Net even een HD Fury HDMI splitter besteld. Omdat ik geen HDMI switch heb met twee maal HDMI out deze maar besteld, future proof (als dat bestaat in de HT wereld) .

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Marantz 81

We gaan het weer beleven tijdens het TT weekend  :D  eerst nog ff naar Ziggo dome tussendoor  :worship:

Maro

Quote from: Marantz 81 on May 12, 2015, 23:38:54
We gaan het weer beleven tijdens het TT weekend  :D  eerst nog ff naar Ziggo dome tussendoor  :worship:

Komen idd zware tijden aan Arjan en dan hebben we het nog nog niet eens over het F1 weekend.  :o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Marantz 81


Maro

#2719
Quote from: Maro on May 12, 2015, 10:02:25
Net even een HD Fury HDMI splitter besteld. Omdat ik geen HDMI switch heb met twee maal HDMI out deze maar besteld, future proof (als dat bestaat in de HT wereld) .



Dacht te lezen op de site: Free shipping, krijg ik nog even een rekening van DHL van dik €40,-  :nopompom:



Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

larsonator

Quote from: Maro on May 13, 2015, 18:43:16
Dacht te lezen op de site: Free shipping, krijg ik nog even een rekening van DHL van dik €40,-  :nopompom:
Imported?  :google:

rovinggecko

Ja, maar had exact dezelfde ervaring. Is niet heel duidelijk dat het door de douane heen moet etc. Als je naderhand kijkt klopt het, maar ze hadden het wat duidelijker op hun site kunnen vermelden.... want flinkt sticker shock bij arrival.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Marantz 81

Had je beter 3 kratten bier van kunnen kopen  :hehe:

LuPo

Quote from: rovinggecko on May 13, 2015, 20:52:46
Ja, maar had exact dezelfde ervaring. Is niet heel duidelijk dat het door de douane heen moet etc. Als je naderhand kijkt klopt het, maar ze hadden het wat duidelijker op hun site kunnen vermelden.... want flinkt sticker shock bij arrival.

Niet duidelijk? Alles wat niet uit de Europese Unie komt gaat door de douane.

Maro

http://www.logitech.com/nl-nl/product/harmony-ultimate-hub

Deze ook maar besteld (in NL  :D ) hopelijk doet ie wat 'ze' beloven.  :devil:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -