Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Maro

Quote from: rovinggecko on January 31, 2015, 15:25:20
:)

Heb je al gespeeld met de depth en width om de center helemaal optimaal in te zetten?

Nee joh, ding staat net een uur maar bedankt voor de tip. Kan het nog beter dan?  :tounge2:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Tuurlijk!

De aanpak:
- zet een stuk muziek op met een redelijk homogeen beeld
- op de 861 (of via de msr) ga je naar ' depth' (onder het klepje, pijltje naar rechts)
- verander de depth tot je de center 'in het slot hoort vallen'
- vervolgens ga je naar width
- hier stel je de 'breedte' van het beeld in.

Depth is redelijk universeel, maar voor width is het goed om naast een redelijk homogene track er ook een met een center focus en een hele brede stage te luisteren voordat je eea in locked.
Wel de toe-in van de speakers laten wat het is natuurlijk.

Als je tevreden bent, dan in het config programma naar de dsp settings en die voor trifield aanpassen. (kan ook voor anderen, maar dat heb ik nooit uitgeprobeerd want die hebben ieder weer andere waarden nodig geloof ik).

Speel ze...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

DofN

Heb je Goldfrapp al beluisterd op je nieuwe set? :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Maro

Quote from: rovinggecko on January 31, 2015, 15:34:03
Tuurlijk!

De aanpak:
- zet een stuk muziek op met een redelijk homogeen beeld
- op de 861 (of via de msr) ga je naar ' depth' (onder het klepje, pijltje naar rechts)
- verander de depth tot je de center 'in het slot hoort vallen'
- vervolgens ga je naar width
- hier stel je de 'breedte' van het beeld in.

Depth is redelijk universeel, maar voor width is het goed om naast een redelijk homogene track er ook een met een center focus en een hele brede stage te luisteren voordat je eea in locked.
Wel de toe-in van de speakers laten wat het is natuurlijk.

Als je tevreden bent, dan in het config programma naar de dsp settings en die voor trifield aanpassen. (kan ook voor anderen, maar dat heb ik nooit uitgeprobeerd want die hebben ieder weer andere waarden nodig geloof ik).

Speel ze...

Thanks Rob  :thumbs-up: Ik zal er eens induiken. Ik dacht trouwens altijd dat Trifield alleen de sub, fronts en center speakers aanstuurde maar mijn surrounds doen ook mee. Dat geeft trouwens wel een waanzinnig ruimtelijk geluid.Totaal iets anders dan de All Channel Stereo optie's die kende van mijn vorige receivers. Klopt het dat de rears ook meedoen in Trifield of heb ik een instelling niet goed staan?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

De rears moeten ook mee doen. In de config app kan je aangeven hoe, maar daar ben ik maar vanaf gebleven. Bas.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Quote from: rovinggecko on February  1, 2015, 09:08:13
De rears moeten ook mee doen. In de config app kan je aangeven hoe, maar daar ben ik maar vanaf gebleven. Bas.

:D

Ok, dan is dat dus goed. Zou het ontbreken van sub en achter speakers dan de reden zijn geweest dat Trifield bij Ronald duidelijk niet uit de verf kwam?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Dat kan, maar ik vermoed dat het komt door een verkeerde instelling. Als de depth niet goed staat kan hij bv heel boemerig worden en als de width niet goed is wordt het plaatje samen gepersd of uit elkaar gerekt.
En die instellingen zijn niet altijd out of de box zo dat je denkt 'klinkt veelbelovend ga ik tweaken'.

Kan ook zijn dat zijn center (weet even niet wat hij had) niet kleurde bij de fronts, maar dat zou me verbazen.

Overigens was stereo bij hem ook niet goed tov direct, dus wellicht speelt er nog meer mee.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Speel maar eens met de instellingen, misschien kan je het net zo laten klinken als bij Ronald ;)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Ronald had destijds 3 5200's op een rij staan dus met de match zat het wel goed.  ::)

Vind het wel raar idd. Hier is stereo ook eigenlijk gelijk aan direct alleen dan met sub wat ik persoonlijk een pluspunt vind. Ik ga er vanavond nog maar eens goed voor zitten.  :popcorn:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Quote from: rovinggecko on February  1, 2015, 09:20:05
Speel maar eens met de instellingen, misschien kan je het net zo laten klinken als bij Ronald ;)

:D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Even wat beeld van alle nieuwe speeltjes.  :worship:

Meridian 861v4





G57 (2 channel Amp)



G55 (5 channel Amp)

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Nice, da's wel genoeg vermogen gok ik zo.

En, Trifield nog beter kunnen maken?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Quote from: rovinggecko on February  2, 2015, 09:50:28
Nice, da's wel genoeg vermogen gok ik zo.

En, Trifield nog beter kunnen maken?

Vermogen genoeg...toch hoop ik nog op een tweede G57 omdat je nooit genoeg controle kunt hebben.  :tounge2:

Nog niet verder met Trifield bezig geweest anders dan de center ietjes beter afgeregeld te hebben, 1 dBtje zachter  :D  Eerst een weekje wennen aan de 861 en dan dit weekend verder afstellen. Heb nu de afstanden bij benadering ingevoerd en de speakers met een dB meter app op de iPhone afgesteld. Dan kom je hopeloos in de knoei met het laag. Dus komende week even kijken welke dB meter ik het beste kan kopen. Mocht je nog een tip/linkje hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Wat is dat Trifield toch een beleving. Wonderbaarlijk dat daar niet meer merken mee werken. Zit nu Yello - Touch in Trifield te luisteren, dat is een beleving zoals ik nog nooit heb meegemaakt. Waanzinnig gewoon. Wat een ruimtelijkheid en en toch het stereo gevoel. Wat ben ik blij met mijn (bijna) 4 G speaker set up.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Quote from: Maro on February  2, 2015, 17:18:54
Vermogen genoeg...toch hoop ik nog op een tweede G57 omdat je nooit genoeg controle kunt hebben.  :tounge2:
:headbanging:

Quote from: Maro on February  2, 2015, 17:18:54
Nog niet verder met Trifield bezig geweest anders dan de center ietjes beter afgeregeld te hebben, 1 dBtje zachter  :D  Eerst een weekje wennen aan de 861 en dan dit weekend verder afstellen. Heb nu de afstanden bij benadering ingevoerd en de speakers met een dB meter app op de iPhone afgesteld. Dan kom je hopeloos in de knoei met het laag. Dus komende week even kijken welke dB meter ik het beste kan kopen. Mocht je nog een tip/linkje hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Je moet de center afstellen in de calibratie modus. Je kan hem daarna voor Trifield met depth aanpassen om hem in het 'slot' te laten vallen. Kan je ook met de calibratie doen, maar dan staat je center in cinema mode te zacht (of te hard).

Meridian is echt high-end. Hou je dus even vast vwb de benodige meetset:
- een simpele analoge Radio Shack SPL meter (ra-subs verkocht deze, weet niet waar je die nu zo snel kan krijgen, misschien heeft ie er nog wel eentje liggen)
- een lang rca kabel zodat je de radioshack meter aan je 861 aan knopen vanaf je zitplek. Standaard gamma\karwei dropveter voldoet prima

Quote from: Maro on February  2, 2015, 17:56:16
Wat is dat Trifield toch een beleving. Wonderbaarlijk dat daar niet meer merken mee werken. Zit nu Yello - Touch in Trifield te luisteren, dat is een beleving zoals ik nog nooit heb meegemaakt. Waanzinnig gewoon. Wat een ruimtelijkheid en en toch het stereo gevoel. Wat ben ik blij met mijn (bijna) 4 G speaker set up.
Maar eh, heb je dan MRC nog niet ingemeten? Dan zou de bass wellicht nog beter kunnen :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Dank je voor je uitgebreide antwoord Bas. Ik heb hem idd nog niet MRC gemeten, merk ook dat vooral het (sub)laag nog voor verbetering vatbaar is. Dank voor je linkje zal er even naar kijken. :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Geen probleem Wim.

Als dit de eerste keer is om mrc in te meten en je nog wat tips wilt, dan hoor ik het wel.

En Yello in high res doet het heel prima in Trifield :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Xander32

#2568
In april moet je mij maar ff bijpraten betreft jouw Meridian gear want met al die vaktermen en typeaanduidingen is het voor de gewone audiofiel zoals ik niet meer te volgen ;D.


Quote from: Maro on February  2, 2015, 17:56:16
Wat is dat Trifield toch een beleving. Wonderbaarlijk dat daar niet meer merken mee werken. Zit nu Yello - Touch in Trifield te luisteren, dat is een beleving zoals ik nog nooit heb meegemaakt. Waanzinnig gewoon. Wat een ruimtelijkheid en en toch het stereo gevoel. Wat ben ik blij met mijn (bijna) 4 G speaker set up.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

thepioneer

Ik ben blij dat de 861 goed terecht is gekomen  O0

Wel grappig dat de dsp bij jou anders uitpakt dan bij mij. Mooi om zo te horen dat het zo mooi gaat.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Marino

Wat een mooi speelgoed, ik blijf een zwak houden voor de stijl van het merk!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Maro

Ben al even aan het zoeken naar een minimaal 3 meter RS232 Null Modem kabel voor de communicatie tussen mijn laptop en de 861. Als ik Google kom ik kabels genoeg tegen maar hoe zie ik wanneer ik de goede heb. Ik heb op geluk (wist ook niet dat er verschillen waren) een gewone RS232 gekocht maar net de verkeerde natuurlijk. Heb nu een kabel van mijn dealer geleend om de 861 in te regelen maar ik wil zelf ook graag een kabel natuurlijk. De verloop kabel van RS232 naar USB heb ik al wel en die werkt goed. Iemand een linkje naar de kabel die ik nodig ben! Graag...!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Dirk

#2572
als je specifiek zoekt naar een null modem cable (dus geen "regular" RS232 of DB9), dan is hij normaal goed.
ik kocht er indertijd eentje op Amazon, was een kabel van incl verzending nog niet eens 10€ geloof ik...en die deed het perfect icm de 818.
zonde dat je dat een tijdje terug nog niet wist, dan had ik de mijne met plezier voor je meegenomen  ;)

btw; als je koopt via Amazon oid, wel ff goed letten op de male/female stekkers.  als ik me niet vergis heb je aan beide uiteindes een female nodig, toch?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -