Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

pameijer

Zoals ik het zie offer je een hele hoop functionaliteit op voor een kleine verbetering in stereo geluidskwaliteit, als je je surround inruilt op één 818v3. Just my 2 cents  8).
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Maro

Quote from: pameijer on January 19, 2015, 14:03:07
Zoals ik het zie offer je een hele hoop functionaliteit op voor een kleine verbetering in stereo geluidskwaliteit, als je je surround inruilt op één 818v3. Just my 2 cents  8).

Ik lever geen functionaliteit in die ik gebruik. Ga in dat geval van vijf naar twee speakers terug. Dat is het wel zo'n beetje.

Net nog even een nieuw stekkerblok gekocht. Er zit een irritante brom in de ringkern trafo's van de Meridian's. Met een netfilterblok moet dat over zijn anders gaan ze even naar de dealer en bouwt die er een netfilter in.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Cobraatje

Quote from: Maro on January 19, 2015, 13:51:46
Voorlopig nog geen concrete plannen. Als ik zo achter het toetsenbord zit dan lijkt me dat allemaal wel wat maar als ik weer een film opzet ben ik maar wat blij met de surround meuk!  :D

Ik heb een kleine 7 weken geen surround gehad en weet nu zeker surround blijft ;D.
Misschien iets om ook uit te proberen, gebruik de surrounds 2 maand niet en kijk hoe erg je ze mist.

Verwacht je veel vooruitgang in stereo met een 818v3 tav wat je nu hebt/krijgt?

Maro

Quote from: Cobraatje on January 19, 2015, 14:46:24
Ik heb een kleine 7 weken geen surround gehad en weet nu zeker surround blijft ;D.
Misschien iets om ook uit te proberen, gebruik de surrounds 2 maand niet en kijk hoe erg je ze mist.

Verwacht je veel vooruitgang in stereo met een 818v3 tav wat je nu hebt/krijgt?

ik verwacht toch wel een behoorlijke verbetering tov wat ik nu heb/krijg. De 818 is nagenoeg het summum op stereo pre gebied. Daarbij is het natuurlijk ook meteen een eind punt wbt Sooloos streaming dus de MS600 is dan ook overbodig. Ronald verwacht dit voorjaar de 818v3 en dan kan ik hem eens goed beoordelen alhoewel zijn set met Meridian DSP speakers natuurlijk wezenlijk anders is dan mijn EV-Usher combi. Als je kijkt naar het prijsverschil mag je tenminste wel een behoorlijke stap verwachten. We gaan het zien.

Ik heb onlangs even de surroundset verwijderd en dat was zeker wennen en hij stond er snel weer. Maar je moet bij zoiets een mind-set maken. Als alles de deur uit is kun je niet meer terug en went het snel denk ik.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Cobraatje

Ohh ja Ronald wordt de 1e in NL denk ik met een 818v3, erg handig dat je kunt gaan luisteren.

Ik heb dit jaar behoorlijk veel versterkers in mijn thuissituatie vergeleken en veel elders beluisterd en begin steeds meer mijn twijfels te krijgen over grote verschillen in een prijsklasse van rond en boven de €2000,-.

Ben benieuw wat het uiteindelijk gaat worden Wim, waarschijnlijk een 3e optie 8).


rovinggecko

Quote from: Maro on January 19, 2015, 14:23:42
Ik lever geen functionaliteit in die ik gebruik. Ga in dat geval van vijf naar twee speakers terug. Dat is het wel zo'n beetje.

Net nog even een nieuw stekkerblok gekocht. Er zit een irritante brom in de ringkern trafo's van de Meridian's. Met een netfilterblok moet dat over zijn anders gaan ze even naar de dealer en bouwt die er een netfilter in.
Moet ook nog zo'n ding, ga er van het weekend 1 bestellen, mocht hij niet bevallen laat maar even weten :).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RalphH

Quote from: Maro on January 19, 2015, 14:23:42
Er zit een irritante brom in de ringkern trafo's van de Meridian's. Met een netfilterblok moet dat over zijn anders gaan ze even naar de dealer en bouwt die er een netfilter in.

Heb ik hier ook, wordt veroorzaakt door DC. Heb een stekkerblok met netfilter, maar dat helpt niet.
Jerry heeft ter test een simpele DC filter voor me gemaakt en die deed de brom de das om. Probeer dus eerst ff te testen of een netfilter helpt voordat je een upgrade aan je blokkie doet.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Maro

Klopt, ik heb het blok nu er tussen maar de brom is nog niet verdwenen. Ga mijn dealer vragen of hij een DC filter in het blok wil/kan plaatsen. Anders bouwt hij ze in de EV's. Nu had ik nog Gamma blokjes en deze Tags PF1000 oogt iig een stuk audiofieler. Voor nog geen €100,- hoor ik bij de club.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

#2483
De Meridian G02 voorversterker is binnen. :wub: Vanavond maar eens voor gaan zitten.

Wordt sowieso een leuk weekend want ik heb ook een Anthem MRX710 hier staan om eens te testen. Ik gooide een balletje op dat ik het liefst naar twee G57's ga voor de fronts in stereo en dat ik eigenlijk dan van de Integra en G55 af wil en naar een goede receiver over wil gaan die dan de andere 3 speakers aan gaat sturen. Beetje zitten bomen over mogelijkheden. Dacht zelf aan een Arcam AVR450. Bleek dat mijn dealer net een Anthem binnen had gekregen van de importeur. Mocht ik wel een weekje mee stoeien dan ging hij eens polsen naar evt kopers voor de zo goed als nieuwe Integra pre. Eerste wat me opvalt is dat de Anthem super klein is.  :D Lijkt wel een speelgoed dingetje van de MM als je de grote Integra's gewent bent. Ga hem morgen aansluiten want vanavond concentreer ik mij op het echte werk....de Meridian set!  :worship:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Cobraatje

Feli Wim veel luisterplezier :music:.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

zoldar

Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Maro

Quote from: Cobraatje on January 23, 2015, 19:18:02
Feli Wim veel luisterplezier :music:.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Ik ook...

Quote from: zoldar on January 23, 2015, 19:27:53
kewle HT bak Wim  :headbanging:

Leuk om eens te proberen maar eigenlijk wil ik wel graag naar de Arcam AVR 450 ipv Anthem. Ik ben die uitgebreide ARC in mijn kamer niet nodig en ook voor stereo gebruik ik de receiver niet. Dan blijven er verder maar weinig pluspunten voor de Anthem over... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Nice, al weet ik niet precies waar ik naar kijk ;D.

Quote from: Maro on January 23, 2015, 23:20:27
Ben hier wel erg blij mee trouwens....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Quote from: Xander32 on January 23, 2015, 23:31:21
Nice, al weet ik niet precies waar ik naar kijk ;D.

Voorversterker en streamer  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

De Anthem MRX710 staat ook stand-by voor de test morgen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

... Jouw meubel zal iig. blij zijn met de komst van een 710 en het vertrek van de Integra's
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vik

Mooie set Wim en wens je veel luisterplezier!  :coffee:


Quote from: Maro on January 23, 2015, 23:20:27
Ben hier wel erg blij mee trouwens....
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

#2493
Quote from: vik on January 24, 2015, 08:38:40
Mooie set Wim en wens je veel luisterplezier!  :coffee:

Dank je Vik. De hele stereo set is nu gebalanceerd. Merkte gisteravond meteen het verschil met de 501 pre. Vooral het laag was strakker het hele stereo plaatje klopt nu gewoon. Stemmen mooi strak in het midden en een heel mooi 3 dimensionaal plaatje wordt er neergezet. Ik ben niet zo van die vage audiofiele luister termen maar ik ken mijn speakers en ruimte vrij aardig en ik merk de positieve verschillen heel goed.

Dit weekend ook eens een vergelijk maken met de Anthem in stereo. Kijken of al die verhalen waar zijn. Voorlopig moet ik die Anthem nog leren begrijpen want Plug&Play is hij nou niet bepaald. Ik hoop dat ARC op het niveau van ADSY Pro staat dan zou het maar zo kunnen dat ik hem laat staan. Ik merk dat ik steeds minder waarde hecht aan surround machines. Hij is mooi compact en past dus mooi uit het zicht in de kast. Dan wachten tot er een mooie G57 voorbij komt bij mijn dealer. Dan ga ik de G55 daarmee omruilen. Heb ik kwa stereo helemaal niets meer te wensen iig.  :worship:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Mooi man!

En een leuke setup optie om een receiverte nemen, scheelt weer hardware en een mooi compromis om wel surround te houden met (alles is betrekkelijk) minder aandacht er voor.

Mooi ook dat de g02 het waar maakt!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

vik

Ik heb de binnenkant even bekeken van de G02 en ziet er goed uit. Dat het een stap vooruit is geloof ik graag.

De Anthem MRX 710 heb ik gehoord bij BB&G (enkel surround) en in mijn beleving gewoon een prima unit.. niks bijzonders verder maar ik gok dat je er prima mee zou kunnen leven tov je Integra set. Ik ben benieuwd! Have fun  :coffee:


Quote from: Maro on January 24, 2015, 08:52:12
Dank je Vik. De hele stereo set is nu gebalanceerd. Merkte gisteravond meteen het verschil met de 501 pre. Vooral het laag was strakker het hele stereo plaatje klopt nu gewoon. Stemmen mooi strak in het midden en een heel mooi 3 dimensionaal plaatje wordt er neergezet. Ik ben niet zo van die vage audiofiele luister termen maar ik ken mijn speakers en ruimte vrij aardig en ik merk de positieve verschillen heel goed.

Dit weekend ook eens een vergelijk maken met de Anthem in stereo. Kijken of al die verhalen waar zijn. Voorlopig moet ik die Anthem nog leren begrijpen want Plug&Play is hij nou niet bepaald. Ik hoop dat ARC op het niveau van ADSY Pro staat dan zou het maar zo kunnen dat ik hem laat staan. Ik merk dat ik steeds minder waarde hecht aan surround machines. Hij is mooi compact en past dus mooi uit het zicht in de kast. Dan wachten tot er een mooie G57 voorbij komt bij mijn dealer. Dan ga ik de G55 daarmee omruilen. Heb ik kwa stereo helemaal niets meer te wensen iig.  :worship:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Deze al gezien Wim?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=148336.0

Zelfde prijsklasse nieuw als de MRX 710. Die zou ik ook zeker proberen.

Mooier gebouwd, helemaal up to date. De Marantz AV 8802 die uitkomt volgende maand is gebaseerd op deze AVR. Daarbij een stuk mooier opgebouwd. Niks ten nadele van Anthem hoor, zoals ik al eerder zei niks mis mee.  :yinyang:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Quote from: vik on January 24, 2015, 17:11:59
Deze al gezien Wim?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=148336.0

Zelfde prijsklasse nieuw als de MRX 710. Die zou ik ook zeker proberen.

Mooier gebouwd, helemaal up to date. De Marantz AV 8802 die uitkomt volgende maand is gebaseerd op deze AVR. Daarbij een stuk mooier opgebouwd. Niks ten nadele van Anthem hoor, zoals ik al eerder zei niks mis mee.  :yinyang:

Ken ik Vik, ik vind dat nogal overkill, 11.2 waar ik maar 3 EV's van ga gebruiken. Daarnaast kan ik de de Integra 1:1 omruilen en dat zie ik Marcel nog niet doen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187

Wim aan de Anthem oohhh  O0

Al gelukt om ARC goed in te stellen? Pas als je dta geod gedaan hebt kan je goed vergelijken. Ik zou de Anthem niet gekocht hebben als ARC er niet op had gezeten.

Maro

#2499
Quote from: Raymond187 on January 26, 2015, 15:22:09
Wim aan de Anthem oohhh  O0

Al gelukt om ARC goed in te stellen? Pas als je dta geod gedaan hebt kan je goed vergelijken. Ik zou de Anthem niet gekocht hebben als ARC er niet op had gezeten.

Volgens mij is het met ARC allemaal goed gelukt. Had hem goed aan de praat. Toch staat hij inmiddels weer afgesloten en gaat hij weer terug naar de dealer. Stereo performance was onder (mijn) maat. Surround met ARC was dikvoormekaar maar niet beter dan ADSY XT32. Gezien de hele set up van mij (Integra 80.3 + Meridian G55 vs Anthem MRX710) was de Anthem eigenlijk op alle fronten een downgrade. Ik ben nu in gesprek met mijn dealer voor een Meridian 861v4 zodat de Integra, G02 (zo snel??  :D) en de MS600 ingeruild kunnen worden. Dan praat je wel over een totaal andere klasse natuurlijk maar het is een kans die ik probeer te grijpen.  :sigh:

Het was een mooi project en weet nu "what the fuss is all about" wbt Anthem. Mooie machine en als je van instap spul komt of midprice receivers met een slechte akoestiek thuis een zeer goed alternatief voor de gangbare merken in die prijsklasse maar voor mij is het niet wat ik zoek.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -