Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Maro

Quote from: frank2 on October 25, 2013, 16:31:49
Denon is gemaakt voor surround, voor stereo is deze apparatuur minder geschikt, vlgs de oude importeur en vlgs Snowmaster welke nu een X4000 aan het testen is, is dan een Anthem beter geschikt. Overigens matcht deze goed met Usher. De Anthem heeft een open geluid.

Anthem is toch ook gemaakt voor surround? Oude importeur? Tja, die zal wel niet voor niks de 'oude' zijn geworden. Snowmaster zijn bevindingen acht ik niets hoger of lager dan welke andere liefhebber ook. Zo subjectief als het maar zijn kan.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Ok..  ik was benieuwd of je misschien hebt geëxperimenteerd met A.R.O. en Audyssey.



Quote from: Maro on October 25, 2013, 19:42:55
Zal zo even kijken. Denk aan want ik heb verder niet weer aan de sub gezeten.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Die 9 meter is wel wat raar maar het heeft met de tijdsvertraging te maken. Gisteravond Top Gun maar weer eens van stal gehaald en de sub integratie lijkt verder heel erg goed. Voordat ik het een en ander ga veranderen wil ik nog wel even wat meer testen. Wordt dus vervolgt...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Staaled

Naar mijn ,weliswaar nog wat korte ,ervaring met ADSY meet deze de afstanden correct.
Integratie is voorbeeldig en val ik terug op het meetlint wordt dit volkomen teniet gedaan.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Maro

Quote from: Staaled on October 26, 2013, 09:46:58
Naar mijn ,weliswaar nog wat korte ,ervaring met ADSY meet deze de afstanden correct.
Integratie is voorbeeldig en val ik terug op het meetlint wordt dit volkomen teniet gedaan.

Hier ook, ook de sub afstand was altijd correct. Bij deze meting staan de speaker afstanden perfect maar de sub zet ADSY op 9 meter (is in werkelijkheid 3.5 meter) met een 3Db boost. Wel een beetje vreemd. had de sub op 75dB afgeregeld voor de meting.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187

Afstand met de hand inmeten en dat corrigeren op je receiver  :thumbs-up: En dan handmatig aanpassen als je de sub hoort staan. Dan de afstand vergroten.

Zo heb ik het hier gedaan.

Maro

Ben er idd mee bezig geweest. Sub op meet afstand gezet, in de Pre op 0 dB meting van de JL laten lopen en volume daarna op de oude stand gezet. Wat tests gedaan met Blu Ray's en muziek.... Zo ken ik de set weer. Voor het overige surround was de meting super. De bubble is nog nooit zo mooi geweest. Heb de Denon ook weer uit de verkoop gehaald. Geen zin meer in honderden €'s uit te gaan geven en er weer bijna geen gebruik van maken. Voor BR en CD is de Denon perfect en dat doe ik maar heel mondjesmaat. Voor stereo blijf ik lekker bij de MF dac. Vind het langzamerhand wel mooi zo. Heb nog twee upgrades in mijn hoofd die ook werkelijk winst gaan geven. Geen milimeter geneuzel, nieuw scherm en een tweede JL 112. Verder is het allemaal weggegooid geld als ik ga switchen. ::)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Staaled

Quote from: Maro on October 26, 2013, 10:01:42
Hier ook, ook de sub afstand was altijd correct. Bij deze meting staan de speaker afstanden perfect maar de sub zet ADSY op 9 meter (is in werkelijkheid 3.5 meter) met een 3Db boost. Wel een beetje vreemd. had de sub op 75dB afgeregeld voor de meting.
ADSY flat zou idd op 75 uitkomen, standaard setting is wat hoger.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Alex Groningen

#1584
Afgelopen donderdag 24-10-13 was het dan eindelijk zover, een bezoek aan (Maro) Wim.
De heenweg begon slecht, een rit van drie kwartier heb ik ruim anderhalf uur over gedaan. ;D
Afslag Assen zag ik een plaats met 5 letters waarvan ik dacht dat ik deze plaats moest aanhouden.
Na ruim 20 minuten kwam ik er achter dat ik de afslag niet links had moeten nemen maar rechts.
Auto maar gekeerd en na flink vloeken en en een hoop irritatie uiteindelijk toch weer terecht gekomen op de juiste weg.
Genietend van het mooie bosrijke Drenthe kwam ik dan eindelijk aan bij het huis waar Wim mij al stond op te wachten.
Nog maar net binnen hoorde ik vanuit de woonkamer de Ushers heerlijk spelen.

Lekker neerploffen op de bank, kop koffie er bij en even lekker zitten kletsen om daarna even wat te gaan luisteren.
Even? Ja! We hebben eigenlijk meer over van alles en nog wat gepraat in de ruim 4 uur dat ik bij Wim was dan dat
we muziek of films hebben zitten kijken. Bij binnenkomst had ik eigenlijk gelijk al het gevoel en gedachte, hoe kon ik
ooit zo dom zijn geweest om de Usher MD2 te verkopen. Op het nummer van Bruce Springsteen the River (live) en een
nummer van Jan Akkerman even eens live van het album 10000 Clowns on a rainy day
ik koude rillingen en kippenvel hoe deze prachtige nummers werden neergezet door de set van Wim.
Ook hebben we nog even wat leuke film fragmenten bekeken en dan met name om de geluids effecten.
De Ushers MD 1 en 2 in samenwerking met de sub f112 bieden tijdens het film kijken een ware spectakel.
Ondanks dat we aardig wat hebben zitten kletsen heb ik toch een enorm goede indruk gekregen van deze set.
Ik kan me alleen maar voorstellen dat er op dit gebied niets meer voor Wim valt te upgraden in zijn set. Of je moet wel erg graag veel centen willen gaan uitgeven,
maar vraag me dan af of het dat wel waard is voor die paar procenten verbetering. Mijn mening is dat Wim erg tevreden kan en mag zijn met deze prachtige set.

Mijn spijt van de verkoop van de Ushers was al groot, maar toen ik afscheid nam werd dat gevoel alleen maar groter.
We hebben afgesproken om binnenkort maar eens weer wat af te spreken, maar dan op een avond met de nodige muziek en film(s)

evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Alex Groningen

#1586
Quote from: evilniek on October 30, 2013, 13:29:46
Afschijt? Afscheid? ;)

:D

Ik dacht eerst huh? Maar je hebt gelijk. Gelijk maar even gecorrigeerd.
Blijkt maar weer dat werken en tussendoor een stukkie schrijven niet samen gaat. ;)

Raymond187

Quote from: Alex Groningen on October 30, 2013, 13:22:18
Afgelopen donderdag 24-10-13 was het dan eindelijk zover, een bezoek aan (Maro) Wim.
De heenweg begon slecht, een rit van drie kwartier heb ik ruim anderhalf uur over gedaan. ;D
Afslag Assen zag ik een plaats met 5 letters waarvan ik dacht dat ik deze plaats moest aanhouden.
Na ruim 20 minuten kwam ik er achter dat ik de afslag niet links had moeten nemen maar rechts.
Auto maar gekeerd en na flink vloeken en en een hoop irritatie uiteindelijk toch weer terecht gekomen op de juiste weg.
Genietend van het mooie bosrijke Drenthe kwam ik dan eindelijk aan bij het huis waar Wim mij al stond op te wachten.
Nog maar net binnen hoorde ik vanuit de woonkamer de Ushers heerlijk spelen.

Lekker neerploffen op de bank, kop koffie er bij en even lekker zitten kletsen om daarna even wat te gaan luisteren.
Even? Ja! We hebben eigenlijk meer over van alles en nog wat gepraat in de ruim 4 uur dat ik bij Wim was dan dat
we muziek of films hebben zitten kijken. Bij binnenkomst had ik eigenlijk gelijk al het gevoel en gedachte, hoe kon ik
ooit zo dom zijn geweest om de Usher MD2 te verkopen. Op het nummer van Bruce Springsteen the River (live) en een
nummer van Jan Akkerman even eens live van het album 10000 Clowns on a rainy day
ik koude rillingen en kippenvel hoe deze prachtige nummers werden neergezet door de set van Wim.
Ook hebben we nog even wat leuke film fragmenten bekeken en dan met name om de geluids effecten.
De Ushers MD 1 en 2 in samenwerking met de sub f112 bieden tijdens het film kijken een ware spectakel.
Ondanks dat we aardig wat hebben zitten kletsen heb ik toch een enorm goede indruk gekregen van deze set.
Ik kan me alleen maar voorstellen dat er op dit gebied niets meer voor Wim valt te upgraden in zijn set. Of je moet wel erg graag veel centen willen gaan uitgeven,
maar vraag me dan af of het dat wel waard is voor die paar procenten verbetering. Mijn mening is dat Wim erg tevreden kan en mag zijn met deze prachtige set.

Mijn spijt van de verkoop van de Ushers was al groot, maar toen ik afscheid nam werd dat gevoel alleen maar groter.
We hebben afgesproken om binnenkort maar eens weer wat af te spreken, maar dan op een avond met de nodige muziek en film(s)
Thx voor het verslagje.

hahaha dat verkeerd rijden kan mij ook overkomen  :shaun: lang leve navigatie oleeeeeee

btw had jij niet de MD1 verkocht ipv de MD2 ;)

En wat ga je nu doen met je spijt?? Ga je weer Ushers kopen de MD2 dan? Of nog beter de BE10 ofzo??

@Wim, Op hoeveel hz heb jij je speakers staan? Kapt je ze af bij 80hz of heb je ze lager staan?

Alex Groningen

Quote from: Raymond187 on October 30, 2013, 13:51:10
Thx voor het verslagje.

hahaha dat verkeerd rijden kan mij ook overkomen  :shaun: lang leve navigatie oleeeeeee

btw had jij niet de MD1 verkocht ipv de MD2 ;)

En wat ga je nu doen met je spijt?? Ga je weer Ushers kopen de MD2 dan? Of nog beter de BE10 ofzo??

@Wim, Op hoeveel hz heb jij je speakers staan? Kapt je ze af bij 80hz of heb je ze lager staan?

De MD1 heb ik nooit gehad wel de 2.

Wat ik ga doen met mijn spijt? Moeilijk te zeggen. Ik blijf eigenlijk wel een Usher liefhebber.
Afgelopen week heb ik ook nog de PMC 24 beluisterd, Persoonlijk vind ik de Usher MD2 stukken mooier klinken.
Dus PMC heb ik inmiddels van mijn lijstje gehaald.

Raymond187

Ahhh ik dacht dat Wim de MD1 van jou had gekocht :)

Maro

Mooi verslag Alex  :thumbs-up: , niets aan toe te voegen. Was ook super gezellig, over van alles nog wat geouwehoerd..zelfs de FC kwam nog voorbij.. :D  laat maar weten wanneer je een keer zin in een filmpie hebt!  :coffee:

Heb ook geen upgrade plannen al zal er tzt wel een nieuw scherm komen.  :angel:

@ Ray
Ik (ADSY) heb (heeft) alle speakers op 40Hz afgekapt.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

larzie

Leuk verslagje Alex. 15 november ga ik alles zelf meemaken tijdens een bezoekje aan Wim. Ben heel benieuwd!  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Raymond187

Quote from: Maro on October 30, 2013, 15:13:10

@ Ray
Ik (ADSY) heb (heeft) alle speakers op 40Hz afgekapt.
40hz :O Klinkt dat beter dan als je ze op 60 of 80 zet?

Maro

Quote from: Raymond187 on October 31, 2013, 08:47:31
40hz :O Klinkt dat beter dan als je ze op 60 of 80 zet?

Ik vind van wel...heb in het verleden toen ik de Integra Pre/EV combi net had heb ik met verschillende instellingen gestoeid maar dit bevalt het beste. ADSY zet het ook zo neer dus dat geeft dan meteen een bevestiging.  :D

De Meridian 800v2 is inmiddels ook verkocht. Verder geen plannen met de set meer. Binnen mijn budget valt er niet veel meer te verbeteren al zal een kabelfetisjist hier nog wel verbeterpuntjes zien  :D.. Misschien dat ik de HDMI kabels en stekkerblokken voor Supra ga vervangen, gewoon om alles van het zelfde te hebben. Heb dan alle bekabeling van Supra. Nieuw meubel moet ook altijd nog. Genoeg om buiten de set om wat aan te rommelen dus.

Vandaag een 2e iPad 3 betaald en verwacht die de komende week hier ook binnen. Kan hier met 2 kinderen wel 4 iPads neer leggen. :nopompom:  Als er 1 ding in ons gezin veel gebruikt wordt is het wel de iPad. Als papa hem pakt is steevast de accu leeg.  >:D    :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187

Ik had hier toevallig gisteren met de instellingen zitten stoeien en op 40hz vond ik het hier minder mooi klinken Vandaar me vraag.

hehehe accu leeg...tja...waar komt me dit toch bekend voor  :closedeyes:

Wees blij dat je zo "goed" als klaar bent. Audiorust is ook goed voor de spaarrekening :D

Je wilde misschien toch een 2e F112?

frank2

#1595
Quote from: Maro on October 31, 2013, 15:44:17
Ik vind van wel...heb in het verleden toen ik de Integra Pre/EV combi net had heb ik met verschillende instellingen gestoeid maar dit bevalt het beste. ADSY zet het ook zo neer dus dat geeft dan meteen een bevestiging.  :D

Misschien dat ik de HDMI kabels en stekkerblokken voor Supra ga vervangen, gewoon om alles van het zelfde te hebben. Heb dan alle bekabeling van Supra. Nieuw meubel moet ook altijd nog. Genoeg om buiten de set om wat aan te rommelen dus.



Ik weet betere HDMI kabels welke praktisch hetzelfde zijn als de KORDZ, maar goedkoper dan de supra.
Overigens het belangrijkste is de bekabeling van bron naar reciever.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Pinohelmond

Quote from: frank2 on October 31, 2013, 16:58:37
Ik weet betere HDMI kabels welke praktisch hetzelfde zijn als de KORDZ, maar goedkoper dan de supra.
Overigens het belangrijkste is de bekabeling van bron naar reciever.

Goh, wat een verassing!  ;) :D
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

frank2

Quote from: Pinohelmond on October 31, 2013, 17:01:00
Goh, wat een verassing!  ;) :D

Inderdaad, wat zijn we weer grappig. Maar dit is voor jou niet van belang. Daarom stond het ook bij Maro.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

#1598
Quote from: Raymond187 on October 31, 2013, 16:55:18
Ik had hier toevallig gisteren met de instellingen zitten stoeien en op 40hz vond ik het hier minder mooi klinken Vandaar me vraag.

hehehe accu leeg...tja...waar komt me dit toch bekend voor  :closedeyes:

Wees blij dat je zo "goed" als klaar bent. Audiorust is ook goed voor de spaarrekening :D

Je wilde misschien toch een 2e F112?


Komen niet vaak voorbij dus....maar als ik hem zie en lars is reeds voorzien.. :headbanging:

Quote from: frank2 on October 31, 2013, 16:58:37
Ik weet betere HDMI kabels welke praktisch hetzelfde zijn als de KORDZ, maar goedkoper dan de supra.
Overigens het belangrijkste is de bekabeling van bron naar reciever.

Ik heb bijna alle bronnen op de Pre met HDMI aangesloten. Behalve de M1 Dac. Die zit met met Supra XLR aan de Pre.
Ben erg tevreden met de HDMI kabels die ik gebruik maar voor het gevoel is alles van gelijke fabrikant is mooier. Heb nu Profi Gold HDMI en die bevallen super goed eigenlijk. Nooit geen storingen oid en lekker soepel, ook wat waart. Naar de beamer zit een 15 meter budget maar die laat ik mooi liggen beeld is waanzinnig goed en onder de vloer kruipen doe ik niet voor de lol.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187

15M budget HDMI.... :blush:

ok ik zeg maar niks :D

JL in portugal te koop ;)

Larz kan misschien  beter de DD15 kopen doet vast niet (veel)onder de F112