PMS Plasma enhance pro eerste indrukken

Started by J.A.F._Doorhof, May 19, 2005, 09:03:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

ALLE scalers hebben daar last van maar zowel de crystalio als de plasmaenhancer pro hebben het zeer laag.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Eefje

Quote
ALLE scalers hebben daar last van maar zowel de crystalio als de plasmaenhancer pro hebben het zeer laag.
Hmm, wat is zeer laag....???

Wanneer ik naar een muziek dvd kijk probeer ik de mond te ontwijken (is best lastig) omdat de mondbeweging nog moet komen terwijl het geluid er al is. Of de drumbeat hoor je al terwijl de drumstick de trommel nog niet raakt. Het klopt dus gewoon niet (HT-PC H3D). Ook bij films openbaart zich dat probleem.   

Jammer dat er geen schakeling met een popmeter ofzo (liever digitaal natuurlijk) te maken is waarmee je het geluid kunt vertragen om het zo synchroon met het beeld te laten lopen.

Heeft er al iemand ervaring met de PMS enhance pro op een CRT die in zijn vorige configuratie ook last had van lipsinck?

J.A.F._Doorhof

Op een CRT zit je rond de 30ms.
De lipsync op de H3D kon ENORM oplopen maar hoefde niet.
De plasmaenhancer zal je niet of nauwelijks opvallen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

De PEP is een doorslaand succes en we zijn al door de gehele voorraad heen :D.
Vandaar dat we hier http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=30371.0 een leuke nieuwe aktie hebben lopen.

Ondertussen heb ik de unit beter getest en ook wat ervaringen van klanten gehoord en het is allemaal heel positief.
Het beeld in DIRECT vergelijk met de Crystalio unit is bijna niet uit elkaar te houden.

Ondertussen ook op een plasma kunnen kijken en dat is schokkend.
Alhoewel de plasma zelf goed functioneerde met een DVD speler met progressive scan was het verwisselen naar de PEP alsof je een soort vliesje voor je ogen weghaalt, rag en ragscherp met fantastische 1:1 scaling dus geen artifacts.
De dithering blijft wat in een plasma net als de solarizing maar verder is het gewoon fantastisch, de winst in diepte en scherpte is echt schokkend.
De tuner werkt naar behoren en is makkelijk te bedienen.
HDMI is geen enkel probleem en wordt vlekkeloos doorgezet naar de plasma.
De passthrough van 1080i is schoon en zuiver (zoals verwacht).

Een absolute aanrader dus.
We zullen ook bij de nieuwe units een paar samples beschikbaar stellen voor bladen en websites, dus als je reviewer bent op een site of blad MELD je bij mij en je krijgt een unit voor review.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

westham

ik wil hem wel eerst ff uitproberen om dan tot koop overgaan, alleen even kijken of het verschil met mijn zinwell scaler echt zo groot is.   ;)

J.A.F._Doorhof

Het verschil met een zinwell is enorm maar dat zie je dan zelf wel :D.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

henkt1

Hallo,

Ik zou gisteravond even een mini verslagje schrijven over mijn pe pro. Echter, ik zat lekker diverse dvd's te kijken en kon niet stoppen :D  Dan weet je direct hoe ik over deze scaler denk ;D

In het kort: Ik heb hem via sdi  (bedankt FrankG) tussen een denon A11 en een Barco 1101. De 1101 kan niet een al te hoge resolutie aan dus ik heb een standaard resolutie 1024x768 gekozen. Het instellen van de PE is echt super makkelijk. Nieuwe resoluties aanmaken is wat lastiger en juist daarover staat geen uitleg over in de manual. Toch een minpuntje. Gelukkig is op het forum van PSM hierover wel voldoende info te vinden. Na wat instellen en afstellen had ik al snel een plaatje. In eerste instantie super scherp, ik kon geen scaling fouten ontdekken, maar toch 'miste' ik iets. Met name in de donkere scenes. Uiteindelijk middels een testdisc gekeken naar de instellingen van de Barco (contrast en brightness) en die stonden nu dus helemaal niet meer goed tov mijn vorige situatie. Na het aanpassen weer kijken en toen: wow!!!!!!!!! :o
I am happy as a pig in shit ;D   De spreekwoordelijke kleuren knallen van het spreekwoordelijke scherm en de scherpte en detail is nu ook aanwezig in de donkerste scenes. 
PMS heeft met deze scaler echt een topper. Zolang je van 1080i geen 1080p wilt maken zie ik zo geen reden om een crystalio aan te schaffen.
groet,
Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Movievault

Heb je nog naar het ruis gekeken in het zwart? hoe stond het daarmee?  ;)
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

J.A.F._Doorhof

Je moet altijd even je brightness en contrast nalopen.

Aanmaken van nieuwe resoluties is even wennen maar geloof me in vergelijk met de Crystalio is het een makkie :D.
Niet dat het met de Crystalio overdreven moeilijk is trouwens maar je moet even weten hoe een resolutie in elkaar zit (niet alleen maar ..... x ....... @ .....hz)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

henkt1

#34
Quote from: FrankG on May 24, 2005, 08:12:22
Heb je nog naar het ruis gekeken in het zwart? hoe stond het daarmee?  ;)

Helemaal geen last meer van :D

@ Frank: zoals ik al melde, met hulp van het forum kom je er wel uit. Ik ga daar de komende tijd nog wel mee spelen.
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Starred

Kan je dit apparaat nou rechtstreeks aan bijv. het digitenne kastje hangen en vervolgens aan je projector?

J.A.F._Doorhof

geen probleem, hij heeft elke input die je kunt gebruiken.
Dus je gaat van je digitene ontvanger naar de PEP en dan naar de projector.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

henkt1

Weet je dat zeker Frank? Volgens de handleiding zit er een philips tuner in die alleen analoge signalen aankan.
Digitenne is toch digitaal?? Of wordt het dan anders aangesloten?

groet,
Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

J.A.F._Doorhof

Ik geef aan dat je van de digitene ontvanger naar de PEP kunt, zover ik weet heeft de digitene ontvanger een RGB/Svideo output.

Het lijkt me niet meer dan logisch dat je niet de antenne rechtstreeks op de PEP kan aansluiten, net als dat je geen schotel rechtstreeks kan aansluiten, maar de ontvangers zijn geen probleem.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

henkt1

bedankt.
Vroeg het ook om onduidelijkheid te voorkomen ;)
Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

TheM@x

Even een vraagje:

Ik zie 2x HDMI ingangen en daarbij een HDMI uitgang.

En er is uiteraard de main HDMI uitgang.

Is het HDMI signaal van de 2x input op beide HDMI uitgangen beschikbaar of alleen op de direct out?

Het lijkt me namelijk wel wat om dit apparaat ook als video switch te gebruiken, dus ik wil graag 1x HDMI uit hebben waarop ik alle ingangs signalen kan routeren.

Wellicht een domme vraag (zover die bestaan), maar ik wil dit graag weten.

Groet,
Max

riwi

#41


Er is volgens mij maar 1 HDMI uitgang.

TheM@x

Aha, ik ziet het al een USB port, leek net HDMi op de ander foto's  :-[

Dat betekent dus dat alles (alle soortige ingangen) gerouteerd wordt naar die ene HDMI port.

Mooi is precies de bedoeling.

Thanx!

Groet,
Max