Post hier je mensen foto's

Started by J.A.F._Doorhof, May 31, 2009, 13:31:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Tube-freak

Op de site van nikon of canon kan je genoeg voorbeeld fotos vinden die met hun cameras zijn gemaakt.
Anders gewoon bij www.istockphoto.com kijken daar kan je voor een laag bedrag royalty vrije fotos downloaden in allerlei resoluties.

Misschien dat er ook wel sites zijn met gratis stockphotos.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

GTDesign


Erik

Die 1e met al dat metaal vind ik wel bijzonder origineel en mooi uitkomen. De onderste vind ik mooi door de blik die ze geeft. 
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

donaldk

Quote from: LittleNinja on November 23, 2012, 09:38:34
Heren ( of dames, waar jullie je het meest bij aangesproken voelen.. ),

Ik ben op zoek naar foto's van een zeer hoge resolutie. Het is puur om de beeldkwaliteiten boven water te kunnen halen. De resolutie moet zo dicht mogelijk tegen 3840x2160 ( 4K ) zijn.

Kleine kanttekeningen:
-Geen half naakte vrouwen ( het moet zakelijk verantwoord blijven! )
-Geen kosten ( het is voor een enkele demonstratie en ik zou dat graag willen bereiken zonder extra kosten te maken )
-Het liefst in allerlei categoriën ( industrie, medical, landscapes, detail, enzovoort )

Wie kent sites waar je deze kunt downloaden? Of zijn er mensen die over dergelijke foto's beschikken die ik hiervoor mag gebruiken. De naam van de fotograaf mag er wat mij betreft gewoon onder/bij blijven staan bij wijze van reclame. ;)

Welke displays ga je demonstreren?

Oud lid

Gé, Ik vind je kleurenfoto's vaak erg "hard".


Erwin B

LittleNinja

#2030
Quote from: donaldk on November 25, 2012, 21:43:52
Welke displays ga je demonstreren?

Belangrijkste ( voor de resolutie ) is een Toshiba 55ZL2 4K. Maar we hebben nog een flinke hoeveelheid full HD (Touch)screens en een Christie DLP unit. 8)

Er zal ook nog wel een Epson TW9000 komen naast een interactieve Epson en een visualiser..

Oh ja.. En interactieve projectie op glas. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Geert

Ge als ik je foto's zit te bekijken kom ik tot de conclusie dat het net plastieken poppen zijn. Doet me een beetje denken aan de reclame voor bijvoorbeeld Portrait Professional. Waarom hanteer je niet het credo "minder is meer". Op deze wijze heeft het namelijk niets natuurlijks meer en lijkt de foto in niets meer op het model.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

donaldk

Was een leuke TV, heb hem even gezien op de stand van Ateme tijdens IBC.

Tube-freak

Dat het plastic poppen lijken dat hoort nu eenmaal bij model fotografie blijkbaar.  Ik vind het ook niet mooi maar het schijnt erbij te horen.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Geert

Als plastic poppen dan toch bij de modelfotografie horen dan kun je beter meteen een etalagepop als model nemen. Ze kosten verder niets en als bijkomend voordeel klagen ze ook niet.  :bigsmile:
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

VTEC_genieter

#2035
Bij modefotografie kijk ik naar de kleding, niet echt gericht naar het model (persoon). Storende oneffenheden/puistjes/haartjes/kuiltjes/vlekjes kunnen de aandacht afleiden, vandaar dat visagie en eventuele nabewerking nodig is bij de gezichten/huid.
Verder bij modefotografie kan een extra toevoeging in de kleuren, of contrast in de belichting, voor meer aandacht zorgen. Je moet commercieel zijn.

En als het om een portret gaat, dan kijk ik niet meer naar de kleding, niet zo......maar ik kijk meer naar de persoon en naar z'n gezicht/huid en lichaam. Bij portret zou ik niet teveel make-up gebruiken en ook niet teveel nabewerking.

Voor zover ik weet.....(ik probeer deze fotografen en hun werk te begrijpen).
Ik hou modefotografie en portret gescheiden.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

J.A.F._Doorhof

Je kan tegenwoordig eigenlijk niets meer gescheiden houden, de lijnen zijn enorm geblurred (no pun intended).
Ik zelf kijk altijd gewoon naar de sfeer van de foto en bepaal dan wat ik qua bewerking doe, zelf wil ik altijd detail in de huid behouden en zal dus nooit voor het plastic pop gehalte gaan, maar heel soms werkt dat gewoon, realiseer je ook dat internet niet direct een goede representatie geeft voor de eigenlijke foto.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raymond187

#2037
Amateur foto's dan wel, maar mooiere foto's kan ik me niet bedenken om te maken.
Mjin zoon en ik  :inlove:






J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Raymond187

Thanks :)

2e foto kan je zien dat het gezicht van Jiro niet 100% scherp is. Dat is wel jammer :(

2 foto's heb ik nu ook op canvas in zwart/wit en hangen aan de muur. Zo heb ik nog wat een een hoge resolutie foto :)

vieze freddie

Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

alexander2

Quote from: Raymond187 on December  6, 2012, 08:42:37
Amateur foto's dan wel, maar mooiere foto's kan ik me niet bedenken om te maken.
Mjin zoon en ik  :inlove:







Mooie foto's R de 2e is vertederend.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

AbZ

Erg mooi idd, echte mensen op de foto  O0

Zou met die dames toch ook moeten kunnen...

Raymond187

Thanks :)

Quote from: AbZ on December 10, 2012, 23:11:31
Erg mooi idd, echte mensen op de foto  O0

Zou met die dames toch ook moeten kunnen...

Ja zou je zo'n mooie dame ook in 1 arm willen vast houden :D

Zymotic

Heb je ze zelf gemaakt? Of je vrouw?

Mooie foto's iig!!!

Raymond187


Zymotic


LittleNinja

Foto 2 is ook wat lastig zelf te schieten... niet onmogelijk, wel lastig. :D

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"