Post hier je mensen foto's

Started by J.A.F._Doorhof, May 31, 2009, 13:31:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

J.A.F._Doorhof

Mijn selectie van de sessie die we gisteren gedaan hebben met Melissa.
Veel geƫxperimenteerd met verschillende kleuringen en bewerkingen dus niet echt een uniforme serie.
Ook veel afwisselende lichtsoorten gebruikt, vandaar bekijken als individuele platen.

Model : Melissa
MUA : Miedri
Fotograaf : Frank Doorhof

1.


2.


3.


4.


5.


6.


7.


8.


9.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

Ik vind de laatste een hit... de rest moet ik erg wennen aan de kleurbalans.

J.A.F._Doorhof

Is niet echt een kleurbalans maar een speciale bewerking met de kleurkanalen die ik gebruik.
Ben nog wat aan het zoeken naar wat ik zelf het mooiste vind, neig zelf naar de minder heftige, nummer 1 is wel erg over the top.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

R

Sluit me aan bij bjorn, ik mist wel wat contrast in de platen. De laatste ademt sfeer!

GTDesign

#381
Alvast twee platen van een shoot gisteravond...






GTDesign


Tube-freak

Met dat gitaar meisje vind ik die laatste zwart witte foto wel mooi.  De rest vind ik enorm afleidend omdat ze die gitaar altijd raar vast houd (zeg maar niet zoals een bassist dat zou doen).  Dus de bedoeling van de foto snap ik dan niet helemaal. Ik neem aan dat het moet voorstellen dat ze keihard uit haar plaat staat te gaan met haar bas gitaar...  Met haar gezichts uitdrukking klopt dat wel maar de rest van de foto klopt dan weer niet.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Perfectionist

#384
Niet zo artistiek verantwoord, maar geschoten (met tele op 300mm) vandaag bij de herdenking van Market Garden in Nijmegen bij de Waalbrug. Koningin en prins Philip inspecteren de grenadiers om vervolgens naar de tribunes te lopen.






Een beter forum begint bij jezelf.

celerontje

Op hoeveel meter afstand geschoten?
(zal vast wel uit te rekenen zijn, maar daar ben ik niet zo handig in)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Perfectionist

Moeilijk te zeggen, maar ik schat 150-200m
Een beter forum begint bij jezelf.

GTDesign


Icarus314

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 19, 2009, 15:05:34
Mijn selectie van de sessie die we gisteren gedaan hebben met Melissa.
Veel geƫxperimenteerd met verschillende kleuringen en bewerkingen dus niet echt een uniforme serie.
Ook veel afwisselende lichtsoorten gebruikt, vandaar bekijken als individuele platen.

Model : Melissa
MUA : Miedri
Fotograaf : Frank Doorhof


Die tweede is perfect, precies de juiste kleuren, blauwe lucht en de gitaar hangt exact goed. Ik vind het een gloeiende foto en Melissa is een pro zeker?

Spacebass

Ik vind de z/w versie (6) eigenlijk het mooist passen bij dit model 8) (bijna klassiek in dit licht en met deze pose 8) )
Een akoestische gitaar zou bij deze foto wellicht iets "romantischer" overkomen dan een bas, zeker in de open lucht.

Ik blijf hem ver boven de anderen uitkomen qua uitvoering  O0

EdoE

Ik blijf fan van "available light". Half jaartje oud, trouwens.

Jimmy Conway

Quote from: EdoE on September 24, 2009, 11:49:25
Ik blijf fan van "available light". Half jaartje oud, trouwens.

Die kids groeien ook steeds sneller.... :laugh:

EdoE

Quote from: Jimmy Conway on September 24, 2009, 13:02:46
Die kids groeien ook steeds sneller.... :laugh:

En dat, terwijl ze steeds minder eten.

B.J.

Quote from: EdoE on September 24, 2009, 13:17:42
En dat, terwijl ze steeds minder eten.

Alleen drinken zo te zien  ;)

sj0er-D


EdoE


sj0er-D


Spacebass

Quote from: EdoE on September 24, 2009, 11:49:25
Ik blijf fan van "available light".
Ik ook, maar soms heb ik het idee dat dat bij mij komt omdat ik simpelweg de geavanceerde op daglicht lijkende
flitstechnieken onvoldoende beheers. Dat terwijl available light (of dat nou daglicht of een schemerlamp is) misschien
wel een net zo grote uitdaging is 8)

EdoE

Quote from: Spacebass on September 24, 2009, 14:33:03
Ik ook, maar soms heb ik het idee dat dat bij mij komt omdat ik simpelweg de geavanceerde op daglicht lijkende
flitstechnieken onvoldoende beheers. Dat terwijl available light (of dat nou daglicht of een schemerlamp is) misschien
wel een net zo grote uitdaging is 8)

Als je vindt dat je dat onvoldoende beheerst kun je een mooie workshop boeken.

Kijk eens in het werk van wat beroemde fotografen; zit een hoop available light bij, je hoeft jezelf dus niks wijs te maken over je eigen kunsten.

J.A.F._Doorhof

#399
Feitelijk is alle licht gelijk, alleen ziet het er anders uit.
Snappen is niet een kwestie van flits niet maar buitenlicht wel, beide zijn namelijk gelijk in hoe ze werken, maw ze reageren gelijk en zijn te manipuleren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"