De slechtse luidsprekerst ooit in je bezit.

Started by Alex Groningen, May 30, 2009, 23:51:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alex Groningen

Als ik me meest slechte luidsprekers moet noemen,met stip op nummer 1,Studiotech.Weet nog dat ik een jaar of 14 was en een leuk los setje componenten kon over kopen van een kennis van mijn ouders.Werkte destijds bij de Edah en liep krantjes en folders na schooltijd.Bij dat leuke setje toen nog voor mijn leeftijd en inkomen moesten ook leuke luidsprekers bij(Studiotech)maar wat een spijt,toen al,alles klonk schel rare bijgeluiden.
Was een luidspreker van spaanplaat en volgens mij geen filter,alles liep rechtstreeks van de woofer middentoner en tweeter naar de uitgang.
Op een avond kwaad tijden mijn huiswerk maken omdat er weer rare geluiden uitkwamen,stoel omgedraaid en een pen vol in de woofer,,,,,spijt,volgende dag maar de stad in om een nieuwe te bestellen 30gulden een nieuwe woofer maar goed,klonk ook weer nergens naar.Een jaar later maar de Jamo Graduete gekocht,weet zijn ook niet de beste luidsprekers,maar wat een enorm verschil was dat destijds ten opzichte van de Studiotech.

Kortom,wie heeft nog meer slechte ervaringen met luidspreker merken?

ajbeefde

Bose acoustimas... jaren terug.... 1/2 jaar in bezit gehad en snel weg gedaan..
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

J.S.

Tsja, ik moet zeggen dat ik altijd heel tevreden ben geweest met mijn spulletjes, ook toen ik (nog) minder benul van kwaliteit had: Akai, Jamo, B&O, Infinity; allemaal heerlijk van muziek kunnen genieten, misschien nog wel meer dan nu...

hifiman

Haha vrienden van mij hadden vroeger ook studiotech, zag er indrukwekkend uit voor weinig geld en man wat klonk dat slecht  ;D

Alex Groningen

Quote from: Audioloog on May 31, 2009, 07:52:25
Haha vrienden van mij hadden vroeger ook studiotech, zag er indrukwekkend uit voor weinig geld en man wat klonk dat slecht  ;D

Lachen doen een kameraad van mij en ik ook nog wel eens over deze luidspreker.Kan me nog een nummer herinneren Stop that train volgens mij,weet de artiest zo even niet,maar daar kwam aan het begin een fluitje je zat gewoon met dicht geknepen ogen er op te wachten zo hard en schel kwam het er uit.

frank2

Als eerste Philips (zat bij de cassetterecorder in, deze was inclusief versterker) toen audiolab, daarna Kef, daarna V-Vox, daarna T+A Tal 140 en als laatste Usher BE 10.
Echt slecht is het nooit geweest, maar ik weet nog wel dat ik Jamo altijd erg slecht vond klinken destijds. Grappige is dat ik nu achter de computer (voor videomontage vooral) een klein technics versterker heb staan voor 10 euro gekocht met Jamo Magic 8 speakers.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Nahpets

Jamo heeft inderdaad onwaarschijnlijk veel bagger gemaakt, met als dieptepunt ws die serie met de tralies er voor (Jamo Power ??).

Ik heb zelf 2 sets Jamo gehad. Iets van Jamo CBR 702 toen ik 15 was, niet slecht voor het geld, en mijn huidige Jamootjes (Oriel) die waanzinnig zijn.

Eigenlijk nooit slechte luidsprekers gehad, wel mindere andere apparaten.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

MovieMax

Een Mission center speaker.  :sneaky:

Tamelijk dood geluid. Geluid komt nooit los. Nogal irritant omdat de fronts 90% van het film geluid bepalen.

Vervangen door een KEF center.


KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

Remus

Van de slechte tot minder slecht: Ben begonnen met zuiltjes van van het merk Finlux, gevolgd door enorme luidsprekers van Skytronic en die weer vervangen voor een Eltax surround set. 

M'n ogen (oren) werden pas geopend bij m'n Tannoy Fusion set, zo mooi kan het dus ook klinken! Het upgrade virus had me toen helaas al flink te pakken, dus de Tannoy's vervangen voor B&W's daarna Onix en nu AVI :)

The Foundation

heb nooit slechte boxen gehad.

Wel es een bijkomend setje uit de Aldi
maar deze heb ik doorverkocht omdat ik ze teveel had.

Mijn 1e boxen waren Wharfedale , en heb dit opgeblazen met mijn marantz amp
Of dit hoort daarom niet echt thuis in de categorie ; slechtse luidsprekerst ooit

johnhifi

Hmmm... Op een paar oude Flipsjes na die bij een alles-in-één setje hoorden en dus eigenlijk niet meetellen denk ik dat de slechtste speakers die ik ooit had een set Impulse 24 is geweest. Man man man wat was dát bagger. Er was geen laag, veel te veel mid en het hoog weet ik niet eens meer, dus dat zal wel goed geweest zijn...

Uiteindelijk met veel moeite verkocht en quitte gespeeld. Godzijdank ben ik daar vanaf.
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

gastje13

Een paar oude akai boxjes vanaf een minisetje uit de jaren 90.
Klinkt nergens naar eigenlijk. Niet ruimtelijk, kil geluid.

carlo

De Bose 501 II....ik was 16 en wilde een imposante luidspreker..god, wat heb ik daar een spijt van gehad!
Meridian 502/557/504/506.24, Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer

botsen

Quote from: Alex Groningen on May 31, 2009, 08:18:42
Lachen doen een kameraad van mij en ik ook nog wel eens over deze luidspreker.Kan me nog een nummer herinneren Stop that train volgens mij,weet de artiest zo even niet,maar daar kwam aan het begin een fluitje je zat gewoon met dicht geknepen ogen er op te wachten zo hard en schel kwam het er uit.

Stop that train - Volgens mij noemde die artiest zich Clint Eastwoord


Ik heb een paar Sony SS-B4ED speakers gehad, die werden verkocht als goedkoper alternatief voor de speakers die op de B&W 700-serie lijken.
Bonkende bass, geen mid en onsamenhangend geluid.

Paul1967

Oeps :-[ kom dan toch ook terecht bij Studiotech.
Was een jaar of 15 en kocht van mijn zuurverdiende krantewijk geld een paar knettergrote Studiotech speakers.
Zo groots als ze waren klonken ze echter niet.
Na jaartje of zo was er van één een tweetertje stuk. Eruit gehaald en ermee naar een speciaalzaak.
Degene die achter de balie stond dacht dat de tweeter uit een telefoonhoorn kwam, toen ik zij dat ie uit mijn luidspreker kwam, begon hij te schaterlachen. Paar kwartjes prul zei hij en was beter om die speakers bij grofvuil te plaatsen. Daar belanden ze ook uiteindelijk en toen een paartje Jamo's overgenomen van mijn broer.

garmtz

Quote from: johnhifi on May 31, 2009, 18:56:17
Hmmm... Op een paar oude Flipsjes na die bij een alles-in-één setje hoorden en dus eigenlijk niet meetellen denk ik dat de slechtste speakers die ik ooit had een set Impulse 24 is geweest. Man man man wat was dát bagger. Er was geen laag, veel te veel mid en het hoog weet ik niet eens meer, dus dat zal wel goed geweest zijn...

Uiteindelijk met veel moeite verkocht en quitte gespeeld. Godzijdank ben ik daar vanaf.

Heb zelf de Impulse 34 gehad en die vond ik echt niet zo slecht als jij de 24 beschrijft... Hadden ook zeker wel laag, en strak ook (door de transmissielijn).

)p(

Ik heb niet zoveel speakers gehad...in een persiode van zo'n 30 jaar de rogers ls3/5a, quad esl63, kef ref 103/4, kef q90 en nu de kef xq5. De slechtste daarvan is makkelijk de q90...maar die vind ik ondanks de flappernde wandjes ook best ok...we gebruiken hem zelfs nog steeds als rears in onze ht setup ;)

peter

advr

#17
Quote from: johnhifi on May 31, 2009, 18:56:17
Hmmm... Op een paar oude Flipsjes na die bij een alles-in-één setje hoorden en dus eigenlijk niet meetellen denk ik dat de slechtste speakers die ik ooit had een set Impulse 24 is geweest. Man man man wat was dát bagger. Er was geen laag, veel te veel mid en het hoog weet ik niet eens meer, dus dat zal wel goed geweest zijn...

Uiteindelijk met veel moeite verkocht en quitte gespeeld. Godzijdank ben ik daar vanaf.

heb zelf de Impuls 54 gehad met boven en onder marmer. Die klonken toch echt erg goed. Alleen was mijn versterker toen wat te licht :D
Laag genoeg eigenlijk... alleen ietsje minder strak door de transmissielijn.  :biggrin:

Daarvoor B&W DM220, ook erg goed maar daarvoor onvervalste Jamo's gekocht bij Allwave Haarlem. Daar was weinig goed geluid uit te krijgen maar stonden wel leuk met van die lamellen voor de tweeter. :P :P

Ach in de studententijd had ik erg weinig geld... Ik moest met 75 gulden in de week rond zien te komen en de retour reis van Den Bosch naar Haarlem moest daar nog vanaf. Wat waardeerde je toen een goede mensa ;D Waar is die tijd gebleven eigenlijk....

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Guester

Cat speakers van de Conrad, man man wat waren die slecht. Het was een sub-sat setje waarbij de sub uit wel jaja 9mm mdf bestond. De satjes waren niet veel beter en het front zat gewoon los in de kast  ???. Ze zijn in iedergeval niet oud geworden  :headbanging:

Sonos - Spotify

Peerless Monster

Bose Acoustimass deel 2
Ik ga er niks over zeggen over de kwaliteit.
Wat een rommel ;D.

350 gulden voor betaald en jaren later door verstoffing verkocht voor 175 euro aan de Bose liefhebber...
Dus het gaat nooit in waarde omlaag. Heel apart.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Wijdeveld

Slechtste prijs/kwaliteit verhouding: B&W 604 S2

Ik heb wel slechtere (gratis) speakers gehad, maar dit waren mijn eerste speakers met een ietwat audiofiel doel. Wat een bagger, er kwam zowat alleen een bas wobbel uit, het leek wel of alles door een dikke wollen deken moest komen. Eerlijk gezegd was ik er niet treurig om toen mijn zoontje van 2 de gouden tweakers met zijn kleine vingertjes onherstelbaar indeukte (ja, gelukkig bij allebei!).
HTPC / JVC DLA HD350 projector / Primare 30.1 / Meridian 507 / Von Schweikert VR1&VRS1
"Surround? Ik heb toch maar twee oren!"

Joep

Als ik terugkijk: Yoko draagbare cassetterecorder........ Alleen wist ik dat toen nog niet..haha :headbanging:

Erik van Voorst (in memoriam)

#22
Createch 5.1 voor mijn PC....ik dacht leuk voor filmtrailers....man..man wat een rotzooi voor weinig...suppie al snel stuk...en wat een geluid :'(
Op een gegeven moment alles zo de kliko ingefl...kkerd  :( :(

Toen lekker een tijdje een setje Kefs eraan gehangen...wat een weelde... O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Snowmaster

#23
Quote from: Enno on May 31, 2009, 11:36:11
Jamo heeft inderdaad onwaarschijnlijk veel bagger gemaakt, met als dieptepunt ws die serie met de tralies er voor (Jamo Power ??).

ha,ha,.....LOL.......die heeft mijn zwager nog steeds vanaf zijn jeugd en staan nu al 20 jaar in zijn huiskamer  :P.  
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

sj0er-D