Internet valt om de 10 min. weg!

Started by Frank.V, May 21, 2009, 00:38:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Frank.V

Beste mensen,

De afgelopen (pak weg 2 weken) heeft ons internet (Chello) één terugkomend probleem. Dit probleem houdt in dat het internet om de 10 minuten uitvalt voor 1 minuut en vervolgens weer ingeschakeld word. De router + modem resetten geeft helaas geen oplossing om dit probleem... Heeft misschien een van jullie een aanwijzing of tip hoe ik dit probleem zou kunnen verhelpen en wat het probleem precies is (waardoor wordt het veroorzaakt?)?

Gr. Frank

denoontje


Kjelt

Ik heb dit met een ADSL verbinding gehad, elke keer werd de verbinding verbroken en weer opnieuw opgezet.
Uiteindelijk bleek het probleem dat mijn internetprovider me gratis had geupgrade naar een hogere snelheid (van 4Mb/s naar 8Mb/s) en helaas trok de lijn (oude koperlijn) dit niet waardoor een "klapperende lijn" probleem ontstond. Ik heb toen samen met de helpdesk zitten testen en uiteindelijk ben ik terug gezet naar 6Mb/s en dat gaat net. Nu geen problemen meer  :) Behalve dan die trage verbinding  :(

S@m

Iets soortgelijks meegemaakt, was een defecte router...

Frank.V


denoontje

bij mij was het ook de router....een linksys in dit geval...

Frank.V

Het probleem is opgelost! Onze router veroorzaakte het probleem, gelukkig is het probleem d.m.v. een nieuwe router opgelost! Bedankt voor de reacties

Gr. Frank

Frank.V

Helaaas blijkt nu na enkele weken het probleem toch nog niet verholpen te zijn. Internet valt de laatste tijd nog erg vaak weg.. We hebben al contact opgenomen met Chello, maar zij blijven zeggen dat het ligt aan onze router.. En daar geloof ik dus helemaal niets van! Ik heb wat buurtbewoners gesproken en zij hebben ook hetzelfde probleem op dezelfde tijdstippen (dus dat internet een korte tijd wegvalt).. Chello erkent dit probleem echter niet.. Iemand enig idee hoe het op te lossen valt?


Icarus314

Chello moet met jou nalopen of alles goed is aangesloten en als dat zo is dan moeten ze de lijn laten onderzoeken. Er kan ergens een contactje los zitten maar dat kan dus ook bij hen zijn. Ik zou de router voor test even rechtstreeks op het isra punt aansluiten en niet meer dan 1 meter kabel gebruiken. Ook de splitter er even tussen uit. Als je dan belt dan kunnen ze life kijken of je verbinding stabiel is.