welke surround versterker matched goed met B&W 600 serie??

Started by polmans, May 14, 2009, 14:53:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

polmans

Hoihoi,

Gebruik hier al jaren een sony DB 930 surround versterker en zit aan een upgrade te denken.

De set bestaat uit : -Fronts B&W 601 serie 3
-center B&W htm 62
-rears B&W 601 serie 1
-actieve sub JBL PSW 1000

-Blue ray speler;panasonic DMP BD 55
-Plasma panasonic TH42PZ70
-alle speakers aangesloten via Kimber 8TC

Nu zit ik te twijfelen tussen sony,yamaha of onkyo 

Wat ik qua sound zoek is volumieus,neutraal,dus niks warm of wollig,veel vermogen maar ook goed in finesse.

(als stereoset gebruik ik lyngdorf/B&W 805S combinatie,even als referentie wat mijn klanksmaak is)

Iemand een idee wat goed matched?
Dacht tot max 1000 euro.

Groeten

Thesqualer

als je al een sony heb gebruikt en daar was je tevreden zou je misschien ook bij sony kunnen blijven.

Zeker de nieuwe ES serie van sony is wel mooi
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Rob Eric Blank


gastje13

Sony is niet mijn favoriet. Maar is inderdaad wel jouw klankkleur(neutraal tot analystisch)
Marantz vind ik een stuk beter. sommige modellen hebben dan wel een warme klank. als je wat frisser geluid wilt pioneer of onkyo.


Speedy

Denon AVR-3808A, Denon DVD1930, B&W CDM-9NT, B&W HTM-62, B&W 684, B&W 686, Pioneer PDP-436XDE, Sony RDR-HX1010, Sony RDR-HX1070, Sony Playstation3, WII

garmtz

Ik zou naar Marantz neigen. Denon kan gecombineerd met B&W wat donker worden. Yamaha en Onkyo vind ik met de 600-serie in het hoog wat 'too much'. Sony is redelijk neutraal, maar ook wat saai.

Mario D

Hangt er van af of je een nieuwe wil of tweedehands, en of je waarde hecht aan HDMI aansluitingen op de receiver.

Tweedehands ga je al een mooie kunnen scoren , er staan er veel mooie in de markt.


Mario D

Quote from: garmtz on May 14, 2009, 17:28:54
Ik zou naar Marantz neigen. Denon kan gecombineerd met B&W wat donker worden. Yamaha en Onkyo vind ik met de 600-serie in het hoog wat 'too much'. Sony is redelijk neutraal, maar ook wat saai.

Met Onkyo ben ik het eens ik vind deze Schel klinken op B&W.

Yamaha vind ik een perfecte combo met B&W, al een geluk dat smaken verschillen.  ;D ;)

gastje13

Is de B&W 600 dan heftig in het hoog?
Dacht juist het tegenovergestelde.

Denon is idd ook een hele mooie combinatie, alleen idd voor de TS wat te warm denk ik.
Onkyo zou ik aanraden voor een heldere sound.

BuSpu


polmans

Hoi,

Ik denk da de combinatie b&w/marantz te warm is qua klank,allé,ben er nooit gek van geweest,denon en b&w is ook ongeveer hetzelfde.

Qua gebruik van HDMI,ik weet het niet goed,dacht van de bron via HDMI naar de surroundversterker te gaan en zo door naar het scherm,zo wordt het tegenwoordig toch gedaan denk ik.

Het is toch zeker de bedoeling om de nieuwe surround normen van blue ray af te kunnen spelen en ik weet niet als die nieuwe standaard alleen via HDMI uitgevoerd wordt of ook via de coxiale uitgang gaat,of dat deze dan naar het gewone dolby digital wordt omgezet?????

OP dit moment ben ik het meest geneigd naar yamaha,alleen vindt ik nergens een site waar er winkel in belgië zijn die yamaha dealen?

groeten,

Robin

MLCinema

Ga de combi Marantz B&W maar eens beluisteren. Vanaf de x001 serie zijn ze een stuk neutraler geworden. Wat ook een lekkere match is met B&W is camebridge audio. Prachtig design vind ik zelf en een hele fijne klank icm B&W.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |