Stereo set Alex Groningen.

Started by Alex Groningen, May 13, 2009, 10:13:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Je kan daar wellicht een prima luisterruimte van maken, maar bij die afmetingen zou ik me al snel erg opgesloten voelen, zeker wanneer er ook nog eens daglicht ontbreekt (?). En hoe is het met het binnenklimaat daar gesteld, in de zomer, in de winter?

En ik vraag het me sowieso af hoe vaak je dan de "moeite" neemt om je af te zonderen in huis, om voorts in je uppie in een relatief kleine ruimte muziek te gaan luisteren 🙄

Persoonlijke afwegingen.


Quote from: Alex Groningen on March  3, 2024, 16:18:16Als ik de helft van de garage pak om een eigen kamertje te creëren, dan kom ik op de volgende binnen maten: 360 cm breed en 450 cm lang. Valt me dus een beetje tegen. >:( 

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Ik snap wat je zegt.

Ik heb toentertijd het gevoel helemaal naast me neergelegd en ben begonnen in een ruimte die voor de helft zo groot is als wat ik nu heb. Gek genoeg doet ruimte in mijn beleving ook wat. Niet dat het beter klinkt, maar wel dat ik er fijner zit. Wat mij betreft is het nu groot genoeg. Beeld is groot genoeg, alles is groot genoeg.

Geen overhaaste beslissing. Even proberen is lastig. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Alex Groningen

Even snel 2 foto's geschoten. Donker is het er niet, omdat de garage is voorzien van ramen. Nu is de helft nog voor de opslag van boodschappen. Alles zou er uit gesloopt moeten worden om daarna alles vakkundig op te bouwen.

Zoals ik al eerder zei: Ik heb en neem er de tijd voor.

RZeemering

Nou ja 1 voordeel als je geen opslagruimte meer hebt.
Het bier moet altijd op :)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Alex Groningen

Daar maken we wel ruimte voor in het gedeelte wat overblijft voor de opslag. ;)

RZeemering

Quote from: Alex Groningen on March  3, 2024, 16:58:27Daar maken we wel ruimte voor in het gedeelte wat overblijft voor de opslag. ;)
oh... ik voorzag wat meer feestjes bij jullie. Valt weer tegen :P
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

pameijer

Ik zou gewoon de woonkamer transformeren tot een fantastische en sfeervolle luisterruimte. De halve garage is dan voor je vrouw als die moet vluchten jouw dubieuze muzieksmaak ;D . Zet er een bar in, naaimachine, espressoapparaat, tijdschriften, warme dekens, whatever haar gelukkig maakt. 
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Alex Groningen

 :D

Zal ik gelijk maar de scheidingpapieren aanvragen?

blue-eyes

Scheelt dan wel de keuze; niet meer te maken dan  :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Alex Groningen

:D
Dat dan weer wel ;) . Maar ik moet er niet aan denken. Beter dan nu ga ik het nooit meer krijgen

RZeemering

Je denkt dat ze meeleest, Alex?  :devil:
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Alex Groningen

Nee, zeker weten van niet. Ze vindt het leuk wat ik doe, maar zelf heeft ze niets met het hele audio gebeuren.
Al is ze wel helemaal gek van goed muziek.

pameijer

Quote from: Alex Groningen on March  3, 2024, 17:50:00:D
Dat dan weer wel ;) . Maar ik moet er niet aan denken. Beter dan nu ga ik het nooit meer krijgen
Dan ken je mijn vriendin nog niet  :tongue2: . Maar die ga je inderdaad niet krijgen  ;) (hoop ik....).
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Alex Groningen

Even bezig met een lijstje versterkers en luidsprekers die ik wil gaan beluisteren.
En ja, het lijstje gaat van links naar rechts. Kortom, het kan alle kanten op.

Luidsprekers:

Fyne Audio
JBL HDI serie
Dynaudio
Harbeth

Versterkers:

Exposure
Luxman
Musical Fidelity
Rega

Waarom deze merken? Eigenlijk heel eenvoudig, Het zijn merken die mij positief zijn bijgebleven uit het verleden. Ook wil ik het lijstje kort houden om het mijzelf niet al te moeilijk te maken.

Xander32

Daar is vast een fijne combi uit te destilleren 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen


Alex Groningen

Quote from: Xander32 on March  9, 2024, 18:43:53Daar is vast een fijne combi uit te destilleren 👍🏻

Dat denk ik ook wel. Naar mijn idee zeer fijne en mooie merken die er in combi iets leuks van weten te maken.

Alex Groningen

#7392
Ik zie dat Sound Gallery hier in Groningen de JBL HDI in het assortiment heeft staan.
Aangezien ik over 6 week, 2 week vakantie heb staan, ga ik maar eens even een afspraak plannen.
Ik ben toch wel erg benieuwd naar deze luidsprekers.

blue-eyes

Ik ben benieuwd - zag deze ook al langskomen ;)

Ga je voor monitor, of vloerstaander?

En btw - gaaf meubel :D


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Alex Groningen

In eerste instantie ga ik voor de vloerstaander. En ja, helemaal met je eens dat het meubel op de foto ontzettend gaaf is.
 

Mitch--

Quote from: Alex Groningen on March  9, 2024, 18:25:14Even bezig met een lijstje versterkers en luidsprekers die ik wil gaan beluisteren.
En ja, het lijstje gaat van links naar rechts. Kortom, het kan alle kanten op.

Luidsprekers:

Fyne Audio
JBL HDI serie
Dynaudio
Harbeth

Versterkers:

Exposure
Luxman
Musical Fidelity
Rega

Waarom deze merken? Eigenlijk heel eenvoudig, Het zijn merken die mij positief zijn bijgebleven uit het verleden. Ook wil ik het lijstje kort houden om het mijzelf niet al te moeilijk te maken.

Harbeth met Luxman, look no further  ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Alex Groningen

Juist. Ik had al gelezen dat dit een erg mooie combi moet zijn.
Deze gaan we dan ook zeker nog beluisteren.

Xander32

CZ79 speelt met JBL HDI 1600 en die maken al flink indruk, heerlijk muzikaal, hoge fun factor 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

FS249

Vergeet de kleine Accuphase niet. E-280 of de 270.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Alex Groningen

#7399
Jij hebt ze al een keer bij hem kunnen beluisteren?

Quote from: Xander32 on March 11, 2024, 12:58:46CZ79 speelt met JBL HDI 1600 en die maken al flink indruk, heerlijk muzikaal, hoge fun factor 🎶

Edit: pagina 122 van CZ79 zag ik jouw luisterverslag. Nu ben ik helemaal nieuwsgierig.