The Hunt for Gollum (2009)

Started by Marcel_T., May 6, 2009, 16:41:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

squeek

Quote from: SOS-Master on May  9, 2009, 15:09:00
Laten we het erop houden dat beide meningen kunnen. ik heb puur wat tegengas gegeven om de "pro's" even een ander perspectief te laten zien.
het blijft natuurlijk vrouwelijk geslachtsdeel, maar ik heb wel respect voor het managen van zo'n project...  :biggrin:

ik ben geen "pro" dude, ben een schrijnwerker, heb amper films gezien in men leven  :tongue2: weet ik veel wat ik zeg  :hehe:


greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Raphie

Quote from: squeek on May  9, 2009, 17:31:08
ik ben geen "pro" dude, ben een schrijnwerker, heb amper films gezien in men leven  :tongue2: weet ik veel wat ik zeg  :hehe:


greetz
Bedoelde jou ook niet  ::)  :P
JBL PRX Power!

Gaeje

denk niet dat dat er iets toe doet waar je werkt en of dat dan resulteert in het al dan goed of slecht vinden van deze film.
Dat probeer ik nu al van in het begin van dit topic te zeggen. Misschien dat dat bij mij zo is, maar misschien vond ik hem ook wel slecht als ik geen camera assistent geweest was.
misschien vinden andere mensen die werken in die branche hem wél weer goed enzovoorts.

ik probeerde dan te verwoorden waarom ik hem slecht vond (gewoon als persoon, los van mijn werk, maar dat viel hier in zodanig slechte aarde dat ik op den duur verzocht werd mij te verantwoorden wie ik wel was en wat ik deed. Bij voorkeur met bewijsmateriaal dan ook nog. ik vind dit echt degoutant.

tiptop

#53
@Sosmaster.

Vond wel dat je behoorlijk fel reageert dan :sleepy:

Gaetan heeft wel een goed punt vind ik. En er is niks mis met kritiek als het je mening is en goed onderbouwd.

Als filmliefhebber en allergisch voor slecht acteerwerk vond ik het ook niks, als de film profi gemaakt zou zijn. Voor een stelletje amateurs vind ik het leuk gemaakt.

Absoluut gezien suckt het dus behoorlijk, maar neem het ze niet kwalijk.
Gezien hetgeen ze toch nog presteren, begrijp ik ook dat Gaetan denkt dat het semiprofs zijn. Zoiets maak je niet als complete acteur. Het zit er dus tussenin. Slechte profs dus of goede amateurs?

Maar de reacties die hij dan meteen over zich heen krijgt en zichzelf meteen zou moeten bewijzen vind ik wel een beetje overdreven en grof.

Om even in de betrokken voorbeelden te blijven.

Als je zelf niet goed kan voetballen, kan je nog wel zien of iemand anders dat wel kan of juist niet. Als een proteam slecht presteert, mag je als amateur best commentaar hebben. dan zeggen anderen ook niet: "Beste stuurlui staan aan wal en zelf kan je er ook niks van".
Als profs slecht presteren dan horen ze daar niet thuis.

Als filmliefhebber kan je duidelijk zien dat een heleboel niet klopt en slecht is geacteert. dat het leuk bedoeld is waardeer ik ook wel weer.

daarom vind ik nederlandse films ook vrijwel altijd slecht. De acteerprestaties zijn bedroevend gewoon. En logisch, want de acteurs krijgen opleiding voor toneel en dat is heel wat aders dan film. te overdreven en gemaakt. En jammer dat het nog steeds niet beter is geworden hier in NL, want het zou wel leuk zijn om een goede nederlandse film te aan schouwen.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Jimmy Conway

Quote from: Gaetan on May  9, 2009, 21:24:20
ik vind dit echt degoutant.

Een mening met dedain maakt de reacties degoutant ;)

tiptop

Mijn frans is niet zo goed jongens. Wat is wat? :hehe:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Gaeje

Quote from: Jimmy Conway on May  9, 2009, 21:42:32
Een mening met dedain maakt de reacties degoutant ;)

point taken

Duck Twacy

Ik heb m wel uitgekeken. Hoewel het verhaal niet al te spanned is, vond ik de sfeer wel zeer goed getroffen, zeker met de beperkte middelen. Ze hebben duidelijk geprobeerd een extra episode te maken bij de bestaande lotr triologie en dat is redelijk goed gelukt. Consequentie is dan naruurlijk wel dat je veel van de film gaat imiteren (kleding, orks, gollum), dus weinig creativiteit.
Natuurlijk blijft het acteerwerk wat achter bij de pro's (dat wezeloze gestaar van Aragorn in de camera bv). Eigenlijk vond ik de Gollum ook best redelijk gedaan. Arwa hadden ze beter achterwege kunnen laten (die neus :) )

Aan belichting of camera standpunten heb ik me niet gestoord (let ik ook niet echt op). Kwaliteit van het beeld was wel regelmatig wat matig (niet echt HD).

Spacebass

Gaaf filmpje man!! Dit moeten ze op BR uitbrengen!!! ;D ;D
Top als fans lekker aan het hobbyen zijn!
Moest ff door een aantal zaken heen bijten, maar uit waardering voor hun inzet heb ik de hele film uitgezeten ;D

Heftige reacties op zo'n filmpje trouwens!
Best lache dat de assistent-van-de-assistent chagrijnig wordt, omdat een stel amateurs iets op het internet posten
wat geïnspireerd is op het werk van een andere inmiddels wereldberoemde filmmaker ;D

Vindt het pas echt interessant als Jackson of iemand uit zijn team een reactie zou geven op dit filmpje 8)
(heeft iemand die kunnen vinden?)
Zou mij niets verbazen als zij het wel weten te waarderen en wellicht voor de volgende keer wat tips geven.
(Die ze waarschijnlijk nu eerder zullen krijgen dan als ze het filmpje niet gemaakt en gepubliceerd hadden)

Bovendien heb ik hier en daar wat digital artwork gezien waarbij het mij niets zou verbazen als het filmpje voor
enkele van hen hopelijk iets positiefs op professioneel niveau voor de toekomst zou kunnen brengen.
(Bij de extra's te zien)