Bafke's 'bescheiden' httje/woonkamer

Started by bafke, April 23, 2009, 12:21:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

bafke

Mannen,

Eigenlijk ging dat best 'vlot'.
Ik heb de hele constructie op de vloer ineengezet en dan plaat + meubel en al in een keer vast gevezen.
Daarvoor had ik een geraamte voorzien op de muur al (met 5cm*10 cm balken).
Dan moet je wel achteraf de gaten opvullen + afschuren en erna schilderen.
Das maybe niet zo een goed/gemakkelijk idee in je living maar volgens mij de beste oplossing.

Goede vijzen..veel vijzen ;)
En geduld met het afschuren..hier is het niet goed genoeg gedaan :(

All in heb ik het klaargekregen op 2 zondagen..en de 2de was dan enkel voor het schuren/schilderen

En ja als je echt eens wil komen kijken ben je meer dan welkom.
Ik zal anders een heldere foto's nemen overdag.

Adriaan

Quote from: vleerbike on April 24, 2009, 13:44:20
Ik zou ook wel eens willen weten hou de MDF-plaat bevestigd wordt aan de muur bij zo een voorzetwand.

Aan de digibox weet ik dat je in België woont. Misschien moet ik maar eens op studiereis gaan, om te zien hoe dat allemaal in elkaar zit.

Organisatie Meet en greet? :thumbs-up:


Quote from: Sicco on April 24, 2009, 10:52:41
ziet er goed uit Adriaan! mooi voorbeeld weer van een voorzetwand. ik ben ook van plan om er eentje te maken binnenkort. heb jij nog tips om rekening mee te houden of ging het allemaal zonder problemen?
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

bafke

Hey alleman.
Kleie update aan mijne eigen HT.

De dingen die verandert zijn:
Thecus 5200Pro overgenomen van Edwin voor al mijn films.
Pioneer SC-LX72 opgepikt bij Smits!
XXLS400 laten afkomen via Ralf!
Setje B&W 683's opgepikt via Smits.
De 602,5's zijn dan naar de achterkant verhuist!
Kabels zelf gefixed via Eric van JouHifi!
En dan nog een Logitech Touch voor de muziek!

Dit zijn de nieuwe pics.

Excuses voor de crappy pics!

Ik ga me nu wat meer op de akoustiek/plaatsing oreienteren dus advies is altijd welkom!

Adriaan

Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

bafke

#27
Welja die pics resizen via de windows viewer was dus een slecht idee..in het echt ziet het er allmeaal wel fijn uit ;)

Volgende stappen zijn dan een beamer/scherm.

E ik weet dat de xxls400 niet op zen zij moet staan..maar ikkreeg er anders echt geen lekker geluid uit :( Mede door de opstelling denk ik...
Ik zal eens mijn plattegrond tekenen.

Adriaan
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

Roger Black

Gaaf zeg! Ziet er wederom goed uit!

Vind je vriendin het ook wat? Zo te zien is ze met andere dingen bezig  ;D

bafke

Goh het begint al wat lastig te worden om overeen te komen ivm de indeling..
Gelukkig is het mijn huisje dus kan ik in die kamer mijn willetje nog wat doordrukken.

Ik geef haar dan ook de vrije hand in de rest van de inrichting ;)

Adriaan
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

yorkie13

grappig zo die xxls400, als het werkt gewoon zo laten staan

BK iz voorlopig nog niet van plan een frontfiring uitvoering op de markt te brengen
dan moet er weer een lelijk frontje bij

bafke

Ralf..houdt het design van de xxls400 geen rekening met de vloer normaal?
Ik denk dat hettoch het beste is om deze recht te zetten..naast de sub klinkt het dan lekker...maar in mijn luisterplek voor geen meter ;)

Ad
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

bmateijsen

Quote from: bafke on July 26, 2010, 15:37:30
Ralf..houdt het design van de xxls400 geen rekening met de vloer normaal?

Dat lijkt mij wel.... daarom downfiring ;)

QuoteIk denk dat hettoch het beste is om deze recht te zetten..naast de sub klinkt het dan lekker...maar in mijn luisterplek voor geen meter ;)

Ad

Experimenteer met de plaatsing van de subwoofer!

Roger Black

IDD, niet dat ik er ervaring mee heb maar ik hoor altijd het volgende trukje:
Plaats de sub op je luisterpositie en loop dan door de kamer heen, waar de sub het beste klinkt zet 'm daar dan neer.

bmateijsen

Quote from: Roger Black on July 26, 2010, 15:42:09
IDD, niet dat ik er ervaring mee heb maar ik hoor altijd het volgende trukje:
Plaats de sub op je luisterpositie en loop dan door de kamer heen, waar de sub het beste klinkt zet 'm daar dan neer.

Dat is een redelijk startpunt, maar gaat niet altijd op ;)

yorkie13

misschien een tegel eronder proberen ?
en de subwoofer op spikes zetten

bafke

#36
Wel die truk heb ik zelf geprobeerd ook hoor (sub op luisterpositie).
Maar nergens leek het me echt 'strakker'.
Ik zit met een L-vormige ruimte en de sub staat dus met de speakers in het uiteinde van het korte beentje..de zetel tegen de tegengestelde muur natuurlijk.
De sub klinkt zeer 'hard' waar hij staat (het gesloten deel dan)..maar in het 'open' deel van de ruimte is dit dus een pak minder..
Vandaar dat ik me een beetje op de akoustiek begin te orienteren..mogelijks vind ik daar wat oplossingen.

Ik zal de tegel eens proberen!

Adriaan
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

yorkie13

kan het kloppen dat de kamer nagenoeg vierkant is , zo aan de foto's te zien ?
dat zal het in de praktijk iets lastiger maken om goed laag in je kamer te krijgen

op zich is de oplossing die je nu hebt helemaal niet verkeerd
zeker als je nu wel goed laag hebt op de luisterplek

en anders misschien een Anti mode 8033 eens overwegen

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

bafke

Ralf, inderdaad dat deel is ongeveer 3.5M op 4.5M.
Nagenoeg vierkant dus.
En het aangrenzende deel is dan 8M*3.5M.

Als iemand advies heeft voor plaatsing hoor ik dat graag (ook voor de speakers)!
En versta me niet verkeerd hoor. Voor de moment voel ik de sub goed (het is ook een kleine ruimte voor 2*683 , xxls400 en 2*602.5).
Het is gewoon dat ie nog veel harder klinkt rondom de sub zelf ;)

Ad
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

bafke

Quote from: Valkyrie on July 26, 2010, 15:53:14
Leuke set ;)

Bedankt, ik heb er lang op moeten wachten maar was dan dit jaar toch in de mogelijkheid om enkele upgrades te doen.
Vooral surround is een mooie toevoeging! Ik had nog een oude stereo versterker.
Ik ben dus redelijk tevreden met mijn aankopen, maar betrap mezelf erop dat ik nu pakken 'kritischer' luister dan ervoor.
Ik neem aan dat dat een deel is van de HiFi ziekte.

Het klinkt allemaal vele beter...maar de slechte punten vallen me nu harder op..
Net zoals ik zelf mijn huis verbouwd heb.. van alles wat ik zelf gedaan heb vallen me nu de slecht afgewerkte stukken op..perfectionistisch zeker ;)

Ad
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

yorkie13

ik ben overigens met BK aan het mailen, en ik ga een XXLS400 in Frontfiring versie laten bouwen, frontje komt later wel
ze hebben immers van de xls200 en de Monolith oo een DF en FF uitvoering

Xander32

Heel wat mooie upgrades; ziet er super uit.

QuoteE ik weet dat de xxls400 niet op zen zij moet staan..maar ikkreeg er anders echt geen lekker geluid uit
Kan je betreffende de sub aangeven wat je verstaat onder "geen lekker geluid", aangeven hetgeen je mist of waaraan je jou stoort?


Sander.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

yorkie13

hij geeft aan als de subwoofer als DF staat, dat er veel laag is bij de subwoofer en weinig op de luisterplek

duidelijk een behoorlijke piek rond de 35-40 hz, en een akoestisch probleem

de FF opstelling richt het laag meet richting luisterplek en kan een prima oplossing zijn

Xander32

En de sub heeft ook al links of rechts in de hoek gestaan(achter de fronts) en/of links naast de luisterplek?
Ik kan mij maar moeilijk voorstellen dat de sub nergens in deze ruimte fatsoenlijk druk kan opbouwen  ???.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

yorkie13

ik denk dat halverwege de rechter zijwand ook wel eens goed kan werken
dus gewoon met de woofer naar onder gericht
de subwoofer staat dan niet in e loop

yorkie13

er ligt nu een xxls400 in FF uitvoering op de tekentafel bij BK
frontje wordt vemoedelijk zoals bij de xls300/pr, met de woofer iets meer in gefreesd
in jouw opstelling werkt een dergelijke subwoofer blijkbaar beter dan de DF versie

HTip

Aardige stap gemaakt in 1,5 jaar! Gezellige woonkamer met een mooie set.

De plaatsing van de sub is niet eenvoudig. Er zijn systemen die akoestische problemen in een ruimte redelijk kunnen oplossen, bijv. DSP Antimode, Velodyne SMS-1, etc. Daarnaast kan ontkoppelen van de sub van de vloer ook helpen. Ik heb zelf met een Auralex Gramma goede ervaringen.

Veel luister- en kijkplezier :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Lars_Portman

Met XLS300PR (down en front fire) maar anti-mode zorgde toch echt dat laag beter op luister positie kwam. Zonder was echt een stuk minder. (dat weet uit me eigen ruimte) Toch wil mooie dikke Tegel of Gramma wel aan te raden met een houten vloer. Want dat merkte ik ook bij iemand anders die ook vrij vierkant had en ook niet weg kwam daarmee omdat alles geen mee resoneren en komt ook niet strak meer over als tegel weg haalde.

Ik zelf ook nog soundcare spikes onder.

Ik denk dat harder mee weegt dan nu een ineens front fire te kopen.

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

bafke

Ik zal er zeker eens een tegel onderleggen..seffes eentje gaan opikken :)

Spikes heb ik van de xxls400 zelf!

Ik heb ondertussen REW geinstalleerd en eens een meting gedaan.
Ongecalibreerde geluidskaart wel en met de mic van mijn sc-lx72.

Ik vres dus dat de resultaten heir posten nogal voorbarig is(laat staan dat ik het allemaal begrijp).
Ik probeer straks een kabel vast te krijgen om de geluidskaart te calibreren en bekijk dit nog eens..
Het zal geen perfecte meting zijn maar misschien geeft dit al een idee van waar ik iets kan verbeteren!

Ad
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO