'Audiofiele' netgroepen door Kemp Elektroniks deel II

Started by Martin_M, July 6, 2003, 12:32:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dave J. Scheepe

Afgelopen vrijdag ben ik naar HiFihuis Boelman en De Raaf (Assen) geweest om Powerstrip, KE-Hi Power Cord en Shunt Noise Detector te lenen (waarvoor mijn dank). Aldaar aangekomen heb ik kennis kunnen maken met Dhr. Wim van Kraanen van Analogue Audio(en leverancier van Kemp supplies) die daar toevallig was. Een geweldig enthousiaste uitleg van deze man en met een volle overtuiging heb ik van Dhr Van Kraanen uitleg gekregen waarbij hij me zelfs een 'open' Powerstrip toonde.

Thuis aangekomen heb ik direct de Detector in de stopcontacten gestoken om te horen hoe de ruis klonk. Aanzienlijk! Daarna m'n Denon 3803 receiver aangezet en gekoppeld aan de Powerstrip inclusief de Shunt Noise Detector in de Powerstrip (gekoppeld aan een bestaand stopcontact. Niets dan rust, behalve om de ....tig seconden een pulstik.

Afgelopen zaterdag heeft m'n vader m.b.v. het stappenplan de KE-HI Power Cable 5 mm2 aangelegd en vervolgens rechtstreeks via de Powerstrip aangekoppeld. Daarnaast heb ik vanaf m'n Denon DVD 3800 DVD-speler (zonder aarde!) een 3 mm2 KE-HI Power Cord op de Powerstrip aangesloten.

Welnu: Zoals Dhr Van Kraanen mij al aankondigde zou m'n geluid in het begin wel eens ' vet' kunnen klinken en gehoormatig was dit  ook enigzins het geval. Aangezien ik gebruik maak van vijf identieke JBL S38 CH speakers 3-weg 8 Ohm heb ik altijd het gevoel gehad dat mijn achterkanalen (ongeacht volume harder zetten achter t.o.v. de fronts) zachter klonken. Nu met gebruikmaking van de Kemp-oplossing merkte ik gisteren (zondag) dat niet alleen de achterkanalen aan volume hadden toegenomen maar dat er duidelijk meer balans is onstaan tussen hoog-midden-laag. Met name de bassen zijn 'sophisticater' geworden. Niet meer zo nadrukkelijk.

Eindelijk heb ik het gevoel gekregen, dat mijn set veel meer in balans is dan ooit tevoren!

Ik ben zeer tevreden over het totaal resultaat!! Morgen ga ik de Powerstrip bestellen samen met een KE-Hi Powercord.
Op termijn zal ik een afspraak maken om mijn televisie en videorecorder ook door Kemp-elektroniks te laten 'modden'.

Zie hier een overtuigd en meer dan tevreden klant van Kemp Elektroniks!

Zie ook: http://www.kempelektroniks.nl

Met vriendelijke groet,

Dave J. Scheepe

Martin_M

Goed nieuws om te horen.
Ik ben blij dat (oa) door mijn bevindingen meer mensen enthousiast worden over de aanpak van de 'bron' van de audio/video-installatie.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

D.J. Scheepe

Martin,

Dankzij:

1. de reviewer in HVT (2mnd geleden) die de
'dropveter met scheerapparaatstekker' in de
Denon DVD-3800 (nota bene: zonder randaarde)
verving door KE-Hi Power Cord kreeg een
beduidend beter geluid.

2. Jouw review op dit forum waarin heel duidelijk
m.b.v foto's en Ron Kemp's expertise
de 'stroomoplossing' is gevonden.

Inmiddels een aantal emailwisselingen met Ron Kemp gehad en zodra ik e.e.a. 'up and running' heb zal ik m'n televisie en videorecorder aan Ron aanbieden om ook met Kemp Cables te 'modden'.

Martin bedankt voor alles :D

Dave

SpeedyAndré

Tjonge, dat ik dit nog mag meemaken! :D
Ik ben al jaren bezig met netsnoeren e.d. voor stereo apparatuur en het heeft zijn nut wel bewezen inmiddels ;)
Ik heb een aantal opmerkingen over een paar akkefietjes met Penhold:

Penhold was terecht boos over de ingreep, waarbij aarding werd toegevoegd.
Indien aarding ontbreekt, is het niet verstandig en ook niet noodzakelijk om dit alsnog aan te brengen.
De Denon apparatuur is nl. dubbel geïsoleerd.
Denon heeft een CE keurmerk voor hun werkwijze en dit doe je in feite teniet door aarding toe te voegen of uberhaupt wijzigingen in de net-entree door te voeren.

Ook iets om op te letten is het creëren van aardlussen, dit kan gebeuren wanneer je een geaard netsnoer op een niet geaard apparaat aansluit.
Meet maar eens of de mantel van de cinch aansluitingen met het chassis zijn verbonden, ik vermoed van niet!
Bij een geaard apparaat is dit wel zo.

Aarding is geen audiofiel iets, het is bedoeld voor de veiligheid, nl. om lekstromen/stoorspanningen af te voeren die evt op het chassis terecht komen.
Een chassis dat niet met de cinch mantels is verbonden, zal in principe ook geen spanning voeren.

Dan over de Kemp netsnoeren.
Het aansluitblok en de kabels heb ik ook al eens getest.
Bij mij pakt dit niet goed uit, het geluid wordt nogal direct, vrij iel en eigenlijk niet meer zo muzikaal.

Een alternatief hiervoor is bijv. de VdHul Mainstream, die veel meer 'doet' dan een Kemp netsnoer en niet zoveel duurder is.
Let wel, het gaat om de LOSSE netsnoeren, de bij Martin aangelegde bedrading in de meterkast ziet er zonder meer goed uit en dat kan ik ook aanbevelen.

De parallel filtering haalt weldegelijk iets weg uit de netspanning en naar mijn idee iets dat je nodig hebt.
Ik weet dit na vele experimenten met diverse netsnoeren en filters, ik wil hoe dan ook geen filters.
Een netfilter (parallel of serieel) zorgt voor een "clean" geluid, maar zorgt tevens dat bijv. een cdspeler of dvdspeler minder makkelijk een variabele stroom kan trekken, hoe weinig dit ook is.
Het effekt is in mijn oren een "kaler" geluid, minder gedetailleerd en soms "iel".

Wat wel goed werkt is alleen een mooi netsnoer gebruiken zoals de Mainstream (en vele andere merken) en uiteraard een degelijk stekkerblok zonder filter.

Wanneer je heel goed naar de losse Kemp netsnoeren kijkt, dan herken je hier de zgn. Lapp kabel in, dit is een gewone 5 aderige kabel (schakeldraad) die je bij Conrad voor weinig kunt krijgen.
De afscherming die er strak omheen zit verziekt de boel een beetje, er onstaat een capaciteit waardoor het netsnoer een bepaalde weerstand ondervindt wanneer je heel kleine en snelle stroompjes vraagt.

Wat beter werkt en zelf te maken valt, is een gevlochten netsnoer met mooie stekkers eraan, bijv. van Wattgate of Chucko.
Door het vlechten hoef je eigenlijk niet nog eens af te schermen, want vlechten werkt ook afschermend.

Let ook eens op de stekkers die Kemp aan hun netsnoeren zet, in sommige gevallen kunnen deze minder stroom aan dan waarvoor het netsnoer verkocht wordt ......
Dat lijkt me geen veilig idee :-[

André ;)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Ferry

Beste HT freaks,

Na alle zeer positieve berichten over speciale audiogroepen en lineconditioners door Kemp hier een verslagje van mijn iet wat afwijkende en wat minder positieve bevindingen.

Zoals velen in een gemiddeld woonhuis heb ik mijn home theater in de woonkamer, waar een gebrek aan wandcontactdozen (WTC) is en ook geen randaarde aanwezig is.
Dus tijdens de vrije dagen eind december 2002 heb ik een extra audiogroep met randaarde aangelegd.

Bij de doe-het-zelf een zware boormachine gehuurd en gaten in de vloer van de meterkast en in de trapkast geboord plus een gat door de wand tussen de trapkast en woonkamer. Via de kruipruimte een verbinding met flexibele elektra pijp aangebracht en vervolgens draden getrokken tussen de meterkast en woonkamer en in de woonkamer een WTC geplaatst. Vervolgens in januari 2003 door een bevriende installateur een extra "geaarde" groep laten aanbrengen.
Daarna m.b.t. een standaard,  kwalitatief goed stekkerblok de audioapparatuur opnieuw aangesloten, na eerst de  polariteit met de "Van Den Hul" polarity checker bepaalt te hebben.

Resultaat:
- Niet gelijk een wereld van verschil, maar wel duidelijk het ontbreken van invloeden door storingen van verlichting (halogeen e.d.) en ander apparatuur (schakelen).
- Het geluid lijkt stabieler, strakker en iets dynamischer met meer spreiding (er word geen stroom gedeeld met ander apparaten op deze groep).
- Dit nam na het "inspelen" van de groep nog iets in verbetering toe, na mate de tijd vorderde.

Maar het schijnt nog beter te kunnen, als de ervaringen in bladen en op internet leest.
Dus in mei/juni 2003 een linecondtioner met netfilter, de "Powerstrip" van de firma Kemp aangesloten i.p.v. het standaard stekkerblok met daarbij gelijk 2 Hi-Power cords voor de eindversterkers.

Resultaat:
- Gelijk een enorm verschil, maar is het een verbetering???........
Het geluid klinkt schoner en zachter (het volume moet verder open) en (minder scherp) in het hoog en geeft iets meer mid laag weer. Maar het geluid klinkt ook veel minder dynamisch en komt niet los van de speakers (de sound stage is een stuk kleiner) en gaat minder ver door in het laag en bonkt zelfs wat (als of het wordt afgekapt).
Kort gezegd het klinkt saai.
Maar zoals alle audioapparatuur dient ook deze Powerstrip te worden ingespeeld, dus geduld......

Na een week met de radio zowat dag en nacht aan, vinden op bovenstaande bevindingen kleine verbeteringen plaatst, wat zich de 2 maanden daar na door zet.

Toch ben ik na ca. 2,5 maand niet geheel tevreden en heb het gevoel dat ik iets mis.....
Dus tijd voor een experiment. Een verlengsnoer van de bouwmarkt gepakt en hier de
diverse componenten een-voor-een op aangesloten i.p.v. de Powerstrip.

Uitkomst:
- Alle niet hoog vermogen vragende apparatuur zoals DVD-speler, CD-speler, Tuner, VCR, audioprocessor en zelfs de TV geven toch een kleine (of nauwelijks vast te stellen) verbetering als ze aangesloten zijn op de Powerstrip.
- De eindversterkers werken slechter samen met de Powerstrip.

Dus vervolgens op de WTC van de audiogroep, naast de Powerstrip weer een Standaard stekkerblok aangesloten.

Resultaat:
- Gelijk een enorm verschil, weg de indruk van het gecomprimeerd geluid. Het geluid klinkt gelijk een heel stuk dynamischer, het laag gaat veel verder en dieper door en de soundstage komt geheel los van de speakers en word veel groter (emotioneler), weg is de saaie indruk.
Het hoog is wel wat rauwer, maar gaat ook verder door. Het geluid word nergens meer afgekapt en het volumen hoeft niet zo ver open.

Mijn Conclusie:
Als iets anders klinkt hoeft dit niet altijd te betekenen dat het gelijk ook beter is.
Vertrouw op je eigen oren en niet op die van een ander die vindt dat iets zo moet klinken, dus experimenteer en vergelijk.
Pas op met lineconditioners voor apparatuur dat hoge vermogens vragen, het filteren en afvlakken van de stroom kan ook een slechte invloed op je apparatuur hebben.

Dit zijn puur mijn bevinden (wel ook door vrienden vaste gesteld) op mijn apparatuur (dit kan dus voor andere apparatuur afwijken), maar ik hoop dat men hier wel wat aan heeft als achtergrond steuntje.

Ferry

eduard

Ferry jammer dat je er zo achter moet komen dat eind versterkers niet echt lekker samen werken met net filters. Maar als het goed is zou dit bij de meest Ht freaks wel bekent moeten zijn. Dit probleem is al vaker op het forum besproken. Maar voor de gene die het nog niet wisten is het een goede waarschuwing

SpeedyAndré

Ik vind het wel mooi dat in de praktijk is gebleken dat de claims van Kemp niet geheel juist zijn.
Dat zet ze hopelijk aan het denken (als ze die info ook binnen krijgen tenminste).
Met een goed gevlochten netsnoer bereik je veel meer bij versterkers en in mijn optiek ook met cdspelers  ;)

Een "schone" groep aanleggen heeft iig wel zin, want bij een bestaande groep loopt de bedrading ook nog eens via allerlei lasdoppen, die nu niet echt bekend staan om hun geweldige contacteigenschappen ......

André ;)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

D.J. Scheepe

Graag wil ik reageren op de voorgaande twee verhalen:

Over Penhold en aarding het volgende:
Inmiddels ben ik van plan om m'n DVD-3800 in te ruilen voor de DVD-A11 welke wel geaard is. Kijk maar eens op http://www.denon.de/site/frames_main.php?main=prod&ver=&MID=3&sub=1&action=http://www.denon.de/site/frames_main.php?main=prod&ver=&MID=3&sub=1&action=detail&Pid=87detail&Pid=87 en klik op de speler (rechts) en daarna op "Ansichten". Op de achterkant van de speler zie je de geaarde aansluiting. (Begint Denon het te leren??)

Daarnaast heb ik inmiddels begrepen, dat de laatste NEN-normen zeggen, dat nu in de gehele woonkamers van nieuwbouwwoningen geaarde stopcontacten worden aangesloten.

Ten aanzien van de Kemp-audiogroep en de powerstrip het volgende:

Aangezien de stroom rechtstreeks vanaf de faserail (zonder aardlek) via 'ouderwetse' 16 A smeltzekering
m.b.v. KE-Powercable linea recta de Powerstrip ingaat,
en m.b.v. KE-Hi Powercable vanaf DVD-speler in de Powerstrip is m'n bevinding dat:
- Het geluid op m'n achterkanalen duidelijker is
geworden. E.e.a. is toe te schrijven aan 'robuuste
stroom'.
- Aangezien het netfilter z'n werk doet een duidelijker
geluidsbeeld geeft waarbij de scherpte van de
tweeters iets is afgevlakt, de midrange en bas veel
meer in balans is.

Voor mij is 'balans' in m'n AV het belangrijkst. Ik ben dan ook zeer tevreden met de 'Kemp-oplossing'.

Dave

garmtz

Netspanning is misschien wel het minst voorspelbare aspect van high-end audio weergave. Een verandering in de lichtnetsituatie kan heel verschillende gevolgen hebben. Ik denk dat het niet verstandig is op basis van 1 ervaring KEMP te verketteren, ik geloof absoluut in hun methodieken, die gebaseerd zijn op solide theorieën.

Ferry

Het is niet mijn bedoeling Kemp te verknetteren.
Het is alleen een waarschuwing dat het geen wet van meten en persen is….

In mijn geval blijft de Powerstrip in gebruik voor de apparatuur op de eindversterkers na.

Het kan ook gewoon zo zijn dat deze niet goed met de Powerstrip samen weken, terwijl andere versterkers dat misschien wel doen.

Ik heb overigens ook andere netfilters geprobeerd met een nog veel slechter resultaat.
Een was een Duits merk (ben de naam kwijt) en de ander was Audioaquile (of hoe je dat ook schrijft).

Mijn conclusie blijft:
- wat bij de een werkt, hoeft niet noodzakelijk ook bij een ander te weken
- alleen al het toepassen heeft voor sommigen personen al een soort placebo werking

Ferry

garmtz

Geen enkel power filter werkt naar mijn mening goed samen met eidversterkers... En je bedoeld wellicht Audio Agile?

group1850

Wat is dit goed zeg!! Ik heb nu een powerstrip en alle kabels naar de apparaten en direkt sort de hele boel in elkaar. Maar na enkele dagen inbranden, niet normaal! Veel details erbij en meer rust en een veel nauwkeuriger plaatsing. ;D Nooit meer weg dus uit mijn systeem. Mijn volgende zet is absoluut om een groep door Ron Kemp aan te laten leggen.

garmtz

Toch altijd een beetje dubieus, dit soort 'raves' van nieuwe forum-members... :-\ :-X

squamish

Garmt,

Ik ben het met je eens. Het heeft me 2,5 maand gekost om me te verdiepen in www.kempelektroniks.nl; mailen met Ron Kemp; vergelijken met VD Hul en natuurlijk het hele verslag van Martin_M op dit forum.

Ik zal niet ontkennen dat het me heel wat geld gekost heeft om meterkast om te zetten naar 3 fasen; Kemp Power Cable vanaf fasestrip (vanaf fase 1 wat voor mij de voordeligste fase is) rechtstreeks in de Powerstrip en vandaar uit naar m'n installatie met KE-HI PowerCord.

Een aparte nieuwe aarde laten slaan ben ik maar niet aan begonnen aangezien de installateur niet wist hoe duur dit zou worden, maar de offerte gaf max. € 3000,-
aan en dit werd me echt te duur!

M'n vader die de audiogroep heeft aangelegd heeft me verzekerd dat als ik het echt goed zou willen doen,
ik m'n huis zou moeten afbreken en bij het opnieuw opbouwen de meterkast een geheel aparte fase voor m'n audiogroep gebruiken en een aparte aarde. Dat zou 't summum zijn volgens hem. Maar ja, dan zou ik ook helemaal van God los zijn....... :-\

Groet,

Dave

garmtz

Hi Dave,

Je moet je afvragen hoeveel geld en energie je erin wilt steken voor een bepaald resultaat. Als een aparte groep evenveel kost als de helft van je installatie is dat waarschijnlijk geen goed idee. Het gebruiken van de randaarde in mijn keuken met een lange afgeschermde 3x 2,52 kabel gaf al een zo dramatische verbetering dat een volgende stap veel geld zou gaan kosten schatte ik zo in. Misschien in de toekomst... Eerst maar eens mijn automaten vervangen door zekeringen. Iemand hier ervaring mee? Heb het al eerder gevraagd, maar nog geen bevredigend antwoord gekregen tot nu toe.

squamish

Hi Garmt,

Aangezien ik gelijk m'n meterkast heb vervangen (oude smeltzekeringen voor nieuwe schakelaars) tezamen met de aanleg van audiogroep die met 'n ouderwetse
1 stops smeltzekeringkast en 16 A zekering werkt kan ik je niet dat verschil vertellen.

Wel weet ik, dat - doordat bij mij direct vanaf de faserail de Kemp PowerCable naar de smeltzekering gaat- de aardlek is omzeilt om reden dat een aardlek een spoel bevat welke nadelig is (straling) voor het geheel.

Opmerkelijk genoeg schrijft Ron Kemp op z'n website:
"De zekering is ook bepalend voor de geluidskwaliteit. Een zekeringautomaat heeft een slecht dynamisch gedrag voor piekstromen (muziek). Om deze reden gebruiken wij alleen "ouderwetse" smeltpatronen van een geselecteerd merk. De selectie hebben we gedaan d.m.v. luisterproeven."

Ik heb Wim van Kraanen van Analogue audio (distributeur van Kemp supplies) persoonlijk gesproken en gevraagd van welk merk de smeltpatronen zijn.
Welnu, het zijn 16 A smeltpatronen (niet bijzonder) en die heb ik dan ook bij C1000 gekocht. Ik zal Ron Kemp hierover nog mailen, aangezien ze 20 euri kosten......
Ben zelf heeeel benieuwd wat zo bijzonder is aan die geselecteerde smeltpatronen van Ron.

Groet,

Dave

Martin_M

Grappig genoeg zijn de smeltzekeringen die Kemp gebruikt helemaal niet zo bijzonder. Volgens Ron hebben ze het één en ander uitvoerig gehoormatig getest en kwamen (op dit moment) uit op smeltzekeringen van Weber. Laat dit nu een heel 'gewoon' merk zijn.
Zelf kreeg ik erbij; de DT II 16 A en DTII 20 A.

Nu ben ikzelf niet zo thuis in die wereld maar ik vond de zekeringhouders wel heel apart. Ze zijn van Holec en werken niet als een gewone zekeringkast met schroefdraad. je schuift de zekering in een la die strak in de meterkastmodule wordt gedrukt.

Het grote A-B vergelijk hebben jullie nog van me tegoed. Ik zal dat straks eens met Jurjen gaan uitvoeren.
Maar we hadden laatst wel iets grappigs; Omdat we de klasse A bakken niet onnodig aan willen hebben staan (stroomverbruik) hebben we als we weg zijn voor de honden een draagbare radio/CD-speler van een discutabel merk (dit ding gaat ook altijd mee met vakantie omdat we gewoon niet zonder muziek kunnen ;) ).
Nu kon deze speler niet in z'n vaste hoek aangesloten worden omdat daar wat rotzooi stond (bezig met een nieuwe vloer). Dus gemakshalve bij de andere audioapparatuur gezet en aangesloten op de powerstrip. Nietsvermoedend de radio aangezet en m'n vrouw en ik keken elkaar even raar aan; Dit klonk echt beter!!!!
Zelfs op dit goedkope geval kon je horen dat het schoner klonk. Zo kom je nog eens tot aardige verassingen te staan.

Even over eindbakken aan de Powerstrip. De Krell KSA300s is hier dus niet op aangesloten. Deze hangt rechtstreeks aan de meterkast. Maar de Krell KSA50 (voor de achterkanalen) dus wel. Ik zal binnenkort voor jullie testen of ik verschil hoor als ik 'm zonder powerstrip aansluit (aan het snoer van de 300).

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

#67
Ik kon het niet laten en was vanmorgen toch thuis. Meteen maar even één en ander omgewisseld om de Krell KSA50 te testen met en zonder powerstrip.

Ik heb drie situaties gecreëerd nl:
1- Versterker aan de powerstrip met Kempsnoer uit meterkast.
2- Versterker aan standaard stekkerdoos met Kempsnoer uit meterkast.
3- Versterker aan standaard stekkerdoos aan standaard netaansluiting.

Verder zat alle overige apparatuur nog steeds aan de powerstrip en het Kempsnoer uit de meterkast.

Let wel, het was een korte test want ik wilde de versterker niet tig keer uit en aan doen. En natuurlijk is ook deze test niet helemaal eerlijk gezien het verschil tussen de powerstrip en de standaard stekkerdoos (met een stukje netsnoer). Eigenlijk zou je een Powerstrip zonder filter moeten kunnen proberen.

Wisselend tussen de drie situaties vallen er meteen een paar dingen op. Situatie 3 kan je meteen vergeten. Het Kempsnoer vanuit de meterkast doet hele goede dingen. Vooral het hoog klinkt met het Kempsnoer vele malen schoner. De kartelrantjes verdwijnen gewoon.

Er zijn twee verschillen tussen situatie 1 en 2. Bij situatie 1 valt het op dat er veel (en veel) meer diepte in het geluidsbeeld is. Alle instrumenten staan wat meer van je af en krijgen wat meer ruimte maar waardoor het lijkt dat je meer detail hoort bij situatie 2. Ga je nog eens goed luisteren tussen de twee situaties dan mis je bij 1 toch eigenlijk niets. Alleen de plaatsing is totaal anders. Wel klinkt situatie 2 iets 'levendiger' en dynamischer, maar komt dat niet doordat alles wat naar voren wordt geplaatst????

Met het idee van 'het heeft allebij wel iets' de boel weer teruggezet en de KSA300s weer aangesloten (dus zonder powerstrip). Hetzelfde stuk muziek weer geluisterd en hierbij viel op dat dit geluid veel meer neigde naar situatie 1 dan 2 met de KSA50. Ervan uitgaande dat de KSA300s een betere versterker is dan de KSA50 (duuuh) zou je denken dat situatie 1 dan toch de meer ideale is (Je weet tenslotte ook nooit hoe de situatie in de opnamestudio was).

Ook valt het op dat in sitatie 1 er nog meer diepte was dan met de KSA300s. Dit geeft te denken (toch ook een filter voor de KSA300????)

Dus conclusie; nog geen eigenlijk.
Het lijkt mij een goed idee om de AH! stekkerdozen eens te gaan testen. Deze zijn er nl. met en zonder parallel filter. Vergelijken is hiermee dus een stuk gemakkelijker.
Wordt vervolgt......


Toevoeging 12:40 uur
Toch nog even de KSA300s aangeloten via de Powerstrip (toch trage zekering van 16 amp aan die groep). Nadeel is hier weer dat er een extra netsnoer tussen zit.
Verschil; Eigenlijk precies omgekeer met de eerste tests. Nu klinkt het met de powerstrip iets dynamischer en dichterbij.
Conclusie; het (extra) netsnoer heeft toch teveel invloed.

Maar ik kan nu niet zeggen dat de powerstrip invloed heeft op de dynamiek en bass weergave in negatieve zin. In de laatste situatie (dus met Powerstrip) kwam de double-bass van de Opeth-drummer toch lekker los eruit.

Ik blijf bij m'n vorige stelling dat we straks eens de AH!'s gaan testen.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

squamish

Over netfiltering heb ik op http://home.iae.nl/users/seec/filters/ e.e.a. gevonden waar het m.i. om gaat.

Het is de bedoeling om rimpeling uit de sinus te halen waardoor de golf mooi zichtbaar via 'n scope te zien is.
Volgens technici is meten weten en het gehoor wat door geluidsinvloeden (o.a. verkeer en ouderdom) aan slijtage onderhevig is een slecht meetinstrument is.

Mijn persoonlijke mening is dat behalve meetwaarden het eigen gevoel van de audiobeleving zeker de boventoon moet voeren. Immers, what you hear is what you get....en dat is m.i. 'n kwestie van smaak.

Groet,

Dave

Martin_M

Ik ben het ook maar half met de technici eens.

Je moet toch genieten met je (al dan niet half versleten) gehoor. Liever een niet technisch perfect systeem die lekker klinkt dan een perfect systeem (als die al bestaat) welke me niet kan boeien.

Hetzelfde heb je met speakers. Eén met een kaarsrechte freqentiekarakteristiek kan soms veel minder lekker klinken dan één met een dip of een push hier en daar.

Er is zoveel meer.....

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

squamish

Absoluut mee eens Martin!

Voor mij is hoorbaar balans in m'n set m'n streven en met de audiogroep conform Kemp's stappenplan en Powercable rechtstreeks in de Powerstrip is het hoorbare verschil zoveeel mooier dat ik het heb gedaan en.......gelukkig maar!!

;)

Dave

Rogier

Om nog even terug te komen op de Rittal stekkerblokken (ben een groot fan van goedkope DIY projecten  ;D ) om welk blok gaat het ?

http://home.planet.nl/~rweenen/rittal.pdf
NEC HT1000
Denon AVC-A10SE / DVD3910
B&W DM605/601/LCR6 S2
Van Den Hul Teatrack luidspreker en Eichman eXpress 6 interconnect

garmtz

De simpelste. Zonder schakelaar of beveiliging.

group1850

Hi, ik ben inderdaad nieuw hier, maar niet in audioland.
Ben er nl. al meer dan 28 jaar mee bezig en al vanaf 1980 bezig met high-end. Vanaf ongeveer1990 ben ik geinteresseerd in de stroomvoorziening, omdat ik toen eens van tice de Titan en powerblok in mijn bezit kreeg. Wat een geweldige upgrade maar wel Hfl. 12000,-. Het was voor mij op dat moment het enige netfilter wat echt werkte. Nu zijn we heel wat jaren verder en nu merk je dat met simpele upgrades er winst te halen is. M.a.w. ons lichtnet is veel slechter geworden en met alle mobiele telefoons, computers en andere luxe artikelen in huis, in de straat en in de wijk zal het nog wel heel wat slechter worden in de toekomst. Dus ik vermoed dat we in de toekomst nog meer winst gaan boeken met produkten zoals Ron Kemp die levert.


group1850

Nee Audio Agile is echt niet goed behalve dan op een enkele cd speler!
Totdat Kemp in de picture kwam was ik heilig overtuigt van de Tice producten, maar Ik kan je met zekerheid zeggen dat de Kemp produkten echt beter zijn. Weet je wanneer een Tice goed werkt? Als je hem aansluit op een KE powersource, ECHT waar!!
Ik heb ook een Hi Current powersource voor de eindversterker (graaf GM 200, trekt continue 2400 watt!) en die geeft me heel wat meer info op het hele audiospectrum en absoluut meer dynamiek.