Problemen installatie QNAP 209 pro

Started by degooier, March 18, 2009, 21:50:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

degooier

Hoi,

Ik probeer een QNAP 209 pro te installeren op mijn PC met Vista maar wat ik ook doe er gebeurd niets.

Zelf de meegeleverde cd met software start niet goed op. Volgens de handleiding moet de installatie van de benodigde software eenvoudig zijn maar bij mij helaas niet.

Wie heeft er zonder probleem een Qnap 209 (pro) geïnstalleerd.

Groet,

Iemand uit het Gooi met een klein probleempje.

garmtz

Zoek het ip adres op van de 209 en met een browser kun je dan via http://<IP adres TS209>:8080 de QNAP volledig beheren (geen software noodzakelijk verder).

Jeroen de Waal

Zou ook probleemloos moeten werken met Qnap Finder...mocht het "zoeken" van een ip-adres lastig voor je zijn.


Jeroen.

garmtz

De TS heeft juist een probleem met het installeren van de software... ;)

Jeroen de Waal

Ja das waar  ;)
Maar mogelijk dat het downloaden van de laatste versie van het programma wel lukt?


Jeroen.

htandre

Ik had dezelfde aanloop problemen. Je kan het programma finder vanaf de QNAP site (utilities) downloaden.

Succes
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

spijtebijt

Beetje domme vraag misschien: maar moet je bij Gateway het ip-adres opgeven van je router/modem? Of moet dat juist een ander ip-adres zijn?
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

eduard

Als het je het over de qnap heb en je wilt deze bereikbaar maken voor al je pc in je netwerk. Dan is de gateway op de nas de zelfde als die op je pc. In de meeste gevallen is dit je adsl modem/router.