Beatbrother's HT

Started by beatbrother, March 13, 2009, 17:03:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

donaldk

Die laatse redenering van je gaat niet op Reza bij 16:9 panelen, houdt bij 2.39:1 gewoon een deel van het licht tegen dus je totale lichtopbrengst is evenredig lager dan bij 16:9 gebruik.

jaco

Nee hoor, gewoon CIH lens ervoor, 25% licht erbij  ;D
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

donaldk

En 25+% ANSI contrast eraf!

En 25% extra licht is te optimistisch gezien tweemaal glas/lucht overgang.

En voor het extra geld voor die dure lens, zeker met motorslede erbij, kun je ook een duurdere projector kopen met wat meer licht.

De Optoma met 2500 Lumens die Rob aanraad is een optie die kost zelfs minder dan een gemotoriseerde ISCO3 op zich.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

beatbrother

Woow ... hahaha
Dat ging ff technisch. 25% Ansi contrast erop eraf, CIH, glas/lucht ....  :crazy:
Ik denk dat ik nog veel topics ga moeten lezen vooraleer ik mee ben op dat niveau.
Maar ik denk wel dat als ik deze topic over een tijdje nog eens volledig herlees dat ik dan ga denken.
Bart jongen wat wist jij toen nog weinig.  :happy: hehe
Ik denk wel dat vanaf nu eens op zoek ga gaan voor goede projecteren met genoeg Ansi-lumen voor
te kunnen projecteren op zeker minstens 3 meter.
Want momenteel projecteer ik op een scherm van bijna 2 meter en met zo een ruimte later zou ik graag wat verschil zien
t.o.v. nu.  ::)


celerontje

Voor mij is het te begrijpen, maar ja, dat zegt iemand die vandaag zelf bezig is geweest met het kalibreren van een TV ;D.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

donaldk


denoontje

ik ga dezde ook even volgen, veel su6 met de bouw

reza

Quote from: donaldk on March 14, 2009, 20:35:39
Je hebt bij verlies door de lens.




Je hebt toch geen zwarte balken meer, waar dan ook licht in zit waardoor je dus 33% meer licht over houd.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

donaldk

Je licht moet door een extra hoeveelheid glas.

jaco

Quote from: donaldk on March 14, 2009, 19:33:26
En 25+% ANSI contrast eraf!
Dat is toch al slecht bij de meeste projectoren  ;)

QuoteEn 25% extra licht is te optimistisch gezien tweemaal glas/lucht overgang.
Hmm, van 33% terug naar 25% leek me toch redelijk.

QuoteEn voor het extra geld voor die dure lens, zeker met motorslede erbij, kun je ook een duurdere projector kopen met wat meer licht.
Ja, maar nog steeds balken bij 2,35+ films, en je scherm wordt al 168 cm hoog als je een 3 meter 1,78:1 neemt als voorbeeld.
Bij een 4 meter breed scherm is dat 224 cm hoog. 
Als je nog een center onder je scherm wilt plaatsen wordt alles problematisch, tenzij je acoustisch transperant gaat. (nadeel acoustisch transperant: minder dan 1 gain, moire problemen, aanpassing geluid)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Sol

Het gaat hard met de nieuwe HT's de laatste tijd! Mooie ontwikkeling, weer eentje om te volgen. ;D
Plannen zien er goed uit. En een eigen bedrijfje in de muziek, wat wil je nog meer. Toppie! :thumbs-up:
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

gvy

#37
Dag Bart,

Mijn Ht zit ook in een gegoten kelder, en maak je geen zorgen, die zijn waterdicht op zich.
Wel een paar belangrijke aandachtspunten, want mijn kelder slikte in het begin aardig water.

Laat de overgang van beton naar muur heel zorgvuldig afwerken. Daar zit de grootste kans op vochtinsijpeling.

Werk dit af met bitumen.
Voorzie ook een noppenplaat, die eventuele waterdruk tegen de muur wegneemt (kost niet veel , maar doet veel)
Zit je in een vochtig gebied? Leg dan onder de bovenrand van de kelder (ong 40cm onder de bovenrand van je beton) rondom een drainagebuis.
Gewoon eerst een textieldoek, een lading kiezels, een koko'sbuis, weer een lading kiezels, en dan de textieldoek toevouwen tot een grote worst.
Als de noppenplaat tegen de muur tot aan deze drainagekomt, heb je zeker geen waterdruk meer ter hoogte van je welfsels.
De rest van je betonkelder is zowieso waterdicht.
Zeker direkt doen,....ik heb het later moeten heropengraven, en dat is rot, maar mijn enorm vochtprobleem was er wel definitief mee van de baan.

kontroleer ook de overgang tussen vloer van de kelder en de keldermuren. Daar kan ook soms een probleempje zijn.
Let erop bij de uitvoering dat de aannemer correct hoekplaten zet.
Details , die heel wat problemen kunnen voorkomen.

Geert

Jean Sibelius

Da's een flinke ruimte! 8) (en bij deze in de volgmodus)

Is er een reden waarom je deze maten hebt gekozen? Ik ben momenteel zelf bezig met de bouw van een nieuwe HT-ruimte en mijn advies zou zijn om contact op te nemen met Toine Dingemans.
Hij kan voor jou bepalen of de ratio's van deze ruimte goed, matig of slecht zijn. Het zou namelijk jammer zijn als je straks allerlei akoestische problemen zou krijgen, zeker nu je er op dit moment nog iets c.q. alles aan kunt doen.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

donaldk

Quote from: jaco on March 15, 2009, 07:44:39
Dat is toch al slecht bij de meeste projectoren  ;)

Hmm, van 33% terug naar 25% leek me toch redelijk.
Ja, maar nog steeds balken bij 2,35+ films, en je scherm wordt al 168 cm hoog als je een 3 meter 1,78:1 neemt als voorbeeld.

Bij een 4 meter breed scherm is dat 224 cm hoog. 
Als je nog een center onder je scherm wilt plaatsen wordt alles problematisch, tenzij je acoustisch transperant gaat. (nadeel acoustisch transperant: minder dan 1 gain, moire problemen, aanpassing geluid)

Misschien koopt ie over twee jaar wel een gebruikte Lumis met T3, ANSI Contrast = ca. 1000;-).

Juist als het al zo slecht is ga je niet 3-10K neertellen om het nog slechter te maken.

Center, ach ja een paar Creative speakertje kun je altijd wel ergens kwijt. Anders neem je toch gewoon Bose :thumbs-up:.

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

gvy

#41
Quote from: Jean Sibelius on March 15, 2009, 21:09:58
Da's een flinke ruimte! 8) (en bij deze in de volgmodus)

Is er een reden waarom je deze maten hebt gekozen? Ik ben momenteel zelf bezig met de bouw van een nieuwe HT-ruimte en mijn advies zou zijn om contact op te nemen met Toine Dingemans.
Hij kan voor jou bepalen of de ratio's van deze ruimte goed, matig of slecht zijn. Het zou namelijk jammer zijn als je straks allerlei akoestische problemen zou krijgen, zeker nu je er op dit moment nog iets c.q. alles aan kunt doen.

Groeten, Jan

Tja Jan,

De reden van de maten liggen nogal voor de hand lijkt me.
Ik heb zelf ook gebouwd (getekend en gebouwd), en als je met een gegoten betonkelder werkt ,dan zijn de betonnen keldermuren ook daadwerkelijk de funderingsmuren waarop je het huis bouwt. (doorgaans 30cm dik, gewapend beton )

Dus ik kan me voorstellen dat Bart niet veel zin heeft om het ontwerpplan van z'n hele huis aan te passen aan een of andere gulden snede voor het HT in de kelder.
Mogelijks komen zelfs de gemetste binnenmuren , waarop de welfsels liggen, waarschijnlijk overeen met de woning indeling erboven ?

Anders gezegd, De kelder is wat ie is , omdat dit het grondplan van de woning wordt.....denk ik.

Maar het lijkt mij een heel erg mooie ruimte, waar je alle kanten mee opkan.

Geert

beatbrother

Hoe ik die maten bepaald heb.
Dat is eigenlijk gekomen dat ik altijd met het idee gezeten heb dat ik er graag een scherm van 4 meter breed erin wil plaatsen, want dat zou
het dubbele zijn als wat ik nu heb en ik wil toch graag wat verschil zien.
Maar als je op 4 meter wilt projecteren moet je ook op voldoende afstand kunnen zitten zodat je niet met je neus op het scherm moet zitten.
Dus had ik geteld :
4 meter scherm. 0,5 m links en 0,5 m rechts langs het scherm voor de boxen en dan 0,5 m links en 0,5 m rechts voor het bijzetten van bv. gyproc muur.
Dus dan kwam ik in het totaal uit op ongeveer 6 meter.
ik wil de zetels zetten op ongeveer 5 m. en daarachter nog een rij dus, dan kom ik voor zetels van 5 tot 7 m en dan nog 1 m. extra ruimte zodat je ook nog met je rear speakers zit, want anders heb je niet het gevoel van midden speakers en rear speakers. Dus dan kwam ik in het totaal op 8 meter.
Dus 6 x 8 meter.  8)
Dit is dus de maat die ik moest doorgeven aan de architect en dat heeft hij proberen in te passen in het geheel.
Misschien is het dus wat te groot en heb ik wat overdreven ? :crazy:
Nu, ik ben ook in die winkel geweest in Cinedream in Antwerpen en daar hadden die ook zo een ruimte ongeveer en dat zag er vet uit !  :thumbs-up:

SpeedyAndré

Ik zou voor de grap eens uitproberen hoe het is om op 4m afstand naar een 4m breed scherm te kijken.
Die verhouding heb je ook met een 2m breed scherm op 2m afstand, dat komt wat vaker voor.
Bij mij is het scherm 235cm breed en ik zit op een afstand van bijna 4m tot het scherm.
De hoogte van het scherm lijkt me ook nogal groot als je 16:9 aan houdt, da's meer dan 2m en je ruimte is met isolatie e.d. erin misschien 2,4m hoog ;)
Mijn ervaring is dat je de speakers beter wat ruimte kan geven, 50cm van de muren vind ik best weinig.
Met een wat smaller scherm krijgen de speakers meer ruimte en kan je een center speaker er onder kwijt.
Maak eens een schets met zo'n groot 16:9 scherm en dan de speakers er naast, misschien spreekt het dan wat meer  :xmas:

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

jantje112

Volgens mij is de ruimte van Ron Dingen ook 6*8 met een 4 meter scherm?

SpeedyAndré

In het topic van Rob zag ik 3 meter Dalite electrisch Tabscreen staan ;)
Dit scherm gebruikten we volgens mij ook bij de crt cursus in 2005, toen konden we een Sony en een Barco crt niet zonder overlappen samen op 1 scherm krijgen  :hehe:



André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

donaldk

Tja, hij nu ook een mooie digibeamer dus kon ie naar een metertje meer gaan kijken.

jantje112

Quote from: SpeedyAndré on March 16, 2009, 23:54:40
In het topic van Rob zag ik 3 meter Dalite electrisch Tabscreen staan ;)
Dit scherm gebruikten we volgens mij ook bij de crt cursus in 2005, toen konden we een Sony en een Barco crt niet zonder overlappen samen op 1 scherm krijgen  :hehe:



André  8)

Dat was vroeger, kijk in zijn topic naar de prachtige upgrade met masking en audiotransparant scherm :)

Jean Sibelius

Quote from: gvy on March 16, 2009, 22:25:18
Tja Jan,

De reden van de maten liggen nogal voor de hand lijkt me.
Ik heb zelf ook gebouwd (getekend en gebouwd), en als je met een gegoten betonkelder werkt ,dan zijn de betonnen keldermuren ook daadwerkelijk de funderingsmuren waarop je het huis bouwt. (doorgaans 30cm dik, gewapend beton )

Dus ik kan me voorstellen dat Bart niet veel zin heeft om het ontwerpplan van z'n hele huis aan te passen aan een of andere gulden snede voor het HT in de kelder.
Mogelijks komen zelfs de gemetste binnenmuren , waarop de welfsels liggen, waarschijnlijk overeen met de woning indeling erboven ?

Anders gezegd, De kelder is wat ie is , omdat dit het grondplan van de woning wordt.....denk ik.

Maar het lijkt mij een heel erg mooie ruimte, waar je alle kanten mee opkan.

Geert
Hoi Geert,

Ik snap uiteraard dat de buitenmuren van de ruimte overeenkomt met de funderingsmuren van de woning. Als ik echter de reacties/postings van de topicstarter lees krijg ik de indruk dat hij bijna vanuit deze ruimte verder het huis heeft laten ontwerpen (ik kan het mis hebben) => instreek was nl. breedte van het scherm (maar gezien zijn beroep zullen de audiofiele verwachtingen mogelijk óók wat hoger als gemiddeld liggen). Ik kan ook niet beslissen wat de consequentie zou zijn als gegeven de huidige ratio's blijkt dat dit een ruimte is die schreeuwt om laagproblemen (zgn. retromodes). Ik geef alleen maar aan wat een optie zou zijn. Zijn de ratio's goed/matig of zijn ze slecht en had je er wat aan kunnen/willen doen als je dat vooraf had geweten ;).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jaco

Wel hij houdt een meter speling aan voor het plaatsen van Gyproc muren in de breedte. Dus wellicht geen parallelle muren etc ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm