Grote DVD kast

Started by T2, March 10, 2009, 14:37:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

T2

Een bekend probleem voor velen onder ons; Die stapels dvd's die maar blijven groeien.

Bij mij zijn het er inmiddels zo'n 400 en dit worden er nog wekelijks meer. Nu heb ik nog geen fatsoenlijke kast hiervoor, en de zoektocht ernaar is niet echt makkelijk.
Ik zoek dus een dvd-kast (geen cd's!) voor zo'n 500+ dvd's. Liefst 1 kast, eventueel een combinatie van meerdere.

Budget? Goedkoper is beter :) Als het er maar niet uitziet alsof het elk moment uit elkaar kan vallen.
Ik ben bang dat zelf maken in dit geval de enige optie is, maar mochten er mensen zijn met suggesties, graag!

Speedy

Omdat ik het ook niet heb kunnen vinden, heb ik een eiken kast laten maken naar dit principe.
http://ecx.images-amazon.com/images/I/612V38QWTRL._SL500_AA280_.jpg

En het bevalt uitstekend (wel een beetje zware kast geworden)
Denon AVR-3808A, Denon DVD1930, B&W CDM-9NT, B&W HTM-62, B&W 684, B&W 686, Pioneer PDP-436XDE, Sony RDR-HX1010, Sony RDR-HX1070, Sony Playstation3, WII

Vampire

#2
Een aantal keer een Ikea Benno naast elkaar, misschien?
Kosten een paar (volgens mij 3 of 4) tientjes per stuk, en bieden plaats voor iets van 100 dvd's per kast
Ligt er wel een beetje aan of je open of gesloten kasten wilt  ;)




Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

T2

#3
Waar heb je dat laten doen Speedy? Dat ziet er namelijk wel ERG gaaf uit!

@Vampire; Bedankt voor de tip, die zwarte Benno kasten zien er wel sjiek uit. Ik kan echter nergens vinden hoeveel dvd's hier nou precies in passen... Iemand ervaring?
              edit:  Als ik eens wat beter naar de foto kijkt lijkt het dat er in 1 benno kast 88 dvd's passen. Dan zou ik deze dus 6 nodig hebben en ben ik 180 euro kwijt.

Zelf had ik de volgende site nog gevonden;  www.verzamelkasten.nl daar maken ze ook kasten op maat :) Hier ben ik voor een kast naar mijn wensen zo'n 280 euro kwijt.

dvd-fan

in de tekoop sektie staat nog een mooie kast bij niet ht spullen ;)
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

T2

Quote from: dvd-fan on March 10, 2009, 19:04:05
in de tekoop sektie staat nog een mooie kast bij niet ht spullen ;)
Robin

Heb even gekeken maar daar passen denk ik niet ~500 dvd's in?

Pretender

Quote from: T2 on March 10, 2009, 18:28:27

@Vampire; Bedankt voor de tip, die zwarte Benno kasten zien er wel sjiek uit. Ik kan echter nergens vinden hoeveel dvd's hier nou precies in passen... Iemand ervaring?
              edit:  Als ik eens wat beter naar de foto kijkt lijkt het dat er in 1 benno kast 88 dvd's passen. Dan zou ik deze dus 6 nodig hebben en ben ik 180 euro kwijt.


Wij hebben ook de Benno's (12 stuks  :wacko:) maar let wel dat dvd(seizoens)boxen natuurlijk meer ruimte in beslag nemen omdat deze breder zijn.
Onze dvd's l Filmlijstje

OldskoolNL.nl
Not Old, Just Older

vtuinen

even uit mijn hoofd passen er 88 'gewone' DVD's in een Benno, maar zoals erder gezeg series natuurlijk meer. Boxen (bv. Friends en SitC passen er niet in)
Equipment check my avatar

egraaf

Wij hebben 4 keer http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30123231 (Ikea PS) staan, daar gaan redelijk wat CD's in, en het ziet er wel opgeruimd uit.

Speedy

Quote from: T2 on March 10, 2009, 18:28:27
Waar heb je dat laten doen Speedy? Dat ziet er namelijk wel ERG gaaf uit!

@Vampire; Bedankt voor de tip, die zwarte Benno kasten zien er wel sjiek uit. Ik kan echter nergens vinden hoeveel dvd's hier nou precies in passen... Iemand ervaring?
              edit:  Als ik eens wat beter naar de foto kijkt lijkt het dat er in 1 benno kast 88 dvd's passen. Dan zou ik deze dus 6 nodig hebben en ben ik 180 euro kwijt.

Zelf had ik de volgende site nog gevonden;  www.verzamelkasten.nl daar maken ze ook kasten op maat :) Hier ben ik voor een kast naar mijn wensen zo'n 280 euro kwijt.

Hier heb ik em laten maken. Koste wat, maar heb nu ook wat  ;)
http://www.castorhout.nl/
Denon AVR-3808A, Denon DVD1930, B&W CDM-9NT, B&W HTM-62, B&W 684, B&W 686, Pioneer PDP-436XDE, Sony RDR-HX1010, Sony RDR-HX1070, Sony Playstation3, WII

T2

egraaf: Sorry maar ik vind het geen mooie kast.
Speedy: Kun je een indicatie geven van de prijs? Voor zo'n gave kast heb ik wel een ruimer budget :)

Speedy

#11
Hangt natuurlijk van het materiaal af. Ik heb erg mooi, maar duur, massief onbehandeld eikenhout laten gebruiken. Ik was toen (anderhalf jaar geleden) bijna 1000 euro kwijt inclusief transport naar mijn toenmalige woonplaats Den Haag.

Hij is erg mooi, erg zwaar maar zijn geld zeker waard :thumbs-up:

Ze gebruiken zelf standaard geen eikenhout. Dat is uiteraard een hele slag minder duur.

Als ik eraan denk, zal ik vanavond een fotootje proberen te plaatsen.
Denon AVR-3808A, Denon DVD1930, B&W CDM-9NT, B&W HTM-62, B&W 684, B&W 686, Pioneer PDP-436XDE, Sony RDR-HX1010, Sony RDR-HX1070, Sony Playstation3, WII

T2

Quote from: Speedy on March 11, 2009, 13:12:33
Hangt natuurlijk van het materiaal af. Ik heb erg mooi, maar duur, massief onbehandeld eikenhout laten gebruiken. Ik was toen (anderhalf jaar geleden) bijna 1000 euro kwijt inclusief transport naar mijn toenmalige woonplaats Den Haag.

Hij is erg mooi, erg zwaar maar zijn geld zeker waard :thumbs-up:

Ze gebruiken zelf standaard geen eikenhout. Dat is uiteraard een hele slag minder duur.

Als ik eraan denk, zal ik vanavond een fotootje proberen te plaatsen.

Oef dat is toch wel teveel van het goede. Ik kan ze natuurlijk altijd vragen wat een kast van een goedkopere houtsoort, met als referentie de foto die je hopelijk vanavond kan plaatsen :)

Speedy

Denon AVR-3808A, Denon DVD1930, B&W CDM-9NT, B&W HTM-62, B&W 684, B&W 686, Pioneer PDP-436XDE, Sony RDR-HX1010, Sony RDR-HX1070, Sony Playstation3, WII

T2

#14
Thanks! Zo even op het oog; Er zouden zo'n 500~600 dvd's inpassen?
Ik heb ze gelijk gemailed. Ik zal laten weten als ik reactie heb!

Speedy

Graag gedaan :smile:

Ben benieuwd wat ze rekenen voor andere houtsoorten.
Denon AVR-3808A, Denon DVD1930, B&W CDM-9NT, B&W HTM-62, B&W 684, B&W 686, Pioneer PDP-436XDE, Sony RDR-HX1010, Sony RDR-HX1070, Sony Playstation3, WII

T2

Nog geen reactie :(

Meer ideeën zijn nog altijd welkom!

Speedy

Al reactie gekregen?

Ze zullen het wel erg druk hebben. Gewoon blijven mailen. Of even bellen.
Denon AVR-3808A, Denon DVD1930, B&W CDM-9NT, B&W HTM-62, B&W 684, B&W 686, Pioneer PDP-436XDE, Sony RDR-HX1010, Sony RDR-HX1070, Sony Playstation3, WII

T2

Inmiddels reactie gehad. Een dergelijke kast gaat toch zeker (ook met goedkoper hout) zo'n 700 euro kosten.
Dat is me helaas toch echt teveel.

Meer suggesties zijn dus nog steeds welkom!

Speedy

zit er niks van je gading bij hun standaard kasten?
Denon AVR-3808A, Denon DVD1930, B&W CDM-9NT, B&W HTM-62, B&W 684, B&W 686, Pioneer PDP-436XDE, Sony RDR-HX1010, Sony RDR-HX1070, Sony Playstation3, WII

T2

Quote from: Speedy on March 23, 2009, 15:16:54
zit er niks van je gading bij hun standaard kasten?

Ze komen allemaal nogal boven mijn budget uit. Ik denk dat het toch de Ikea Benno kasten (6 stuks?) worden of anders zelf maken.

Silverbol

in plaats van 5 beno's te nemen kan je ook gewoon een ikea billy kast kopen met extra leggers kan je de dvd boxen zonder probleem in kwijt en kan je nog leuk verlichten en voorzien van deurtjes naar keuzen .

Earthshaker

Ik heb zelf 3 van deze kasten aangeschaft http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40102105
Wat extra planken ertussen en je kan 8 lagen met dvd's per kast kwijt.

Balouke

Hey manne,

Ik ken het probleem, ik zelf zit met bijna 2000 dvd's en blijft gestaagd groeien mijn 2 dressoirs zitten al stampvol en heb nu geen plaats meer om de rest te zetten, zelfs in een van mijn kasten is de bodem volledig door gezakt en het is een massief eiken kast lol, ik heb ook overal gezocht voor zo'n dvd kast zoals in de videotheek maar vind geen leverancier die het heeft, ik denk inderdaad het beste is om het zelf te maken maar wat zou ik doen 1 grote kast of uit verschillende stukken :wacko:

mvg


eduard

Misschien kan deze site je helpen.
http://www.castorinterieur.nl/

Ik heb zelf een zooi ikea billy's neer gezet. Wat extra planken in aangebracht de planken voorzien van een opstaand latje tegen doorzakken en het te ver naar achter zetten van de dvd's

Zie mijn topic
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=44198.msg2262296#msg2262296


Eduard.