nog zo'n HT-zolder... alleen nog under construction

Started by bmateijsen, June 29, 2003, 21:50:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Vandaag eindelijk eens foto's kunnen maken, aangezien ik zelf geen digitale camera heb... dus hierbij eindelijk eens foto's van de ophanging van de Barco:



En nog even de achterkant:



Even de rest van de HT + een close up van het DHZ-scherm met Thommy doek:



Duidelijk nog een HT under construction... De achterwand bij het scherm zal nog bekleed worden met zwart velours, natuurlijk voor de beeldkwaliteit, maar tevens om een stuk reflectie van het geluid te dempen.

Verder worden het dak nog aangepakt, deze moet nog geschilderd worden in HT-grijs.. Dan de ramen worden bedekt met een MDF-plaat voordat het filmkijken begint, deze zijn via simpele slotjes makkelijk te verwijderen daarna..

Goed, voor de oplettende kijkers onder jullie... de verwarming wordt nog verplaatst... en wordt nu tijdens het filmkijken afgedekt met zwartdoek... Daarnaast moeten alle kabels nog verstopt worden....

Toch moet ik eerlijk bekennen dat film kijken leuker is dan klussen, dus het 1 en ander zal wel blijven wachten.... Het is al prima filmkijken nu, maar ik heb wel licht last van reflectie...

Oh ja... de achrterkant van de speaker staat zo'n 80 cm van de achterwand af.. De boston speaker is typisch amerikaans en vraagt dus veel van de versterker, tevens heeft de speaker veel ruimte nodig, vandaar de afstand tot de wand.

Goed, de surrounds staan niet op de foto, maar zijn VRS Pro ook van Boston. Deze zullen wel vervangen gaan worden, aangezien ze in de loze ruimte waar ze nu staan, niet alle details weergeven en das jammer...

Ik vergeet wat... de pc die er staat bevat een Holo3d kaart, met Radeon 9500, bnc gemod.. De PC zelf betreft een P4 met 2.4, 256 mb, en WIFI. (makkelijk om de updates binnen te halen) Oh ja.. deze is natuurlijk van ITC.

Goed, nog een hoop werk te doen dus... maar ja... dat komt vanzelf wel.... Wat me zelf opvalt van de foto's is dat de zolder zo klein lijkt zo... in werkelijkheid is deze 6.5 meter lang en 7 meter breed (inclusief knieschotten).

Groet Bjorn

ViolatoR

Zozo, ziet er veelbelovend uit hoor! Ben benieuwd hoe het eruit komt te zien wanneer het allemaal daadwerkelijk is afgewerkt.

Wou dat ik zelf zo'n kamer had waar ik zoiets kon doen, maarja, woon nog thuis he :) en ouders zijn er al niet zo blij mee met zo'n luidruchtige hobby :D laat staan dat ze me er een speciale kamer voor aanbieden.

Grtz

bmateijsen

thx.. is inderdaad wel lekker zo'n dedicated ruimte.. Alleen een beetje warm nu.. dus ben nog op zoek naar een silent airco voor niet al te veel geld..

En tja.. er is nog best wel wat te doen.. maar dat komt binnenkort wel...

Luidruchtig hobby?.. ach dat valt wel mee.. ik draai eigenlijk helemaal niet zo hard... ik wil graag alles horen ;D

Groet Bjorn

ViolatoR

Hehe, tja, ik zit dus hier ook op zolder maar daar zit dus gewoon een trapgat zonder deur, dus al het geluid dreunt lekker door het hele huis :)

En zo'n airco is idd wel een leuke oplossing, maar ben bang dat dat dan oo kwel wat moet gaan kosten. Zo hadden we waar ik werk ook eentje staan voor 399€, maar die koelde niet bepaald veel ( 3x3x3 ), vind ik persoonlijk maar weinig voor zoveel geld. Natuurlijk zul je 2e hands wel wat leuks kunnen vinden :).

Hellbeast

Dat gaat een leuke scoop worden!!!   :o

Als je trouwens die goedkope silent airco hebt gevonden, wil je dan posten waar je hem vandaan hebt? Ik zoek er ook eentje   ;)
Is er iets mis met de codec of zie je er echt zo rot uit?

MrPink


jaco

Ik kan beamen dat het er warm is..

Er zit overigens een vuiltje op de lens, ik zie op elke foto rechts onderin iets wat er niet hoort  ;D

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

bmateijsen

Quote from: jaco on June 30, 2003, 08:50:59
Ik kan beamen dat het er warm is..

Er zit overigens een vuiltje op de lens, ik zie op elke foto rechts onderin iets wat er niet hoort  ;D

Jaco

LoL  ;D

Oracle

Mooie ruimte! Lekker groot ook... Ik ben benieuwd hoe het er straks uit gaat zien!  8)

Wat ligt er trouwens op de center?

Groet,
Mark

bmateijsen

Quote from: Mark Lemmens on June 30, 2003, 09:48:01
Wat ligt er trouwens op de center?

Groet,
Mark
Thx!

Op de center ligt een handphaser (muis) en een dvd van Bruce Springsteen.. ik had niet echt opgeruimd..  :P

Groet Bjorn

MrPink


Spacebass

Jeetje  8)

pfff ik moet ook gaan verhuizen...dit ziet er echt helemaal tegek uit!  Eerst Mark en nu jij ook zo op zolder...

Zelfs in een kale ruimte ziet het er al goed uit!  En een echte CM-100 beugel....was het echt een eitje om hem op zijn plaats te krijgen (katrol) ?

bmateijsen

Quote from: Spacebass on June 30, 2003, 12:32:10
Jeetje  8)

Zelfs in een kale ruimte ziet het er al goed uit!  En een echte CM-100 beugel....was het echt een eitje om hem op zijn plaats te krijgen (katrol) ?


Thx! lift kreeg ik gelukkig bij de barco bij... en dan is het inderdaad appeltje eitje om hem omhoog te krijgen en in de m12 draadstangen te hangen.

groet Bjorn

simonW

Kwijjjl kwijjjl....  mooooie barco....  :P :P  en mooie zolder ruimte...  ik kan  niet wachten tot ik mn barco heb..   moet het nog maar ff met mn FPH600QM

ziet er Top uit!!

bmateijsen

Thx! hoewel ik nog veel moet doen is het nu al genieten  8) Maar ja.. dan doe je daarna ook weer veel minder..  :P

Groet Bjorn

Pb

Stereo: Devialet, Marten
HT: Front loos, 99.25MKII, Focal SIB, Marantz 8801

Sullivan

Bjorn,

Jij had toch Tannoy Dimension als front speakers?

mvg,
Frank

patrick_vdb

Hi Bjorn,

He, deze topic helemaal gemist :-[

Aan de pics te zien is het al een veelbelovend begin van een zeer mooie HT 8)

Mvrgr

Patrick

bmateijsen

Quote from: Rooz on July  3, 2003, 14:37:33
Bjorn,

Jij had toch Tannoy Dimension als front speakers?

mvg,
Frank
Ik denk dat je mij verward met Jiri... Groet Bjorn

bmateijsen

Quote from: patrick_vdb on July  3, 2003, 15:53:35
Hi Bjorn,

He, deze topic helemaal gemist :-[

Aan de pics te zien is het al een veelbelovend begin van een zeer mooie HT 8)

Mvrgr

Patrick

Thx Patrick.. je zal hem vanzelf wel zien straks...

Groet bjorn

Sullivan

Quote from: bmateijsen on July  3, 2003, 16:33:30
Quote from: Rooz on July  3, 2003, 14:37:33
Bjorn,

Jij had toch Tannoy Dimension als front speakers?

mvg,
Frank
Ik denk dat je mij verward met Jiri... Groet Bjorn

Klopt, ik heb de thread even opgezocht en het is inderdaad Jiri. Misschien omdat jij veel gereageerd hebt in die thread dacht ik dat jij het was...was jij het maar he :o ;).

mvg,
Frank

patrick_vdb

Quote from: bmateijsen on July  3, 2003, 16:36:07Thx Patrick.. je zal hem vanzelf wel zien straks...

Groet bjorn

Absoluut ;)

Mvrgr

Patrick

bmateijsen

Quote from: Sullivan (voorheen Rooz) on July  3, 2003, 18:59:50


Klopt, ik heb de thread even opgezocht en het is inderdaad Jiri. Misschien omdat jij veel gereageerd hebt in die thread dacht ik dat jij het was...was jij het maar he :o ;).

mvg,
Frank

Frank, Speakers is een kwestie van performance en smaak... en ik moet eerlijk bekennen dat op welke versterking ik de Tannoy's gehoord heb, het nooit echt mijn smaak is/ was.... Naast het feit dat die hele grote jongens heel veel ruimte nodig hebben, en ik die ruimte simpelweg nooit heb gehad.

Natuurlijk is het een prachtige speaker, ook een behoorlijke WAF-factor, maar toch niet echt mijn smaak...

Groet Bjorn

patrick_vdb

#23
Hi Bjorn,

Na het stofferen van de HT wordt het toch weer eens tijd voor nieuwe foto's nietwaar? ;D

Maw we zijn nieuwsgierig hoe alles vordert ;)

Mvrg

Patrick

bmateijsen

Ik had al nieuwe foto's gemaakt.. maar het was een beetje een zootje op mijn zolder... dus die heb ik maar niet geplaatst. Daarnaast is de voortuin nu aan de beurt, wat betekent dat ik qua afwerking op zolder zal moeten wachten. (over 2 weken, plaats ik kabelgoten en de hushbox)...

bottom line.. nog even wachten voor de foto's.... misschien binnenkort meer als ik wat heb opgeruimd.

Groet Bjorn