Front der Fronts

Started by Erik van Voorst (in memoriam), June 27, 2003, 09:42:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Etiennevh

Quote from: Erik van Voorst on March 27, 2012, 18:45:43
Doe je verder nog iets met die gave.........helderziendheid  ;D

Ik geloof niet dat je enig idee hebt hoe lang deze luisterruimte wel is  ;)
waar is de sweetspot? :D 
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

FFF

Quote from: Etiennevh on March 27, 2012, 19:11:08
waar is de sweetspot? :D 

De beste man woont in Keulen maar de sweetspot bevind zich 20km ten zuid-oosten van Berlijn  8)

indrukwekkend systeem. Heb je dit beluisterd? Afwerking mag nog wat beter. Ik zeg netjes afronden en in de polyester zetten  >:D

Arno P

Quote from: FFF on March 28, 2012, 18:35:39
Afwerking mag nog wat beter. Ik zeg netjes afronden en in de polyester zetten  >:D

Of...muziekje aan en licht uit.. :D

Erik van Voorst (in memoriam)

#3529
Tikkie trots...toch wel  8)

"Goudsmid met gouden handen" op de voorpagina....als dat mij geen "EGO" bezorgd...ahum..... ;D :devil:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Pjotr27

Op pagina 24 start de story, klik na de link op de rode button: feuilleter ce magazine

www.toutabo.com/stereo-prestige-et-image-p-17474.html
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Erik van Voorst (in memoriam)

#3531
He leuk...je bent slimmer dan ik..hahahahaha  ;D

Heb je ook nog een tip om de tekst te vergroten...?

Tijdschrift wordt mij vandaag toegestuurd.

Normaal besteed hij 5 pagina's en een set-review nu 6...schreef hij mij vandaag... :popcorn:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P


Pjotr27

Quote from: Erik van Voorst on March 29, 2012, 15:24:02
He leuk...je bent slimmer dan ik..hahahahaha  ;D

Heb je ook nog een tip om de tekst te vergroten...?

Tijdschrift wordt mij vandaag toegestuurd.

Normaal besteed hij 5 pagina's en een set-review nu 6...schreef hij mij vandaag... :popcorn:

Nee helaas, maar wel leuk om even zo te zien... was enkele dagen terug in Brussel, had ik dat geweten dan had ik er meteen een gekocht...
Maar erg leuk en gefeliciteerd...
Ziet er geweldig mooi uit....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

BarcoCRT

#3534
6 pagina's! Dat is zeker iets om trots op te zijn.  :headbanging:

Ik moet zeggen dat ik dat in het verleden de beschrijving van iemands (HT-)set altijd leukste pagina's uit een tijdschrift vond.
Maar hoe hou je zoiets nu bijzonder? Na de 6e marantz CD-speler en denon amp haak ik wel af, juist mensen die iets hadden wat ver buiten de standaard lag, en het verhaal er achter, hoe komt iemand tot bepaalde keuzes, dat kon mij enorm boeien.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

BMW850

Erik gefeliciteerd, heb het een beetje groter gekregen maar hij wordt er niet duidelijker op het bestand is te klein  :(
http://www.journaux.fr/swf/818010872?id_source=45398&numero_parution=65&use_parution=1'

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: BMW850 on April  2, 2012, 16:34:43
Erik gefeliciteerd, heb het een beetje groter gekregen maar hij wordt er niet duidelijker op het bestand is te klein  :(
http://www.journaux.fr/swf/818010872?id_source=45398&numero_parution=65&use_parution=1'

Rudy

Hoi Jongen,

Hier alvast de grotere versie....."en francais"  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

 ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Denon Focal

Gefeliciteerd Eric, je verdient deze erkenning :clapping:
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Arno P

Quote from: Erik van Voorst on April  4, 2012, 12:59:03
Hoi Jongen,

Hier alvast de grotere versie....."en francais"  ;D

RESPECT!!!....daar kan niemand nog iets tegen in brengen....!

blue-eyes

Quote from: Erik van Voorst on March 29, 2012, 15:01:17
Tikkie trots...toch wel  8)

"Goudsmid met gouden handen" op de voorpagina....als dat mij geen "EGO" bezorgd...ahum..... ;D :devil:

En terecht Erik!




p.s.

Je ne parle pas Francais....... Wie kan het vertalen?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Erik van Voorst (in memoriam)

Nou alleen de vertaling van Resultats d'ecoute dan

LUISTERERVARING

De ruime en lichte luisterruimte is L-vormig en plm aan beide zijden ongeveer 10 meter.
Door een gelukkige toeval van omstandigheden heeft de akoestiek hier geen nadelen van dus nergens vervelende resonaties, nergens vervelende flutter-echo. Klapt men in de handen dan constateert men een natuurlijk geluid met ook nergens een matheid. Deze neutraliteit is ook mede aan de muren (akoestisch behandeld) te danken, de vloer en de glazen achterwand welke op zeker moment schuin omhoog loopt achter de speakers dit draagt gunstig bij.
De meubels en decoratiestukken in de woonkamer zorgen ook voor de nodige brekingen. De muur achter de speaker
en de muur zijwaards zijn ver verwijderd en de speakers staan zo een 4.50 meter uit elkaar.
De luisterplek is eveneens zo een 4.50 meter vanaf de speakers.
De enorme keuze aan alphabetisch gerangschikte cd's in een klein vertrek naast de woonkamer onthuld dat men hier met een enorme muziekliefhebber te maken heeft evenals een perfectionist op het gebied van audiomateriaal.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Nu de rest nog vertalen  :)

blue-eyes

Geen verwijzing naar je plavond? Dat was een groot acoustisch project!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Erik van Voorst (in memoriam)

#3544
VERVOLG

Zijn muzikale voorkeur betreft vooral de klassieke muziek en jazz. Hier hoeft men zich niet af te vragen of men de juiste testcd kan vinden. Men vind hier, enkel bij hoge uitzondering, nauwelijks cd's met popmuziek. Op het gebied van klassieke muziek ontbreekt het hier niet aan stemmen en instrumenten uit de oudheid. Onder andere ziet men registraties van tijdgebonden oude instrumenten zoals de luit of de theorbe (een grotere luit bekend in Italie onder de naam chitaronne) men vindt ook veel pianomuziek veel werken van Bach met veel verschillende uitvoeringen zoals bv Glenn Gould. Er zijn ook wel uitzonderingen ertussen te vinden zoals enkele cd's van de zwitserse groep Yello of Andreas Vollenweider. Deze laatste artiest is vooral bekend met "world pop jazz" met een electronische harp met een fascinerend timbre welke op deze installatie goed tot uitdrukking komt.
Luisterend naar wat referenties welke ik uit mijn hoofd ken uit de jazz klassiek en stemmen laat alles een transparantie horen met een zeldzame natuurlijkheid en is er een opmerkelijke homogeniteit tussen de drivers.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

VERVOLG

In de registers laag en midlaag is er nergens kastkleuring te bemerken ook niet op een zeer luid volume men ziet alles door een loupe waarbij elk register zijn natuurlijkheid behoud.
De klankbalans heeft geen hoog of laag pieken. Het blinkt uit in het kleinste detail wat een schoonheid in nuances,
de expressie van stemmen met hun vibrato, een violoncello. Luisterend naar al die verschillende instrumenten is heerlijk, gewoon een tractatie.
Het hoog gaat echt heel ver door zonder resolutie verlies en zonder enige metaalklanken. Deze tweeters worden niet vaak ingezet door hun hoge prijskaartje zijn hier een sensatie en geven alles zeer gefocussed weer zonder intermodulatie. De sensatie van extreme elegantie in het hoog en midhoog zonder resonantie en over het gehele bereik een uniformiteit zonder kleuring en vervorming.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#3546
VERVOLG

De muzikale smaak van de eigenaar staat ons niet altijd toe om op een zeer luid niveau te luisteren, de kwantiteit maakt hier plaats voor de kwaliteit, de verschillen in timbres. Luisterend naar de eerste octaven van de piano, de contrabassen hoort men een grote neutraliteit in het timbre en een volledige afwezigheid van kleuring ook in de laagste registers. Dit systeem beantwoord aan een objectieve visie gedreven door een passie voor perfectionisme in klankkleur en muzikaliteit..een performance in high end zonder compromissen, ongeacht de prijsgrenzen.
Wij feliciteren en zullen terugdenken aan de mogelijkheid die ons hier geboden is om de geplukte vruchten te mogen ontdekken van het geduld.


Zal hier en daar wel wat hoogdravend zijn maar vertalen blijft moeilijk  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: Blue-Eyes on April  7, 2012, 18:28:42
Geen verwijzing naar je plavond? Dat was een groot acoustisch project!


Is hij vergeten, want we hadden het er wel over tijdens de visitie...ik gaf zelfs alle details  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Kjelt

Leuk hoor zo'n artikel  :thumbs-up: .
Ik vraag me alleen af of je daar geen last mee gaat krijgen omdat je die luidsprekers bijna 1:1 hebt gekopieerd? (ontwerp bescherming e.d.)?

qinq

Quote from: Kjelt on April  7, 2012, 19:22:04
Leuk hoor zo'n artikel  :thumbs-up: .
Ik vraag me alleen af of je daar geen last mee gaat krijgen omdat je die luidsprekers bijna 1:1 hebt gekopieerd? (ontwerp bescherming e.d.)?

Hij doet er toch niets commercieels mee.