Sky-HT | DLA-NZ7 is binnen!!

Started by Valkyrie, January 19, 2009, 20:56:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Nice die projector!

Tijdje al niet op je showcase gekeken. Nog nieuwe plannen?

Valkyrie

Quote from: WickedGame on October 21, 2016, 14:43:50
Nice die projector!

Tijdje al niet op je showcase gekeken. Nog nieuwe plannen?

Het belangrijkste plan is het verhuizen naar een groter huis. Of er dan ook een dedicated ruimte komt weet ik nog niet. Het zou voor de hobby ideaal zijn, maar aan de andere kant is het ook wel fijn/lekker dat je in de woonkamer kan genieten van goed beeld en geluid. Mogelijk moet er in het nieuwe huis nog wel een nieuw audiomeubel komen.

Op de lange termijn zijn er altijd nog wensen. Een nieuwe eindversterker en Atmos zijn dan leuke upgrades, maar je moet wat te wensen overhouden.  ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

WickedGame

Quote from: Valkyrie on October 21, 2016, 15:10:06
Het belangrijkste plan is het verhuizen naar een groter huis. Of er dan ook een dedicated ruimte komt weet ik nog niet. Het zou voor de hobby ideaal zijn, maar aan de andere kant is het ook wel fijn/lekker dat je in de woonkamer kan genieten van goed beeld en geluid. Mogelijk moet er in het nieuwe huis nog wel een nieuw audiomeubel komen.

Op de lange termijn zijn er altijd nog wensen. Een nieuwe eindversterker en Atmos zijn dan leuke upgrades, maar je moet wat te wensen overhouden.  ;)

Wij zijn nu bezig met het bouwen van ons huis, en ook eerst had ik zoiets van ik ga voor een dedicated ruimte. Dit gaat toch niet gebeuren en zal de woonkamer er gebruikt voor gaan worden. Enerzijds omdat mijn vriendin graag een stukje muziek luistert, en soms een filmpje en de luidsprekers geen probleem vind. Okay Atmos of dergelijke gaat er niet komen, dat aantal speakers krijg ik niet verkocht.

Nieuw audiomeubel gaat er bij ons ook komen. Hier ben ik nog zoekende naar de juiste partij aangezien ik een custom made meubel wil.

Valkyrie

Dit is wel een mooie oplossing om de beamer en scherm te verstoppen in een verlaagd plafond: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=93776.0
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

WickedGame

Quote from: Valkyrie on October 25, 2016, 11:41:41
Dit is wel een mooie oplossing om de beamer en scherm te verstoppen in een verlaagd plafond: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=93776.0

Idee is heel gaaf, maar met de ruimte die we krijgen woonkamer/keuken en de indeling zou dat betekenen dat we ruim 60m2 verlaagdplafond moeten gaan maken om het geheel mooi te maken. Dat gaat toch wel flink in de kosten lopen.

Raymond187

Had laatst ook een filmpje gezien van iemand die in zijn huiskamer iets erg mooi had gemaakt. In de hoeken plafond en wanden een rails. EN met een motortje (elec. met AB) trekt hij er een zwart gordijn overheen.  :worship:

Was meteen aardedonker in zijn kamer.

skyfox

Mooie upgrade, die beamer! Geniet ervan!  O0
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Valkyrie

Quote from: skyfox on November  7, 2016, 10:24:01
Mooie upgrade, die beamer! Geniet ervan!  O0

Dank je wel! Het is inderdaad genieten met de JVC!
Vooral nu de avonden lang worden is het heerlijk om s'-avonds op de bank een film te kijken. :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Valkyrie

Tijd voor een update! Er is een hoop gebeurd de afgelopen maanden. :)

Nieuw huis
Het appartement is verkocht en we gaan verhuizen naar een eengezinswoning. :pompom:
De nieuwe woning is ruim 2x zo groot als het appartement. We gaan er dus qua ruimte flink op vooruit! Het huis is van alle luxe en gemakken voorzien. We hoeven er weinig aan te verbouwen.
Op de 1e verdieping is een kamer van ca. 6x4 meter. Dit zal een mooie ruimte zijn voor onze dedicated HT. We willen hier ook de bureaus gaan plaatsen, zodat het ook onze werkkamer wordt.

Zoektocht nieuw projectiescherm
Aangezien we in het nieuwe huis een dedicated HT gaan maken ben ik nog op zoek naar een mooi spanscherm. De Stewart Filmscreen is inmiddels verkocht.
Voor de zoektocht heb ik inmiddels ook een apart topic aangemaakt: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=163231.0
Hopelijk kom ik nog een leuke demo/tweedehands tegen. ::)

Nieuwe televisie
De Pioneer plasma was inmiddels wel aan vervanging toe. Nu de 2016-modellen van LG voor relatief weinig geld verkocht worden vonden we het tijd om een nieuwe TV te kopen. Het is de LG OLED55B6V geworden. Voor de woonkamer hebben we dan meteen een mooie nieuwe TV. :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

MLCinema

Mooie plannen! Er gaat niets boven een dedicated ht. Ook kan je zo bij het thuiswerken nog genieten van je speakers.

Qua kleur zou ik overigens de voorkant en zijkanten lekker donker maken en het bureau gedeelte licht. Zo blijft het mooi multi functioneel[emoji4].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Valkyrie

Quote from: Kamidioblitz on May 27, 2017, 21:05:27
Mooie plannen! Er gaat niets boven een dedicated ht. Ook kan je zo bij het thuiswerken nog genieten van je speakers.

Qua kleur zou ik overigens de voorkant en zijkanten lekker donker maken en het bureau gedeelte licht. Zo blijft het mooi multi functioneel[emoji4].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Goede tip! Dank je wel!
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

MLCinema

Quote from: Valkyrie on May 27, 2017, 21:08:20
Goede tip! Dank je wel!

Iets anders nog vanuit mijn eigen ervaringen[emoji4]. Ik zag je topic over je scherm. Je breedte is nu 4 meter. Maar wellicht wil je een voorzetwand plaatsen bij de muur die grenst aan de buren en deze gelijk ontkoppelen van de muur van de buren en volstouwen met rockwool. Heb je gelijk een wand waar bekabeling voor de rears in kan. Of de bekabeling van al je speakers waardoor je wat flexibeler bent in het plaatsen van je audio rek.

Dit kost je wel 10-15 cm in de breedte. Idealiter wil je de front luidsprekers wat ruimte geven ten opzichte van de zijwand. Is mij niet gelukt. Maar dat komt omdat ik een smallere ruimte heb en later twee grote subs toevoegde.

Daardoor wordt je scherm maat mogelijk beïnvloed, mits je voor een dergelijke oplossing gaat. Ik denk dat 260 breed een mooie maat is. Dan houdt je voldoende ruimte over links en rechts.

Daardoor heb je minder geluid naar de buren toe ook. Als je dan je plafond ook verlaagd heb je ruimte voor Atmos op termijn (gelijk kabels voorzien) en kan je met spots werken en je bekabeling voor de projector gelijk wegwerken.

Mocht je inspiratie willen opdoen ben je van harte welkom[emoji4].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Raymond187

Feli met jullie nieuwe huis. :pompom:

En
Quote from: Kamidioblitz on May 27, 2017, 22:38:16
Iets anders nog vanuit mijn eigen ervaringen[emoji4]. Ik zag je topic over je scherm. Je breedte is nu 4 meter. Maar wellicht wil je een voorzetwand plaatsen bij de muur die grenst aan de buren en deze gelijk ontkoppelen van de muur van de buren en volstouwen met rockwool. Heb je gelijk een wand waar bekabeling voor de rears in kan. Of de bekabeling van al je speakers waardoor je wat flexibeler bent in het plaatsen van je audio rek.

Dit kost je wel 10-15 cm in de breedte. Idealiter wil je de front luidsprekers wat ruimte geven ten opzichte van de zijwand. Is mij niet gelukt. Maar dat komt omdat ik een smallere ruimte heb en later twee grote subs toevoegde.

Daardoor wordt je scherm maat mogelijk beïnvloed, mits je voor een dergelijke oplossing gaat. Ik denk dat 260 breed een mooie maat is. Dan houdt je voldoende ruimte over links en rechts.

Daardoor heb je minder geluid naar de buren toe ook. Als je dan je plafond ook verlaagd heb je ruimte voor Atmos op termijn (gelijk kabels voorzien) en kan je met spots werken en je bekabeling voor de projector gelijk wegwerken.

Mocht je inspiratie willen opdoen ben je van harte welkom[emoji4].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
^^

Valkyrie

Quote from: Kamidioblitz on May 27, 2017, 22:38:16
Iets anders nog vanuit mijn eigen ervaringen[emoji4]. Ik zag je topic over je scherm. Je breedte is nu 4 meter. Maar wellicht wil je een voorzetwand plaatsen bij de muur die grenst aan de buren en deze gelijk ontkoppelen van de muur van de buren en volstouwen met rockwool. Heb je gelijk een wand waar bekabeling voor de rears in kan. Of de bekabeling van al je speakers waardoor je wat flexibeler bent in het plaatsen van je audio rek.

Dit kost je wel 10-15 cm in de breedte. Idealiter wil je de front luidsprekers wat ruimte geven ten opzichte van de zijwand. Is mij niet gelukt. Maar dat komt omdat ik een smallere ruimte heb en later twee grote subs toevoegde.

Daardoor wordt je scherm maat mogelijk beïnvloed, mits je voor een dergelijke oplossing gaat. Ik denk dat 260 breed een mooie maat is. Dan houdt je voldoende ruimte over links en rechts.

Daardoor heb je minder geluid naar de buren toe ook. Als je dan je plafond ook verlaagd heb je ruimte voor Atmos op termijn (gelijk kabels voorzien) en kan je met spots werken en je bekabeling voor de projector gelijk wegwerken.

Mocht je inspiratie willen opdoen ben je van harte welkom[emoji4].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

De muur naar de buren is de wand met het scherm (korte zijde). Bij het plaatsen van een extra wand kan dan de breedte volgens mij gelijk blijven.
Het huis is voorzien van ankerloze spouwmuren, dus het is even afwachten of deze isolatie voldoende is, anders kunnen we nog een voorzetwand plaatsen.  :)

Quote from: Raymond187 on June  1, 2017, 10:51:30
Feli met jullie nieuwe huis. :pompom:

En
^^


Dank je wel!
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Valkyrie

Overigens heb ik ook een nieuwe impressie gemaakt met een 125" 21:9 scherm. :inlove:
De blauwe lijnen zijn de afmetingen van het oude 110" 16:9 scherm.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

MLCinema

Ik heb ook ankerloze spouwmuren. Buren horen niets. Althans. Heel soms de bass maar het stoort niet. Wel dus een extra voorzetwand geplaatst.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Valkyrie

Quote from: Kamidioblitz on June  1, 2017, 18:35:26
Ik heb ook ankerloze spouwmuren. Buren horen niets. Althans. Heel soms de bass maar het stoort niet. Wel dus een extra voorzetwand geplaatst.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Oké, dan is het misschien toch wel handig om een voorzetwand te maken.  ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

skyfox

Quote from: Valkyrie on June  1, 2017, 19:09:28
Oké, dan is het misschien toch wel handig om een voorzetwand te maken.  ;)

Voordat je los gaat kan je natuurlijk ook twee speakers neerzetten en even met de buren samen gaan luisteren naar hoeveel geluid doorlekt. Voorzetwandje is redelijk vlot gebouwd, zou het echt nodig zijn, en subwoofer tonen blokkeer je er niet direct heel goed mee, dus daar zou ik het niet voor doen. Zou dat nodig zijn, dan zijn daar andere oplossingen voor nodig.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

bmateijsen

Quote from: Kamidioblitz on May 27, 2017, 22:38:16
Iets anders nog vanuit mijn eigen ervaringen[emoji4]. Ik zag je topic over je scherm. Je breedte is nu 4 meter. Maar wellicht wil je een voorzetwand plaatsen bij de muur die grenst aan de buren en deze gelijk ontkoppelen van de muur van de buren en volstouwen met rockwool. Heb je gelijk een wand waar bekabeling voor de rears in kan. Of de bekabeling van al je speakers waardoor je wat flexibeler bent in het plaatsen van je audio rek.


Als je niet echt een kamer in kamer maakt volgens de regels der kunst, dan zal dit amper iets uitmaken voor de geluidsisolatie.

denoontje

#1344
Suc6 met de bouw en feli met het huis.
Full atmos ht?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HTip

Quote from: Valkyrie on June  1, 2017, 12:29:45
Overigens heb ik ook een nieuwe impressie gemaakt met een 125" 21:9 scherm. :inlove:
De blauwe lijnen zijn de afmetingen van het oude 110" 16:9 scherm.
Zou inderdaad een mooi scherm zijn. Pas wel op met de plaatsing van je fronts, dat die niet te dicht op de zijmuren staan.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Valkyrie

#1346
Inmiddels zijn we ook wat verder met de nieuwe studeerkamer/filmkamer :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

skyfox

Je boekt lekker vooruitgang! Wat ik me alleen afvroeg, ik zie dat je een andere bureauopstelling hebt gekozen dan in je oorspronkelijke plaatje. Kan je nu nog wel de surroundspeakers op een goede manier kwijt?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Valkyrie

Quote from: skyfox on July 20, 2017, 16:50:06
Je boekt lekker vooruitgang! Wat ik me alleen afvroeg, ik zie dat je een andere bureauopstelling hebt gekozen dan in je oorspronkelijke plaatje. Kan je nu nog wel de surroundspeakers op een goede manier kwijt?

Het klopt dat ik de opstelling van de bureau's gewijzigd heb. Deze opstelling vinden we wat leuker.
Op de kopse kant komt dan een bank welke we nog moeten uitzoeken.
Als het goed is passen de achterspeakers zo ook nog prima. Dit ga ik uitproberen als de speakers er staan.  :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

Ziet er strak uit Jurian. Ga je de deuren ook nog blinderen met bijv. een verduisterend rolgordijn? Witte deur zal een negatief effect hebben op de zwartwaarden van je mooie JVC.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive