Sky-HT | DLA-NZ7 is binnen!!

Started by Valkyrie, January 19, 2009, 20:56:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

anton

Have fun  :clapping: :clapping:, benieuwd naar je eerste indrukken ....

Valkyrie

#1651
Gisteravond was het dan zover! Iets over 19:00 stond Vik voor de deur met een hele grote JVC-doos. Vik en ik hadden elkaar al eerder ontmoet, toen ik nog in Den Haag woonde en ook met een M&G bij Philip (htip). Voor Vik was het de eerste keer bij ons in het nieuwe huis. Hij had al wel diverse bestellingen geleverd (projectiescherm, installatiemateriaal stroomgroep), maar hij had de HT-ruimte nog nooit in het echt gezien. Vik was dan ook erg benieuwd naar onze HT-kamer.

Al gauw gingen we met de grote doos naar boven. Dan zie je wel dat Vik dit vaker doet. Al snel stond de doos boven en was de JVC uitgepakt. Wat een enorme joekel is het! :o
Ook qua gewicht is het een grote jongen. Gelukkig is de projectorsteun (Audipack) geschikt voor 30kg, dus dat komt wel goed. De speciaal voor JVC gemaakte Audipack-plaat lag al klaar, dus die zat ook snel op zijn plek. Het ophangen kon beginnen!
Gelukkig was mijn vriendin ook thuis die die heeft even geholpen, terwijl Vik en ik de projector in de lucht hielden. Het systeem van Audipack is echt wel geweldig. Even de plaat met het oog in de steun duwen en vervolgens vanaf de zijkant de pin vastdraaien.
Nu kan het afstellen beginnen. Eerst de projector waterpas hangen, afstanden meten, etc. Vik nam hier alle tijd voor om dit netjes in orde te maken. Wat een service!!! :smile:

Vervolgens komt het afstellen van het beeld. De Zoom/Shift/Focus-beelden komen daarbij veelvuldig voorbij. We zijn gestart met het afstellen op het volledige scherm (2.35:1). Vik had een koffer mee met diverse blurays. Aangezien Vik dit vaker doet weet hij precies waar hij op moet letten. We moesten namelijk de light-output afstemmen op de kamer. De eerste indruk: Wow wat een bak licht!!!!
Vik gaf hierbij een duidelijk uitleg over de menu's en welke keuzes er gemaakt kunnen worden. Vervolgens zijn we even door de instellingen van de Sony gegaan. Je wilt namelijk geen extra conversies hebben die helemaal niet nodig zijn.

Nu kan het afstellen van het beeld beginnen. We zijn begonnen met SDR. Al snel werd duidelijk dat Low-laser met de iris volledig open voor mij het beste beeld gaf. We hebben ook nog even gespeeld met Mid-laser en dan de iris te sluiten. Dit gaf iets meer licht in de donkere scenes, maar zorgde bij heldere scenes een knijpeffect in de ogen. Oftewel niet fijn! Dus we houden het bij Low-laser.

Daarna hebben we gekeken naar het verschil tussen 4K en 8K-upscaling. Voor mij is de 8K-upscaling wel degelijk een voordeel. Iets meer scherpte in het beeld is zichtbaar en ook de kleuren hebben meer pop.
Vik en ik vonden de 8K in mijn ruimte met een 3m breed scherm zeker toegevoegde waarde hebben.

Nu was het tijd om de HDR af te stellen. Nadat we de Sony hadden opgestart met een 4K-schijf ging de JVC ging meteen in High-laser modus. In High-laser is de JVC wel erg luidruchtig.
Ook hier hebben we gekeken naar de mogelijkheden qua afstellen. Voor mijn ruimte is hier Mid-laser voldoende, want dat geeft nog voldoende licht voor de HDR-beelden. Gelukkig maar, want daarmee is de JVC ook een heel stuk stiller. :)

Nu de beeldinstellingen gereed waren konden we de lens-memory vullen. Helaas ging dit de eerste keer (na volledig afstellen) niet helemaal goed, want de 16:9-memory had de 21:9 overschreven. Voor de 21:9 konden we dus opnieuw beginnen.
Uiteraard ging dit heel snel en was dit kleine foutje snel hersteld.

Vik heeft ook even de instellingen van de AppleTV nagelopen. Hierin stonden ook nog wat verkeerde instellingen die door Vik zijn aangepast. Dan zie je de zorg en perfectie van Vik. Alles even nalopen of het allemaal klopt.

Vervolgens was het tijd om even een paar films te pakken die voor mij bekend waren en hierbij de eerste indrukken:
- Wow wat een helderheid in de lichte scenes!
- De donkere scenes zijn ook echt pikzwart.
- De kleuren van UHD spatten van het scherm! Ik heb ook niet het gevoeld dat ik iets mis.
- Een enorme vooruitgang in scherpte. De 8K-upscaling heeft in mijn ruimte wel degelijk een toegevoegde waarde.

Rond een uurtje of 23:00 (4 uur later!) ging Vik weer naar huis en staat alles klaar om de eerste film te gaan kijken. (dat wordt vrijdag)

Vik, nogmaals enorm bedankt voor de levering, installatie en service van deze schitterende JVC DLA-NZ7!  :thumbs-up:
Ik vond het erg gezellig je weer te ontmoeten en geweldig om te zien met welke zorg en precisie je te werk gaat. Het enthousiasme spat er vanaf! :smile:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

PascalP

Nice! Geniet er lekker van!  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RonG


Bennie

Mooi hoor en wat goed om te horen dat je op 3 meter breed al zat licht hebt met de NZ7! Ben benieuwd hoe je na een paar films de laser dimming ervaart? Have fun!!
JVC NZ8 - Projecta HD progressive 2.80m 2.40:1 - Panasonic 9004 - Jungson AV 1000D - Doumois reference 1 - Svs SB4000

papaleo

Leuk (om te lezen) verslag....
Njoy  :thumbs-up:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Super, mooi spul, lekker genieten :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

frankp

Veel plezier met/van je NZ7!
Jouw oude Rs49 hangt inmiddels op z'n nieuwe plekje  :smile:

Valkyrie

Dank allen. Dat genieten gaat zeker goedkomen! :smile: :popcorn:

Quote from: frankp on February  3, 2022, 15:43:28
Veel plezier met/van je NZ7!
Jouw oude Rs49 hangt inmiddels op z'n nieuwe plekje  :smile:

Leuk Frank! Nogmaals veel plezier met de RS49!
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

scoc

En wanneer je de 8K E-shift aanzet stoor je je dan niet aan het bijkomende mechanische geluid uit de projector? Ik hoorde het direct (net zoals vroeger op mijn X7000).
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Valkyrie

Quote from: scoc on February  3, 2022, 17:37:25
En wanneer je de 8K E-shift aanzet stoor je je dan niet aan het bijkomende mechanische geluid uit de projector? Ik hoorde het direct (net zoals vroeger op mijn X7000).

Nee, ik hoorde geen gekke geluiden bij de Eshift, maar misschien ook omdat ik wellicht niet op gefocust was?
Viktor hoorde ik hier ook niet over, dus ik weet niet of Viktor het zelf gehoord heeft? Misschien kan hij het hier nog even toelichten van zijn ervaring.

De high-laser vond ik qua geluid wel storend, alsof er een stofzuiger achter je hangt. ;)

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

denoontje

Gaaf feli!, mooie set zo bij elkaar!

Gerjan1994


vik

Niets geks hoor met betrekking tot de E-shift. Nog een voordeel bij jullie is dat de projector dicht tegen het akoestische plafond hangt. 8)

Nogmaals veel plezier jullie hebben echt een hele fijne ruimte en de volgende keer doen we een uitgebreide luister sessie want dat is er helaas niet van gekomen.  Time always flies!  :colgate:

Quote from: Valkyrie on February  3, 2022, 17:42:35
Nee, ik hoorde geen gekke geluiden bij de Eshift, maar misschien ook omdat ik wellicht niet op gefocust was?
Viktor hoorde ik hier ook niet over, dus ik weet niet of Viktor het zelf gehoord heeft? Misschien kan hij het hier nog even toelichten van zijn ervaring.

De high-laser vond ik qua geluid wel storend, alsof er een stofzuiger achter je hangt. ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

scoc

Quote from: Valkyrie on February  3, 2022, 17:42:35
Nee, ik hoorde geen gekke geluiden bij de Eshift, maar misschien ook omdat ik wellicht niet op gefocust was?
Viktor hoorde ik hier ook niet over, dus ik weet niet of Viktor het zelf gehoord heeft? Misschien kan hij het hier nog even toelichten van zijn ervaring.

De high-laser vond ik qua geluid wel storend, alsof er een stofzuiger achter je hangt. ;)

Het zou ook nog kunnen dat jij het e-shift geluid minder hoort omdat deze omgekeerd aan een beugel hangt. Bij mij staat deze achteraan op een hoge kast.

Enjoy  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Teejoo

Quote from: scoc on February  4, 2022, 09:58:07
Het zou ook nog kunnen dat jij het e-shift geluid minder hoort omdat deze omgekeerd aan een beugel hangt. Bij mij staat deze achteraan op een hoge kast.

Enjoy  ;)
Heb je hem nou al een keer op z'n kop gelegd?

Valkyrie

#1666
Vandaag mocht ik ook deze bluray in ontvangst nemen: John Williams met het Berliner Philharmoniker! :pompom:
Als enorme filmmuziek-liefhebber ben ik enorm enthousiast over deze opname! Ik vind hem nog beter dan met het Wiener Philharmoniker. :smile:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

PascalP

Had idd al gelezen dat velen hem beter vonden dan de Wiener versie, hoop dat die van mij ook vandaag of morgen binnenkomt  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

scoc

Quote from: Teejoo on February  4, 2022, 10:30:03
Heb je hem nou al een keer op z'n kop gelegd?

Nee en dat gaat ook niet gebeuren  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Valkyrie

Quote from: PascalP on February  4, 2022, 13:34:57
Had idd al gelezen dat velen hem beter vonden dan de Wiener versie, hoop dat die van mij ook vandaag of morgen binnenkomt  :popcorn:

Gaaf! Jij hebt hem dus ook al besteld.  :)

Qua geluidmix (Atmos) heb je bij het Wiener het gevoel dat je in de zaal zit. Bij het Berliner lijkt het wel alsof je in het orkest zelf zit. 8)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Teejoo

#1670
Quote from: scoc on February  4, 2022, 13:44:39
Nee en dat gaat ook niet gebeuren  ;)
Ja, dan kom je er natuurlijk nooit achter.

Of ben je net zoals de mannen op AVS bang dat de JVC geen stevige bovenplaat heeft? Dat ding is gebouwd als een tank.


Valkyrie

Quote from: Teejoo on February  4, 2022, 15:44:44
Ja, dan kom je er natuurlijk nooit achter.

Of ben je net zoals de mannen op AVS bang dat de JVC geen stevige bovenplaat heeft? Dat ding is gebouwd als een tank.

Vandaar ook dat gewicht! :o
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Teejoo

Quote from: Valkyrie on February  4, 2022, 15:47:40
Vandaar ook dat gewicht! :o
En dan is dit nog maar een foto van de N5. Geen idee waarom de NZ serie nog zwaarder is eigenlijk.

Valkyrie

#1673
Quote from: Teejoo on February  4, 2022, 15:49:29
En dan is dit nog maar een foto van de N5. Geen idee waarom de NZ serie nog zwaarder is eigenlijk.

De nieuwe projectoren zijn ca. 3kg zwaarder:


N5:19,6kg
N7:19,8kg
NP5:19,2kg
NZ7:22,5kg
NZ8:23,1kg
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

buckler

Mooi hoor, pracht aankoop en gefeliciteerd. Hij hangt ook erg mooi vind ik.
Word genieten :popcorn:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek