Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

JCL

Zulke speakers kunnen nooit zoveel druk bouwen voor film. Je krijgt er wel een lading bas uit maar ze zullen niet je hele huis doen trillen op hun grondvesten. Voor muziek is het misschien goed maar bij film mis je gewoon wat.

ak67

Okee,
Ik gebruik ze dan ook alleen voor stereo.

Prachtige speakers!!

JCL

Bij muziek zul je hier denk ik minder van merken. De echte lage tonen die een sub toevoegd zijn erg moeilijk te horen, die moet je eigelijk voelen. Of het echt een meerwaarde is, is altijd persoonlijk. Na mijn mening hoort 2.0 muziek gewoon 2.0 te worden afgespeeld en verder ook geen gedonder met mixen oid.

Tazzy

Uit de serie projectjes:

Heb nu B&W 330i's staan; hier is nooit een centerspeaker voor te koop geweest.
Van een mede forumgebruiker heb ik nu de filters & speakers van een model kleiner over genomen.
Dit zijn dezelfde units als van de 330i. Het plan is om de kast van de 330i (maar dan zonder de bult onderaan)  na te bouwen. Denk wel dat ik de units een slag draai zodat de kast platter kan worden ;D
Learn the rules so you know how to break them properly - The Dalai Lama

Dedicated room project progress report
DVDProfiler

ak67

Quote from: JCL on April 11, 2006, 23:06:55
Bij muziek zul je hier denk ik minder van merken. De echte lage tonen die een sub toevoegd zijn erg moeilijk te horen, die moet je eigelijk voelen. Of het echt een meerwaarde is, is altijd persoonlijk. Na mijn mening hoort 2.0 muziek gewoon 2.0 te worden afgespeeld en verder ook geen gedonder met mixen oid.

En zo ist,

Als je bij stereo hulpmiddelen moet toevoegen aan je speakers
zoals een sub dan heb je naar mijn mening geen goede speakers.

(help, krijg nu vast kritiek)

JCL

Dat is dan ook de rede waarom satalietspeakers vaak slecht klinken in stereo. Dan komt een heel stuk midden uit de sub en kun je hem dus horen. Je hebt dan stereo hoog / hoog midden en mono midden / laag, dat klinkt toch erg vaag en trekt het geluid helemaal de kant van de sub op.

Tazzy

The horror... fijn hoor katten :-\



Ik hoef denk niet uit te leggen hoe over de zeik ik afgelopen weekend was toen ik beneden een stofkapje vond
Learn the rules so you know how to break them properly - The Dalai Lama

Dedicated room project progress report
DVDProfiler

kippekop

Quote from: Tazzy on May 30, 2006, 09:33:45
The horror... fijn hoor katten :-\



Ik hoef denk niet uit te leggen hoe over de zeik ik afgelopen weekend was toen ik beneden een stofkapje vond

UGH!!!
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

riesjdabietsj

Quote from: Tazzy on May 30, 2006, 09:33:45
The horror... fijn hoor katten :-\



Ik hoef denk niet uit te leggen hoe over de zeik ik afgelopen weekend was toen ik beneden een stofkapje vond

dude.... leven je katten nog?  ::)
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Tazzy

Katten leven nog, zit nu te twijfelen of ik de woofers van riesj tijdelijk ga inbouwen. Dit ipv eerdaags aan de center beginnen.
Aan de andere kant heb ik 1 kapote tweeter van riesj (ook een hele...) en nu een semi kapotte woofer. Eigenlijk wel makkelijk om te passen tijdens het kluswerk ;D
Learn the rules so you know how to break them properly - The Dalai Lama

Dedicated room project progress report
DVDProfiler

Blauwoogje

heb de M1 set besteld en de AS2 sub

Hitachi 42PD7200
Harman Kardon AVR435
Harman Kardon DVD 23 B&W M1 B&W AS2

Loric

Hallo,

Langzaam maar zeker wordt mijn upgrade selectie specifieker. Twee mogelijkheden spreken me erg aan:

-Matrix 804 (een goede 2dehands)
-805 (Matrix, of N/Sig/S?)

Wat ik me afvroeg, ik las in een recensie dat de 805S niet alleen beter klinkt dan de 805 Nautilus, maar ook beter dan de 805 Signature (zonder de fancy lak).

Is dat echt zo?

Heeft er iemand naar de verschillen kunnen luisteren?


Loric

remon123

hier een perfect paartje cdm 9nt en ze klinken heeeel erg goed  ;D ;D ;D ;D
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

Roeland

Quote from: remon123 on July  1, 2006, 17:25:40
hier een perfect paartje cdm 9nt en ze klinken heeeel erg goed  ;D ;D ;D ;D

Gefeliciteerd!!

Vandaag gekocht?

Tazzy

Goed na de katten aanval ben ik opzoek gegaan naar een set donor 3301i's

Tis uiteindelijk een setje geworden via Marktplaats. De kasten zijn wat slechter dan die van mij, vooral op de hoeken beschadigd. Daar ging het mij niet om :)

Heb nu bijna alle units uitgebouwd. Van links naar rechts:
- De units van mijn eigen speakers, waarvan 3 stuks kapot...
- De units van de donor
- Units uit een 220i (zonder vent gat?!?) en 4 van de 6 tweeters



Wat ik van mijn speakers al wist is dat het eigenlijk geen paar is. Verschillende productie maand zeg maar.
Dit is bij mij te zien aan het feit dat in het filter aan iedere kant een ander merk condensatoren zit.
Deze is bij de "nieuwe" gelukkig wel hetzelfde. Wel grappig is dat de ene laag unit een soort dopje op de poort heeft en de ander niet. De dopjes units kwamen trouwens samen uit 1 kast.



Ik heb ooit mijn speaker "geupgrade" door een deel van het schuim er uit te trekken en te vervangen door "dr. bailey's longhair". Ik heb de speaker kabel intern vervangen voor de interne variant van "van der hul cs122". Laag werd door deze aanpassing wel beter maar het hoog werd er alleen maar feller op.

Het plan is dan nu ook om de laag units met VDH aan te sluiten. Het hoog weer met de standaard kabels. De filters worden die van de donor speakers. De kasten worden die van mijn 330i's waarbij ik in eerste instantie het schuim van de donor's weer in ga plaatsen. Zit nog te twijfelen of ik de plak spikes ga vervangen voor monacor schroef spikes die ik nog heb liggen.
Learn the rules so you know how to break them properly - The Dalai Lama

Dedicated room project progress report
DVDProfiler

Tazzy

Deze moest ik even delen ;D
Learn the rules so you know how to break them properly - The Dalai Lama

Dedicated room project progress report
DVDProfiler

R


dm801

vorige maand een linn av 5103 +5125 gekocht nu bestaat mijn set dus uit
krell kma 160 mono's op de b&w 801's serie 80 voor
linn av 5125 op de 802's serie 80 achter
linn av 5103 als processor voorverst

oja laats in de krell alle condensatoren vervangen
versterkers weer als nieuw ;D ;D

Peter dikkeprima

Afgelopen zaterdag een paar B&W 604 speakers gekocht die 3 jaar oud (jong?) waren voor een hele mooie prijs vond ik zelf. Ze waren bedoeld voor de set van mijn vader en hij is erg tevreden. Front staan nu 2x 604 en rears 2x 603, center en sub zijn ook van B&W. Geluid vind ik nu echt geweldig goed, wat een power en wat een fijn geluid  O0

remon123

sinds een week of 3 eigenaar van een nieuw paartje 804 s black ash ,
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

dm801

hier een foto

Peter dikkeprima

Hallo mensen,

Vanochtend dit topic ontdekt en ook ik heb al heel wat uurtjes luisterplezier gehad van B&W speakers uit de 600 serie. Sindskort heb ik de rears (2x 602's) van mijn vader overgekocht. Mijn eerste eigen B&W speakers  8) Hij heeft nu 2x 604 S3 als fronts, LCR60 als center, 603 S2 (zijn oude fronts) nu als rears en ook een B&W sub (volgens mij de ASW 650). Fantastische set!

Mijn vraag is nu eigenlijk welk merk receiver nu het beste bij mijn B&W's past. Ik ben in de toekomst van plan naar een 5.1 set uit te breiden maar dat komt later nog. Voorlopig ga ik gewoon 2.0 luisteren en als ik eenmaal een receiver heb opzoek naar een paar 603's of 601's.

Bugdet voor de receiver is tussen de 3 á €400,- Ik had een 4tal receivers in gedachten, namelijk:

- Onkyo TX-SR503E. Deze heb ik beluisterd met een paar mordaunt short speakers wat ik vrij goed vond klinken alleen ik durf niet te zeggen hoe dat met B&W klinkt, totaal andere sound dan die Mordaunts.

- Denon AVR-1706

- Marantz 4600

- Yamaha RX-497

Iemand die één van deze receivers kan aanbevelen of misschien alternatieven? Ik heb het topic al een heel eind doorgelezen maar heb het niet echt kunnen vinden. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.


daxie

De B&Ws die je nu hebt én de receivers die je opnoemt zijn alle twee vrij courant te vinden.

De enige goeie raad die we je kunnen geven is naar een dealer gaan en die combinatie gaan beluisteren met een paar cd's. Zo weet je snel wat jij het best vindt klinken, en dat is wat telt.

THX-UltraII

heb hier 6x een 705 en 1x een HTM7 center staan aangestuurd door een Denon A1-SR. Oh ja, ergens in een hoek is ook nog een kersen SvS PB12+ staan  ::)

Marcel_T.

Quote from: remon123 on July  1, 2006, 17:25:40
hier een perfect paartje cdm 9nt en ze klinken heeeel erg goed  ;D ;D ;D ;D

Dan mag je je sig wel eens aanpassen!  ;-))
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650