Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

hakkie

Hallo,

Ik wil binnenkort mn receiver en dvd-speler vervangen  maar zal eerst eens mn situatie uitleggen.

Al in 1997 heb ik de DENON AVR-3200 (2500 gulden in de aanbieding) aangeschaft maar deze heeft geen DTS enzo (alleen DD) maar doet het nog lekker. Ik heb eerst een tijd met 204 speakers als front gespeeld. Mn centre is de CC6, rear de 601 en de sub is de AS-6 die het voegsel tussen de bakstenen doet trillen dat mn huis nog eens in mekaar stort ;-) De fronts had ik al jaren maar heb deze vorig jaar vervangen voor de 602.5's waardoor ik het 600-setje compleet heb. De sub heb ik vanaf 1996 en de rear en centre ook in 1997 aangeschaft.

Omdat ik film kijken errug leuk vind maar hier geen 20.000 euro voor over heb, zoek ik een leuk setje die mijn speakers weer lekker aan kan sturen. Nu begrijp ik dat Denon of Marantz een goeie keuze zal zijn. Maar nu ik langer op de digitale snelweg zoek, zie ik ook Rotel, Arcam of Cambridge voorbij komen.

Een leuk setje van Cambridge zou voor duizend eurootjes lukken. Voor Rotel kan het voor 2000 euro lukken.

Hebben jullie goede excusses om mijn vriendin over tehalen iets meer uit te geven dan wat het budget nu is, ongeveer die 1000 pleuro??

Groetzski
René


JCL

neem haar mee, laat haar luisteren en overdonderd worden :D

blue-eyes

Er zijn eigenlijk maar twee excuses mogelijk.

1. De belangrijkste en de beste: het kwaliteits verschil. Dit kan je haar niet aanpraten maar moet je laten horen
2. Optisch. Past het in de kamer? Vind ze het mooi? Noem maar op. Dat is ook niet aan te praten maar moet je laten zien.

Beiden kan je dus mooi combineren ;)

p.s. Als je geen 20000 euro wilt uitgeven, kan je ook naar de BIOS gaan ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

hillie

Gaaf haar een lekker luchtje als je er naartoe gaat!  >:D

Vin_cent

Ik heb een paar V200i op zolder liggen. Paar prima boekshelf speakers of wellicht als rear.
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

hakkie

#455
Dat luchie hou ik in mn achterhoofd.

Ik ben zo gecharmeerd van de Rotel RSX-1056 + RDV-1050, daar ga ik binnenkort maar eens naar luisteren.
En wil dan het verschil horen met de Cambridge Azur 540R + Azur 540D. Kan altijd nog voor mn o zo bekende Denon gaan, AVR-2106 + DVD-1920 om maar wat te noemen.

Dr is ook zo veel keuze.

Ciao

hillie

Ik heb de 1056 en 1050E tijdelijk thuis staan, aangesloten op B&W DM603. Deze combinatie klinkt warm, maar niet gedetailleerd. Mijn eigen Pioneer DV-868 DVD-speler klinkt veel helderder en gedetailleerder dan 1050E. Naast elkaar klinkt de 1050E erg donker. De Pioneer klinkt beter in vele opzichten behalve op diepe bass. De AB is traaaaaag van de 1056 en de instellingen als je tussen DVD en Vid1 switched wil de receiver niet onthouden...irritant. Het bedieningsgemak van de Pioneer is veel beter. Je moet wel van het Pioneer geluid houden.

Ik zou toch eens naar Marantz en Pioneer luisteren. De look-and-feel en klankbeeld is anders.

De Rotel 1056 en 1050E is niet mijn keuze.

Dabull

Heb op een vuilstort 2 B&W 570D boxen gevonden. In bijna perfecte staat  O0
Kon ze gewoon gratis meenemen  ;D
Het enigste wat licht beschadigd is het beschermkapje voor de tweeters.
Goede vondst lijkt mij zo  ;)

luistervinkje

Quote from: Dabull on August 10, 2005, 22:00:27
Heb op een vuilstort 2 B&W 570D boxen gevonden. In bijna perfecte staat  O0
Kon ze gewoon gratis meenemen  ;D
Het enigste wat licht beschadigd is het beschermkapje voor de tweeters.
Goede vondst lijkt mij zo  ;)


Waar men wel niet uit hangt , op vakantie????? ;D ;D
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

fredperry

Sinds gisteren heb ik mijn nieuwe (eerste) B&W speakers :)

Ik was vorige week de winkel binnen gegaan om mij een setje 603S3 te kopen, maar wou toch ff de 704 horen en met welke set ben ik buitengegaan? De 704's natuurlijk.
Ik vind het verschil tussen de 603 en de 704 wel vrij groot. Zoals hier iemand al beschreef : als je de 603 beluistert tov de 704 is het alsof er voor de 603 een gordijn hangt.

Deze 704 (en een stel oude KEF's die op een later tijdstip zullen vervangen worden) worden aangedreven door een Rotel rsx 1056 en de DVD-speler is een Arcam DV78 (tv = 42" plasma).
Spijtig genoeg heb ik nog geen sub.

Dit is mijn eerste HT setup en ik ben in de wolken op dit moment.

hillie

Fredperry, van harte gefeliciteerd. De 704 klinkt super.

blue-eyes

Ik vind het tijd worden voor een forum therapeut ;D . Beetje meer banners en we kunnen zo iemand bekostigen ;D


Maar alle gekheid op een stokje, gefeliciteerd, je bent er erg content mee, en daar gaat het maar weer om!

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fredperry

Dank je, ik ben ze volop aan het inspelen en hopelijk kan ik ze snel complementeren met een aardige sub en stel 705's
Trouwens, ik heb me zo geamuseerd met het uitpikken van deze set, dat ik al uitkijk naar de volgende upgrade  :D

de blauwe lucht

ik heb gisteren de B&W 801 s2 gekocht en aangesloten ze klinken geweldig
wat een speakers super erg blij  :D :D
denon avr 3801-krell ksa 100s-denon dvd 2500-
 voor 2 b&w 801 matrix2
midde2magnat viva 7
achter 2 magnat viva 33 sub acoustic research 30 a
hoofdtel philips sbc hd1502
beamer-sanyo-Z1-butt-kicker-pioneer 530h 160gb


blue-eyes

Quote from: JCL on August 12, 2005, 22:16:00
801s2?

De voorloper van de voorloper van de huidige Nautilus serie ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

JCL


blue-eyes

Lijkt me wel. Maar je moet dit niet aan mij vragen. Ik ben zo ongeveer de "opposite" van een B&W liefhebber. Ik had al moeite om het "woord"  te typen ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

JCL

Quote from: Blue-Eyes on August 14, 2005, 10:52:32
Lijkt me wel. Maar je moet dit niet aan mij vragen. Ik ben zo ongeveer de "opposite" van een B&W liefhebber. Ik had al moeite om het "woord"  te typen ;D

Is de set van "Eisse Groothoff" eigelijk van jou zoals die op hifi.nl staat? Je eigen site ligt nogal plat ;)

blue-eyes

#469
yep, ook daar klopt er al niet veel meer van.

Ik zal binnenkort een nieuw topic met foto's openen, tenminste dat is de bedoeling. Overigens al een tijdje ;D

Hier alvast 2 snel genomen foto's:

Foto 1

Foto 2
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Hanky Panky

Heeft iemand vd B&W fans alhier ervaring met de mini-theatre lijn van B&W ? Ik krijg ws binnenkort de MT-30 op auditie (PV1+ 5 M1's). Ik lees op de div fora dat de PV1 niet zo heel krachtig zou zijn en dat de asw 700 of 750 een betere keus zou zijn. Is er iemand die daar een mening over heeft ?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

de blauwe lucht

ja het is de matrix versie ;)
denon avr 3801-krell ksa 100s-denon dvd 2500-
 voor 2 b&w 801 matrix2
midde2magnat viva 7
achter 2 magnat viva 33 sub acoustic research 30 a
hoofdtel philips sbc hd1502
beamer-sanyo-Z1-butt-kicker-pioneer 530h 160gb

Muziekfreak

Ik heb de 802s80 gehad...mooie speakers in mijn oren. Maar de Eve II final klinkt beter  ;D

sietse

hey jongens

heb ff een vraagje ik heb zelf de b&w 602 s2 maar ik vroeg me af wat jullie nouw beter vinden klinken de 602 s2 of de 602 s3 ?

groet sietse
Stereo Devialet Silver Phantom

JCL

Het valt mij iig op dat de S2 en DM modellen heel erg gewild zijn op de 2e hands markt, dit zegt toch wel iets over de speakers. Zelf ken ik alleen DM 602 en dat wel echt juweeltjes :D