Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

WJ

Hallo allemaal,

Om het B&W gehalte wat op te schroeven hier mijn set.

Had eerst de 603s3  met de lcr60 en de 100s3 tot mijn beschikking,was hier best tevreden over maarrrrrrrrrrr
Kon voor een mooi prijsje de cdm9nt overnemen en met wat gezoek op het www
de bijpassende center,(wat een beest), en de cdm1nt vinden.
Aangestuurd door een Yam az1 hoor je mij niet mopperen.
Wil nog eens uitproberen hoe de 9's op een goede stereo klinken of mono blokken,gedachten gaan uit naar vincent.
Oja,de sub is een Yam yst-sw 800.

Groet,
willemjan

boebla100

@ shorty hoe goed spelen die boxen nog ?
denon avc-a1sr  versterker
  denon 3800  dvd-speler
  denon 1500RD tuner
  6x b&w cdm 9 NT speakers
  1x b&w htm1   center speaker
  1x b&w asw cdm  woofer
  ps3--gamecube--en nog een videorecorder
  beamer H57 scherm beamax a-velvet matwit zichtmaat 200x130

Shorty

#402
Hoi boebla,

Dertig jaar geleden al ( :P) draaide ik er Sympathy For The Devil van de Stones op. Toen ik een jaar of wat geleden de SACD-versie van datzelfde nummer afspeelde bleek dat ze nog in staat blijken om details weer te geven die ik nog nooit gehoord had....
Het geluid heeft iets romigs, zonder de indruk te geven detail op te offeren. Het heeft niet de neutrale precisie van de Revel M20's die hun plaats hebben ingenomen, maar die hebben dan ook een ongeëvenaard recht frequentieverloop.
Ik overweeg trouwens om de DM2A's te koop te zetten, dus dan ben ik - in principe - niet meer objectief. Maar ik heb ze natuurlijk niet voor niks al die tijd gehouden. 8)
De fietsbelbedrading is vervangen; het filter is gehardwired; de midbalansschakelaar is verwijderd; de condensators en wat weerstanden zijn vervangen door exemplaren van dezelfde materialen maar dan met nauwere toleranties. Daarmee is dus niet ingegrepen in de afstemming van het filter, zodat het originele ontwerp gehandhaafd bleef. Het filter is buiten de kast geplaatst, toegankelijk in een sleuf in een doos achterop. Tri-wiring of -amping is nu mogelijk.
Met die ingrepen, die begin jaren '80 werden uitgevoerd, is het geluid een stuk transparanter geworden.
Een nadeeltje blijft de baffle die aan de zijkanten is afgezet met aluminium strips, die samen met de uitstekende randen aan boven- en onderkant het frame van het luisterdoek vasthouden - van diffractie had men in die tijd nog niet gehoord. Maar om daarvoor die randen los te halen en in het hout te gaan zagen.... dat vond ik niet opwegen tegen de lelijkheid.

VrGr,

Bart J.       


VlisChris

Quote from: boebla100 on November  4, 2004, 19:02:26
hoi persoonlijk zou ik door sparen naar de 705 (je zal er geen spijt van hebben ) maar aangezien je ook graag stereo luisters zou het dan niet beter zijn om door te sparen naar de 703 ? is een zeer goeie speaker voor zijn prijs hoop dat de keuze niet te moeilijk zal worden :D

Waarom niet meteen een avalon? Denk je niet dat er nogal een groot verschil in prijs zit tussen een 601 en een 703? Het kan aan mij liggen hoor, maar dan is de kans dat deze buiten het bereik liggen vaak wel groot :-\ :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rappie

zijn er hier mensen die ervaring hebben met een 602 S3 en 603 S3 combinatie van front en rears ? Of past de 601 S3 beter bij de 603 S3 als rear ...  aangezien de 602 een grotere woofer heeft dan een 603. en de 601 dezelfde woofer heeft.

En is het de moeite waard om te upgraden van een CC3 naar een LC60 ? Of kan ik beter even doorsparen en meteen voor een 600 gaan ....
Eigenaar van Paulthé

Kale Rob

@Christiaan,

Betreft het prijsverschil tussen de 602 en de 705 ben ik het met je eens, het verschil is wel groot natuurlijk....Maar het heeft me wel aan het denken gezet, aangezien ik toch zeker een jaar of 5 met mijn volgende speakers wil spelen.... (Ik heb nog steeds de DM110i, zoek hier dus een opvolger en heb de 602 of 601 in gedachten....ben nog steeds na al die jaren tevreden over deze speakers, maar ik wil nu toch wat beters  ;D ). De 705 klinkt natuurlijk wel een stuk beter dan de 601/602, alhoewel ik maar een kleine receiver heb (Onkyo 501). Misschien zonde om hier de 705's op aan te sluiten...


boebla100

warom zonde ? ik neem aan dat je ooit ook nog wel eens een andere reciever koopt niet en hier zijn soms mooie deals te doen 2de hands . ik kan niet in je poromonee kijken maar maar ik zou dan ff op mijn tanden bijten en doorgaan voor de 705 (durf te wedden dat je er nooit spijt van zal hebben heb ze gehoord en klinken zeer open ) maar aan jou de uiteindelijke keuze . hoop dat je er wat aan hebt
denon avc-a1sr  versterker
  denon 3800  dvd-speler
  denon 1500RD tuner
  6x b&w cdm 9 NT speakers
  1x b&w htm1   center speaker
  1x b&w asw cdm  woofer
  ps3--gamecube--en nog een videorecorder
  beamer H57 scherm beamax a-velvet matwit zichtmaat 200x130

Kale Rob

Thanks, misschien toch maar een paar maanden doorsparen voor de 705....Al lees ik zojuist een review van iemand op audioreview.com, die persoon zegt dat 602's met een goede sub net zo goed klinken dan 703's zonder sub...Lijkt mij onwaarschijnlijk, of zijn het hier meer leden mee eens?  ???

hillie

Onwaarschijnlijk. Ik heb 603/602 en de 703 is vele malen beter. De 700 serie is vele malen open. De 600 zijn meer terughoudend, alsof ze achter een dun gordijn staan.

el-jorge

gister de 2x 603, 2x 601, en een LCR 60 opgehaald  ;D 8), ik ben helemaal blij, nu lekker inspelen, en genieten maar!
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

boebla100

denon avc-a1sr  versterker
  denon 3800  dvd-speler
  denon 1500RD tuner
  6x b&w cdm 9 NT speakers
  1x b&w htm1   center speaker
  1x b&w asw cdm  woofer
  ps3--gamecube--en nog een videorecorder
  beamer H57 scherm beamax a-velvet matwit zichtmaat 200x130

biebel

ben aan het sparen voor twee 602 met een DENON avr2105 versterker en 1910 DVD.
Achteraf komen dan de LCR60 en twee 600 erbij als center en surround.

Heeft iemand ervaring met B&W op DENON ??

copyfile

Ja  ;D Heb toevallig net me bestelling gedaan voor de  603s3 + deon avr1905 En heb deze meerdere malen geluisterd en het geluid is zeeer goed te noemen vindt ik zelf !
Epson EMP-TW10H , Yamaha S540 DVD
Denon AVR1905 + B&W DM603S3

B.J.

Quote from: biebel on January  7, 2005, 12:39:06
ben aan het sparen voor twee 602 met een DENON avr2105 versterker en 1910 DVD.
Achteraf komen dan de LCR60 en twee 600 erbij als center en surround.

Heeft iemand ervaring met B&W op DENON ??

Lol lees het topic is  ;D

bennyclaes

bij mijn weten zijn de b&w goedkoper in belgie.
zeker bij mijn leverancier
grtz
benny

M@RP

Hallo B&W-ers,

Ik heb mijn 703's fronts en htm7 center besteld en komen hopelijk snel binnen. Wilde eerst KEF's nemen vanwege de prijs, maar heb toch maar wat dieper in de buidel gegrepen. Nu wil ik over een aantal weken de DS7 surrounds aanschaffen met dipool functie. Heeft iemand ervaring met deze speakers en geeft dipool nu echt het bioscoop gevoel zoals de folder beweerd, meer dan monopool surrounds? En wat is de ideale hoogte waarop ik deze DS7's moet plaatsen? Speakers worden aangesloten op de Onkyo TX-NR900E receiver. Ben van plan de fronts en center te verbinden met QED XT350 kabels en de surrounds met QED Silver Anniversary kabels. Het is mijn eerste HT-set en hoop de juiste keuze gemaakt te hebben/te maken. Graag hoor ik van jullie je mening over mijn samenstelling en jullie advies. Alvast bedankt.

copyfile

IK stel de vraag hier maar even omdat ik niet weet waar het anders moet. Ik heb sins gisteren de B&W DM603S3. Maar nu zij de verkoper dat er gewoon 5 jaar garantie op zat alleen niet tegen overbelasting. Wat houd dit precies in ? En mocht dit gebeuren moet je dan echt alles zelf betalen ? Niet dat ik er van uit ga dat ik ze opblaas natuurlijk maar was er eigenlijk wel even benieuwd naar
Epson EMP-TW10H , Yamaha S540 DVD
Denon AVR1905 + B&W DM603S3

boebla100

zolang je geen vervorming krijgt speel je ze niet kapot .
denon avc-a1sr  versterker
  denon 3800  dvd-speler
  denon 1500RD tuner
  6x b&w cdm 9 NT speakers
  1x b&w htm1   center speaker
  1x b&w asw cdm  woofer
  ps3--gamecube--en nog een videorecorder
  beamer H57 scherm beamax a-velvet matwit zichtmaat 200x130

graafke


dm801

2 maal 801 gekocht ;D ;D
speelt op 2 krell kma 160 mono blokken
als voorversterker denon avc a1
achterspeakers mijn oude frontspeakers dm 604

JCL

Quote from: jvl on February 14, 2005, 20:47:19
2 maal 801 gekocht ;D ;D
speelt op 2 krell kma 160 mono blokken
als voorversterker denon avc a1
achterspeakers mijn oude frontspeakers dm 604

Het is een misdaad om daar geen foto's van te posten!!! Of heb je ze nog niet binnen ;)

Abracadaver

Ik ben sinds een week de trotse bezitter van een paar B&W 705's. Een verjaardags cadeau van mijn vriendin die ik gelukkig kon overtuigen dat ik vele malen blijder wordt van een paar speakers dan van een dure ring die ze eerst wilde kopen.  ;D


wil

Quote from: Abracadaver on March 23, 2005, 16:20:15
Ik ben sinds een week de trotse bezitter van een paar B&W 705's. Een verjaardags cadeau van mijn vriendin die ik gelukkig kon overtuigen dat ik vele malen blijder wordt van een paar speakers dan van een dure ring die ze eerst wilde kopen.  ;D


Ah!! Een 705-bezitter.  :) Ben benieuwd wat je ervan vindt. Worden ze als fronts in een 2-kanaals opstelling gebruikt wordt dit onderdeel van een meerkanaals geheel.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

beunky

Ik heb de B&W Matrix 804.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Magura

Morgen wordt er een setje Nautilus 804 red cherry afgeleverd  8)
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest